Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

gijsje hier was man bij de 1ste zwschap heel lief echt een aanstaande papa , hij was vrij nuchter maar rookte als een ketter dus zat hem wel hoog en bij de 12 weken echo moest die ff een rondje lopen..ik hem achterna ziet die me lopen en knal! daar kwamen de tranen! ik was helemaal overromppeld en huilde mee want hij huilt nooit ech tnooit
    maar goed deze 2de vond ik hem niet zo er mee bezig zijn als de eerste
    hij zegt ook de eerste is het speciaalst alles is nieuw ect
    en nu heb je het allemaal al een keer meegemaakt
    alleen net vroeg die hoever ben je nu precies
    dus ik zeg bijna 32 weken
    hij zegt nee joh gek
    ik zeg ja joh gek!
    oo hij kreeg de bibbers hahaha eindelijk!
    hij heeft de geboorte kaartjes bijna zelf helemaal geregeld ook wel heel lief en kwam met de proef versie thuis net
    hij vroeg wat er allemaal nog precies nodig was en ik zei zal straks de lijst! ff onder je neus schuiven haha
    oooo eindelijk krijgt die door dat het snel kan gaan

2. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ze heeft t niet gehaald keek niet ver genoeg vooruit werd gezegt
    Ik ben wel blij dat ik t in 1 keer had zeg pffff

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

oooo dat antispiren noemen ze dat ik weet het daar zakte ik ook de eerste keer op
    2de keer zo slecht gereden maar toch geslaagd ?
    me zusje is nu voor de 6de keer bezig en is verleden maand nog gezakt bij ministerie....echt sneu hoor
    en kost heel wat
    nu ergens deze dagen moet ze weer op voor het afrijden maar ze wil niet zeggen wanneer
    hoop gewoon dat ze het haalt

4. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xaph: prettig zo'n voorlichting. Ik ga niet naar eentje in mijn ziekenhuis, want ben al te laat met inschrijven en ben er de vorige keer ook bevallen.

@bo: fijn dat alles goed was bij de vk!

@nijntje: fijn dat de controle bij de gyn goed was en dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt.

@roosje: jammer dat je zusje het niet gehaald heeft.

@gijsje: mijn man is vrij nuchter, maar heel erg zorgzaam. Hij is wel betrokken, maar vooral ook bij mij en mijn gezondheid. Verder gaat hij mee naar de echo's en is nu ook naar de partneravond van mijn zw-cursus meegeweest. Bij mijn dochter vond de kraamverzorgster dat hij na 1x voordoen alles zo snel oppikte, die had zelf niet veel meer te doen (nou ja, ze ging schoonmaken en strijken).

@hier: nog 1 dagje zonder die lieve zorgzame man. Maar vandaag hebben mijn schoonouders geholpen. Dat was echt prettig, omdat ik weer meer pijn had dan gisteren. Kreeg nu ook commentaar van collega's met wie ik normaal niet spreek, of het wel ging. Je zag ze denken: wat doe je hier. Maar mijn verantwoordelijkheidsgevoel is te groot om gewoon thuis te blijven zonder alles netjes af te ronden (en mijn afscheidsborrel zou ik dan missen, die is 28 april!). Het het gevoeld dat het nog wel gaat, zolang ik zo min mogelijk loop.

Stella

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    En toen werd het toch nog spannend vandaag. Ik had de hele dag weer van die menstruatieachtige krampen. Met de waarschuwingen van jullie en de kraamverzorgster in het achterhoofd heb ik aan het eind van de middag toch maar even met de verloskamer gebeld. Die vonden het belangrijk dat ik langskwam.

Ze hebben me aan de CTG gelegd. In eerste instantie zeiden ze dat ik zou moeten blijven omdat het kindje te veel dipjes in hartslag liet zien. Maar wij wisten dat de helft van die dipjes correspondeerden met verloren signaal (kastje op rood) doordat de baby wat bewoog. Daarom hebben ze me nog wat langer laten hangen en toen was het wel goed.

