Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

Lieve rianne,

wij wensen je heel veel sterkte!

Dikke kus ons!!!

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat zijn jullie allemaal lief

* maakt weer een doos kleenex open *

Ik ben trouwens in 1,5 dag al 1,5 kilo afgevallen ..
    De manier waarop is niet leuk, want ik kan gewoon niks eten, maar het is toch mooi meegenomen ;)

Lenthe is nu heeel even stil.. durf het bijna niet neer te zetten want elke keer als ik dat doe begint ze weer te huilen.
    Ik hou mijn hart vast voor vanavond. Pijn is altijd erger in de avond, helaas is dat een feit.
    Morgen is dag 3 dan zouden de medicijnen zijn werk moeten gaan doen... duimen jullie mee?

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ilse ik ga 28 uur werken,
    nee ik weet eigelijk niet hoe zwaar en hoe klein hij nu is,
    2 weken geleden bij het buro geweest toen was hij 4170 en 51 cm, en verder weet ik het niet. hoofdomtrek was 36 geloof ik.
    dinsdag is hier inloopspreekuur maar heb nog weinig zin gehad om te gaan.
    ik merk dat hij het gewoon goed doet, alleen heeft hij 2 ontstoken oogjes, groene prut uit de ogen zo zielig maar hij heeft er weinig last van gelukkig elke keer goed schoonmaken met lauw water en dan is het goed zeiden ze bij de dokter,
    hier kan hij nog steeds in maatje 50/56 hoor, maar hij was natuurlijk nog maar heel klein he dusjah das het verschil denk ik,
    qua luiers merk ik het wel maatje 1 kan hij nog wel aan maar moet hem dan echt naar 3 uur verschonen, en maatje 2 kan hij net als ik hij in de nacht niet komt gewoon verschonen naar 6 uur. en dan is het bed nog droog.

lief dat je vraagt naar me vriend, helaas is het praten nog niet ju van het, en heeft hij nog wel last van erge stemmingswisselingen helaas, dat is ook niet erg bevordelijk voor je relatie moet ik zeggen ik ben zelf ook een hittepetit en reageer dan nogal heftig eerlijk gezegd, ik weet het moet het niet doen maar moet zeggen vind het niet makkelijk.

rianne: ik duim hier echt heel erg met je mee dat het snel goed gaat met je kleine meid, lijkt me verschrikkelijk om haar zo te zien leiden.

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hey meiden!

Rianne, heel veel sterkte meissie! Je bent een super moeder en daar moet je absoluut niet aan twijfelen!

Aaliyah, sterkte bij de hap (moest eerst goed nadenken wat je bedoelde :D).

Aantal beebs slapen goed door!

Julian is zijn ritme volgens mij kwijt. Gisteravond om 11 uur de fles gehad en kwam vanmorgen alweer om 5 en om 9 uur.
    Hij blijft echt op die 4 uur tussen voedingen zitten. Probeer het nu iets te rekken omdat hij anders vanavond om 9 uur al zijn laatste fles krijgt.

5. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    nathalie misschien zit hij in een sprongetje of zow zou kunnen he

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Joa, zaten wij inderdaad ook al aan te denken. Hij slaapt vaak ook maar 2 uurtjes (1 uur na de fles wakker, dan 2 uurtjes slapen en een uur voor de fles wakker). Dat is nog niet zo erg, maar dan zit ie echt te miepen tot hij zijn fles krijgt. Lijkt wel of hij zichzelf in de weg zit.

We wilden vanavond eigenlijk even ergens eten. Mijn vriend wilde hem mee nemen, maar dat wil ik niet. En ik wil hem ook niet bij iemand brengen nu hij zo miept :D

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hi meiden,

rianne kan je blog niet lezen,maar je doet het goed meisje!!! Hopelijk gaan Lenthe's medicijnen snel werken!

Ilse, gaat er heftig aan toe bij jullie! Hopelijk gaat het snel beter en zijn jullie allemaal weer lief, leuk en aardig tegen elkaar. Hoe lang zijn jullie samen?

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Ilse...oww...ik snap het...hebje er nog nooit over gehoord vandaar...maar het is wel goed nu toch?
    Je moet idd je grensen stellen...anders wordt je gek!
    En lekker heh...zo lang! Vannacht mag hij van mij weer!

@Rianne...heh meid...ik hoop zo voor je dat ze snel weer beter is! Zo is het even niet leuk natuurlijk! KUS!

