ach wat een lekker koppie mama! Ik vond haar ook niet eng, had het wel verwacht. Maar geloof me, als het je eigen kind is dan zie je al die slangetjes enzo niet. Op een gegeven moment hadden ze de sonde verwijderd en ze vroegen of ik niks zag. Maar ik merkte het echt niet! Op de volgende foto zie je die rimpeltjes op haar voorhoofd wat beter, daarin kan je zien dat een kindje dysmatuur (te licht voor de zwangerschapsduur) is... nu hou ik op met spammen hoor!
Tja...dat is geen pretje!! Thirsa was 54 cm en 4750 gram. (David was 54 cm en 4480 gram). Het ging met enige (grote) moeite. Groeten Friezin
Aaaah, ook die rimpeltjes bij haar schoudertje. Wel een mooie foto zeg! En dan nu al zo'n hele meid. Het gaat echt snel...
Hey ja, 5 maanden alweer jeetje. Thanks! Ik heb trouwens een vast iemand waar ik dvd series enzo bestel voor weinig en zag net ook dat ze zumba (pakket van 3 dvd's) heeft voor 10,-. Dacht misschien heeft iemand interesse, dan kan ik de lijst wel doorsturen.
Goedemorgen, @ Meris: Gefeliciteerd met Manouks verjaardag. Hier een redelijke nacht gehad. Danian kwam om 3.20 uur en toen om 6.45 uur, maar huilde niet dus om 7.30 uur de fles gegeven. Toen nog geslapen tot 8.50 uur en toen is mijn man er met mij uitgegaan. Kon ik nog ff blijven liggen, maar kon niet meer slapen, dus om 9.45 uur er ook maar uitgegaan. We hebben goed gepraat en verdelen dingen wat meer nu. Danian drinkt de laatste fles met rijstebloem nu wel op met een grote speen, dus straks die hongerige baby voeding ook maar proberen met een grotere speen.
lieke heeft precies wél die vaccin gekregen. Ze heeft namelijk op 2 nov prikjes gekregen. maar ze heeft nergens last van, dus zal wel goed zijn.
sorry, maar was van plan om bij te lezen, maar lieke werd wakker dus lukt even niet. vrijdag naar de jgb geweest. Was erg leuk! Veel dingen gerkegen en ook wat dingetjes gekocht. Had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Lieke was echt super lief. Ik 'moet' haar tegenwoordig trouwens om 8.30 wakker maken, want dan ligt ze nog te slapen. Vaak wordt ze wel wakker rond 7 uur, maar valt dan weer inslaap na even kletsen. Ik maak haar toch maar wakker om 8.30, anders komen de flessen helemáál niet goed op een dag. Ze slaapt gewoon zo veel, datdie 4 flessen eigenlijk nog te veel zijn haha. Vraag me af hoe ik dat straks met die bijvoeding moet gaan doen hahaha. Lieke heeft trouwens al een paar dagen steeds rode wangen, wie weet komt er een tandje aan. Zie nog niets in haar mondje Fijne dag allemaal!
Wat eng die berichten over de vaccinaties in Nederland! Bah! Vandaag ben ik weer met Lars bij de kinderarts geweest voor controle en prikken. Alles was prima met ons beertje. Voor Dubaise begrippen is hij echt enorm, 67 cm en 7220 gram, maar volgens de groeicurve van de WHO die ik online invul, valt het allemaal best mee . Hij heeft wel een beetje een afgeplat hoofdje, dus we moeten hem stimuleren om meer op de buik te spelen. En verder vond ze hem erg sterk, vrolijk en alert (trotse moeder). Omdat er allergieën in de familie zitten, mogen we nog niet beginnen met bijvoeding. Ben benieuwd of hij het nog twee maanden volhoudt op alleen melk... Prettige dag allemaal .
Wat heb je allemaal gekocht Jolan? Manouk heeft ook al een paar dagen 1 vuurrode en gloeiende wang, maar ook bij haar nog niks te zien. Jeej, Lars ook weer goedgekeurd!!! Gaan de prikken daar hetzelfde als in NL? Haha, in die regionen zijn ze natuurlijk vaak wat kleiner en fijner Blijven jullie trouwens nog lang daar wonen of is het tijdelijk?
Goede morgen allemaal! @friezin, Collin was 56 cm en 4640 gram.. moet zeggen dat de bevalling moeiteloos verlopen is @meris, gefeliciteerd met Manouk haar 5e vermaanddag! @mezelf, Gefeliciteerd met Collin's 4e vermaanddag! @jolan, wie weet toch een tandje! @emme, jeej weer goed gekeurd! Nog even een spam van de fruit hap.. smeerpoets!! (staat filmpje over het ontstaan van de bende op mijn hyves)
De prikken gaan ongeveer hetzelfde als in Nederland, maar hij krijgt er een paar extra (o.a. voor pokken en Hepatitus A en B), omdat die ziekten hier vaker voorkomen dan in Nederland. Hoe lang we hier blijven, weet ik eigenlijk niet. Niet ons hele leven in ieder geval, maar we gaan voorlopig ook nog niet terug. Hebben het hier namelijk erg naar ons zin!
ow en tis al middag!! haha, maar ik werd pas om 11.30 wakker (had collin om 7.30 fles 1 al gegeven maar zijn saampjes weer lekker verder gaan slapen) Meneer heeft wat in te halen, want hij ligt alweer in dromenland! Net heerlijk het bibabad uitgeprobeerd, super!! hij kan natuurlijk nog niet zitten, dus zit nog in t zitje wat ik ook in t badje had. Maar hij heeft alle ruimte kan heerlijk spetteren zonder dat ik hoef te dweilen haha! Heb het Biba bad gewoon in de douche staan, en doe zijn haartjes dan lekker wassen met de douche, went hij daar ook gelijk aan. hij vind het prachtig. Hield net ook zelf de douchekop vast, totdat hij recht in zijn gezicht spoot, toen was t even niet meer zo leuk!
Gefeliciteerd met Collin!!! Mooie dag he de 8e? Ik vind het er nog netjes uitzien met de fruithap van Col. Hier moet ik een slab met lange mouwen aan en een hydrofielluier of een theedoek over haar benen. Ze zit steeds in haar mond en smeert vervolgens haar broek en wipstoel onder
Ja wilde je nog vragen naar het bibabad. Misschien dat ik 'm voor haar eerste verjaardag ga vragen. Maar hoorde ook iemand over een speciekuip van de bouwmarkt, vond ik ook wel een goed idee eigenlijk.
meris, mijn moeder doet de stop in de douchebak en laat die dan vol lopen met water. Gaat ook goed. zag trouwens laatst ook zo'n soort badje ergens in staan... denkt nu na... misschien in het voordeelboekje dat bij de wij jonge ouders zit ?