juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door McGyver, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin eet ook gewoon mee hoor, gooi alles in een bak en dan staafmixxer er door heen.
    En als ik ergens heen ga krijgt ie potje, of als ik patat of pannenkoeken etc eet.. krijg hij een potje.
    collin krijgt al 8+ potjes hij vind dat fijner eten als die puddingachtige groentes.. hij wil kauwen!

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik weet niet wat ze allemaal precies mogen.... ik wist niet dat ze verse tomatensaus al mochten ( hoe maak je dat eigenlijk)
    goh ik kom nu wel erg dummie over.....

enne, bah lever nee dat eet ik ook maar niet ;)

3. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    Kind & Gezin - Wat mag ik op welke leeftijd geven

hier staat wat ze mogen, is nu bijna alles wel hoor! (met de nadruk op bijna..:))

tomaten, blikje tomatenpuree, en evt wat maizena (of melkpoeder)
    of de makkelijke variant, gewoon blikje gepelde tomaten blenderen, evt met wat water, en klaar is kees!

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

Keana eet ook gewoon met de pot mee. Alleen ik geef haar niet iedere dag vlees. Heb ook altijd potjes met verse groente in de vriezer staan. Ze eet ook al stukjes en prak alles met de vork.

Arm popje is echt een beetje uit haar doen. Rot tandjes.
    Heb vandaag speelgoed op marktplaats gekocht. Zag er een beetje viezig uit, maar het doet het nog. Ik heb het maar even goed ontsmet. Ze is er helemaal blij mee! Heb er niet veel voor betaald, had die vtech bal voor haar gekocht nieuw, maar daar kijkt ze amper naar om, zo zonde van het geld! Heb hem maar even apart gelegd, misschien vindt ze het straks wel leuk.

Ze kan zitten! Zeker 10 minuten al. Ook heeft ze papa gezegd. Denk trouwens niet dat ze doorheeft wat ze zegt...

Laura, beterschap met Collin, vervelend dat hij het opnieuw heeft.

Jolan, ik combineer gewoon bijna alle groente met elkaar. Macaroni meng ik met gepelde tomaten (uit blik) een beetje tartaar en bv courgette. Keana is gelukkig een hele makkelijke eter en lust eigenlijk alles wel.
    Brengt AH de opperdepop weer uit??

Aal, ben benieuwd hoe het is met je...

Niks gelezen van Rianne, alles goed?

Ik kom uit apeldoorn, mooi centraal, maar ik ben gewoon een stresskip/angsthaas :D;)

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Danian hebben we zonder fles op bed gelegd.
    Hij heeft even gehuild, maar sliep binnen 5 minuten.
    Die mevrouw van het CB belde net en ze vond het goed hoe ik het nu deed.
    Ze raadde me ook aan om eerst het slapen beter te laten verlopen en daarna het eten niet alles te gelijk.
    Ook gaf ze als advies 1 keer per dag pap te geven en gewone opvolg melk ipv voor hongerige baby's.
    Heb nog ander half pak staan, maar die ga ik combineren.
    Volgende week moest ik weer contact opnemen en dan gaan we kijken hoe het dan gaat en kijken we naar het voedings schema.
    We deden er goed aan om gewoon naar hem toe te gaan als hij huilde, maar als we hem uit bed haalde hem wel op zijn kamertje te laten.
    Hij moet wel weten dat we er zijn zeg maar.
    Waarom hij wakker wordt dat kunnen verschillende dingen zijn tandjes, dromen, honger, verlatingsangst of verwerken van de dag.
    Het is een fase als het goed is.
    Gelukkig kan ik overdag bijslapen als het moet alleen als ik straks wel hele dagen ga werken wordt dat lastig, maar dat zien we dan wel weer.
    Eerst vanavond afwachten duimen jullie voor me?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rode kool uit pot? ik had gehoord dat potgroente niet mocht omdat daar al zout aan toegevoegd was?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    koken jullie dan voor jezelf ook zoutloos en gooi je daarna zout erop of kook je alles apart (of in de babycook???)
    Ik geef nog steeds avondeten potjes. Mijn hele vriezer zit nog vol met zelfgemaakt maar die wil ze nog niet. Ga het binnenkort nog wel eens proberen.

