Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ja stom he! Hier staat 's avonds wel de zon in de living, die begint nu door te komen. Hebben we dat toch weer :)

Hoop dat we snel een huisje vinden! (niet te snel, want dan komt dat weer niet goed uit met babypruts) En aangezien we niet genoeg kunnen lenen om een volledig afgewerkt huis te kunnen kopen... Moeten we sowieso eentje nemen waar nog wat werk aan is. Geen probleem op zich, maar met een baby van een paar maanden is dat nog een pak zwaarder!

2. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hier was het ook zulk lekker weer. Vanmiddag een stukje in de omgeving gereden met mijn man en een terrasje gepikt. Lekker hoor :D Op dat terrasje het onderwerp 'naam' maar weer eens aangesneden. Een meisjesnaam hadden we al met 4 weken maar een jongensnaam nog niet. Lastig nu het een jongetje blijkt te zijn ;)

We hebben een naam die we allebei super vinden, maar zo heet een zoontje van vrienden van ons ook. Door de afstand zien we die hooguit 1x per jaar. Ik heb die naam al 20 jaar in gedachten voor een potentieel zoontje. Het is een naam die afgeleid is van de achternaam van mijn moeder (zoiets als Jansen->Jan) en mijn man vindt die naam ook geweldig.

In eerste instantie wilden we het niet doen vanwege dat zoontje van vrienden en hebben we echt ons best gedaan om een andere naam te verzinnen. Maar we kunnen gewoon niets bedenken waar we zo enthousiast over zijn. Dus we hebben besloten om ons kind gewoon ook zo te noemen :p Wel bellen we even met die vrienden om ze het uit te leggen want anders vinden we het een beetje raar. Ik hoop maar dat ze zich vereerd voelen en niet beledigd :)

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

xaph ja als je ze maar zoweinig ziet idd lekker doen hoor!
    hier laat me daar nooit door tegenhouden als ik het een mooie naam vind en al heten er 10 zo dan heet die van mij ook zo haha
    me dochter heeft dezelfde naam als de hond van de buren bij opa en oma dus als we in de tuin zitten met mooi weer horen we elke keer haar naam en andersom

hier hebben we al een hele tijd een jongensnaam en zo vaak heb ik hem ion onze omgeving nog niet gehoord
    trouwens als ik nadenk helemaal nog niet

zo ben gewoon verbrand van een middagje tuin !

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo daar ben ik ook weer ff . Meisje was gedraaid vrijdag bij de gyn, alleen was mn bloeddruk veel te hoog dus ben vier uur in het ziekenhuis geweest. Moest gelijk urine inleveren en bloed laten prikken voor het hele pakket maar dat bleek gelukkig allemaal goed. Ook een half uur aaan de ctg gelegen voor het hartje van mn meisje en dat was ook allemaal prima gelukkig ! Toen was mn bloeddruk wel iets gezakt en mocht ik dus nasr huis, gelukkig. Eerder zeiden ze dat ik moets blijven dus was erg blij. Moet nu wel iedere week op controle dus word goed in de gaten gehouden !

Xaph, hier ook vocht en last met het buigen van mn vingers

Melanina, jeetje meis, das balen....succes morgen !

5. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meisje89/mnsy: ja, een tuin of balkon is inderdaad heerlijk. Heb echt meelij met jullie. Als zul je over 1,5 jaar op een bankje in een speeltuintje zitten.

@xaph: lijkt me alleen maar een compliment aan die vrienden, ze hebben goede smaak! toch? Maar ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Wist ik al dat je een zoontje krijgt?

@belin: oei, weer een spannende middag gehad, zo bij de gyn. Gelukkig is je meisje gedaald en was bloed en urine goed en ben je nog thuis.

@bo2008: pas maar op met de zon, er is kans dat je als je je niet insmeert met sun-block, je een 'zwangerschapsmasker' kunt krijgen. Wat ik er van gelezen en onthouden heb is dat je dan wel bruin wordt, maar gevlekt. En dat dat pas als je pigment in de winter wegtrekt, weer weggaat.

Stella

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Of je het al wist weet ik niet, heb wel meteen na de 20 weken echo mijn banner aangepast naar blauw :D Een meisjesnaam hadden we al met 5 weken, want ik voelde in mijn hart gewoon dat het een meid was ;) Inmiddels meerdere echo's gezien waar toch echt wat tussen de beentjes te zien was :D

7. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Dat is niet zo mooi maar dan wordt het wel iets makkelijker van als het zo vaak moet.
    Toen de vk een echo wou maken in de eerste weken en dit niet goed genoeg lukte vanaf buiten vond ik het minder moeilijk om met mijn billen bloot te gaan. Alleen bij de ha vind ik het iets anders!
    Maar met plezier doe ik het niet voor buitenstaanders!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, hier ben ik ook weer ;) Laptop is nog altijd niet hersteld, dus weer een weekend niet op internet gekund...

