Vandaag groeiecho gehad en de kleine ligt iets boven gemiddeld,het zal dus geen kleintje worden.Vind ik eigenlijk best wel eng,dadelijk krijg ik zo'n joekel van een baby....was ik net een beetje van die bevallingsangst af nu vind ik het toch wel weer eng!! Fijn gesprek gehad met maatschappelijkwerkster,dinsdag moeten mijn man en ik samen,ik hoop dat hij het ook als prettig ervaart en er wat mee opschiet.Hopelijk verranderd ie alleen niet van gedachten want meneer is nogal wispelturig momenteel...pfff!
@Bramtim Ik kan me voorstellen dat de beslissing wat gemakkelijker zou zijn als je met die rust verder een normale zwangerschap zou hebben qua risico's. Ik zou zelf ook niet weten wat ik zou doen als ik wist dat ik veel risico liep op een prematuur kindje. Sterkte met jullie beslissing, het klinkt in elk geval alsof jullie er hoe dan ook uit gaan komen met zijn tweeen. Fijn dat jullie zo'n hechte relatie hebben. @Gijsje Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor een joekel. Nu ze weten dat het een groter kindje is krijg je waarschijnlijk net als ik nog wel een groeiecho zodat ze het in de gaten houden. En als dan blijkt dat hij inderdaad erg hard blijft groeien, dan leiden ze je echt in hoor! Ze gaan heus niet wachten tot ie 12 pond is Das juist zo mooi dat we dat nu kunnen zien en voorkomen en niet na uren voor niets persen erachter komen dat het gewoon niet gaat! @Hier Vanmiddag gesprek gehad met verpleegkundige van het ziekenhuis ter voorbereiding van de bevalling. Dat was een goed gesprek. Ik heb aangegeven dat ik geen remifentanil wil (hun pijnstiller met een pompje) omdat ik in het verleden vaak rare ernstige bijwerkingen heb gehad van medicijnen zoals ademstilstand en hartritmestoornissen. Omdat Remifentanil ademproblemen en hartritmestoornissen als bekende bijwerkingen heeft ga ik daar dus niet aan beginnen en daar was ze het mee eens. De verpleegkundige gaf aan dat ze om die reden hun best gaan doen om ook 's nachts voor mij een ruggenprik te regelen als ik daarom vraag omdat dat voor mij dan de enige adequate pijnstilling is die mogelijk is. Garanties kon ze niet geven maar ik ben wel wat gerustgesteld. Ik hou trouwens helemaal niet van medicijnen dus ik wil het in eerste instantie zonder proberen. Ik ben wel iemand die het fijn vind om wat zwaarder geschut achter de hand te hebben dus dat heb ik nu voor mijn gevoel.
@xaph: fijn die goede uitslagen! hopelijk blijven ze stijgen. Wanneer prikken ze weer? En fijn dat het ziekenhuis zo met je meedenkt en die ruggenprik gaan proberen te regelen buiten de kantooruren. @roosje: wat een schatjes! @bramtim: heel veel sterkte met het nemen van zo'n moeilijke beslissing. Hopelijk kom je daar samen met je man uit. @hier: lekker genieten van een zonnig weekend! En nog 4 dagen werken die te overzien zijn. Meeste dingen zijn overgedragen en afgerond. Volgende week vooral surveilleren bij toetsen en nakijken. En met mijn bekken gaat het echt beter nu ik meer rust neem.
Ik moet nog 4 weken tot ik verlof heb maar is te overzien met dit mooie weer En dan gaat de grote schoonmaak actie hier beginnen want ben vanaf dag 1 al zo moe dat ik het huishouden soms ff niet meer aan kan . En dalijk weer wel beetje bij beetje en het is een goeie afleiding om niet te wachten tot ze komt .
Dank je Bo,het is dat ik zwanger ben en nu al zielsveel van m'n kleintje hou anders was ik denk 20uur per dag in bed gekropen.
Bekijk bijlage 67500 dit is nu mij buik de meeste vinden het nog mee vallen maar hij gaat toch al aardig in de weg zitten
Pffff....kan ik een keer uitslapen. Ben ik (door de hormonen gok ik) om 8u al wakker!! Iris is uit logeren, gisteren waren we bij een concert. Lag er uiteindelijk 2.30u in....nou ja...maar een beetje rustig aan doen vandaag. Concert was gaaf!! Wel lang (20-23.30) dus lukte niet om de hele tijd te blijven staan. Heb tussendoor soms maar even gezeten.
femke dat jij dat kan haha ik vond de info avond tot 10 uur al laat haha ach slapen doe ik al weken niet goed meer zelfs uitslapen is er niet bij haha
ik heb gisteren mogen uitslapen. Ventje is met Kiara opgestaan en ik heb met tussenpozen toch tot kwart voor 11 geslapen.
uitslapen wat is dat? en de komende 10 jaar ga ik dat nog niet mee maken denk ik haha ga haar maar snel een nachtje bij opa en oma laten logeren dan kan mama ook een keer langer liggen en onafgebroken pfff meiden begin nu ook iets vocht vast te houden bij me enkels ben zo bang dat het weer zo erg word als eerst hopelijk niet ben moe en chago heb in vanalles zin om te doen maar er komt niks uit me handen ben het zat een beetje mag ik dat al zeggen...met een peuter erbij is het toch nu wel zwaarder aant worden maar goed nog ffies heb gerwoon me dag niet zo vanfaag ondanks het super lekker weer is en ik naar buiten kijk en vol afgunst naar me man kijkt die op een lounche bed op zijn buik ligt te genieten oooo wil zo graag weer eens op me buik slapen uk is wel heel druk zoo mooi om te voelen dus maakt alles weer goed maar ben wel moe hoor pffff borsten gaan ook al lekken...ieeuw dus alles kotm op gang oja ben erachter gekomen dat ik al lekker waggel...
Ben ik ook weer ff. Verleden week een beetje een rot week gehad ivm mn bloeddruk. Moest nadat ik verleden week vrijdag aan de ctg e.d. had gelegen woensdag naar mn ha voor mn bloeddruk te meten en daar bleek weer mn onderdruk erg hoog. Ben daar toen erg emotioneel geworden omdat het een obsessie voor me aan het worden is. Moest vrijdag ook weer naar de gyn dus is best veel twee maal in de week en ik heb geen enkele klachten die wijzen op een hoge bloeddruk. Toen heb ik met mn ha afgesproken dat ik hem thuis zou gaan meten en toen bleek dus dat ik daar een prima bloeddruk heb en op mn werk ook. mn gemiddelde bloeddruk is dan 125-80 dus das prima. Wat de gyn zei, dat ik een witte jassen bloeddruk heb klopt dus wel. Nu was ik alleen bang dat de gyn zou zeggen dat ze me weer een nacht wilden houden om hem daar ook na te kijken maar kwam met mn lijstje daar en ze was het gelijk ermee eens dat we het de laatste weken zo in de gaten gaan houden. Als mn onderdruk boven de 98 is en dat blijft of als ik klachten krijg moet ik gelijk bellen maar gelukkig gaat alles goed. heb s avonds een onderdruk van ongeveer 76 dus maak me geen zorgen. Verder ook gelijk een groei echo gehad en alles was prima. Ze hebben via de navelstreng gekeken of mn meisje een goed bloeddruk had en dat was gelukkig zo ! Qua groei ligt ze met alles precies op het gemiddelde. Nou heel verhaal geworden maar wou ff mn afwezigheid verklaren. Fijne dag nog dames