Laten we het steken op de zwangerschapsdementie Ik voel voorlopig alleen schopjes tegen de onderkant en zijkant van m'n buik. Heb ook de indruk dat ik vrij laag draag, want echt druk tegen mijn ribben heb ik niet. Alleen van organen die omhoog geduwd worden. Wie weet hoe laag baby al ligt
Hoi meiden, had een hoop bij te lezen Hier alles goed, hou nu alleen vocht vast en hier ook aaaaaahhhhhhhhhhh nog maar een kleine tien weken !!!!!!!!!!!!!!!!!!
@ belin: Da's niet fijn als je vocht vasthoudt... Ik heb er voorlopig nog geen last van. Als ik op de bank zit, zorg ik er wel steeds voor dat m'n benen hoger liggen. En ik probeer voldoende te drinken. Maar weet niet of je er voor het overige veel aan kan doen.
ooohh wordt gek van mn man zn baas. hij kan/mag geen vrij krijgen Ben ff helemaal woest moet om mn bloeddruk denken adem in.......adem uit
Ik voel soms duidelijk aan beide kanten van mijn buik een bolletje, waarvan 1 aan de kant waar geschopt wordt (kontje), dus dan zal die andere bobbel het hoofdje toch wel zijn Ik denk dus dat hij wel degelijk soms dwars ligt, net als op de echo bij de gyn met 28 weken Vandaag ben ik heel even met mijn man op pad geweest, wat accesoires voor de badkamer uitzoeken. Nou, dan weet je meteen weer waarom je niet werkt zeg! Op de heenweg in de auto (half uurtje rijden) kreeg ik tot twee keer toe enorme kramp in mijn onderbuik en rug, vergelijkbaar met de heftigste menstruatiekramp die ik ooit gehad heb. Ook ter plekke nog en sinds ik thuis heb ik dat alweer een paar keer gehad. Op mijn zij liggen en de ademhalingsoefeningen van yoga doen helpt gelukkig. Volgens 'Zwangerschap voor dummies' zijn dit waarschijnlijk valse weeen, omdat ze beperkt zijn tot mijn onderbuik, onregelmatig zijn en afzakken als ik van houding verander. Blech, ik vind dit voorspel al niks, laat het echte werk nog maar even wachten!
Voor jullie huwelijksjubileum niet? Of rond de bevalling? Laatste heb je gewoon recht op hoor!!! (1 dag calamiteitenverlof en 2 dagen kraamverlof). En vrij weigeren als een medewerker daar om vraagt mag ongeacht de reden waarom hij vrij wil alleen als er een zwaarwegend bedrijfsbelang is. Laat hij dat maar aantonen dan!
ik voel vooral beweging int midden van m'n buik, zo aan m'n navel. laatste controle lag hij met z'n hoofdje naar onder en dan z'n voetjes aan de rechterkant. Nu weet ik het niet. vandaag nog wat gaan shoppen. Heb 2 leuke t-shirtjes en broekjes gevonden voor ons ventje.
Xaph, ze legde mij de laatste keer uit dat de ene kant kontje was en andere kant voetjes. Zo ligt het met de knieen opgetrokken zeg maar. En ze kunnen vrij lang om de as draaien! Dus wel met koppie naar benee blijven....
