@Vogelinnetje Herkenbaar Het lastige is dat je dit om twee redenen kan hebben: zwanger (goh?) maar ook een blaasontsteking. Mocht je ook andere klachten hebben, zoals donkere urine, buikpijn, of verhoging, dan zou ik ff langs de huisarts gaan voor een testje. Klaar terwijl je wacht @Yoga Gisteravond weer naar yoga geweest, na 2 weken afwezigheid. Poeh hee, wat doen die oefeningen ineens zeer. Al mijn gewrichten zijn pijnlijk. Kon niet eens op mijn knieen zitten. Zou dat door het vocht komen? Kan nog wat worden met de bevalling als de dingen die ik moet doen om de pijn op te vangen al te pijnlijk zijn
Juni 2010 mama's Afspraken April 20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken 20-04: Krissie2712 controle vk 21-04: Melanina controle gyn 21-04: Stella0610 controle gyn + groeiecho 32-weken 22-04: MrsVanOmmen controle 27-04: Mause controle vk 27-04: Xaph internist 28-04: Roosje controle vk 28-04: Priscilla controle vk 29-04: Xaph groeiecho 34 weken 29-04: Moettie30 controle vk 29-04: Meisje89 controle vk 29-04: Belin controle gyn Mei 04-05: Sabine25 controle gyn 04-05: Nijntje1984 controle gyn 10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo 12-05: Belin controle gyn 17-05: Sabine 25 controle gyn 20-05: Krissie2712 controle gyn 20-05: Meisje89 controle gyn 21-05: Belin controle gyn 27-05: Moettie30 controle vk + 36 weken echo 31-05: Tihany controle gyn Uitgerekend 2 juni: Duimpje geslacht ♀ 4 juni: Xaph geslacht ♂ 6 juni: Desi23 geslacht ♀ 6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂ 7 juni: Funkie geslacht ♂ 8 juni: Audrey23 9 juni: Sabine25 geslacht ♂ 10 juni: Sannnniee geslacht ♪ 11 juni: Cycaa geslacht ♀ 11 juni: Stella0610 geslacht ♂ 12 juni: Scorpion geslacht ♂ 12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪ 13 juni: Dagdroom geslacht ♀ 13 juni: Belin geslacht ♀ 14 juni: Foekie83 geslacht ♂ 14 juni: Mnsy geslacht ♂ 14 juni: Femke28 geslacht ♪ 14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂ 15 juni: September1909 geslacht ♀ 16 juni: Gijsje geslacht ♪ 16 juni: krissie2712 geslacht ♂ 16 juni: Tihany geslacht ♂ 16 juni: Sabse geslacht ♪ 17 juni: Yvy30 geslacht ♪ 18 juni: Maxi geslacht ♀ 18 juni: Moettie30 geslacht ♪ 19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪ 20 juni: Mammamuts geslacht ♂ 20 juni: Melanina geslacht ♀ 21 juni: Priscilla R geslacht ♀ 21 juni: JVtje geslacht ♪ 21 juni: Juudje27 geslacht ♀ 22 juni: Meisje89 geslacht ♪ 27 juni: Vogelinnetje 27 juni: Roosje23 geslacht ♀ 28 juni: Mause geslacht ♀ 29 juni: Minifien geslacht ♪ 29 juni: Petatje geslacht ♀ 30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪ 40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling 13 prinsjes 15 prinsesjes 11 verrassingen Vlindertjes Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(} Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre* Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB! .
@ stella: Bedankt voor de tip om voor papa een extra t-shirt mee te nemen! Kan inderdaad erg handig zijn! Hier dacht baby gisteren dat hij langs m'n rug ook kon draaien... Pfff, dat doet geen goed! Maar nu zit ie terug in het midden de draaien enzo. Kan nu echt niet meer zeggen hoe het ligt, zoveel beweging!
