Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

nee xaph je stelt je niet aan echt niet!
    Ze moeten zich aan de afspraak houden
    dan moeten ze maar meer mannen mee nemen zodat t eerder af is!

2. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Duimpje Ergens anders bivakkeren kan niet echt. Ik wil ze niet alleen laten in huis en ik wil graag dat hubbie zijn vrije dagen bewaart tot na de bevalling. Ook hebben ze vaak vragen over hoe we dingen willen.

@Roosje Het bedrijf blijkt maar uit 2 personen te bestaan. Ik wist dat ze klein waren, maar niet zo klein. Er zijn dus geen extra handjes om in te schakelen. En zelfs als ze die wel hadden denk ik niet dat dat zou werken, is kleine ruimte dus dan lopen ze elkaar in de weg.

Toen we de opdracht gaven hadden we afgesproken dat het af zou zijn als ik 32 weken zwanger was. Ik ben nu al bijna 34 weken en nou duurt het nog 2-3! Als ik dat van tevoren had geweten hadden we dat nooit meer gedaan.

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Snap heel goed dat je ze niet alleen in je huis wilt laten maar je moet ook echt aan jezelf denken hoor!

Maar ze zijn nu eenmaal begonnen en het moet toch klaar. De afspraken die jullie hebben gemaakt over het wanneer klaar zijn kun je die niet onder zijn neus schuiven? Dan huurt hij maar extra mensen in zodat het binnen 1 week klaar is.

4. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou ook niet weten waar ik dan naar toe moest, behalve misschien een huisje huren. Ik heb hier geen familie en weinig vrienden in de buurt, allemaal op >2 uur afstand. En die vrienden werken allemaal.

En ik ben bang dat ze helemaal niet opschieten als ik ze alleen laat, dan gaan ze helemaal makkelijk naar andere klussen. Morgen mijn 2-meter-lange man maar eens in de strijd gooien, misschien dat die meer indruk maakt.

Echt te zot dit, voor mijn werk leid ik projecten met zes nullen zonder problemen en prive lukt het me niet eens om een bouwvakker aan zijn afspraken te houden ;)

5. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Gooi het maar op de hormonen :D . Wie weet maakt je man indruk op ze, ik hoop het voor je. Dat die kerels dat zelf dan ook niet echt snappen.. frusterend lijkt me.

6. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Xaph, ik zou zoiezo iets van een schadevergoeding regelen voor elke dag dat ze uitlopen.

En een 2-meter lange man zal toch wel indruk maken? (hoewel een zwangere vrouw ook absoluut niet mis is !)

7. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #2347 Xaph, 20 apr 2010
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
    Tsja, eenzijdig een schadevergoeding opleggen werkt niet he? Daar zullen ze nooit mee accoord gaan.

Wat ze wel deden was een factuur sturen voor het volgende deel van de werkzaamheden. Vond ik ook wel lef trouwens, aangezien we al een behoorlijk deel vooruit hebben betaald. Volgens hun eigen voorwaarden ga ik de betaling van die nieuwe factuur opschorten totdat het werk gedaan is.

En ja, ik vind mezelf ook behoorlijk indrukwekkend :p

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoi Hoi,ben 5dgn weg geweest,naar m'n moeder.Hier gaat het helemaal niet lekker,op zich wel met de baby en mij maar m'n man is opeens gaan twijfelen aan onze relatie.Ik hou zo veel van hem,we zijn bijna 2 jaar getrouwd,het heeft 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was en nooit geen problemen gehad samen.2wkn geleden vertelde hij dit,hij weet het allemaal niet meer en zegt dat alles zo anders is de laatste tijd (ja duhhh...)Ik ben er helemaal ziek en overstuur van.Hoop zo erg dat het weer goed komt maar weet niet wat ik er aan kan doen vooral omdat ie zelf ook geen kant op wil/kan.Als ik hier dus even niet zo vaak kom weten jullie waar het door komt,al blijf ik jullie gewoon volgen hoor!

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Gijsje Oh meid dat meen je niet!! Je hoort wel eens vaker dat mannen ineens een soort paniekaanval krijgen van 'mijn leven zoals ik het ken is over'. Ik hoop dat het gewoon een soort plankenkoorts is en dat hij uiteindelijk bijdraait. In elk geval vind ik zijn timing op zijn zachtst gezegd erg bot, die stress kun je echt wel missen nu!

10. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi Meiden,

Gijsje... das me ook wat, is het niet gewoon paniek, nu het dichterbij komt?? gatver das echt iets wat je (nu) niet gebruiken kunt.. STERKTE ik hoop dat jullie er samen uit komen

Ik had ook een shirt bij me voor mijn man, en deo voor hem.
    Ook is het handig van te voren even te kijken wat voor een muntje er in de rolstoel in het ziekenhuis.
    Dikke sokken had ik ook het schijnt dat je het na de bevalling heel koud kunt krijgen, (ik had dat niet was daar bloedheet augustus.
    Ik ben erg snel bevallen dus had bijna niets nodig, make-up en dergelijke nooit gebruikt interesseerde me ook niets op dat moment
    Extra batterijen voor je camera
    paspoorten heb je volgens mij alleen nodig als je in het ziekenhuis aangifte doet (dit kan in een aantal ziekenhuizen).
    Denk ook aan het telefoonnnr van de kraamzorg, dan kun je ze bellen zodra je weet wanneer je naar huis mag.

