Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    xaph: duurt de harde buik bij jou een uur?jemig!dat lijkt me geen fijn gevoel

hier dus veel harde buiken die 30sec-60sec aanhouden, alleen dus vaak meerdere in een uur.

2. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weer een hoop gekletst hier ! Hier alles goed, alleen erg veel lasr van vocht in mn voeten.

Roosje, gefeliciteerd meid

Desi, gelukkig weer thuis en helaas nog niet gedraaid dus :(

Xaph, misschien kan je inderdaad meer uit de vervangende gyn krijgen ja. Dat vage gedoe schiet je ook niks mee op he

Zag mooie buiken voorbij komen hoor !

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

maxi waar heb jij de letters vandaan?

xaph zal ook meer duidelijkheid willen dan ontwijkende antwoorden
    en stjee die harde buiken!

desi meid hoop alsnog dat ze gewoon alsnog gaat draaien het kan nog!

hier een drukke beep zoalds altijd
    oja beepkamer is zo goed al klaar
    maar vind het nog wat kaal...zo is het altijd wat dus dringent opzoek naar leuke dingetjes op de boel op te vullen

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Zo de visite is al weg heerlijk lekker rustig kids worden nu door man lief op bed gelegt en alles is al opgeruimd dus een lekker vroeg avondje normaal zitten ze er nog wel 2 uur

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Harde buiken, gelukkig weet ik nog niet hoe die voelen, want het lijkt me geen pretje zo te lezen. Van steken heb ik ook nog geen last. Hoewel de kleine al wel met zijn hoofdje naar beneden is (al heel lang) was ie vorige week nog niet ingedaald, maar daar hebben we nog alle tijd voor. Maar wat een buiken hebben jullie al! Ik vind de mijne erg beschaafd, terwijl mijn bouw toch best enigzins stevig is. Volgende week krijg ik een echo om te kijken hoe groot de kleine is (wordt blijkbaar standaard gedaan bij mijn vk).

Vandaag goed nieuws gekregen: wij hebben straks opvang op het kdv! Het is hier een ramp met wachtlijsten die oplopen tot 2 jaar. Ja, daar heb je veel aan als je baby straks naar de opvang moet. Maar ik zag toevallig al heel vroeg in de krant dat er 2 nieuwe kdv geopend zouden worden en bij beiden direct ingeschreven. Bij beiden hebben we dus plaats. Een luxeprobleem, want nu moeten we nagaan bij welke we graag opvang willen hebben. Beslissing moeten we binnen een week nemen...

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Sinds een paar dagen slaap ik beneden en gaat het beter met mijn krampen en harde buiken. Ik voel mijn kindje ook weer meer bewegen. Ik wist helemaal niet dat het ongebruikelijk was dat een harde buik zo lang duurt ;)

Ik ben benieuwd of mijn beeb nog gaat draaien. Hij ligt wel met zijn koppie naar beneden maar op zijn zij, als je snapt wat ik bedoel. Zijn ruggetje ligt in mijn linkerzij en zijn beentjes in mijn rechterzij. Ik neem aan dat dat nog moet draaien voor de bevalling? Het is in elk geval wel een grappig gevoel, die schopjes rechts :p

Gistermiddag de belofte gekregen van de bouwers dat we zondag toch echt in ons eigen bad kunnen. Maar aangezien ze nu al 2 weken beloven dat de badkamer 'komend weekend' bruikbaar is neem ik dat met een korreltje badzout.

@Vogelinnetje Fijn dat je plek hebt bij het kdv! Wij hebben twee dagen gevraagd (ma+di) en tot nu toe alleen bevestiging voor de maandag. Ik heb nog veel vakantiedagen, had 2 weken over van vorig jaar en heb niets opgemaakt dit jaar omdat ik al vroeg ziek was. Misschien neem ik de rest van het jaar de dinsdag dus wel gewoon vrij :D

7. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Goodmorning Ladies! Nou ja goed, ben gisteravond opgenomen in het ziekenhuis. Had vanaf gistermiddag zware bovenbenen, harde buiken en een pijnlijke onderrug. Ik dacht ik ga even liggen misschien zakt het, maar nee hoor het zakte niet! Mijn vriend kwam thuis en toch overwogen om uiteten te gaan omdat we gister 5 jaar verkering hadden. De harde buiken zijn niet echt pijnlijk. Tochmaar even gebeld met de verloskamers en die wilde me zien. Wat blijkt gisteravond 2 cm ontsluiting en een ingekorte verweekte bmm! De harde buiken bleve ook aanhouden dus moest ik een nachtje blijven. Kut geslapen natuurlijk! Net even gedoucht en weer een uur aan de ctg gelegen, harde buiken zijn iets minder. Als dat zo blijft mag ik naar de gewone afdeling maar moet soieso blijven dat ik toch die ontsluiting heb en pas 35 weken. Ze gaan zo ook een inwendig onderzoek weer doen om te kijke of het nog 2 cm zijn of misschien wel meer ondertussen! Ben bang. Wil nog niet dat hij komt! Ik houd jullie op de hoogte

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Funkie: dat is wel minder. hopelijk krijg je seffes goed nieuws en is de ontsluiting niet vermeerderd.