@Nijntje: hier ff een lijstje gezocht wat je allemaal mee moet naar zh. Wat heb je zelf nodig: Je zal zeker kleren nodig hebben om mee naar huis te gaan. Kies voor iets dat ruim en makkelijk zit. Je kan best iets kiezen uit je 'zwangerschapscollectie' van toen je vier maand zwanger was. Neem ook een paar platte schoenen mee. Bijzonder modieus hoeft het op dat ogenblik immers allemaal niet te zijn; Neem je ochtendjas, pyjama, slaapkleed en pantoffels mee. Opteer voor pyjama's als je borstvoeding wil gaan geven, zo lukt dit beter; Allerhande toiletartikelen lijken zo vanzelfsprekend, dat je ze als eerste vergeet. Leg op tijd je tandenborstel, tandpasta, shampoo, bodylotion, zeep, lippenbalsem, deo, verfrissende spray, elastiekjes voor in het haar, make-up en een borstel in je koffer. Weet ook dat er de eerste dagen heel veel foto's zullen genomen worden en je je daarom misschien zal willen opfrissen; Om de lange wachttijden draaglijker te maken, kan je je favoriete lectuur meenemen; Vergeet ook je adresboek niet met alle handige telefoonnummers. Als jullie kindje geboren is, wil je dat vast met iedereen delen; Enkele handdoeken, onderbroeken en bh's; Papieren (identiteitskaart, sis-kaart, ); Enkele snacks, water of druivensuiker om terug op krachten te komen na de bevalling. Wat heb je nodig voor de baby: Volledig verzorgingspakket voor je baby: in de meeste ziekenhuizen zijn deze aanwezig maar ze worden extra aangerekend of misschien zijn ze niet van het gewenste merk; Heb ik niet meegenomen bij m'n dochter. Heb toen gewoon pakket van zh genomen. Voldoende newborn-luiers. Als je opteert voor katoenen luiers, neem dan ook je eigen luierspelden mee; Hadden ze in zh zelf. Sokjes (tussen de twee en vijf paar ); Enkele babypakjes (afhankelijk van jouw verblijf tussen de 2 en de vijf stuks ); Warme kledij voor het vertrek (jasje, mutsje, ); Een autowiegje om baby te vervoeren en een dekentje om hem te beschermen; Fopspeen + knuffel voor in bedje te leggen, wat je thuis ook bij je babytje gaat leggen. En papa? Een fototoestel en/of camera; Kleine snacks en drankjes; Cash geld om te besteden in het ziekenhuiswinkeltje, de cafetaria, de bloemenwinkel in de buurt; Enkele boeken of een leuk gezelschapsspel; Opladers voor fototoestel, gsm en camera. Wat je zeker niet moet meenemen: Juwelen; Je werk. Sommige workaholics sturen faxen of maken spreadsheets in het ziekenhuis; Je geld, bankkaarten of andere waardevolle spulletjes laat je ook beter thuis.
Heey meiden. Zie de lijstjes voorbij komen voor in het zh. Heb ooit een tip gehoord voor bv-moeders. Leg een briefje in het wiegje dat je kindje alleen bv krijgt! Het gebeurt weleens dat ze je 's nachts willen laten slapen en kv geven. (das wat ik gehoort heb dan he!)
ja je hebt bepaalde zh waar ze de kindjes 's nachts weg halen bij de mama om de mama rust te geven he. Dan zou zo'n vergissing wel es kunnen gebeuren denk ik. Nu bij mij moeten ze m'n kleintje 's nachts nie weg nemen hoor.
Mijn kindje blijft ook bij mij op de kamer! Denk dat ik daar rel ga schoppen als ze het om zo'n reden durven weg te nemen
Goedemorgen meiden! Hier blijf ik ook naar de wc rennen hoor om te plassen en ik heb geen blaasontsteking. Ook ik heb het gevoel alsof er liters uit moet komen, maar als het 4 druppeltjes zijn is het al veel! Af en toe best vervelend, vooral als je ergens loopt waar geen wc in de buurt is want de druk op mijn blaas is dan echt giga en helemaal lekker is als die kleine dan ook nog beweegt hahaha Ik ben net terug van de VK en alles was weer prima in orde. Ik draag de kleine erg hoog, dus hij is nog niet ingedaald. Ik moet van de verloskundige goed in mijn achterhoofd houden, dat ook dit weer een keizersnede kan worden, maar dat word op 20 mei allemaal nog een keer goed bekeken via een echo in het ziekenhuis. (Wesley was namelijk een sterrekijkertje en hij was iets te groot, dus hij is dmv een spoedkeizersnede geboren) Ik had ook aan de verloskundige gevraagd of ik evengoed een bed thuis moet neerzetten op klossen en dit moest volgens haar wel. Bij mij hadden ze het heel netjes eerst gevraagd of ik Wesley bij me wilde houden of dat ze hem eventjes mee namen, zodat ik even goed kon slapen, Nou No way dat ze hem mee mochten nemen. Dan maar liever een paar uur geen slaap! Maar gelukkig was hij heel rustig en heb ik evengoed nog een paar uurtjes slaap mee gepikt. Ik had opslot meer last van mijn kamergenootje die ontzettende last had van naweeen en continu liep te puffen en te ijsberen door de kamer Moettie: veel plezier vandaag met de echo!!!!!!!