Er was geen wee-activiteit te zien maar voor de zekerheid hebben ze toch even een inwendig onderzoek gedaan. Fijn is dat, NOT. Gelukkig geen ontsluiting. Ook blaasontsteking werd (weer) uitgesloten.

Ze konden wel voelen dat het kindje al aan het indalen is. In tegenstelling tot wat ik dacht ligt het netjes met het hoofdje naar beneden. Waarschijnlijk zijn die krampen het gevolg van het indalen en dus onschuldig. Advies is rustig aan doen, kruikje erbij en indien nodig een paracetamol. Als de pijn door de paracetamol heenkomt moet ik contact opnemen. Maar ik heb morgen toch een afspraak bij de gyn dus zal het dan ook met haar bespreken.

Al met al was ik drie uur later dus gelukkig weer thuis!

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

xaph goed zo meis! dat je hebt geluisterd naar de mensen om je heen haha
    dipjes in de hartslag ! gelukkig had het een oorzaak die niet aan het kindje lag!

hou je rust he meid !!!!!! en gelukkig was alles ok!

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    goedemorgen meiden
    ik moet nog ong 17 daagjes en dan verloffffff jippie verlang ernaar .

niou voor de nog werkende meiden werkze
    voor de meiden in de zw of met vakntie of andere thuisblijvende oorzaken maak er een mooie rustige dag van ( is niet verkeerd bedoeld) .

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

lief van je mel! jij ook werkse en nog 17 daagjes ! en dan heerlijk genieten!

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #2209 Xaph, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
    @papa's Mijn man is erg betrokken, gaat mee met elke afspraak. Elke avond als we net in bed liggen voelt ie ff mijn buik, en meestal schopt ons ventje hem dan een paar keer. Zo lief :)

Hij is ook al aan het regelen dat hij straks zijn papadag heeft op zijn werk. Ik werkte al 24 uur dus hoef hopelijk niet minder te gaan werken.

De babyspulletjes aanschaffen laat hij graag aan mij over :p Hij gaat alleen mee voor de grote dingen zoals de meubels en de buggy.

Hij doet altijd al veel in huis, en de hulp doet de rest. Ik heb het dus erg goed getroffen. Als de verbouwing afgelopen is gaat hij met de babywasjes beginnen :D Das nu even niet zo handig met het stof. Ik heb er zo'n zin in om alles in orde te hebben.

Verder moet ik zo naar de gyn. Ben benieuwd of die nog wat te zeggen heeft over die kramp, maar zal wel niet. Wordt gewoon de rit uitzitten denk ik!

@melanina Succes op je werk! Nog een paar weekjes, hou vol!

10. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

April
    15-04: Xaph controle gyn
    16-04: Belin controle gyn
    19-04: Sabine25 controle gyn
    20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken
    20-04: Krissie2712 controle vk
    21-04: Melanina controle gyn
    21-04: Stella0610 controle gyn + groeiecho 32-weken
    22-04: MrsVanOmmen controle
    27-04: Mause controle vk
    27-04: Xaph internist
    28-04: Roosje controle vk
    28-04: Priscilla controle vk
    29-04: Xaph groeiecho 34 weken
    29-04: Moettie30 controle vk
    29-04: Meisje89 controle vk
    29-04: Belin controle gyn

Mei
    04-05: Sabine25 controle gyn
    04-05: Nijntje1984 controle gyn
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    12-05: Belin controle gyn
    17-05: Sabine 25 controle gyn
    20-05: Krissie2712 controle gyn
    20-05: Meisje89 controle gyn
    21-05: Belin controle gyn
    27-05: Moettie30 controle vk + 36 weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀
    30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

11. bo2008

bo2008 Niet meer actief

mijn man gaat ook echt elke afspraak mee zowel bij de erste als deze alleen gisteren kon die niet voor het eerst mee
    hij vraagt meer aan de vk dan ik haha
    en savonds in bed leg die ook vaak ze hand op me buik lief he!

12. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Goedemorgen!

Zal me ook weer even melden hier, alles gaat gelukkig goed. Heb wel meer last van m'n onderrug / stuit als ik wat langer loop, maar na een nachtje rust is dat gelukkig weer een stukje minder. De kilo's vliegen er wel aan, maar komt ook doordat ik enorme trek heb ik vanalles wat niet zo best is voor de lijn.... :D Nou ja, probeer het een beetje te beperken en anders zien we wel weer na de bevalling.