@hier: m'n ventje had laatst in een boek over zwangerschap gelezen dat naar het einde toe, de bewegingen zouden minderen, omdat het kleintje dan minder plaats heeft. Nu, dat mag ie dan es tegen zijn zoon zeggen, want die weet dat precies nog niet :D.
    Gisteren paar keer een stevige steek gekregen als meneer aan het stampen was.
    zal blij zijn als ik maandag terug op controle mag bij de gyn.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Funkie: Ik duim heel hard voor je dat je niet meer ontsluiting hebt! Beebje zou toch beter nog eventjes bij mama blijven... Fijn dat je ons op de hoogte houdt! Succes alvast!

@ xaph: Leuk, misschien zondag in bad. :) Ik heb sinds afgelopen weekend gezworen geen bad meer te nemen tijdens mijn zwangerschap. Ik kom gewoon niet meer recht als ik lig en dan moet ik op m'n knieen gaan zitten om recht te gaan staan... Echt niet handig!

@ tihany: Hier ook serieuze steken gisterenavond omdat baby het nodig vond om ferm te gaan schoppen! Niet normaal dat zoiets klein zo kan bewegen en zo pijn kan doen :D

Verder ook weer veel last gehad van steken in m'n bovenbeen. Straks toch maar eens horen of dat het bekken echt is.

10. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Nijntje: zo doe ik het ook hoor. Eerst op m'n knieën en dan zo stilaan rechtkomen. Is geen zicht. maar ik geniet wel van een bad. Normaal neem ik liever een douche, maar tijdens m'n zwangerschap kan ik echt genieten van een bad.

11. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Funkie Dat is schrikken!!! Ik weet een beetje hoe je je voelt na een vergelijkbaar avontuur vorige week, alleen had ik nog geen ontsluiting. Na al die mijlpalen die we gehaald hebben, zoals de 24 weken, realiseer je je ineens dat 35 weken nog steeds gewoon prematuur is he? Natuurlijk komt het wel goed, maar het kan beter nog even blijven zitten. Succes!!!

@Nijntje Ik ga vanavond bij vrienden in bad :D Er uit komen wil wel zolang ik het bad pas leeg laat lopen als ik eruit ben. En anders roep ik mijn mannetje om voor papegaai te spelen :p

WOW, mijn banner is op zijn laatste vakje :D:$:D:$:D

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wow Xaph, het laatste vakje! Cool!!! :D Zoals je zegt na die mijlpalen is 35 w nog steeds prematuur... Ik zou doodgraag de 38w halen, maar ja, dat hebben we niet voor het kiezen he.

Ik geniet ook niet meer van m'n baden... Mag van de ha ook geen badschuim oid gebruiken om schimmelinfecties te voorkomen. Geef mij dus nu maar de douche! ;) M'n man wil me ook wel helpen, maar voel me dan zo hulpeloos... Maar de stralen van warm water op m'n rug onder de douche doen me zeker zo goed als een bad.

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Xaph: op zich is 35 weken al niet slecht he. maar als je dan bedenkt dat het toch 5 weken te vroeg is... Liever nog wat blijven zitten.
    Als mijn beebje zich niet eerder aandient dan de geplande keizersnede zal ik net geen 39 weken zwanger zijn.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Ik begin nu zowat info op te zoeken over een ks, omdat de kans er bij ons ook nog in zit...

Was jij na je vorige ks snel terug op de been? Het was wel een spoedks, dus waarschijnlijk net iets anders dan een geplande. Maar heb al gelezen in die uitgaven van Kind & Gezin dat je soms een week niet uit bed kan en je kindje dus niet zelf kan verzorgen in het zh... Daar heb ik wat schrik voor.
    Mijn nicht was na een dag weer op de been en dat was een grote uitzondering hadden ze haar gezegd.

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier ook last van me onderrug (ongie achtige pijn ) en buikpijn en weer aan het spugen dus heb me afgemeld op het werk en blijf lekker een dagje op bed
    Nou bij mij doet een bad nog steeds wonderen hoor

16. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meid toch kan me voorstellen dat je bang bent!
    gelukkig ben je in goede handen en als het tijd is is het tijd
    hij kan gelukkig komen maar mooi zou zijn als die 2 weekjes nog min. blijft zitten
    ik volg je met spanning!

17. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik kon na 2 dagen al uit m'n bed. Wel moeizaam, maar het ging. Mocht toen ook Kiara zelf haar badje geven.

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

xaph hopelijk houden ze woord nu!

hier moe en krijg viste elk moment van me oude kraamverzorgster van me dochter die nu ook komt kramen
    leuk hoor alleen 3 kids neemt ze mee
    en ik ben zooo moe..... dus hopelijk kom ik fris en fruitig over en niet zo als een zombie
    ze kakkelt nogal en me oren suissen altijd van dr haha maar ze is wel heel lief
    en vind het fijn dat het weer dezelfde vertrouwde kraamverzorgster is bij me 2de

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

mede door funkie en xaph heb ik besloten
    om vanmiddag me vluchtkoffer klaar te gaan zetten voor een groot deel.....

donderdag naar de vk me buik hangt ook een stuk lager dus wie weet ligt die al klaar

20. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik ben ook begonnen aan m'n koffer. De dingen die er al in kunnen toch al.

Deel Deze Pagina