Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hahahah wil je ook wel pben hoor ;)

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh leuk, wat voor stofjes?

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

@sophia, ben er niet handig mee hoor, heb er nog nooit achter gezeten, maar ga dat nu doen, heb wel een nieuwe gekocht hihi

stofjes, fleece en ander zacht spul, katoen
    kleur: bruin beige licht en donker blauw.

en wat oefenlapjes...

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    net voor het eerst eigengemaakt appelhapje gegeven :D Zaten zelfs nog wat brokjes in, maar dat vond ze niet erg :D Ze zat heerlijk te smullen!!!
    Ik ga die dame in bad doen, want ze ligt te miepen, kan ze daarna lekker slapen.

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    wat ga je ervan maken :D? Oe ik krijg ook helemaal zin!!! maandag zijn mn ouders terug van vakantie en dan ga ik hem meteen wegkapen daar :D

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Leuke filmpjes van Lieke en Danian!

@Mac: Ze zeggen dat baby’s zichzelf ‘beter slapen’! Gaat het alweer wat beter met hem?

@Sam: Nouja wat een onzin dat je zelf niet eens je verhaal mocht doen!!! Lekker makkelijk, jou even vertellen dat je een officiële waarschuwing hebt, maar het hoe en waarom en jouw verhaal erachter hoeft ie niet te horen?!

@Sophia: Bedankt voor de tip over de billenspray, ik zie na één dag spuiten al verbetering! :)

@Laura: Ik ben toevallig vandaag ook even wezen pronken met Zoë op mijn werk. Leuk als iedereen verliefd is op jouw kind hé :D

@Sophia: Hier nog zo een, ik kan niet eens een knoop aan m’n broek naaien :)

@Mac: Leuk hoor, weet je al wat je gaat maken?

Ik wil ook zo’n handige crea bea zijn ;) Als ik een klein beetje handig zou zijn zou ik zo’n boxkleed met verschillende lapjes stof maken, zooo leuk!

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @sophia, heb zon borsteltje, collin vind het niks! net als bijtringen die moet ie ook niet! t liefst hangt ie op mijn schouder met zijn hoofd en bijt ie de hele tijd in mijn kleren...

@mama, ja leuk he !!

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    volgens mij zat lieke vorige week idd in een sprongetje.... Ze is nu wel minder gaanslapen, maar wordt niet meer te vroeg wakker en gaat weer slapen zonder te huilen.

bah, moet zo nog gaan tennissen... om 21.00 wat een tijd! Het is een wedstrijd. Stiekem hoop ik dat het gaat regenen, dan gaat het niet door

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik heb Danian om 18.45 uur de fles gegeven.
    Had 210+7 + 2 scheppen rijstebloem gegeven.
    Hij heeft 80 cc laten staan.
    De rest van de flessen heeft hij wel leeg gedronken.
    Hij heeft de hele tijd liggen huilen tot net hij is nu stil.
    Om de 10 minuten zijn we heen gelopen en vond het best moeilijk om hem er niet uit te halen, maar heb een boek gekocht waar in staat dat je dat juist niet moet doen, want anders went hij er aan.
    Hij moet leren om zelf in slaap te vallen zonder gewiegd of zo te worden.
    Hopelijk slaapt hij door tot morgenvroeg.

10. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    @Aaliyah => wat ontzettend klote zo'n gesprek. Dat slaat toch nergens op. Goed van je dat je nog een gesprek wil. Kennen ze het woord begripwel?? Ik heb ook in de zorg gewerkt en daar kenden ze het woord begrip ook niet echt.

@Mac => Fijn dat Bram meer en beter poept. Wel balen dat hij nog niet fit is.

@iedereen => ik lees hier dat een aantal kindjes al groenten en fruit eten. Hoe is jullie schema dan? Is zowel groenten als fruit bijvoeding??

@Natja => Geef je nu al FV of nog BV? En hoe is jou schema nu. Ik ben hier geloof ik de enige die nog BV geeft, maar misschien jij dus ook nog.
    ----------------------------------
    Omdat mijn schema helemaal in de war was, heb ik vanmiddag fruithapje gegeven, maar geen BV er achter aan. Om 16.00uur heeft Thirsa fruit gehad en om 19.30 uur BV. Is dit verkeerd? Thirsa krijgt genoeg BV aangezien ze 's nachts ook nog komt.