@ babyfoon: Wij hebben een angelcare met sensormatjes gekozen. Wilde aanvankelijk die zonder matjes, maar krijgen hem cadeau van m'n man z'n oma... Dus als die matjes niet m'n ding zijn, doen we ze ervan af.

@ roosje: Amai, weer kittens! :) Leuk leuk, maar wel een hele drukte in huis. ;)

@ belin: Dat zal wel schrikken geweest zijn van je bloeddruk. Hopelijk blijft hij nog even onder controle. Fijn dat je meisje gedraaid is!

@ hier: Nog steeds enorm last van hooikoorts. Gelukkig komt er slijm los en kan ik overdag redelijk normaal functioneren. Alleen de nachten zijn een ramp. Vannacht eindelijk nog eens geslapen van 22u15 tot 3u45. Op zich nog niet lang, maar toch al 2 uur langer dan de afgelopen week! ;)

Baby vond het zaterdagnacht ook nodig om de nodige draaipogingen te ondernemen. Deed met momenten echt pijn. Denk dat ie dwars vast zat ofzo. Gisteren nog de hele tijd gedraaid, maar dat deed geen pijn meer. Het ligt nu met z'n voetjes aan de andere kant van m'n buik, maar nog steeds onderaan. (geloof dat het net weer gedraaid is, want voel het weer rechts ;)) Gisteren heeft m'n man ook nog gevoeld en met baby gecommuniceerd. Leuk leuk! :D

Zaterdag en gisteren ook nog volop was gedraaid. De babykleertjes zijn gewassen en ook de nieuwe handdoeken voor in het ziekenhuis. Moet nu alleen nog een pyjama en wat bvtruitjes hebben. Misschien morgennamiddag eventjes voor gaan kijken, want dan heb ik verlof genomen.

Morgenavond gaan we naar een infoavond over borstvoeding. Normaal ging m'n moeder mee omdat m'n man geen interesse had ik die infoavond, maar nu kan m'n moeder niet. Een met m'n man gebabbeld en gezegd dat het misschien voor hem toch nuttig zou zijn, wat meer info enzo. En nu zei hij gisteren dat hij toch meeging. Vind het echt lief van hem!

Zo, dat was mijn update denk ik ;) Qua gewicht zit ik nu op +10,9kg... Begin het veel te vinden, maar baby weegt ook al 1,5 kg...

9. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

April
    19-04: Sabine25 controle gyn
    20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken
    20-04: Krissie2712 controle vk
    21-04: Melanina controle gyn
    21-04: Stella0610 controle gyn + groeiecho 32-weken
    22-04: MrsVanOmmen controle
    27-04: Mause controle vk
    27-04: Xaph internist
    28-04: Roosje controle vk
    28-04: Priscilla controle vk
    29-04: Xaph groeiecho 34 weken
    29-04: Moettie30 controle vk
    29-04: Meisje89 controle vk
    29-04: Belin controle gyn

Mei
    04-05: Sabine25 controle gyn
    04-05: Nijntje1984 controle gyn
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    12-05: Belin controle gyn
    17-05: Sabine 25 controle gyn
    20-05: Krissie2712 controle gyn
    20-05: Meisje89 controle gyn
    21-05: Belin controle gyn
    27-05: Moettie30 controle vk + 36 weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀
    30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ə(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ə(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

10. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Goedemorgen dames,

Las dat een aantal dames extra echo's krijgen ivm hun hoge BMI. Is dit iets nieuws of hebben jullie dit bij een eventuele eerste ook gehad? Bij mijn eerste hebben ze er met geen woord over gesproken dat mijn BMI te hoog is en nu bij de tweede wel?!?!

Babyfoon hebben we tot op heden niet echt gebruikt heb wel wat liggen wat we gekregen hebben maar die gaat het niet redden tot achter in de tuin!! Zit te denken aan de Alecto dbx-82. Maar twijfel nog wel.

Gister ook al weer verbrand na een half uurtje in de zon :$!!!

En toen hield mijn geheugen op!!! Vreselijk! Maar ook wel eens handig:D:D!!!
    Nog 8 dagen werken inclusief vandaag!! Gaat echt hard komt ook omdat ik mijn vakantie (4 weken) eerst opneem omdat ze nog niet weten of ze mijn contract gaan verlengen!?!? ARGHHH!!!!

Oh ja gelukkig geen last van lekkage nog maar wel volledig uitgedroogde tepelhof! En dat jeukt!!!

Nou is mijn geheugen echt leeg!!!

Groetjes!!!

