oh meiden mag ik jullie toch nog even om advies vragen? Ik 'baal' er een beetje van dat ik lieke toch nog wakker moet maken voor haar laatste (4e) fles. Ik zou gewoon het liefste willen dat ze wakker is en dan lekker naar bed kan zonder dat ik haar nog wakker moet maken voor een fles. Meestal ziet het er nu zo uit: 8 uur 1e fles 10-12 slapen (soms iets langer) 12.30 2e fles 14.30/15.00 slapen tot 16.30 (soms langer) 16.30 3e fles 19.00 is ze dan moe en gaat naar bed 21.00 wakker maken voor haar 4e fles. Ze redt het niet om na de 3e fles wakker te blijven tot de laatste en als ik de laatste om 19.00 doe, zit die veel te dicht op de 3e. Hebben jullie een advies? Of hoe gaat dat bij jullie? Ik wil ook binnekort beginnen met groente en fruit, maar zou echt niet weten wanneer ik dat moet gaan doen.... sorry dat ik er weer over begin, maar het voelt gewoon niet goed dat ik haar wakker moet maken voor de laatste fles....
@ Bloempje: Fijn dat het goed is gegaan op 4 flessen succes bij het CB. @ Jolan: Ja dat zijn idd grote cadeaus Wij hadden een kinderstoel gekregen van mijn schoonfamilie, maar dat was ook nog een verjaardagscadeau voor mij die was ook vrij prijzig. Van mijn ouders, broer en zus hebben we een kraam mand gekregen, een box kleed, een speel kleed voor op de grond en kleertjes. Het hoeft niet veel te kosten vind ik altijd het gaat om het idee
@Jolan: Waarom het probleem om haar wakker te maken. Dat gebeurt hier ook hoor Gefeliciteerd met Liekes 4e vermaandag! Ik snap dat je al wilt gaan proberen met potjes, maar ik zou het doen in overleg met het cb.
Kan me voorstellen dat je je daar niet goed bij voelt dat had ik ook toen Danian om 22.30 uur nog een fles kreeg. Ik zie dat jij ook 4 en een half uur tussen de voedingen hebt, dus dan kom je al snel later uit en je begint later als mij. Ik heb er 4 uur tussen en vind het prima zo. Danian slaapt ook kort, dus dat speelt ook mee. Zou zo niet weten wat je kunt doen behalve minder tijd tussen de voedingen laten, maar dat is ook weer zo wat en Lieke wil waarschijnlijk dan pas eten. Het blijft moeilijk
Jolan, waarom maak je haar niet een uurtje eerder wakker. Dus om 7 uur wakker dan verschuiven alle flessen naar een uur eerder en dan de laatste om half 8 geven oid.
Jolan, je zou ervoor kunnen kiezen om haar om 7 uur wakker te maken en dan om de 4 uur een fles geven zodat de laatste om 19.00 uur valt. Hier moet ik Manouk ook nog geregeld wakker maken voor de 4e fles, maar ik vind dat eigenlijk niet zo erg. Het komt vanzelf wel als ze ouder worden dat er wat meer ritme in zit en ze echt om een uur of 19.00 de nacht in gaan.
Ik vind het zo zielig als ik haar wakker moet maken Ze ligt dan zo heerlijk te slapen...... Hoe ziet het er bij jou uit dan? Ja bedankt lieke is 4 maanden. Ik wil trouwens pas met 5 mnd beginnen hoor met groente / fruit, heb ik ook overlegd met het cb.
Julian zijn schema was gisteren 07.30 uur fles Slapen 10.30 uur fruit Zijn we boodschappen wezen doen dus wat te laat thuis 12.30 uur fles naar bed 16.30 uur fles naar bed 18.30 uur groente toen in bad om half 8 20.00 uur fles en naar bed
ja midner tijd tussen de voedingen gaat niet lukken ,want dan moet ik haar wakker gaan maken overdag.
Ja daar heb ik idd ook al aangedacht, maar dan zou het zo worden (als ik gewoon overal een uur afhaal): 7 uur 1e fles 9 - 11 slapen 11.30 2e fles 13.30- 15.30 slapen 15.30 3e fles 18.00 slapen tot ik haar wakker maak. Dan moet ik haar dus alsnog wakker maken....(denk ik....)
ja misschien moet ik het anders maar gewoon zo houden. Het is meer mijn gevoel. Lieke doet het goed en is tevreden.... *slaat zichzelf voor de kop* waarom zou ik dan zo moeilijk doen het is alleen meer dat ik denk; wanneer ga ik in hemelsnaam ooit fruit of groente geven hahaha
Vandaag gaan we weer naar het weeguurtje van cb. Eva drinkt de laatste dagen erg slecht. Van de 230 cc (incl voeding) die ik aanbied laat ze gemiddeld 90 cc staan. Dit maakt me onzeker. Dus vandaag even checken of ze nog wel goed groeit. @Sarah: wauw een tandje. Wat onwijs leuk zeg. Ik snap dat je daar trots op bent. Met mijn zus en de kleine gaat het heel goed. Al merk ik soms dat mijn zus nog moeite heeft met haar keizersnede. Ik heb destijds ook erge migraine gehad en eigenlijk ben ik er al heel lang vanaf. Maaaaar ook ik merk sinds een paar weken verschijnselen van een migraine. Gelukkig zakt dat uiteindelijk weer. Misschien dat het iets met hormoonhuishouding te maken heeft en de zwangerschap.
Ik denk dat je gewoon eens moet gaan kijken wat Lieke zelf aangeeft. Probeer het eens een keer. Misschien wordt ze wel uit zichzelf wakker. Julian slaapt ook wel eens een uurtje lang dus krijgt hij zijn fles dan weer later. Ik moet zeggen dat ik nooit echt een schema heb. Ik kijk naar wat Julian doet/wil. En het komt dus wel eens voor dat er 5 uur tussen een voeding zit (alleen bij de flessen, nooit bij fruit of groente)
overdag laat ik het lieke ook zelf bepalen. Ik kijk wanneer ze moe is dan gaat ze op bed, en als ze honger heeft krijgt ze een fles (tot op zekere hoogte natuurlijk) Maar ik zie het niet zitten om haar savonds te laten liggen, want dan komt ze midden in de nacht, of slaapt misschien wel door, maar heeft dan maar 3 flessen op, lijkt mij niet goed. Daarom maak ik haar uiterlijk 21.15 wakker voor een laatste fles. (dan heeft ze vaak tussen 16 en 17 haar vorige gekregen)
Ik heb bijna hetzelfde schema als jou! 9.00 wakker en fles, 11.00 slapen 13.00 wakker en fles, 15.00 slapen 17.00 wakker en fles, 19.00 slapen 20.30 wakker 21.00 fles en daarna slapen Ik moet haar ook geregeld wakker maken en heb er geen problemen mee. Ik vind juist wel leuk om haar wakker te maken. Dan trekt ze zo haar kontje op
Lastig is dat! Julian komt gelukkig wel steeds zelf voor zijn fles. Gisteren heb ik hem wel wakker moeten maken voor zijn groente om half 7.
Julian gaat standaard na de eerste fles weer naar bed inderdaad. Hij wordt dan uit zichzelf wakker om half 10 ongeveer. Gister was het wat later en omdat ik boodschappen ging doen kreeg hij zijn fles ook weer later.
meid je mag heus wel wat vragen joh. Ik moet emma ook wakker maken voor haar laatste fles maar daarna slaapt ze direct weer door