@ Sunshine: Klinkt goed! Ik moet wel zeggen dat lenthe nu helemaal niet onrustig meer is en niet meer huilt!hele dag nog niet. Weet niet of het dan nog wel zin heeft om te gaan eigenlijk.. @ aaliyah: ja het gaat tot nu toe super goed vandaag. ze slaapt en drinkt goed. ze lacht de hele dag al en heeft nog niet gehuild!
Ja ze wordt iedere dag wijzer. Ik zag je foto voorbij komen dat Zoë dr mobiel had ontdekt. Zo heb ik een filmpje, ze begint dan ook nog eens te lachen naar de knuffeltjes die eraan hangen. Dat kletsen begint hier te komen en wat je zegt over het vermaken in de box.. Ze huilt nu niet gelijk als ik haar erin leg, maar gaat een beetje om dr heen kijken. Leuk he!!
@Rianne oh wat fijn zeg!! Leuk dat ze zoveel lacht @Ilse heb je nog wat gehoord over die telefoontjes? net gemaakt
Mama87, vandaag is mijn 3de ongie dag. Geef jij volledig bv? Rianne, hoe snel na je bevalling werd je ongie en geef je ook volledig bv? Met ons gaat het goed bedankt voor het vragen. En met jou? Ik hoop dat het gauw beter gaat met Lenthe, beterschap! Aaliyah, was je snel na je bevalling ongie? Sunshine, fijn dat jullie je lachbekje terug hebben gekregen. Hoe gaat het met de andere mama's? Zijn de meeste al geweest bij het cb voor controle? Wij zijn afgelopen maandag gegaan, mijn kliene doet het gelukkig goed. Ze weegt 3990gr en is 49.5cm lang en het hoofdje was 36cm. Qua eten gaat het ook goed, haar laatste voeding is om 24u en daarna meestal tussen 4u en 6u. Haar laatste voeding krijgt ze in een flesje (wel gwn bv) want zo slaapt ze ook beter en goed door.
@Rianne: Hoop het ook voor je! Wordt Lenthe ook regelmatig wakker doordat ze met d’r hoofdje tegen de spijlen ligt, of klem zit met haar beentje? @Aaliyah: Ja erg frustrerend. Ik koop nog even niets, totdat ik niet meer afval.. Hier net het pakketje binnen gekregen van de nieuwe eigenaren van de poes. Drie setjes kleren, zo lief! Voel me wel een beetje opgelaten dat ze zoveel geven.. Dus denk dat ik maar een mooie bos bloemen stuur als bedankje voor de cadeautjes en de goede zorgen voor Zazou
@Roosje ehm ik geloof dat het een maand was. @Mama aaaagh wat lief zeg van die mensen! Gaat het allemaal goed met Zazou daar?
Er waren heel wat kleertjes in de uitverkoop bij de baby-dump en er hing echt nog zoveel. Heb dus aardig wat ingeslagen voor nu en over een paar weken. Mijn zus is zwanger en heb ook voor haar kleine meisje kleertjes gekocht. We hebben voor beide ouders een verschoningsset gekocht + campingbedjes. Ze kan nu dus ook eens blijven slapen. Nu moest ze iedere keer op de arm blijven of in dr maxi slapen als we daar op visite waren. Nu dus lekker in een bedje.
@Ilse: Ja dat doet Zoë ook, lachen en kletsen tegen d'r speeltjes, zo schattig! Vind jij ook dat ze zich nu opeens zo snel ontwikkelt? @Aaliyah: Wat stoer, die tuinbroek @Roosje: Nope, geef fv. Dan ben je wel snel weer ongesteld als je bv geeft, dacht dat dat dan vaak langer wegbleef! Wij moeten maandag voor het eerst naar het cb
Ik werd zo gek van die positiekleding dat ik wel iets anders wilde kopen.Ik wilde het eerst ook niet,maar tegen de tijd dat het eraf is...En ik had niet veel voor als het erg warm was dus ik moest wel wat kopen.
@ aaliyah: ahhh die tuinbroek, wat leuk! @ roosje: ik geef geen bv. Ik werd vorige week ongi, dus ong. 6 wk na de bevalling. Hier ging het niet zo super met Lenthe. Ze huilde al een tijdje vreselijk. Gister werd het zo erg dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan. Ze blijkt oor-onsteking te hebben. Ze heeft penicilline gekregen en vandaag gaat het wonderbaarlijk goed! Fijn dat het met jullie ook goed gaat! Hier al bij cb geweest voor controle. Ik moet dinsdag weer. Ze zou haar 1e prikje krijgen maar dat mag nog niet ivm de medicijnen.
uhh ja helaas wel, die telefoontjes zijn er nog steeds. Ik had Kinky gemaild, maar zoals verwacht geen reactie. Het aantal is wel verminderd. Ongeveer 10 per dag. Leuke foto trouwens!!!
@Ilse: Dat is idd erg handig, een bedje bij opa en oma! Mijn ouders hebben ook een bedje + box (ook omdat ze dalijk 2 dagen gaan oppassen). Erg fijn want Zoë slaapt niet in de mc...
@ mama: Het gaat zo snel, maar ik vind dit veel leuker dan een paar weken geleden. Iedere dag zie ik haar veranderen en kan ze weer meer. Zo relaxed. Ze slaapt nu ook veel rustiger dan in het begin.