De kamer van onze zoon Luuk, op zolder, is bijna af. Als mijn verlof ingaat, gaat hij daar slapen en kan ik zijn huidige kamer weer in orde maken voor beeb nr. 2.

Als het goed is, is het binnenkort Mama Mazzeldagen bij de Prenatal. We gaan toch maar eens kijken voor een Phil and Teds tandemwagen. Luuk loopt nog niet, en stel dat ie dat wel gaat doen in de komende 11 weken, dan loopt ie nog niet zo goed om een hele wandeling lopend mee te kunnen. Plankje achter de bugaboo lijkt me ook (nog) geen oplossing. Denk wel dat ik de bugaboo voorlopig nog wel even aanhoudt, als we met z'n tweeën op pad gaan ligt de baby daarin toch een stuk comfortabeler.

Nog even over bevallen in het ziekenhuis. Ik heb begrepen dat er sinds 1,5 jaar op elk moment een ruggeprik beschikbaar moet zijn, dus snap niet dat er ziekenhuizen zijn die zeggen: enkel onder kantoortijden? Ik ben zelf de eerste keer bevallen met behulp van pijnstilling via het infuus, het zogenaamde pompje wat je zelf kan bedienen per wee. Dat is mij super bevallen, het haalde de echte scherpe randjes van de wee af, je werd er een beetje slaperig van en daardoor kon ik me goed ontspannen en kon de wee goed zijn werk doen. Wat mij betreft een aanrader, veel beter dan een ruggeprik, is toch een grotere ingreep en de pijnstilling van een ruggeprik blijft veel langer in jouw lichaam en die van de baby, dan deze manier. Zodra ze de toediening stop zetten, is de pijnstilling in een paar minuten uit je lijf.

Voor wat betreft mannen die twijfelen... Mijn man had ook wel van die momenten bij mijn eerste zwangerschap, dat hij zich afvroeg of hij het allemaal wel kon e.d. Dat soort gevoelens zijn heel normaal hoor, zeker bij mannen (en vrouwen) die graag alles onder controle houden. Je weet gewoonweg niet wat er allemaal op je af gaat komen en je wilt het graag goed doen. Maar het loopt allemaal uiteindelijk vanzelf, is onze ervaring. Dus, geruststellen, die mannen, komt allemaal goed, echt waar! :)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Gijsje: Hier een man die heel meegaand is. Hij is er volgens mij meer klaar voor dan mij :D Bij mij durft de twijfel wel een toeslaan of het allemaal gaat lukken enzo, maar hij blijft er heel rustig onder.
    Hij wil ook absoluut elke afspraak mee naar de gyn en ziet op de echo veel meer als mij... ;) Dacht dat ik het hoofdje mooi zag met de oogkassen enzo, maar toen zag ik de oogkas flikkeren... Dat was dus het hartje :) Ook als de gyn uitlegt wat wat is, ziet hij dat altijd dadelijk. Ik niet, maar zeg nu ook maar mooi ja :D De rest van de uitleg krijg ik wel in de auto.
    Hij moet nu wel wat meer in het huishouden gaan helpen, maar als de dokter zoiets zegt heeft dat altijd veel meer effect dan als ik zoiets zeg :p

@ xaph: Gelukkig was er geen weeactiviteit te zien! Hou je maar goed rustig he.

@ Roosje: Jammer van je zusje. Maar ik heb ook 2x examen gedaan voor mijn rijbewijs. Eerste maal reed ik zelfs bijna door het rood ;)

@ hier: Dit weekend ga ik wassen!!! :D Ze geven mooi weer, dus dan gaan we erin vliegen.
    Voor de rest heel veel last van hooikoorts, dus toch maar eens even naar de ha bellen of ik daar iets voor kan nemen. Want anders begin ik aan de bv te twijfelen. Ik krijg nu al totaal geen lucht meer door mijn neus en dat wordt de komende twee maanden alleen maar erger en erger... Zwanger zijn heeft hier blijkbaar totaal geen invloed op bij mij.

14. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    balen van die hooikoorts Nijntje! Heb hier zelf gelukkig nauwelijks last van....! Wel heb ik vrij veel lichte bloedingen in m'n neus. Ranzig verhaal, maar elke ochtend zit m'n neus dicht met rode 'bullen'.... :D

15. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi dames,

Wat fijn van die zorgzame mannen, mijn man ooo ik heb wel zo getwijfeld aan wat voor een papa hij zou zijn, hij legde bijna nooit de hand op mijn buik, wou niet mee naa de 20 weken, enz enz.... Gelukkig draaide het om toen de kleine er was, hij is een lieve zorgzame papa en dat is natuurlijk het belangrijkst al miste ik dat wel hoor tijdens de zwangerschap. Nu heeft ie de beeb ook nog niet voelen bewegen en ik vraag ook niet omdat elke keer als ik dat bij de eerste deed de er niet meer te voelen was, dus wacht elke keer. Hij doet wel meer in huis maar moet wel bijna alles vragen, en dan maar zeggen dat ik rustiger aan moet doen... ja ja. dit keer wou hij wel mee naar de 20 weken, hij had er best spijt van dat ie de vorige keer niet was gegaan geloof ik.
    Ik weet dat hij een leuke papa is , maar echt pas als de kleine is er nu heeft hij er nog niet zo veel mee..... is altijd beter als andersom, van die papa's die door het dolle heen zijn en straks geen tijd (zin) hebben om dingen met de kids te ondernemen, zoals mijn eigen vader (die zie ik ook al 16 jaar niet meer)

Ik heb prenatal gebeld mama mazzeldagen beginnen volg. week donderdag, als het goed is staat het vanaf maandag wel op de site!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah bedankt maxi om naar prenatal te bellen! ;) Misschien spring ik dan nog eens in de wagen richting Heerlen.

Mijn man heeft in het begin veel gevoeld maar vaak stopte baby dan met schoppen. Maar hij heeft het wel een aantal keren gevoeld. Nu voelt hij ook niet meer zo vaak eigenlijk.
    Deze week heeft hij ineens zijn hoofd op m'n buik gelegd om te horen of hij baby hoorde... Zei hem dat hij met een wc-rolletje de hartslag zou kunnen horen, maar dat heeft hij nog niet geprobeerd. Ik moest wel stoppen met ademen want hij hoorde vooral mijn ademhaling :D

17. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    AHHH, thanks voor het navragen... Hoe lang duren die dagen over het algemeen? Want ik ben volgende week een weekje naar Texel.... :$ Mijn man is wel gewoon thuis, dus als het alleen van do tm zat is, dan moet hij anders die wagen maar gaan bestellen....! ;)

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hebben jullie dat ook, het gevoel dat het daarbinnen te klein aant worden is. heb soms heel veel last als meneertje aant bewegen is. Heb vaak het gevoel dat hij met z'n kontje tegen m'n buik aan het duwen is.

19. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo, lekker uitgeslapen en nu zo richting mn werk !

Nijntje, bedankt voor de felicitatie meis ..gelukkig was alles goed bij je maar wat raar dat je toch moet blijven werken. Lijkt mij inderdaad het probleem verschuiven...thuis niks meer doen :(

Xaph, geelukkig was alles goed. Wat goed van je dat je toch gebeld hebt. Ben je daarna ook weer gerustgesteld. Gelukkig waren de dipjes in de hartslag van een andere oorzaak als van je kindje

Hier alles goed. Was gisteren jarig maar niet echt gevierd. Wel lekker met mn mannetje uit eten geweest. Zondagmiddag vieren we het met een klein groepje wat een groot feest zie ik nu echt niet zitten. Fijne dag meiden, geniet van het mooie weer !

20. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet of jullie dit al wistan maar kreeg net een mail van prenatal dat er woensdagavond 21 april vanaf 17.00 uur een speciale koopavond is voor zwangere vrouwen. Je krijgt dan 20 procent korting op alles !

Deel Deze Pagina