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    meiden weten jullie wat voor ondergoed je het beste na de bevalling kan dragen voor die kraamverbanden?
    oma onderbroeken, of boxers of...?

12. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Heb zelf na mijn eerste bevalling mijn eigen onderbroeken aan gehad. Geen boxers ofzo?!?!

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik bedoel meer omdat die verbanden zo groot zijn en je natuurlijk gevoeliger bent dan (denk ik).

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb gehoord dat ze in het ziekenhuis de eerste dag(en) een netjesonderbroek geven maar dat je na een (paar) dag(en) gewoon je eigen onderbroeken weer aan kan.

Ik heb altijd hipsters, dus die passen mij nu ook nog altijd.

15. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Die verbanden passen prima in je eigen onderbroek! Dat maakt voor de gevoeligheid niet zo veel uit!

Die net broekjes zitten ook in het kraampakket echt niet charmant!!!!

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    zo, ik ben ook weer van de partij.
    Weekendje is heel leuk geweest. Hadden echt geluk met het weer. Is wel heel vermoeiend geweest. Zijn veel gaan wandelen. En dat voelde ik op de duur wel. Af en toe wat last gehad van harde buiken. maar dan doen we het nu maar terug rustig aan. Dochterlief heeft haar heel goed geamuseerd en dat is het voornaamste.

17. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #2297 Xaph, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    @Onderbroeken
    Naar aanleiding van tips elders op het forum heb ik een paar goedkope Hema-tenten gekocht (3 voor 3 euro geloof ik). Mijn normale slips zijn vrij laag, daar past mijn gewone maandverband maar net in. Met kraamverband lijkt me dat niet zo handig. Het elastiek van die tenten zit een stuk hoger, wat me bij een evt. keizersnede ook handiger lijkt. Nu mijn ventje netjes met zijn koppie naar beneden ligt is die kans niet zo groot, maar toch.

@Pijnstilling
    Omdat ik zo ontzettend uitgeput ben denk ik dat ik echt pijnbestrijding nodig heb tijdens de bevalling om genoeg kracht te hebben om het kindje zelf eruit te persen.
    Ik heb gisteravond wat meer informatie gezocht over remifentanil, de pijnstiller die ze bij ons ziekenhuis gebruiken, zo'n ding met een pompje. Hoe meer ik erover lees, hoe minder ik dat wat voor mij vind. Er is een behoorlijke (circa 10%) kans op bijwerkingen waaronder ademhalingsstoringen en hartritmestoornissen. Omdat ik astma heb en in het verleden ook hartklachten heb gehad lijkt me dat niets voor mij. Daarbij zijn de meningen van deskundigen ook verdeeld en is het toch nog een beetje experimenteel. Het spul komt via je placenta ook bij je kindje terecht en die wordt dus ook stoned.
    Ik heb dus besloten om geen remifentanil te willen. Maar het ziekenhuis waar ik loop heeft alleen tijdens kantooruren een anesthesist. Daarbuiten is het dus remifentanil of pijn lijden ;)

Ik zit er nu over te denken om naar een ander (academisch) ziekenhuis te gaan. Maar dan moet ik waarschijnlijk ook een andere gyn. Nou heb ik de mijne pas 3x gezien en heb dus niet echt een band, maar het lijkt me wel veel gedoe. Heeft een van jullie hier ervaring mee of tips hoe ik hier mee om zou kunnen gaan?

18. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Pijnstilling heb ik bij onze dochter uiteindelijk niet gemist. Toch een soort oerkracht dat naar boven komt!!

Verder heb ik er geen verstand van loop gelukkig niet bij een gyn. En ga deze keer weer voor een thuis bevalling vorige keer niet gelukt omdat ik de bedverhogers pas 's middags kreeg en ze 's ochtends al geboren is!!!! Dus dit keer weer nieuwe kansen!!

19. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    ooh, das zonde als je thuis wil bevallen en het kan niet omdat de bedverhogers er niet zijn! Hier is mijn man al druk bierkratjes aan het sparen :D Ons bed heeft geen poten maar planken dus dan zijn kratjes waarschijnlijk stabieler dan van die verhogers.

20. MrsvanOmmen

MrsvanOmmen Actief lid

22 sep 2009
    410
    0
    0
    Administratieve kracht
    Drenthe
    Een vriendin van ons werkt bij het kraambedrijf en zij zou ze meenemen op de terugweg! Maar aangezien onze dochter 10 dagen te vroeg was kwam ze dus net te laat!!!!
    Dat gaan we deze ronde anders aanpakken. Hebben jullie ooit wel eens de ondersteek thuis gebruikt??? Had hem wel in huis
    maar heb er nooit wat mee gedaan!!!

Deel Deze Pagina