@ aaliyah: hmm lekker! wij eten spinazie. zal het maar eens op gaan zetten. @ mama ja is veel beter joh. Heb het ook gedaan zodat Eva in dat ritme kan blijven. luier verschonen, drinken, spelen/knuffelen en dan naar bed. Zijn we niet verplicht om na de fles naar huis te gaan (al hoe wel dat wel een mooi excuus was haha)
Mama, de mijne begint ook te 'brabbelen en spelen" ook is ze allerter. Ze begint steeds leuker te worden, ik kan niet wachten totdat ze echt gaat brabbelen en spelen, *zwijmel*. Ja dat dacht ik ook dat het langer wegblijft met bv. Spannend, succes bij het cb. Aaliyah, hier ook 1 die balt dat ik mijn eigen kleding nog niet aankan althans de broeken door die buikje die er nog hangt bij mij. Ik ben afgelopen vrijdag gaan kijken bij een sportschool maar je mag pas 6 weken na de bevalling beginnen heb ik begrepen.Mooie foto van je ventje.Eet ze! Ilse, wat spannend je kleine op d'r kamertje. Gefeliciteerd met je zus d'r zwangerschap. Ik vind ook hoe ouder ze worden hoe leuker, echt genieten is dat. Sarah, onze kamer wordt ook te warm als de raam niet open staat maar ik kan de kleine nog niet op d'r kamer laten slapen. Rianne, dus ook vrij snel ongie geworden. Aah wat sneu voor Lenthe, maar wel fijn te lezen dat het weer goed gaat met haar en maar hopen dat het zo blijft. Dan zullen die prikjes ff moeten wachten.
hey meiden, heb even een vraagje over bv en fv. Hebben jullie al een beetje een ritme erin, dat de kleine standaard om de 3 uur komt? Of kan het nog steeds de ene keer om de 2 uur en dan om de 3/4 uur zijn? Hoe zit dat eigenlijk met flesvoeding? Kunnen ze dan ook om de 2 uur komen? Of komen ze dan gewoon om de 4 uur? Als ze om de 2 uur komen, geef je toch snel te veel, of passen ze zich daar aan? Hoe merk je dan of ze honger hebben of dat het iets anders is? Dat vind ik hier erg moeilijk.... En hoe rekenen jullie de tijd tussen de voeding? Begin je met tellen vanaf dat je begonnen bent met voeden of als je gestopt bent? bijv. 12 uur voeden, 15. uur komt de kleine weer, zit er dan 3 uur tussen of moet je de tijd van het voeden eraf halen? ga straks even bijlezen en reageren.
@Bedje bij ouders is idd erg lekker hoor mijn ouders hebben dat ook,alleen gaan die niet oppassen. Mijn schoonmoeder gaat af en toe oppassen maar die komt dan hierheen dus dat scheelt weer. Als wij daar heen gaan nemen wij altijd de kinderwagenbak mee dat ie wel gewoon lekker kan slapen. @Roosje ja bij mij is het niet alleen door mn buik,maar ook mn heupen het vet wat daar zit vind ik nog het ergste want dat krijg je heel moeilijk weg. Ik ben al bezig met buikspieroefeningen en heb die dvd van Zumba gedownload (dat dansen) @Ilse leuke foto hahahah, en balen dat jullie nog steeds lastig gevallen worden @Jolan Jason kwam eerst om de 3 uur nu om de 4 soms 5 uur en s nachts soms om de 6 uur. Ik merk bij Jason dat hij wilt eten doordat hij zijn gezicht dan wild beweegt en als ik mijn vinger op zijn wang leg dan draait hij gelijk zijn hoofd die kant op. Ik haal de voeding eraf,dus reken dan vanaf dat hij klaar is dat klopt bij mij meestal wel. Ga je toch overstappen of twijfel je nog?
Rianne: leuke foto! Die slaapzak heb ik ook gerkregen laatst, alleen een grote maat. Sarah: iedere keer net niet he..haha.. mooi ventje! Vooral die close-upp foto! Ilse: zal inderdaad wel een kwestie van wennen zijn, nu 2 maal geprobeerd en Nienke vond het geen succes helaas.. zal het nog een keer proberen morgen en anders hoor je van me. Lijkt me ook moeilijk voor het eerst op haar eigen kamer..maarja als je er te lang mee wacht dan beseffen ze het zelf ook des te beter. Succes ermee! Roosje: leuk dat je er weer bent! Aaliyah: haar sleutelbeentje is weer geheeld gelukkig, gaat heel snel bij baby's. Jammer dat je niet zoveel hebt kunnen shoppen, is altijd als je van plan bent om veel te kopen he. En als je geen geld hebt dan zie je zoveel leuks.... Fijn dat je piano al weg is! Ja ik baal inderdaad ook dat ik mijn kleding niet aankan! Ben bang dat ik deze zomer sommige dingen niet kan dragen... En het zijn eigenlijk maar 3,5 kilo, maar die zitten precies op de verkeerde plek.. Rianne: ik zo evengoed even gaan dinsdag, baat het niet schaadt het niet... Vooral omdat ze ook met de vacuum geboren is. Mama: leuk hoor zoveel kadootjes! Ilse: lekker geshopt dus! OH wat lief die foto!