hoi meiden hier vreselijk ziek geweest, voel me nu eindelijk weer beter. heb vanaf donderdagochtend tot zaterdagdagochtend ieder half uur overgegeven, was echt niet normaal....oooh wat voelde ik me ellendig. ik had er ook flinke koorts bij, en als die met de zetpillen niet zou zakken zou ik opgenomen worden. want de koorts baarde hun wat zorgen, gelukkig zakte de koorts met 0.3graden, was niet veel maar hij zakte iets, dus mocht wel thuis blijven maar bij verslechtering moest ik direct bellen. de gyn belde zelf ook nog zaterdag hoe het er voor stond, dat was wel netjes....gelukkig ging het toen al ietsie beter. nu kan ik gelukkig weer eten en drinken, en mijn medicijnen innemen, die heb ik ook 4 dagen misgelopen. maar omdat me bloeddruk de vorige controle goed was, en ik toch nu ik ziek was op bed lag, maakte ze zich daar niet direct zorgen over. belin: las dat jouw bloeddruk weer hoog was...wat enorm balen, gelukkig dat hij wel weer wat zakte!en je gewoon thuis bent!!rustig aan doen he meis!! verder is me echt niks bijgebleven sorry meiden!!
@ desi: Veel beterschap! @ Krissie: Wat is een sterrekijkertje eigenlijk? Heb het laatst nog ergens gehoord, maar weet eigenlijk niet wat dat is Ik ga sowieso een kamer alleen nemen in het ziekenhuis. Ik betaal dan misschien wat meer, maar wij zijn een gezinnetje dat niet goed met drukte overweg kan (hondje ook niet ). Wij zetten ook niets van het ziekenhuis op het geboortekaartje omdat we daar zo weinig mogelijk bezoek willen hebben.
@Nijntje: Normaal gesproken komt een kindje naar buiten met het gezichtje naar beneden gericht. Een sterrenkijkertje komt met het gezichtje naar boven, richting de sterretjes dus. Bij mij kwamen ze erachter nadat ik ongeveer anderhalf uur bezig was met persen (lekker optijd dus.....) en toen moest ik met spoed naar het ziekenhuis toe voor een keizersnede
hier wordt het ook een 1-persoonskamer. heb bij mijn dochter de eerste nacht op een kamer van 2 moeten liggen omdat er geen andere meer vrij was. Vond dat vreselijk. nee, geef mij maar een kamer alleen. Lekker rustig. Ik wil wel bezoek in het zh. zou me anders maar vervelen denk ik.
@Desi Klinkt alsof je goed ziek bent geweest zeg! Blij dat het nu weer beter gaat. @Kamers Als ik in het ziekenhuis blijf waar ik nu loop krijg ik een eigen kraamsuite, inc. wiegje voor mijn zoontje en logeerbed voor mijn mannetje. Dat klinkt goed. Maar als ik vanwege de mogelijkheid voor ruggenprik uitwijk naar een ander ziekenhuis krijg ik dat niet, die hebben 1-, 2- of 3-persoonskamers
ben van me dochter in een kraamsuite bevallen maar heb er amper gebruik van gemaakt manlief had eenhele minbar voorzich zelf dat was het enigste maar verder... ga nu naar een ander zh dus ben benieuwd... hier mee genomen schoon shirt idd voor papa was die heel blij om toen deo lipbalsem want je krijgt droge lippen van het puffen energie drinken beetje power! extrann snoepjes voor nog meer power make up!!! echt hoor een klein beetje kan echt geen kwaad en je zal blij zijn als je de fotos er op na ziet haha haarborstel met elkastiekjes want je haar is 1 bom ontplofte mol pantoffels ik had 2 nachthemden mee 1tje om in te bevallen en 1 om na de bevalling lekker fris aan te trekken sokken! je moet warme voetjes hebben wil je lekker bevallen nee is niet charmant maar schijnt zo te wezen dat het beter is warme voeten... een huispak om in naar huis toe te gaan niks geen strakke broeken aan bah vond ik niks aan nee me huispakkie voelde heerlijk aan toen en dan gewone stuff voor de baby wikkeldeken rompers maxi mutsje kleertjes en jasje ect ect wat mijn man moet mee nemen is deze keer wel een camera en me kadootje want die konden schoonouders na leveren toen we eenmaal in het zh waren ik zeg waar is de camere...ze hebben altijd in het zh van die weggooi dingen voor nood en laat een zuster die erbij is fotos maken dan ipv je man je ponsplaatje! hoe zeg je dat ... en legitmatie moest ook dacht ik... of verzekeringspas nou moet ik nog ff napluizen mobieltje kan ook geen kwaad trouwens met oplader... kleingeld voor de pakeer zo ben nog wel wat vergeten maar dit zit zowiezo in me hoofd zo meiden ga ff verder me hormonen zijn erg op dreef vanmorgen zo kwaad omdat ik niks meer aan kon trekken en me 3 zwschap broeken in eens niet meer lekker zitten...huiluh! dus moet shoppen hoe vervelend is dta...