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ik kook altijd zoutloos eigenlijk :p Mijn vader is hartpatient en mag niet teveel zout.. en ik heb eigenlijk altijd jus, en saus bij zit smaak zat aan..

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Collin wou zijn laatste fles niet.. Ligt nu weer in bed,

Ik ga ook slapen morgen om 7 uur bij de gastouder zijn!

10. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    ja, kook ook vaak zoutloos (van huis uit,) daarna voeg ik soms zout toe, ach het zout wat ze binnenkrijgt uit de rode kool pot vind ik niet zo verontrustend. ook in het brood, smeerleverworst, smeerkaas, en yoghurt zit zout. dus ze went er langzaam aan. maar voeg geen extra zout toe als ik de keuze heb.

11. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0

truste!!! hoop dat je een goede nacht hebt!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vroeg me al af waarom die producten wel mogen...
    nou dan maak ik me niet te druk

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ff een vraagje.

Ik was zaterdagochtend op een verjaardag en kreeg een gebakje. Toen wilde die jongen (die zelf ook kinderen heeft) mijn dochter een likje slagroom geven. Ik reageerde geschrokken en draaide haar om en moest lachen.
    Maar hij meende het dus serieus en iedereen was verbaast dat ik zo een klein likje niet goed vond...
    wat vinden jullie, stel ik me aan, het was inderdaad maar een klein likje maar ik ben bang om haar smaakbeleving te verpesten ofzo. Van mij hoeft dat gewoon nog niet.
    Mijn man vond trouwens ook wel dat ik me een beetje aanstelde...

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je stelt je nooit aan als jij vind dat het nog te vroeg is voor dit soort dingen! Jij bent de mama en trek je niks aan als anderen vinden dat je moeilijk doet.

Esmee heeft al wel likjes slagroom gehad en meerdere dingen, gewoon om te proeven.
    Zo ook een likje augurk vanavond, een hapje toetje van ons etc.
    Mijn moeder heeft daar ook een handje van en als ik vind dat ze teveel geeft of te ver gaat in mijn ogen zeg ik er ook wat van hoor.

15. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    persoonlijk denk ik niet dat je met 1 likje slagroom haar smaakbeleving verpest, maar als je het gewoon niet wil dan wil je het niet. Geen uitleg nodig, is je goed recht! Wat voor lol heeft emma eraan? Geen... het gaat alleen om dat de anderen willen kijken hoe ze reageert.. dus als je het niet wil, prima toch! gewoon doen wat voor jou goed voelt hoor! Je bent geen aansteller.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden. Ik wil even laten weten dat het wel oke ging bij de h.a
    Hij snapte volgens mij de ernst van de situatie niet en stuurde me door naar maatschappelijk werk...Nou dat vind ik dus helemaal niks! Daar heb je niks aan maar ga wel bellen en afspraak maken en kijk wel verder.
    Hij heeft ook gezegd dat ik me 10 dagen ziek moet melden op het werk, maar pas nadat ik had gezegd dat ik het werken te combineren met alles gewoon te veel vond worden.
    Dus ja ik had ook niet echt veel energie om er verder op door te gaan.
    Sorry dat ik nu pas reageer maar moest onverwachts een late dienst draaien, omdat ze zogenaamd mensen te kort kwamen, maar achteraf dus niet. Maar goed wel lekker voor mn uren iig!

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @ aal, goed dat je gegaan bent. Jammer dat je ha niet meer doet! Denk dat dit de standaard procedure is zo ging t ook bij mij. Knuffel!

Nou ik had zon behoefte aan een goede nacht aangezien mijn wekker om 5.30 zou gaan. Maar nee collin is sinds 4 uur aan t huilen. :( ben kapot moet zo werken en eigenlijk nog naar vergadering vanavond maar ik kan niet meer! Nu al barstende koppijn!
    Ga woensdag ook voor mezelf naar de ha.

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    TAmtam succes vandaag!!

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat het wel goed ging.
    Maatschappelijk werk dus..heb er geen ervaring mee dus kan er niet over oordelen of het wat is.
    Succes in ieder geval.
    Balen dat je langer moest werken

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Das minder dat Collin zo huilde die oorpijn ook.
    Balen van je hoofdpijn hopelijk lukt het vandaag allemaal *knuffel*

Deel Deze Pagina