Nou weet ik het echt niet meer hoor Waar ik het hoofdje meen te voelen (links in mijn zij) en waar ik de schopjes voel (rechts in mijn zij) ligt zo'n 40 cm uit elkaar. Tenzij ik echt een reus aan het baren ben kan dat hoofdje dus niet het kontje zijn Soms voelt het alsof hij zich uitrekt en voel ik tegelijkertijd in mijn linker en rechterzij beweging, een stomp ('hoofdje') en een scherp ('voetje'). Allemaal mijn interpretatie natuurlijk Over twee weken heb ik weer een groeiecho, dan weet ik weer ff hoe hij ligt. Ik wil een luikje in mijn buikje! Zo, de eerste sloopdag is achter de rug, al het sanitair en tegels zijn al uit de badkamer. Stoffen valt ontzettend mee. Zij beweerden dat het met hun werkwijze niet zou gaan stoffen in de rest van het huis. Heb er een kratje bier opgezet, dat is het me wel waard
Zucht....... Nu krijgt hij wel vrij maar zn loon is er pas maandag wat er vandaag had moeten zijn. Jan moet daar gewoon weg zo snel mogelijk. Dit kan gewoon niet al 3 maanden is t loon te laat. En moet niet zeggen dat we erg breed zitten elke maand is altijd de eindjes bij elkaar trekken maar ja dat boeit zn baas niet. Zolang Jan maar elke dag om 5 uur naast zn bed staat en zn werk hard goed en snel doet. Dat loon komt dan weer wel te laat. Wordt ik echt woest om is t ene opgelost is t andere probleem er weer sorry dat ik zo nega ben maar dit kan tog gewoon niet meer
ja he wordt er moedeloos van Hij had t met de loon periodes na te kijken al op 31 maart moeten krijgen
roosje adem idd in en uit meid! klote dat het zo moet maar straks als jullie in je nieuwe huis zitten zit je dan niet nog zwaarder ? hoef je niet op te antwoorden hoor xaph meid doe jij rustig aan? duh! het lijkt net weeen waar jij het over heb okay je heb voorwerk maar omdat je het over je ademhaling ook heb had je het gevoel dat je ze weg moest puffen? anders gewoon vk bellen hoor voor je het weet loop je al met 2 cm onsluiting neeee wil je niet bang maken!!!! maar zoals jij het omschrijft zo voelde bij mij het echte werk zeg maar
@Bo Ben niet zo snel in paniek hoor Fijn dat je meedenkt! Ik dacht zelf ook even aan het echte werk, maar omdat ik geen verloskundige meer heb wou ik niet zo snel bellen. Toen heb ik 'zwangerschap voor dummies' er maar bij gepakt Daar stond duidelijk in hoe je echte weeen van valse weeen kunt herkennen. Valse weeen: vooral onderbuik, onregelmatig, worden niet heviger, worden minder als je van houding verandert. Echte weeen: breiden zich uit naar je hele buik, regelmatig, steeds sneller en heviger, verminderen niet als je van houding verandert. Van mij sloot dus alles precies aan bij wat er over voorweeen stond, dus ben ik de rest van de dag maar op mijn zij blijven liggen en nu is het stukken minder. Volgende week maar eens aan de gyn vragen wie ik nu moet bellen als er iets is. Weet eigenlijk niet of de huisarts dan eerst komt kijken of dat je dan gewoon naar het ziekenhuis moet naar een gyn. @Roosje Wat een irritante baas zeg! Ook naar dat jullie zo krap zitten. Ik hoop dat je in april of mei wel gewoon vakantiegeld krijgt, dat kan je net de lucht geven die je nodig hebt!
Xaph, dat luikje is leuk! Zij het laatst tegen mijn nichtje van 3, waarop zij mijn shirt omhoog trok en in mijn navel wilde kijken! Gek kind.... Roos, wat een ***situatie! Wat voor werk doet jou jan?