Ondergoed, ik heb zwangerschapsonderbroeken van de hema, die bevielen prima ook na de bevalling, daarna goedkope ruime slips van de wibra.

11. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Gijsje: wat erg... zou het niet een soort paniekaanval zijn? bang voor wat gaat komen? dat hij mss niet aan kan. hoop dat het allemaal goed komt.

12. bo2008

bo2008 Niet meer actief

jeetje gijsje zal het niet de zenuwen zijn of die het vaderschap wel aankan ect ect...want anders vind ik het echt een LUL als die jouw en jullie nog ongeboren kindje aandoet...
    meid heel veel sterkte en hopelijk zijn het de bibbers bij hem en komen jullie er snel uit knuf! en je kan altijd hier komen praten he daar zijn we ook voor

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

bedoel niet makup voor tijdens de bevalling he haha maar als je een paar uur verder bent
    is ook persoonlijk maar je knapt er enorm van op kon ik vertellen haha wat oogpotlood en mascara

xaph kan je niet dreigen dat ze het afmoeten maken binnen nu en 2 weken en anders gewoon geld inhouden? moet je kijken hoe hard ze gaan

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Thanks lady's ik hoop idd dat ie het opeens gewoon doodeng vind maar hij zegt het allemaal zelf niet te weten dus kan nu niks anders doen dan afwachten.Kan het maar niet bevatten dat dit gebeurd,ben er zo ziek van,bah :(

15. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wegnemen kindje 's nachts: na mijn ks, had ik mijn nachtrust zo nodig, dat ik erg blij was dat de verpleegsters mijn huilende kindje (darmkrampjes vanaf nacht 3) mee naar de gang namen. Bijvoeden gebeurde overigens 's nachts alleen na overleg, maar mijn dochter was echt te vroeg en daardoor was het nodig (en haar zuigreflex was nog niet goed). Dat gebeurde overigens uit een bekertje en niet uit een flesje, zodat de kans zo groot mogelijk bleef dat ze nog aan de borst ging drinken. Dat is ook gelukt.

@desi: balen dat je zo ziek bent geweest. Fijn dat je weer wat bent opgeknapt en dat het geen effect heeft gehad op je kindje wat betreft zwangerschap.

@xaph: je hebt groot gelijk dat je wil dat ze zich aan de afspraak houden om het op tijd af te krijgen.

@gijsje: sterkte! En heeft je man zich wel ingelezen in wat een zwangerschap met een vrouw doet? misschien dat dat helpt?

@hier: nu de baby weer in stuit ligt, is mijn maagzuur ook weer terug :(. Hopelijk draait hij snel weer. Op mijn werk is een stretcher geregeld waar ik nu geregeld in een rustige kamer (wel veel troep) kan gaan liggen.
    Vandaag was mijn dochter ziek en ik ben inmiddels verkouden geworden en heb keel- en hoofdpijn. Voor het eerst overigens sinds november (toen was ik een week ziek). Hopelijk wordt het niet erger.
    Morgen de groeiecho!

Stella

16. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Zo, net terug van de echo!

Uhm.... we gaan richting de 9 pond????
    BIIIIG BABY!

Maar weet nu wel wat er steeds in mijn zij geparkeerd word!
    Behalve dat ie groot is, was alles goed!

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

@gijsje heel veel sterkte hopelijk geeft ie jullie relatie niet op al die spanning is niet goed voor je

@moettie aardig kindje word het dan als het maar gezond is dat is het belangrijkste

@hier ik zit voor een gedeelte in de ziektewet in verband met cts en werd vandaag gebeld door het uwv hoe het ging en zo blijkt dat ik volgende week al met verlof moet dat zijn de regels als je in de ziektewet zit dus ga maar 2 weken eerder maar heb toch na me verlof nog 4 weken vakantie dus maakt niet zo veel uit weet alleen niet wat ik al die tijd moet gaan doen

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wauw moettie!!!! hey gaan we allemaal zulkke grote babys afleveren haha ik niet hoor ! gewoon een kleintje max 7 pond....please!

19. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Moettie Das inderdaad een flinkerd! Volgende week heb ik weer een groeiecho (34 weken) om te zien of die van ons ook nog steeds bovenaan de curve zit.

@Sabine Klopt inderdaad, als je (gedeeltelijk) in de ziektewet zit moet je verplicht 6 weken van tevoren met zwangerschapsverlof. Ergens ook wel logisch als gewoon werken te zwaar voor je is. Dat betekent trouwens wel dat je verlof verlengd wordt als je kindje te laat geboren wordt, omdat je altijd recht hebt op 10 weken verlof na de geboorte. In dat geval heb je dus in totaal langer dan 16 weken verlof.

@Hier Vanavond met hubbie naar borstvoedingscursus geweest. Erg interessant, hij was na afloop blij dat hij mee was geweest terwijl hij van tevoren vrij sceptisch was. Een aanrader als je bv wil geven!

20. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    :$:$:$ moettie richting 9pond??wow!!!
    wel fijn dat alles goed was.

gijsje: wat vreselijk voor je!ik hoop dat het toch allemaal weer goed komt voor jullie!!

Deel Deze Pagina