Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oei Roosje, persdrang is niet goed he. Ze zou toch een aantal weekjes bij mama moeten blijven.

Pfff, hier de binnenkant van m'n enkels weer helemaal opgezwollen... :( Mijn sandalen zitten ook wat vaster maar durf ze niet los te doen. Moet immers nog naar huis rijden straks. Zal blij zijn als ik met m'n beentje omhoog kan. Heb daarnet wel eens goed kunnen plassen, hopelijk de rest van de dag ook nog. Heb nu ondertussen al 1,5 l water op, maar kan ook niet te veel gaan drinken want da's ook niet goed.

2. bo2008

bo2008 Niet meer actief

roosje ben je begonnen dan?

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo, ik ben weer thuis :D:D:D

CTG was goed. Groeiecho was ff schrikken. Het kindje zit niet langer aan de bovenkant van de curve, maar (fors) erboven. Ben vandaag 34+6 weken zwanger en de verschillende onderdelen waren zo groot als tussen de 38 en de 40+4 weken ;) Geschat gewicht van het kindje op dit moment: 3750 gram :$:$:$

Daarom moest ik nog weer terug naar de gyn voor ik naar huis mocht. Ik moest bloed laten prikken om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten (weer hoge bloeddruk vandaag, 135/90). Verder moet ik a.s. maandag de glucosetolerantietest en over twee weken opnieuw een groeiecho. Ook moet ik vanaf nu elke week naar de gyn om de bloeddruk in de gaten te houden.

Waarom het kindje zo groot is weten we niet. Mijn man en ik zijn beiden niet echt klein (1.96 en 1.75) dus dat speelt waarschijnlijk mee. Ook rust ik natuurlijk al weken veel, wat de groei ook bevordert. Maar ze willen wel ff uitsluiten dat ik toch iets van zwangerschapsdiabetes heb.

In elk geval ben ik weer lekker thuis, een stukje schoner dan gisteren. Dat ben ik er dan mooi mee opgeschoten :p Ik moet het voorlopig rustig aan doen om te voorkomen dat ik weer weeen krijg.

@Gijsje Geloof me, je bent niet de enige die het wel eens benauwd heeft als ze aan de bevalling denkt ;)

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Nee gelukkig niet denk t niet maar t leek net alsof ze er zo uit zou vallen op de wc net als jesse die floepte er ook zo uit.

Hoop niet dat t al begonnen is daar ben ik nog niet klaar voor hahaha

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

xaph mijn oudste was 4220 gram bij de geboorte en 54 cm dus 8 en half pond

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #2646 Xaph, 29 apr 2010
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
    Hoeveel weken was jij toen zwanger? Die van mij is nu al 7,5 pond en groeit ruim een half pond per week. De afgelopen 5 weken is hij zelfs 3,5 pond gegroeid :$ Als ik dat doortrek naar 40 weken dan zit die dan tussen de 10 en de 13 pond ;) En over over tijd lopen wil ik helemaal maar niet nadenken :(

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Als je kindje zo fors groeit, gaan ze je toch niet tot het einde laten lopen normaal gezien. Je moet het er ook nog uitgeperst krijgen he ;) Want hoe groter het wordt, hoe moeilijker het ook voor je kindje wordt. Een collega van m'n mama had dit ook voor en moest uitdragen van haar gyn. Kindje geboren met 5 kg, maar door haar zwaarte was de schouder uit de kom gegaan tijdens de bevalling...

8. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ik was 40 weken en een paar dagen
    Als je kindje zo blijft groeien denk ik dat ze je niet langer als 38 weken laten lopen hoor!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, ik ben echt benieuwd naar dinsdag. Dan wordt ons kleintje normaal ook opnieuw gemeten en gewogen. :)

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jeetje Xaph kan me voorstellen at je schrikt! Maar weetje ze weten het nu teminste allemaal dus mocht ie echt te zwaar worden voor een normale bevalling grijpen ze echt wel (eerder)in.