Ik ben ook geen crea. Een naaimachine heb ik net als Sophia nog nooit van dichtbij bekeken. Nou ja nooit, voor het laatst toen ik in groep 8 van de basisschool zat. Mijn zusje is de crea bea van de familie. Maakt veel kleren voor haar dochtertje zelf en ook dingen voor haarzelf. Heel knap. Ach..ik heb het geduld er niet voor. Ik lees liever een goed boek.
    Maar ik vind het wel knap.

Nou ik ga, straks even naar een verjaardag. Alleen want onze oppas kon niet. David heeft zijn vaccinatie gehad, dus ik hoop dat hij er lekker op gaat slapen. Tot nu toe heeft hij nog geen last.

En Thirsa......die zal vannacht wel weer komen denk ik.

Groeten
    Friezin

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Is volgens mij niet verkeerd hoor dat er een aantal uren tussen de voedingen zit.
    Je moet doen wat je goed lijkt.
    Als ze maar voldoende melk krijgt.
    Mijn schema was vandaag:
    7.15 uur:1e fles 210+7 en aankleden
    9.00 uur weer slapen tot 9.45 uur
    10.45 uur: fruithapje
    11.15 uur: 2e fles 210+7
    11.30 uur: slapen tot 14.00 uur
    15.30 uur: 3e fles 210+7
    16.00 uur tot 16.45 uur: slapen
    17.30 uur: Groente
    18.45 uur: 4e fles 210+7+ 2 eetlepels rijstebloem en slapen

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

nog geen idee

ik denk aan een speelkleed voor op de grond, lekker groot.
    ruimte om te rollen, en de winter komt eraan dus lekker kleed voor op de grond is dan wel lekker..

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

Ik geef inmiddels ook geen bv meer. Een schema heb ik eerlijk gezegd nog steeds niet, ik kijk wel een beetje of ze aan het einde van de dag wel genoeg binnen heeft gekregen, meestal krijgt ze ook wel iedere dag fruit en groente, maar als dat een keertje niet lukt dan vind ik de flesjes belangrijker. Knap dat jij nog steeds bv geeft! Ik ben bij mijn jongens ook altijd rond 6 maanden gestopt.

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    omdat er iets moet staan

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het is jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen... anders konden we een naaiclubje beginnen. Om de buurten bij een ander ofzo... konden we elkaar helpen.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mac...balen dat je vakantie zo is verlopen! Je geniet er dan toch minder van! Kus voor jou!
    Hopen dat Bram snel van de verkoudheid af is!
    Lees nog steeds koorts...kan je echt niets anders doen dan afwachten nu tot het zakt? Of is het "niet erg" dat hij er nog steeds last van heeft (ben nog niet zo thuis in zieke babies)

@Friezin...hoe lang slaapt ze dan zonder pap? want als dat net zo lang of langer is zou ik die pap gewoon weglaten!
    Ze hoeven natuurlijk niet perse pap te drinken/eten...
    Desnoods geef je het over een poosje in een bordje ofzo!
    Enne...als je het nodig hebt lekker een nachtje ergens anders gaan slapen hoor! Ook mama's mogen tijd voor zichzelf!

@Guusje...leuk om weer wat van je te lezen!
    Balen dat jullie zo hebben lopen kwakkelen! Ik ken het helaas met Finn zn KMA...
    Spannend dat jullie in april naar de gyn moeten!!!
    Ik heb trouwens ook bij Finn niet echt het idee dat zn piemeltje "meegroeit" Aan de andere kant zijn zn balletjes wel goed aanwezig zeg maar! Hahahaha!

@Mama...oowww dat stukje tekst! :) I LOVE IT! Hahaha! Het is dat Steef werken is maar anders had ik het hem laten lezen!

@Rianne..hahaha je hints werken dus! Vooral af en toe laten vallen dus...die opmerkingen!
    Die jurk zou trouwens echt een jurk zijn die ik ook zou kiezen! Als ik niet al getrouwd was dan heh...helaas! Hahahaha!

@Snieke...heeej daar ben je weer even!
    Jammer hoor...dat je niet zo vaak meer hier bent! Vind het altijd wel gezellig met je! Tenminste nog een reuzenbabymama ;)

@Steph...makkelijk heh...in die draagzak! Geniet er nog even van...het zal je niet lang meer lukken ;)
    (hier trouwens ook niet...maar dat is meer door Finn zn gewicht!)

@Jo...gefeliciteerd met je overwinning! Hahaha!
    Ik zou dat ding trouwens echt et kunnen laten staan! Hahaha! Wat een geduld heb jij zeg!

