Ben weer terug van het wandelen, Zoë slaapt. Echt n lekker weertje, zonnetje erbij, sneeuw weg! @Snieke: Ook lekker gewandeld? @Joa: Geen idee tot wanneer dat moet. Op het cb zeiden ze dat ik minimaal 500cc melk moest geven en anders vit. D druppels. @Mac: Heerlijk, slapen in de buitenlucht! Aah moest je hem wakker maken, hopelijk is hij wel uitgeslapen.
volgens mij moeten die druppers echt heel lang. Tot hun 4e ofzo. Ik heb ze nog staan van toen ik borstvoeding gaf. Ik zal wel even kijken tot wanneer ze goed zijn. Vitamine K moet ook he...
Hebben jullie de kleintjes al boerenkool gegeven? Ik lees overal dat het pas vanaf een jaar mag omdat het een gasvormende groente is en krampjes kan veroorzaken. Ik las het ook van prei en ui, die heeft ze beide al gehad. Prei al vaker, met aardappelen, ze vindt het heerlijk en nergens last van. Ui was een ongelukje door de pasta, ook geen last van. Nou gaan we vanavond boerenkool eten, vroeg me af of ze met ons mee kan eten. Misschien een klein beetje boerenkool door de aardappelen om te proberen? Spinazie mag gewoon hoor. Liever niet vers (of was dat nou voor 7 maand) omdat er veel nitraat inzit. Maar uit de diepvries is geen probleem. Niet opnieuw opwarmen en niet het kookvocht gebruiken!
als je kindje minder dan 500cc opvolgmelk drinkt, dan geef je idd druppeltjes of tabletjes. De dosering is onlangs verhoogd. Blanke kindjes krijgen nu 4 tabletjes of 10 druppels, donkere kindjes (en kindjes die nauwelijks buiten komen) daar het dubbele van. alleen vit. D trouwens! Vit K geef je zelf eigenlijk niet hoor
rox Maxime al wel, ik was dat ff vergeten dat ie dat nog niet mocht. Chinese kool en spinazie ook al, ook geen probleem. Alleen ui nog niet geprobeerd. Ik zou zeggen als ze tegen ui kan kan ze ook vast wel tegen boerenkool
de kosten voor het in behandeling nemen van reparaties (120 euro) zijn zo hoog door de verkoop op marktplaats. Iedereen koopt daar wagens en wil ze dan handig laten repareren... ondertussen heb ik al wel op i net het onderdeel gevonden dat ik moet hebben ( de hele duwstang). en dat kost maar 25 euro geloof ik. Moet ik alleen de oude er nog uit zien te krijgen.
net lekker een hele wandeling gemaakt, en ook even wat boodschappen gedaan. Was wel weer een tijdje geleden dat we echt buiten het dorp waren gegaan, en wat me opviel: in het dorp keek ie echt heel wantrouwig naar alle auto's en mensen, ook tegen mensen die wat tegen hem zeiden, en toen we eenmaal in het veld waren was ie weer helemaal aan het giebelen en kletsen. Dan merk je toch dat ze het verschil gaan zien tussen bekend en onbekend. En dan ga je met een kind met volle buik naar buiten (denk je dan) loopt ie de hele weg door de winkel te smakken en ham ham ham te zeggen, en heel geinteresseerd naar de bastogne koeken te kijken. Heb hem buiten maar een banaan gegeven
wauw heb je een roze bugaboo.... die wilde ik ook wel. Maar mijn man wilde praktisch... voor het geval we nog een jongen zouden krijgen ooit en die aanvullende bekleding kost toch geld
@Marloes: Moet lukken toch, die duwstang eruit krijgen, zo stevig ziet hij er niet uit (bij mij iig) .
Zoë begon heel enthousiast 'happuh happuh' te roepen toen ik haar in haar kinderstoel zette. Tót ze in de gaten kreeg dat het boontjes waren. Mooi joh, die groene spetters op m'n witte muur Happen is haar eerste echte woordje. Ze linkt het ook echt aan eten en drinken! En ik maar oefenen op 'mama'. Achja, zo zie je maar weer, liefde gaat door de maag .