Gaan jullie morgen met koninginen dag nog wat doen dames? Ik woon in het centrum dus denk wel een (klein) rondjes over de markt enzo mar verder rustig aan,kan ook niet anders. Wel net m'n nagels oranje gelakt hihi

11. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    xaph: fijn dat je weer naar huis toe mag!!super!!wel ff schrikken hoor dat je in het ziekenhuis hebt gelegen, en jeetje meid wat wordt jullie kindje een beer!!
    ze zullen je toch zeker niet overijd laten gaan....want dat zou gewoon bijna onmogelijk zijn.
    ben benieuwd wat de volgende echo zegt qua groei en wat ze daarmee gaan doen.

roosje: doe jij ook rustig aan!!

hier wordt ons kindje rond de 6pond geschat rond de geboorte.
    dat stelt helemaal niks voor wat voor schattingen er gemaakt worden bij xaph hahaha

hier ook regelmatig een onrustige buik...maar kan er niks mee, als ik denk zal het dan toch(wat ik natuurlijk nog niet hoop) stopt het weer.

12. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

desi ik wil wel rustig aan doen maar is niet te doen met 2 kleine kindjes onder de 3 jaar dat zei de vk ook al

13. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ja heb zelf ook een peuter van bijna 3, dus snap het wel, zeker als je dr nog 2 hebt ook,
    maar let wel op jezelf hoor:)

14. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

morgen ga ik niks doen het is veel tedruk hier in de stad om rustig telopen
    ging me trouwring passen net krijg ik hem niet meer om door het vocht in me handen en me voeten zijn ook al zo opgezet krijg bijna geen enkel soort schoen nog aan
    had gister avond veel last van krampen in me buik en trok naar me rug gelukkig vandaag nergens meer last van schrok wel even

15. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Mijn oudste is maandag jarig dan is t weer al 3 jaar geleden dat ik mn eerste bevalling had zo bijzonder die dag wel een bevalling van 22 uur pffffffff dat was zwaaaaaaaaaaaaar.

3 Jaar geleden met koninginnedag liep ik nog vrolijk rond zonder veel kwaaltjes en toen liep ik overtijd. Nu met 31 weken ben ik er slechter aan toe als dat ik toen overtijd was

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ onrustige buik: Dat valt hier voorlopig nog heel goed mee. Heb minder harde buiken dan een paar weken geleden, dus daar ben ik wel blij om.

@ sabine: Vervelend he, dat vocht. Hier op't moment enkel weer de binnenkant van m'n enkels. vingers vallen goed mee. Krijg m'n ringen gelukkig nog uit.

17. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    roosje: dus maandag een feestje!!gezellig.
    ja de ene zwangerschap is de ander weer niet, kan zo verschillen.

onze zoon wordt 15 mei 3!dus dan hebben wij een feestje....alleen ben ik dan al 37weken pfffffff als ik nu al die drukte denk hahahaha

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ desi: Ik ben zelf nog de 11de mei jarig... Zou het liefst van al gewoon onder m'n ouders en man vieren, maar ja, kan moeilijk de rest van de familie niet uitnodigen he... Maar zie ook enorm op tegen die drukte!

@ hier: Heb vandaag al zoveel positieve reacties op m'n werk gekregen van klanten. Echt heel tof! :)

19. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ja nijntje dat kan ik me goed voorstellen dat je dat zou willen.....ik zou dat ook wel willen, maar ja net wat jij zegt je kunt moeilijk je familie niet laten komen.

hier is het gekke huis in mei met verjaardagen,
    de 15e onze zoon, de 22e mijn tante(daar hoef ik natuurlijk niet perse heen), de 28e mijn man, de 31e mijn vader, en 5 juni zou mijn schoonmoeder jarig geweest zijn, en de 6ejuni ben ik uitgerekend hahaahah

20. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Xaph, rustig aan hoor! Wel lekker dat je weer naar huis mocht. Hopelijk laten ze je niet helemaal tot het einde lopen met zo'n grote baby. En wie weet valt het mee ;) .

Lees dat een aantal van jullie al verlof in zicht hebben. Lekker hoor, geniet ervan! Zelf doe ik niet echt aan verlof, werk aan huis ben zelfstandig ondernemer dus echt stoppen is hier niet aan de orde. Maar ik kan zelf mijn tijd indelen dus dat is ook lekker.

Hier is het van binnen een drukte van jewelste :( . Snap er niets van, heb het idee dat ze in mijn blaas zit te knijpen en in mijn onderbuik voel ik wat samentrekkingen. Ze moet nog maar even blijven zitten hoor zo is het niet. Denk dat ze nog steeds druk bezig is met het indalen of zo... of gaat dat niet met zoveel geweld van binnen?

Nou goed, werkdag is bijna weer voorbij en dan lekker 3 dagen rustig aan doen. Genieten van het mooie weer, morgen lekker niets doen.

Deel Deze Pagina