juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door McGyver, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

leuk dat col wel kan gaan zwemmen,
    en carnaval, vreselijk haha... niks voor mij

ik voel me nog belabberd, savonds is mn keel nog erger...
    maar ach...

morgen gaat bram een nachtje logeren bij mn schoonouders, dus wij ff lekker relaxen. manlief haalt hem zaterdag op en blijft daar dan ook eten... ik mag t weekend werken...

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik heb even een vraagje

Gister hoorde ik telefonisch dat ik per 1 maart ontslagen ben, en tot die tijd op de BSO werk ipv het KDV.

Nou staat er in mijn contract dat ik, en de werkgever 2 maanden opzegtermijn hebben, oftewel volgens mijn contract mogen ze me dus pas per 1 mei ontslaan??

Ook ben ik het er totaal niet mee eens dat ik voor de laatste twee weken in een ander team met onbekende kinderen moet gaan werken.

Maar vind het daarentegen ook weer heel kinderachtig om ziek thuis te blijven... en ik zit nu al ziek thuis, dus officieel mogen ze me dan toch ook niet ontslaan?

Ik snap er geen snars meer van.. Wat moet ik doen?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lau wat voor contract heb je? Loopt die niet gewoon 1 maart af? Als dat zo is dan kunnen ze je desnoods 1 dag van te voren mededelen dat het niet verlengd wordt. Is dat niet het geval dan hebben ze een ontslagvergunning nodig. Anders is het met wederzijds goedvinden en daar kan je nog wel eens moeilijkheden mee krijgen als je een ww uitkering aan gaat vragen. Als je contract niet afloopt kunnen ze je helemaal niet ontslaan, tenzij met tussenkomst van een rechter dus!

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

geen idee hoe dat zit...
    bar zegt dat ze zich aan die 2 mnd moeten houden

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in elk contract staat dat een werkgever een opzegtermijn heeft maar dan nog mag hij het contract niet verbreken. In nl heb je ontslagbescherming. Zou wat worden als elke werkgever iedereen met een vast contract zou kunnen ontslaan... alleen als je contract afloopt kan het zonder tussenkomst van een rechter ontbonden worden! (Tenzij op staande voet maar dan nog moeten ze dat aannemelijk maken...)

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Dit contract ging per 4 januari in, voor de duur van de opleiding, met een maximum van 2 jaar.

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    officieel staat er ook nog in proeftijd van 2 maanden, nu dus nog in proeftijd, maar dat geldt niet voor mij omdat ik al meer dan 1 jaar in dienst was met een ander contract..

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lau als ik jou was zou ik rechtsbijstand inschakelen... onder een opleidingscontract kunnen ze op zich wel uit.. maar naar mijn idee zou dat dat inderdaad 1 mei zijn. Proeftijd mag zowieso niet inderdaad. Maar omdat je al eerder een contract hebt gehad geld altijd dat je tweede contract minimaal even lang moet zijn als het eerste contract (dus had je hiervoor een jaarcontract dan loopt het een jaar) en als dit je 4e contract is dan is het zelfs sowiezo vast.

Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt kan je naar een gewone advocaat gaan. Met jou inkomen geld alleen een eigen bijdrage en dat zal niet zo veel zijn...

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Mja, t is wel zo dat ik zelf heb gezegd de opleiding niet te willen gaan doen he, en daarom mag ik niet blijven werken, wat opzich al apart is omdat ik hiervoor meer dan een jaar heb gewerkt bij ze!

Ik had eerst een halfjaar contract, toen een contract voor een jaar, die zou tot juni 2010 lopen, maar omdat ik de opleiding ging doen is t een derde contract geworden..

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

@dames weekend leuk idee!!! ff goedkeuring geven bij bleompje!!!

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

voor de duur van de opleiding waar je mee gestopt bent.... zit t m daar niet in?

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Geen idee, de opleiding zou ook pas in april starten...

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

lastig...

dames ik ga pfaffs afkijken en naar bed

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om moeilijk te gaan doen op deze manier wil ik daar sowieso niet blijven.. maar goed ik wil ook niet dat het UWV straks zegt ja hier kan je niet akkoord mee gaan je krijgt geen uitkering..

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Mac: Ja maar die 4 maandjes zijn zo voorbij ;). Wij wachten echt nog tot Zoƫ een jaar of 2 is!
    Ohnee Laura inderdaad ook niet.

@Tam: Wat een mooi knutselwerk!

@Mac: Check geroauto.nl ;)

@Sam: Ik heb al eerder een megane gehad en daar ook alleen maar ellende mee gehad. Met deze gelukkig niet. Ja over een jaartje vind ik het ook wel mooi, dan is de oudste ongeveer 2,5 bij de geboorte van nr. 2. Tegen die tijd zitten jullie vast wel in een leuk huis in een leuke buurt :)

@Laura: 8 dagen, pff. Huisarts zei dat het met 10 dagen over moet zijn. Maar ik vind 5 dagen nu wel lang genoeg ;). Lief dat de mama van Milan Collin mee wil nemen. Hij zal vannacht wel goed slapen als ie vandaag zoveel wakker is geweest! Hier ook weinig plannen, zondag even visite en verder niks.
    Geen idee hoe dat zit met je contract, maar jeetje wat een ellende zeg!

16. McGyver

McGyver Niet meer actief

is dat van jullie?
    als ik een leuk prijsje krijg hihi

(staat niet tussen wat we zoeken)

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik verveel me rot, manlief is weer laat thuis vandaag. Zaterdag moet ie ook werken. En volgende week zit ie in Arnhem en volgens mij is dat ook niet echt ideaal in de spits. Ik hang van kant en klaar maaltijden aan elkaar op 't moment :)

Achja, we worden er alleen maar beter van zullen we maar denken!

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Mac: Ja is van mijn vader + compagnon. Ja vast wel als ik een goed woordje voor je doe ;).

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

kan ie hier ff op bezoek komen hihi...

en euh... koken voor jezelf kan toch ook...

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @lau je wilt daar toch zo lang mogelijk blijven als kan? Misschien niet voor altijd maar wel tot je een nieuwe baan hebt toch?
    Ik zou even naar een rechtswinkel gaan. Daar werken studenten en die geven gratis advies. Weet je in ieder geval zeker dat je geen gezeik met het uwv hebt (iemand die ik ken heeft hierdoor een jaar zonder inkomen gezeten... exwerkgever wilde niet uitbetalen en uwv vond het onrechtmatig ontslag)

Deel Deze Pagina