Goedemorgen, ff snel voordat ik Danian naar de opvang breng en ga werken We hebben Danian gisteravond om 21.30 uur wakker gemaakt voor de fles die drink hij leeg. Daarna lag hij nog ff te kletsen, maar om 22.00 uur sliep hij weer en ik hoorde hem vanmorgen om 4.50 uur pas Daar ben ik al blij mee haha. Wil het nog de komende nachten aanzien, maar het gaat de goede kant op. Heb alleen wel slecht geslapen, want ik hoest heel erg. Gelukkig ben ik vanmiddag vrij kan ik dan ff slapen. Tot vanmiddag!
over eten... ik maak nog niet van alles klaar voor Thom. wel: wortel, bloemkool, broccoli of snijbonen, sperzieboontjes, doperwten, witlof, peultjes, ontvelde tomaten, komkommer, asperges (als het zo ver is), courgette en aubergine. en deze krijgt hij pas als hij 1 is: andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel. ui, prei en koolsoorten
Thom wil trouwens sinds een paar dagen zijn laatste fles niet meer. Dus dan zitten we nog maar op 2 flessen. Als we het toch proberen, dan laat hij overduidelijk weten dat hij hem niet wil, dan komt het avondeten er dus uit...
dat is wat je zelf belangrijk vindt, bram krijgt wel likjes af en toe, of hapje, maar daar blijft het ook bij.
pfff wat een ancht weer, succes met werken en goed dat je morgen naar de ha gaat. kun je trouwens niet gelijk weer naar die maatschappelijk werker waar je eerst was? @sam goed dat je toch contact opneemt met de maatschap. werk. wie weet kunnen ze nu wel iets voor je betekenen. kus
bram gisteravond om half 9 de fles en hij wordt nu pas wakker, geloof ik 9.10 ben benieuwed hoe ie is. nog koorts of ziekig.. zo maar is ff kijken
zo 2 flessen al, mag ik vragen, moet je dan nog iets extras of meer geven? of gewoon zoals ik nu al alles gef maar dan zonder laatste fles? in mijn beleving ga ik die laaatste fles nog lang aanhouden, gewoon lekker voor het slapen gaan nog een flesje.... en dan de lunchfles eraf ofzo... (hoe ik hierbij kom, w.s van de buuf en een vriendin die kleine kreeg tot ruim een jaar nog een laatste fles) maar geen idee hoe ik dat nog ga doen hoor, wilde gewoon ff weten hoe jullie dat doen)
de erwtjes gewoon uit een potje hoor Mac... ga die niet vers ' doppen' ... spoel ze dan wel af, voordat ze in de babycook mee gaan.
Loop 30 pagina's achter en niet zoveel puf om bij te lezen. Heb ik nog belangrijke dingen gemist? Hier gaat 't wel goed, Zoë is nog steeds zeurderig. Zodra ze me ziet wil ze niet meer zelf spelen, maar laat d'r nu toch even liggen. Kan moeilijk de hele dag met haar rond sjouwen . Is het bij jullie ook zo KOUD?
wat jij zegt kan goed hoor Mac. Ik ben gisteren ook gaan zoeken naar voedingsschema's en daar vond ik 7-8 maanden 1-2 flessen... dus toen vond ik het al minder erg. Ik weet dat Sam ook heel snel de laatste fles liet vallen, maar de kleine van mijn zus (1,5) krijgt nog steeds 's ochtend en 's avonds een fles. hier is het nu dan zo Boterham met fles fruit boterham met fles avondeten met een toetje geen eigenlijk nog geen tussendoortjes... misschien dat het avondeten wel meer is, maar thom at dat altijd al wel goed (en veel) 3 eetl groente, 1-2 geprakte aardappel, 1-2 eetl rijst/pasta, 1 eetl vlees/vis/kip/ei, olie of boter
ik heb van het belgische CB een kookboek en die doen dat toch wel anders hoor... zal de lijst hier wel eens wegzetten... hele aparte combi's
uit mijn babykookboek, vanaf 6 maanden is van Kind en Gezin ( CB uit België) -varkensvlees met prinsessenpuree 20 gram mager varkensvlees, 1 aardappel, 100 gr prinsesseboontjes, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -haas met knolselderpuree 20 gram hazenrugfilet, 100 gr knolselder, 1 aardappel, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -lamsvlees met rapenpuree 20 gram lamsvlees, 1 aardappel, 100 gram rapen, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -kalkoen met macaroni en pompoen 20 gram kalkoen, 2 eetlepels ongekookte macaroni (in kleine stukjes), 100 gr pompoen, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -kip met witloofpuree 20 gr kip, 1 aardappel, 1 stronje witlof, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -kip met penne en tomaat 2 eetlepels ongekookte witte penne, 100 gr tomaten, 20 gr kipfilet, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -forel met wortelpuree en basilicum 20 gr forel, 1 aardappel, 100 gr worteltjes,1 koffielepel plantaardige margarine of olie, 3 blaadjes verse basilicum zalm met spaghetti en broccoli 20 gr zalm, 2 eetlepens ongekookte spaghetti, in kleine stukjes, 100 gr broccoliroosjes, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -Rog met rijst en snijboontjes 20 gr rog, 2 eetlepels ongekookte witte rijst, 100 gr snijboontjes, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie -Lam met couscous, pompoen en prei 50 gr pompoen, 50 gr prei, 25 gr ongekookte couscous, 20 gr lamsvlees, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie
hebben we gister al iets van rianne vernomen die met de nieuwe baan is begonnen? ben wel nieuwschierig! YOEEHOOOEEE RIANNEEE......
ei met doperwtjes en avocado (alleen eigeel mag) 1 ei, 50 gr doperwtjes, 1 aardappel, 50 gr avocado, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie Tofoe met puree van prinsessenboontjes en chinese kool 20-30 gr tofoe, 1 aardappel, 50 gr prinsessenboontjes, 50 gr chinese kool, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie tofoe met aubergine en banaan 20-30 gram tofoe, 1 aardappel, 70 gr aubergiune, 30 gr banaan, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie kikkererwtenpuree met avocado 1 eetlepel kikkererwten, 2 a 3 eetlepels graanvlokken, 100 gr avocado, 1 aardappel, 1 koffielepel plantaardige margarine of olie, 2 takjes gewassen en fijngesneden peterselie Linzenpuree met prei en courgette 1 eetlepel linzen, 2 a 3 eetlepels graanvlokken, 50 gr prei, 50 gr courgette, 1 aardappel,1 koffielepel plantaardige margarine of olie
jeetje dat ze zich zo moeilijk alleen vermaken kan, vermoeiend, nu bram ziek is heeft hij dat ook, maar normaal speelt ie zo ruim een uur in de box. met de verwarming aan is het niet koud hier. ben nog niet buiten geweest...
die is druk aan het speuren in dossiers... zag net ook, dat de 1e juni baby al gewoon 9 maanden en 5 dagen is vandaag... kleine Niek. Gaat toch snel he