@Sunshine...heerlijk heh! Van mij mag hij zo doorgaan! hahaha!

Finn en ik zijn vandaag gezellig op visite geweest bij Laura en Collin...was erg gezellig! Ik was alleen mn fototoestel vergeten...dus voor de foto's moeten we even op Laura wachten!
    Voor het eerst in mn eentje zo ver met de auto gereden! Vond het wel stoer van mezelf...hahaha! Ben nooit zo'n held!
    Collin is een erg lief ventje! maar wel erg hongerig...arme Laura!
    En zo grappig...ze zijn bijna even groot alleen Finn zn hoofd is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter! Hahaha!
    Heb hem gewogen bij Laura en de weegschaal gaf 5800 gr aan...maar dan had hij wel net 150+5 gegeten...maar toch weer erg veel gegroeit!

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Sarah, wat leuk dat je bij Laura op visite bent geweest!!
    Ben benieuwd naar de foto's :D

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi mama's,

Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? Hier gisterenavond op bezoek geweest bij schoonouders, pas om 01u naar huis gekomen. Mijn kleine kreeg toen meteen haar laatste voeding 125cc afgekolfte melk, normaal slaapt ze door tot max 6u maar gisteren bleef ze jengelen en toen huilen dus heb d'r om 03u bv gegeven en toen sliep ze door tot 08u en daarna kwam ze weer om 12u gelukkig. Vandaag heb ik dus pas na 08u kunnen uitslapen en in de middag ben ik met haar samen gaan slapen want ik was doodmoe van gisterennacht. Ik denk dat ik haar meer dan 125cc moet geven aangezien ze gisteren na die flesje 2 uur later pas sliep, denk dat ze niet genoeg meer heeft aan die hoeveelheid.

Zijn er hier nog kindjes die newborn nummer 1 en maat 56 dragen?

Jolan, mijn dochtertje kwam vanaf dag 1 om de 3 uurtjes max 4 (langer dan 4 uurtjes laat ik haar niet slapen overdag dus maak ik haar wakker, volgens de kraamverzorgster is dat ook niet goed voor hun niertjes die hebben vocht nodig). En 1x per dag (meestal s'nachts) om de 5 á 6 uur, tot op heden. Alleen tijdens regeldagen wil het verschillen, soms zelfs om de uur of 2 uurtjes. Als ze huilt kijk ik of ze geen honger heeft, of dat ze niet een schone luier moet, of dat een boertje vastzit en of ze geen buikkrampen heeft. Soms is het geen van de genoemde dingen en is het gewoon dat ze bij me wil liggen of dat ik haar vasthoud, volgens het cb is dat normaal 1x tussen 2 voedingen.

Aaliyah, klopt idd vet op de heupen is moeilijker weg te trainen dan elders. Hopelijk helpt Zumba je daarbij gezien je meer je heupen gebruikt. Succes!

Heide, dank je. Een fotoalbum, leuk voor later.

Kuide, ff doorbijten is dat met die regeldagen. Het beste is wanneer hij slaapt overdag dat je dan ook gaat slapen zodat je s'nachts genoeg energie hebt. Gelukkig is de borstontsteking en spruw over. Leuke foto van je mannetje!

Rianne, aah wat zielig voor Lenthe. Lijkt me helemaal moeilijk voor jou om zo machteloos te voelen. Ik hoop dat het gauw weer over gaat en dat ze snel weer de oude wordt, beterschap meid en ik duim ook voor jullie. Sterkte en een dikke knuff!

Gabster, mooie foto van je mannetje en je duimelijntje.

Mama, ma flodder haha leuke foto!

Dootje, knuff terug meid.

Stephanie, fijn dat je meissie het goed doet en al goed is gegroeid. Kleine meisjes worden groot zeggen ze, voor je het weet lopen ze al (mooie foto van Esmee)! Paar dagen Italië lijkt me heerlijk, geniet ervan!

Sarah, ja ivm bv. Is voor mij niet te doen om er steeds uit te moeten maar in jou geval is dat niet nodig. Heel soms doe ik de raam op een kiertje open, volgens het cb is het goed om ze aan alles te laten wennen. Leuk dat je op visite bent geweest bij Laura, ben benieuwd naar de foto's.

Ilse, ik hoop dat het gauw goed komt tussen jullie. Knuff meid!

Sunshine, fijn dat je kleine goed doorslaapt lijkt me heerlijk en zeker boffen jullie!

