@Friezin..ik ben daar ook erg blij mee! Helemaal als je bedenkt dat Steef en ik allebei pas met 6 maanden ergens een keer een nacht doorsliepen! Ik ben ook echt geen vermoeide moeder zoals je vaak hoort (maar goed...ik doe ook niet zo veel verder...hahahaha!) Hoop dat Thirsa ook snel haar mama wat meer rust geeft! @Bloempje...heb ik ook iemand in mijn buurt! Hahaha! En het erge is dat ik Sophia en haar man ken...maar de kleine Tim gewoon nog steeds niet in het echt heb gezien...*schaam schaam* @Friezin...wat bij Finn goed hielp bij de ostipatie was een drupje olijfolie (zonnebloem mag ook) Serieus na de fles waar dat inzat kwam alles eruit! Ik zou dat eens proberen! @Ilse...we zitten nu op 4 volle dagen...mn moeder zei net dat hij misschien wel moet wennen...maar met de overgang van gewone naar de AC heeft hij geen kick gegeven! Vind het echt zo moeilijk! Denk dat ik morgen maar naar de KA bel... Ben je nou trouwens met Eva al geweest? Dit is ook niets natuurlijk! Mama moet wel uit kunnen rusten! KUS voor jou!
gewoon net doen of je gaat tempen en dan heel klein beetje heen en weer wiebelen.. door de druk gaat ze de thermometer eruit proberen te persen en dan help je haar.. beetje vaseline op de thermometer wil ook wel helpen..niet te vaak doen anders wordt de endeldarm lui..
@Soof...blij dat het goed gaat met Tim! Hij eet lekker zeg! Jeetje....lijkt zn vader wel! Hahaha! Finn kreeg Friso Allergy Care...hij heeft namelijk koemelkallergie...maar we zijn nu bezig met een provocatieproef...en nu krijgt hij Friso Intensief HA Maar ik ben zo bang dat hij weer ziek wordt dat ik allemaal beren op de weg zie denk ik! Maar ik ga dus morgen even zijn kinderarts bellen voor advies. Als zij zegt dat we weer terug moeten doe ik dat...en anders houden we nog maar even vol! Groeten aan B!
@meris wat leuk weer wat gewonnen!!!! @sophia welkom hier! @sarah jeetje moeilijk zeg! Ja ik denk als jouw gevoel zegt stoppen dan moet je stoppen! Moeder instinct is het beste toch? Ik zou zelf nog een dagje aan kijken en dan anders de k.a bellen hebben wij ook elke keer gedaan als wij het niet vertrouwden of Jason wel genoeg binnen kreeg @bloempje wat fijn dat het goed gegaan is! Zielig hoor als ze zo spugen maar gelukkig nu lekker slapen @friezin poepen kan idd ook moeilijker gaan door pap @ilse jeetje nog steeds zo spugen? Mogen jullie nou wel naar de k.a?
Gaby Heeft ook een keer de tip gegeven om een kegeltje van zwitsalzeep te maken en dan in de poepert te stoppen (klinkt heel raar...ik weet het) maar dat werkt dus hetzelfde..omdat er wat ingestopt wordt wil de darm dat naar buiten werken...en de rest komt dan mee!
hahahaha inderdaad Sarah, we hebben wel elkaars geboortekaartje gehad, maar op kraamvisite bij elkaar? Hmmm... moeten maar eens afspreken dan Bij moeilijke stoelgang zou je ook eens een probiotica kunnen geven, dit zorgt ervoor dat de darmflora optimaal word opgebouwd, waardoor hij beter kan functioneren. Dit is handig bij zowel obstipatie als dunne ontlasting. Groetjes Sophia
@sophia, welkom!! @sarah, zou morgen KA bellen. Sterkte.. arme finn Hoeveel weegt Finn nu? @Friezin, bij Collin hielp olijfolie op een lepeltje (niet door de fles, dan blijft het alleen maar plakken aan binnen kant van de fles en krijgt hij t niet binnen. Anders rosevicee laxo proberen? en HA bellen morgen?? @ilse, jeetje meid hoe komt t dat ze zoveel last heeft??
Hoi Sophia, welkom hier en veel kletsplezier. Ik hoop dat je het langer gaat volhouden dan de meeste "nieuwe" juni mama's. Saar en Soof... kennen jullie elkaar?
ooooooohhhh dat is idd erg... hahaha..dan allebei maar naar de meeting komen! hahaha olijfolie hier ook gedaan, ging idd prima! dat vind ik heel logisch klinken, aangezien de voeding nu wat minder "zuiver" is om het zo maar te zeggen, is het logisch dat hij er nu wat meer moeite mee heeft, zou het morgenochtend bij de ka vragen, kan best zijn dat zn darmpjes eerst door een dalletje moeten en dat ze dan beter gaan werken (en maagje natuurlijk) als dat niet zo is kun je denk gelijk stoppen toch?
@Friezin...je hebt ook buikjespap...daar zit dat in wat Sophia zegt...dat is met dat beertje erop,....geen idee wat het merk is... Misschien die proberen ipv de rijstebloem... @Soof...dat moeten we idd doen! Ik zeg het elke keer tegen B. Als ik hem zie...maar er komt steeds niets van terecht! Ik ga mn moppie in bad doen en dan lekker filmje kijken op bed met Steefie Ik ga morgen gelijk bellen naar de KA...ben benieuwd! Denk trouwens dat ik ook even naar de kapper ga (om het even over iets anders te hebben) Ik lijk wel een wildevrouw uit de rimboe! Hahaha!
Ow nog 1 ding... Rianne..(ik zie dat je er bent ) Heb jij nog lekker tips voor sushi...ik ga het morgen maken.. Heb al zo;n pakket met vellen en rijst e.d. maar voor de rest heb ik avocado, komkommer, tijgergaralen en zalm... Geef jij mij eens een lekkere tip!
Sarah hmm 4 dagen is wel kort, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Ze zeggen meestal 10 dagen om te wennen. Eva mag donderdag naar de osteopaat en naar de ka. Daan is veel werken en aan de studie (naar school). Komt erop neer dat alles op mijn schoudertjes komt. Lastig en moet daar even aan wennen. Geen ramp maar gewoon vermoeiend. Vooral nu het met haar wat minder gaat en ze veel aandacht vraagt.
moest ff goed kijken hoor...wat een vreemd schema... dacht dat je per ongeluk zn fles en fruithap had omgedraaid.. maar niet..hahaha wat een veelvraatje... Hoe ga je dat nu doen met 4 flessen? op 7 12 16 en dan 19? sasha gaat ook altijd stipt om 19 uur naar bed en komt om 7 uur zelf.. niet eerder niet later..echt meisje van de klok en ook zij is een spuger vanaf het begin al, avent flessen had ze binnen no time leeg en met de dr brown duurde het al wat langer, met speen 3 en dan comfort van de kruidvat (dat is al gemixt met jpb dus dan hoef je dat niet meer toe te voegen) Lekker he... 4 x op een dag omkleden met als resultaat van het omkleden weer een golf voeding.. hihihihi... ook hier geen kik als ze spuugt, brabbelt en lacht net zo hard weer door..
Hey Saar, Ik sms je van de week wel ff over een dag. Bart zou ongetwijfeld je nummer nog hebben Anders komt het er nooit van... Liefs Soof