@Ilse...hhmmm...maar dat wist je toch eigenlijk dan al...van die melksuikers e.d.? Dat is dan toch gewoon de KMA? Of zie ik het verkeerd nu!
    Wel fijn dat het zo bevestigd is door de mesoloog! Moet je nu nog een keer terug?
    fijn weekend! Geniet er van!
    En hier is het tandenpoetsen echt leuk hoor! Hahaha! Als ik met die borstel kom gaat zn mond heeeeeeeeeel wijd open...en als ik ga poetsen krijgt hij echt zo'n glimlach! Als ik dan klaar ben gaat hij nog even lekker na zitten smakken! Geweldig om te zien!

Zooo heh heh!
    Bijgelezen! Hahaha!

En het stomme is dat ik zelf eigenlijk niets te melden hebben behalve dan dat het goed gaat!
    Hahahaha!

Morgen Sinterklaasfeest...heb er niet zo'n zin in! Helemaal omdat ik eigenlijk ook was uitgenodigd voor de babyshower voor mijn beste vriendinnetje van vroeger...we hebben sinds een paar maandjes weer contact..en ik had het super gevonden om daar bij te zijn! Helaas wordt dat hem dus niet!
    Jullie horen wel hoe het was bij de Sint!

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik wil trouwens waarschijnlijk zo iets laten tattoeëren, dat past wel bij de rest van wat ik heb.
    Denk op mn pols, een andere plek weet ik niet echt

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Leuk saar die tattoo! En fijn dat t goed gaat! Veel plezie bij de Sint! En tot morgen!!

Ik heb geen tattoo's maar zit al tijdje na te denken of ik dat wil! Iets van collin zou ik wel willen ooit.

Hier ook alles goed! Lekker niks doen dagje!

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Goedemorgen,

@ Sarah:Veel plezier bij de sint en leuke tattoe
    @ Kuide: Heeft Collin weer goed geslapen?
    Hier een slechte nacht gehad:(
    We hadden de laatste fles van 22.00 uur laten vallen bij Danian, dus was erg benieuwd hoe het zou gaan.
    Hij kwam eerst om 1.00 uur speen gegeven dat ging 45 minuten goed, toen weer huilen weer speen gegeven en toen bleef hij wat jammeren tot 3.00 uur, dus van 1.00 uur tot 3.00 uur heb ik ook niet geslapen.
    Daarna kwam hij om 5.30 uur speen gegeven en toen pas om 7.20 uur:$
    7.45 uur pas de 1e fles.
    Op zich is het dus wel goed gegaan op 4 flessen alleen moet hij er denk ik aan wennen.
    Hij heeft vanmorgen wel 35 cc laten staan, we zien wel hoe het gaat vandaag.
    Dus we gaan gewoon door.
    Ga ik ook liggen als hij gaat slapen:)
    Heb ook besloten dat ik de fruit en groente niet allebei op 1 dag ga geven.
    Danian heeft vrij veel last van zijn darmpjes, dus ik denk dat allebei te veel in 1 keer is.
    Doe ik 3 a 4 dagen fruit en daarna 3 a 4 dagen groente.
    Mijn man is normaal zaterdags en zondags vrij, maar vanmorgen heeft hij een klus, dus moest hij vroeg op.
    Was maar een half dagje en het verdient lekker.
    Volgende week zaterdag en die zaterdag erna ook een klus, dus de centjes komen binnen;)
    Vanmiddag gaan we voor een nieuwe televisie kijken.
    Die we hebben doet het nog, maar knettert af en toe(doet hij al jaren)
    Het is nog echt zo'n bakbeest, dus we gaan nu een platte halen.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Goeiemorgen allemaal!

@Friezin: Ze kreeg eerst één keer per dag een beetje groente of fruit. Maar nu ze de laatste week haar flessen minder goed drinkt ben ik groente en fruit gaan geven!
    Denk niet dat het kwaad kan als je het zo doet, als ik jouw verhalen zo eens lees denk ik dat Thirsa zich wel meldt als ze honger heeft ;)

@Sarah: Veel plezier bij de Sint!

Tattoo: Ik ‘mag’ niet van manlief, hij vindt het nu wel mooi, maar zou het afschuwelijk vinden als ik dalijk 50 ben. Dusja, dan maar niet, denk ik. ;)

@Tamtam: Vermoeiend dat hij vannacht zo vaak is wakker geweest, maar wel een goed begin dat hij zonder fles weer verder ging slapen!

Deel Deze Pagina