Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    6 a 7 uur achter elkaar slapen, daar teken ik voor:D
    Ik weet eigenlijk niet of rijstebloem stoppend werkt?
    vervelend dat ze last heeft van verstopping, had Isabella ook een paar dagen last van, ik denk dat het bij haar door de groente kwam.

2. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoe doe jij het nu met Isabella Natja? Jij geeft ook nog bv?
    Op hoeveel voedingen zit jij?

Gaat het wat goed met haar?

Groeten
    Friezin

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Even een updatje.
    Isabella is al een paar dagen niet helemaal in haar hummetje door haar verkoudheid. Vrijdagnacht kwam ze iedere 2 uur en op een gegeven moment kwam ze een half uur na de bv al weer, ik besloot toen om een flesje te proberen. Tot mijn stomme verbazing dronk ze deze helemaal leeg:$ Na weken proberen met alle mogelijke truckjes dronk ze nu gewoon een fles, ik was wel voorzichtig enthousiast, want misschien was het wel eenmalig. De volgende ochtend weigerde ze inderdaad de fles, maar toen ik het later nog eens probeerde pakte ze hem toch. Ik ben nu dus bezig om zo langzaamaan de bv af te bouwen. Ik had zoiezo al het idee dat ze de laatste tijd veel te weinig voeding binnen kreeg. Ik ben hier afgelopen maandag voor naar het cb geweest, maar daar werd gezegd dat ze levendig genoeg was en dat ik me dus niet druk hoefde te maken. Zelfs toen ik zei dat Isabella eigenlijk nooit kletsnatte plasluiers heeft zei ze niets:$ Nadat ze vrijdagnacht een flesje had gedronken had ze een mega plas luier en sindsdien elke ochtend, ik moet soms zelfs haar bedje verschonen. Dat heb ik al minimaal een maand niet meer meegemaakt. Ik denk dus dat net als destijds bij mijn jongens mijn bv op een of andere manier gewoon terugloopt:( Ik merk het ook met afbouwen, want ik heb niet of nauwelijks last van mijn borsten.... Ze krijgt nu nog af en toe bv. Helaas komt ze 's nachts nog wel best wel vaak, ik hoop dat dit binnenkort ook zal veranderen. Zo jullie zijn weer op de hoogt:)

4. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Zoals je in mijn update kan lezen, ben ik de bv aan het afbouwen. Ik had het idee dat Isabella veels te weinig voeding binnen kreeg. Ze dronk nog steeds iedere 3 uur.
    Op dit moment is ze verkouden en is ze 's nachts helaas nog steeds heel vaak wakker;)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @sarah hopelijk komt het spugen niet door de voeding

@bloempje gek het dat moeder-instinct gevoel:)

@marloes handige tip van die druppels!

@mama hihi dank je:) Leuk op vakantie!! Veel succes alvast met het lijstje en inpakken.:D

@laura succes bij het CWI hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen

@steph succes met de 3e prikjes. Wanneer ga je testen?

@tamtam fijn dat het leuk was bij je ouders

@friezin hier 4 voedingen waarvan 1 pap, geef bambix met een lepel niet in de fles. Kiwi weet ik niet laatste fles tussen 8 en 9 hij is dan volgende dag rond half 9 wakker

@jolan fijn dat het zo goed ging het logeren! Vond het je moeilijk om haar daar te laten?

@laura jammer dat het cwi niks voor je kon betekenen

@natja wat fijn dat ze toch een flesje pakt! Raar dat het cb zo luchtig deed over die plasluiers....Maar hopelijk gaat het nu goed met het flesje en komt ze straks lekker aan en blijft ze goed plassen!!

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    wauw, natja, super zeg dat ze de fles nu pakt! Dat moet vast een gerust gevoel geven. Nu kan je het ook een keer uit handen geven (hoe moeiljk het ook is, dat afbouwen..... tenminste ik vond dat wel)
    Respect dat je het zo lang vol hebt kunnen houden.

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

ja ik vond het wel moeilijk.... maar ik ben blij dat ze het zo goed gedaan heeft, dan zal ik het de volgende keer met een gerust hart nog een keer doen.

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    aaliyah hoe is het met jou trouwens?

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Meiden hebben jullie tips?
    Normaal gesproken slaapt lieke 2 uur steeds, nu was ze vanmorgen (en het is al vaker gebeurd) na 45 al wakker, bijna 3 uur na de fles. De volgende fles was pas om 12.30 en ze werd dus om 11.15 wakker.
    Het probleem is dus..... als lieke wakker wordt denkt ze dat ze meteen een fles krijgt. Dus ook als ze 2,5 uur na een fles wakker wordt. Het ging een maand goed eigenlijk (ze sliep steeds lang en werd dus niet te vroeg wakker), maar de laatste dagen heb ik het idee dat het probleem weer terug gaat komen.

Moet ik haar gewoon laten wennen aan het feit dat ze pas later een fles krijgt? Ze schreeuwt echt alles bij elkaar......
    Kunnen jullie kids wel nog een uurtje ongeveer wachten en spelen tot ze een fles krijgen? Zou het iets van gewenning zijn?

Of zou het een idee zijn om op dat moment een fruithapje te geven ofzo? (ben ik nog niet mee begonnen)

Alle tips zijn welkom :D

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Je kan best wel een fruit hapje proberen. Jason huilt nooit als hij wakker wordt dus ik kan hem gewoon lekker laten spelen ofzo:)
    Ik zou het gewoon proberen kijken hoe ze reageert.
    Wij geven zelf om 12.00/12.30 pap en dan s middags fruit maar je moet zelf kijken wat je handig vind.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Met mij gaat het goed hoor trouwens, lief dat je het vraagt.
    Ben ff alleen thuis is wel lekker, Sven is bij zn opa iets fixen met zn pc ofzo. Jason ligt lekker te slapen en ik ben beetje in huis aan het rommelen. Lekker nog vrij vandaag morgen weer werken.

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja ik heb het met de bv altijd zo gedaan: wakker was voeden...... Dus ze weet neit beter, en als ik haar dus nu neerleg inde box of speelkleed dan wordt ze helemaal 'gek'.
    Dit weekend ga ik fruithapje proberen. Wil graag dat papa er ook bij is.

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Lekker een dagje keutelen :D heerlijk vind ik dat! Geniet nog van je vrije dag.

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    even een paar spammetjes van het logeren bij opa en oma
    samen met opa op het kleed

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ze mocht haar sok zetten

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    #15936 Adnalie, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    en de laatste:
    lekker in bad

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Leuke foto's Jolan! Dat shirtje wat ze aan heeft is leuk:D

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    #15938 tamtam78, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    @ Aaliyah:Fijn dat het goed met je gaat en vandaag een lekker rustig dagje hebt.
    @ Jolan: Danian is nu ook weer wakker en krijgt om 15.30 uur zijn fles, maar hij heeft dat al vanaf het begin, dus hij kan ook rustig wachten.
    Misschien toch proberen dat ze er aan went dat ze ook leert te wachten en anders misschien een fruithapje.
    Leuke foto's
    @ Natja: Fijn dat ze de fles nu ook wil.

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja speciaal voor opa en oma gemaakt :D

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    even een foto aangepast, bedacht me ineens dat ik geen blote foto's meer ging plaatsen ;)

Deel Deze Pagina