Juni 2010 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiekyN, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee, hier ook geen last meer van. Heb alles in het ziekenhuis al uitgeplast. Nog nooit in m'n leven zoveel geplast :D

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Maxi lees dat je kindje zoveel krampjes heeft, pfffffff vreselijk is dat he!! Ik moet zeggen dat, hoewel het al wel iets minder is maar nog steeds elke dag een paar keer, ik er steeds beter mee om kan gaan. En Cinababy en Infacol helpen hier goed, maar dat heb je vast al geprobeerd ik begrijp dat je een ervaren mama bent :D

3. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Heej nijntje je naam kwam me al vaag bekend voor maar ik weet nu waarvan... we zaten samen in het clubje "gestopt met de pil in augustus 2009"... ik was er heel snel weg, want meteen zwanger, maar jij was dus ook snel aan de beurt! :D

4. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Update (nou ja, heb helaas nog niet zoveel te melden) :(:
    Gisterenmiddag nog bij mijn eigen VK geweest, ze heeft een inwendig onderzoek gedaan en helaas kon ze me nog steeds niet strippen; mijn baarmoedermond is nog steeds niet verstreken.
    Vandaag nog een keer bij de voetzoolreflextherapie geweest en wonderolie ingenomen. Wat ontzettend vies is dat spul zeg!!!
    Het heeft in ieder geval invloed op mijn darmen ;), nu nog op de rest.....
    Voorlopig nog geen baby nieuws (of iets wat er op lijkt) dus. Morgen weer controle in het ziekenhuis en maandag gaan ze kijken of ze de bevalling in kunnen leiden.

Ik red me lichamelijk nog prima, ondanks het onmenselijk warme weer. Geestelijk gaat het nog, maar ik ber er wel aan toe ons kleintje eindelijk in mijn armen te houden. Ik hoop zo dat het vanavond nog gaat beginnen!!!
    Duimen jullie voor me??
    Morgen na 12.00 uur zal ik jullie weer op de hoogte brengen.
    Bedankt voor het medeleven allemaal!!! Dat doet me ontzettend goed!
    Liefs Minifien

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zit er nog steeds :p Maar kan me jou precies niet meer herinneren...

Ja, hier was het ook snel raak. De eerste ronde dat we er voor gingen was het meteen prijs! :) Ik heb eerst een cyclus na de pilstop afgewacht om te zien hoe alles ging verlopen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ minifien: Ik duim heel hard voor je! ;)

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Duim duim duim!!

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Hier dan geboortenieuws! Woensdag om 18u00 is onze zoon Damien geboren. 51 cm en 3600 g. Het ging allemaal niet van een leien dakje, maar het cliche is waar: je vergeet alles zodra je kindje op je buik ligt.

Woensdagochtend werden mijn vliezen gebroken en de vk adviseerde me om gewoon al naar het ziekenhuis te gaan en niet de weeen af te wachten, omdat de ontsluiting zich niet vorderde. Daar om 10u15 aangekomen en om 10u30 lag ik al aan het oxyticine infuus. En toen begon het. Zo zeg, direct al om de 2 minuten en binnen een half uur om de minuut zelfs. Helaas ging de ontsluiting zelf niet zo snel: gewoon 1 cm per uur. De weeen uitten zich vooral in mijn rug en ik kon ze niet meer opvangen met puffen omdat ze zo snel achter elkaar kwamen. Na 3 uur (5 a 6 cm ontsluiting) heb ik om pijnstilling gevraagd (pompje morfine) en dat luchtte erg op. Ik kon weer bijkomen. Om iets voor 5'en mocht ik gaan persen en wat was dat een opluchting. Pijn had ik niet, maar rust ook niet, want ook de persweeen volgden elkaar na hooguit 1 minuut op. Soms zelfs direct na de vorige wee. Helaas daalde de kleine niet in en na 45 min is besloten om de arts erbij te halen. In één perswee is de knip gezet en kwam Damien met één vacuumtrek naar buiten. Wat een mooi moment als ie op je buik ligt! Moeder-zoon band was er direct. Hij moest wel weer van mijn buik af ivm onderzoeken. Gelukkig wel gewoon op de kraamkamer, maar in eerste instantie was de apgarscore 6. Na 10 min gelukkig 10.