Heeeyeeyy meiden Hoe issie daar? Hier gaat t redelijk. Mn bekken speelt wel steeds meer parten maar ja wat wil je met een zwaarder wordende baby Vanavond naar de dierenarts met de kittens om hun wormen kuurtje en 1tje heeft er een ontstoken oogje dus ff antibiotica mee nemen voor hem. Vandaag weer lekker bezig geweest heb mn keuken ff onder handen genomen. Wel met telkens een pauze er tussen. Mannetje heeft nog een vrije dag dus die is lekker met de kids bezig geweest zodat ik mn handjes vrij had. Nu zit ik weer en mn kleine meisje is gelijk wakker Ben we moe nu pff zeg best vermoeiend dingen doen en zwanger zijn. Heb wel minder nesteldrang als bij mn jongens. Maar nu ik 30 weken ben geweest wil ik wel dat alles klaar is. Dat t schoon en opgeruimd is. Dus weer veel weggegooid wat toch niet mee gaat naar t nieuwe huis. Alleen nog een keertje mn koelkast, diepvries en magnetron goed poetsen dan is de keuken klaar. In mn woonkamer is t niet veel alles al schoon en opgeruimd. Gang en halletje ook klaar. Dan alleen nog een keer mn slaapkamer en badkamer goed schoonmaken. Volgend weekend maakt manlief de schuur schoon (die zit vast aan huis en staat mn wasmachine en droger in) Dus die moet ook picobello zijn hahaha. Dus niet veel meer gewoon 1 of 2 dingen per week voor de rest houdt mn mannetje t bij en als er echt een klusje is wat ik niet kan en weet dat mn man t niet zo zou doen als ik komt mn moeder helpen. Een vrouw kan t tog net ietsjes beter he Jesse ligt nog lekker op bed maar zou zo wel wakker worden. Lucas is een dvd van Diego aan t kijken en ik zit nu op de bank te kleppen tegen jullie. Lijkt nog zoveel wat er moet gebeuren maar valt reuze mee zijn geen grote klussen hooguit anderhalf uur per ding. Dus zorg voor voldoende rust en als t niet gaat gaat t gewoon niet. Nou ga ff boodschappenlijstje maken want mn vuilniszakken enzo zijn op zag ik en mn mannetje gaat naar de winkel dus dan vergeet hij wel eens iets dus dan maar een lijstje. Liefs mij
Ff in de stress hier. De eerste twee weken van de verbouwing zitten er inmiddels op. Van tevoren was de doorlooptijd geschat op 2 à 3 weken. Ik wist wel dat er iets vertraging was dus ging zelf uit van 3. Nu blijkt dat het waarschijnlijk eerder 4 tot 5 gaat worden 'want we hebben ook andere klussen'. Dus NOG 2 tot 3 weken. Ik heb duidelijk gemaakt dat dat voor mij echt niet kan met de baby maar zij zeggen dat ik me niet zo druk moet maken want dat ze echt wel zorgen dat het af is voor de baby er is. Hallo? Mijn uitgerekende datum is over dik 6 weken, en dat ga ik mogelijk niet halen omdat mijn kindje zo hard groeit Nog los van de marge voor een eventuele vroeggeboorte wil ik ook graag een paar weekjes rust voor de bevalling. Ik was al bekaf voor de verbouwing maar nu lig ik helemaal in de lappenmand nu ik elke dag voor dag en dauw opsta, overdag niet kan rusten door de herrie en 's nachts telkens de trap af moet als ik moet plassen. IK WIL RUST!!! Stel ik me nou aan dat ik hierdoor in de stress schiet?
Hi Xaph, rustig aan meis! Ik weet helemaal wat je bedoel, wij zijn nu zelf net klaar met de verbouwing en morgen tel ik 34 weken . En heb nu helemaal het idee dat ik achter alle feiten aan loop. Hoort vast bij de 'nesteldrang' e.d. Dat je je niet goed voelt werkt natuurlijk ook niet mee. Is er geen mogelijkheid om op de werkdagen ergens anders te bivakeren? Dan heb je in ieder geval wat rust om je heen en niet de ergenissen en die kerels hoe gezellig ze misschien ook zijn (of niet).