Joanita, gefeliciteerd met je nieuwe baan. En succes met je fotoalbum.

Guusje, beterschap voor je kleine.

Nathatlie, denk dat je ventje idd een sprongetje maakt sterkte ermee. Misschien die etentje uitstellen?

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, zo ja mijn excusesn en een dikke knuff.

Liefs Roosje,

11. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    roosje
    jamy heeft hij nog 50/56 aan hoor en is al 9 weken vandaag,
    hij kan de new born luiers nog aan maar niet egt lang meer, heb ook al 2tjes voor hem heeft hij ook al aan maak de eentje eerst even op natuurlijk

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Julian zit ook nog in maatje 56. Wij hebben New Baby maatje 2 dacht ik.

Etentje stellen we ook uit. Ik twijfel ook om vanavond mee te gaan met hem naar mijn schoonouders. Dan gaat ie daar weer miepen en moet ie weer van arm naar arm.

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    kun je hem bij je schoonouders niet op een slaapkamer wegzetten in de kinderwagen? Kan hij lekker slapen, of lekker alleen miepen ;)

Roosje, zie in je banner staan. Pleegje is .... Hebben jullie een pleegkindje? Zo ja, is hij/zij altijd bij jullie?

Hier zitten we tussen maatje 56 en 62 in. Noppies zit in 62 perfect, maar andere kleertjes zijn nog te groot.

lees dat er steeds meer kindjes goed gaan slapen 's nachts! Fijn he dames! Onze Thom had het natuurlijk wel heel erg snel door, maar super dat er steeds meer kindjes de nachtvoeding over gaan slaan. Gisteren was hij al weer 6 weken dus de kaartjes, vlag en de raampoters ruimen we weer op!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Marloes...Thom had het gewoon zo snel door omdat Sam het goede voorbeeld geeft bij hem! Ze slapen tochop 1 kamer? Haha!

Hier zitten we ook tussen 56 en 62 in...veel 56 past al niet meer...maar nog niet alles van 62 past...
    Heb wel luiers nr2 en heb ook nr3 gehaald...om te kijken wat het beste zit...

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    We gaan zo, als hij de fles op heeft, even eten bij de mac (eindelijk na 6 weken :D). Als hij slaapt rijden we naar mijn schoonouders, ander brengt mijn vriend ons weer naar huis. En als hij daar gaat miepen gaan we ook naar huis.

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Joanita, dus jij hebt ook niet zo een grote kindje. Ik denk dat de mijne binnenkort ook moet overstappen op nummer 2 in luiers, maar maatje 56 kan ze nog wel eventjes aan.

Nathalie, veel plezier straks en maar hopen dat ie niet gaat miepen anders maak je er gewoon een gezellig avondje van thuis.

Marloes, we hadden een pleegkindje ja. En die bleef gewoon 24/7 bij ons, hij zit nu bij een andere pleegezin. Mijn man vindt het moeilijk om ermee verder te gaan ivm gewenning en afscheid nemen en ik respecteer zijn keus, je moet er immers samen achter staan. Jou kleine past al 62 zelfs dus met name van de noppies.

Sarah, ik heb ook nummer 2 in huis en al geprobeerd of die beter passen alleen zijn die nog te groot voor haar dus die kunnen og ff wachten. Had 3 pakken van 2 gekocht omdat ze in de aanbieding waren.

17. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    roosje:
    jamy woog maar 2075 gram met de geboorte en ze schatte hem maar 42 cm, hij was te klein en te licht voor zijn geboorte.
    ik heb hier nummer 3 in huis,
    ik gebruik ze van de luierservice, dan heb je van 4 tot 6 kilo en van 4 tot 9 kilo dus heb die laatste gekozen.
    ben benieuwd hoe ze gaan zitten

18. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek zit nog steeds in maatje 50 :), 56 zal binnenkort er wel aankomen denk ik. Vind het wel leuk dat we zo lang met de kleertjes kunnen doen.

Wij gebruiken nr. 2 van de pampers, die zitten wel goed bij Niek, hij heeft in ieder geval geen lekluiers.

Bij het kruidvat zijn volgens mij de pampers weer in de aanbieding, 3 pakken voor 26,50!

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heb jij de luierservice van vgz? Zijn het fijne luiers?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    en bij de AH, megadozen voor 16 euro nog wat...
    maar denk dat die vanaf maat 3 gaan

Deel Deze Pagina