Het was al laat en we mochten lekker een nachtje in het ziekenhuis blijven. De avondvoedingen lukten niet. Niet gek met zo'n ei op je hoofd. Damien had waarschijnlijk behoorlijke hoofdpijn. Maar de eerste nachtvoeding lukte direct! De dag erna kwam de kinderarts en mochten we zelfs al naar huis in de ochtend. De kraamhulp arriveerde snel. Het gaat eigenlijk hartstikke goed. Voedingen lopen als een tierelier. De kraamhulp heeft het wat dat betreft eenvoudig. Damien meldt zichzelf mooi zo om de 3 uur en afgelopen nacht mocht ie zelfs al één voeding overslaan. Keerzijde van goed drinken is dat het te goed kan gaan en dat hij soms darmkrampjes heeft. Ontroostbaar is ie op zo'n moment. Je voelt je dan zo machteloos, maar zelf rustig blijven en hem bij je nemen in bed komt na wat geduld de rust terug. Maar dat ie het zo goed doet na zo'n zware bevalling is natuurlijk heel fijn. Ik was direct verliefd op hem en nu nog steeds. Het is echt mijn mannetje (ok, en die van mijn man dan). Zo fijn, dan moedergevoel.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Vogelinnetje: Gefeliciteerd meid! Hier wilde Ward de eerste avond ook niet drinken, maar hij is ook met een vacuumtrek ter wereld gekomen... Het zal er waarschijnlijk toch iets mee te maken hebben.
    Geniet er maar van! :)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Jeetje meid, ik kwam even kijken of je misschien al bevallen was en zie dat je nog steeds met de baby in de buik loopt :p Ik duim voor je dat het snel mag beginnen, ik begrijp best dat je de kleine inmiddels wel in je armen wilt hebben :)

11. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Nijntje ik heb eigenlijk niet meer meegekletst toen ik zwanger was :) ben toen bij de mei mama's "gegaan" en dat vond ik al moeilijk om bij tehouden. :D dus begrijp dat je me niet meer kent

12. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Minifien duim duim duim duim duim en het is echt bevallingsweer nu! Lekker met de regen op het dakje :D

Vogelinnetje gefeliciteerd met jullie zoon!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn nog maar met een 6 meiden die daar kletsen, maar 't is heel gezellig en niet te druk :) Ik heb de hele tijd verder ook nog bij de juni mama's gebabbeld ;)

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Gefeliciteerd met de geboorte van Sietse Pinter! Toch nog op de valreep in juni mama geworden dus :)
    Fijn dat jullie nu weer thuis zijn!

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Damien! Eindelijk...
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je er zo van kan genieten! :)
    Ja, die krampjes zijn echt heel vervelend, maar horen er (helaas) ook wel bij. Bij m'n oudste waarschuwde de kraamhulp ons de 3e dag er al voor en ja hoor, prompt die avond kreeg ze flink last van die krampjes :( En ook bij Marit was het op de 3e dag raak... Gelukkig hebben beide dames er hier maar een paar dagen last van gehad

16. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Tsjee, wat een bevalling!!
    Maar gelukkig is alles nu goed.
    Lijkt me inderdaad een heerlijk moment om de kleine op je buik te hebben.
    Geniet er maar goed van!!

17. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    @ hier: Vanmorgen weer CTG en bloeddruk onderzoek gehad. Alles was goed. En een verrassing was dat de VK van het ziekenhuis vandaag al wel inwendig onderzoek wilde doen om te kijken of ze vandaag al iets in gang konden zetten ipv morgen vroeg. En wat bleek; mijn baarmoedermond stond iets open en ze heeft me kunnen strippen!!! Wel pijnlijk maar dat geeft niet.
    Ook zei ze dat als de kleine zo blijft liggen de vliezen morgen wel gebroken kunnen worden!!
    Al met al een positieve ochtend dus!!
    Zo en nu maar afwachten of het strippen vandaag nog iets doet of dat we moeten wachten tot morgen.

18. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Jippie Minifien dat is goed nieuws! Heb je morgen afspraak staan voor inleiding dan? (heb ik misschien overheen gelezen)

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    oooh minifien wat fijn!! duim duim duim

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Super minifien! Hoop zo hard dat het iets in gang zet!

Deel Deze Pagina