Juni 2010 mama's Afspraken April 09-04: Belin pretecho deel 2 12-04: Desi23 controle gyn 13-04: Nijntje1984 controle gyn 15-04: Xaph controle gyn 16-04: Belin controle gyn 19-04: Sabine25 controle gyn 20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken 20-04: Krissie2712 controle vk 21-04: Melanina controle gyn 22-04: MrsVanOmmen controle 27-04: Mause controle vk 27-04: Xaph internist 28-04: Roosje controle vk 29-04: Xaph groeiecho 34 weken 29-04: Moettie30 controle vk 29-04: Belin controle gyn Mei 04-05: Sabine25 controle gyn 10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo 12-05: Belin controle gyn 17-05: Sabine 25 controle gyn 20-05: Krissie2712 controle gyn 21-05: Belin controle gyn 27-05: Moettie30 controle vk + 36 weken echo 31-05: Tihany controle gyn Uitgerekend 2 juni: Duimpje geslacht ♀ 4 juni: Xaph geslacht ♂ 6 juni: Desi23 geslacht ♀ 6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂ 7 juni: Funkie geslacht ♂ 8 juni: Audrey23 9 juni: Sabine25 geslacht ♂ 10 juni: Sannnniee geslacht ♪ 11 juni: Cycaa geslacht ♀ 11 juni: Stella0610 geslacht ♂ 12 juni: Scorpion geslacht ♂ 12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪ 13 juni: Dagdroom geslacht ♀ 13 juni: Belin geslacht ♀ 14 juni: Foekie83 geslacht ♂ 14 juni: Mnsy geslacht ♂ 14 juni: Femke28 geslacht ♪ 14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂ 15 juni: September1909 geslacht ♀ 16 juni: Gijsje geslacht ♪ 16 juni: krissie2712 geslacht ♂ 16 juni: Tihany geslacht ♂ 16 juni: Sabse geslacht ♪ 17 juni: Yvy30 geslacht ♪ 18 juni: Maxi geslacht ♀ 18 juni: Moettie30 geslacht ♪ 19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪ 20 juni: Mammamuts geslacht ♂ 20 juni: Melanina geslacht ♀ 21 juni: Priscilla R geslacht ♀ 21 juni: JVtje geslacht ♪ 21 juni: Juudje27 geslacht ♀ 22 juni: Meisje89 geslacht ♪ 27 juni: Vogelinnetje 27 juni: Roosje23 geslacht ♀ 28 juni: Mause geslacht ♀ 29 juni: Minifien geslacht ♪ 29 juni: Petatje geslacht ♀ 30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪ 40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling 13 prinsjes 15 prinsesjes 11 verrassingen Vlindertjes Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(} Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre* Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB! .
@ xaph: Ik denk dat we elkaars gelijken aan't worden zijn Moest gisteren even vitaminen ophalen bij Etos die ik besteld had. Ging dan ineens ook even voor een pyjama kijken voor in het ziekenhuis. Van m'n moeder mocht ik niet alleen gaan, dus moeder en vader mooi achter me aan Maar m'n moeder wilde graag meer winkelen, maar ik kreeg opnieuw steken in m'n buik en ook een paar in m'n rug... Dus maar heel subtiel gezegd dat ik naar huis wilde. Na wat op de bank gezeten te hebben, ging het beter. Maar 's avonds toch nog even teruggekomen toen ik ging slapen. Ik wil ook wel een luikje in m'n buikje Kan ik al eens stiekem spieken hoe ons kleintje eruit ziet... Lijkt het op mama of op papa? Welke neusje heeft het? @ Bo: Over die opening heb ik dus ook al nagedacht. Hoop echt, maar denk het wel, dat de gyn dat dinsdag even controleert. Heb tijdens mijn zwangerschap nog geen inwendig onderzoek gehad. Ik hoor van sommige meiden dat zij dat de hele zwangerschap tijdens elke consultatie krijgen? @ hier: Weer zeer slecht geslapen vannacht... Vanavond gaan we nochtans naar een optreden van Boudewijn de Groot, dus hoop dat ik het zo lang trek. We hebben de tickets in september al besteld (toen was er nog geen sprake van dat we aan kindjes gingen beginnen ) dus ja... Laptop is ondertussen binnen voor reparatie, dus het kan zijn dat ik het hele weekend niet online kan komen. Moest er iets zijn, laat ik het via Roosje (mijn buddie) weten.
we redden t wel hoor straks met de hypotheek erbij en in aug gaat jan een andere baan zoeken want we zijn t helemaal beu daar. Jan is pakketten bezorger bij tnt (tnt is niet zn baas want hij is uitgeleend van een ander bedrijf)
Hallo dames, Hier aardig wat drukte gehad iedereen is begin april jarig zo ook onze dochter die 1 is geworden. Hier gaat alles goed met de zwangerschap. Gaat even zo veel mogelijk teruglezen en proberen te reageren.