Hey lieve dames, ik kan het niet laten om met jullie mijn second opinion te delen. Anders sla je het gewoon over hoor!! Afgelopen donderdag hadden we de second opinion in Nijmegen. We zijn een uur bij prof. Lotgerig en zijn co-assistente binnen geweest. Ik ben zo tevreden over het onderzoek en prof. Lotgering. Dus dat kan al niet meer stuk. Nou eerste natuurlijk hele verhaal aangehoord en mijn dossier bekeken. Daarna de gebruikelijke onderzoeken, eerst kijken, dan toucheren dan echo. Kan dat riedeltje na 9 jaar wel dromen. Bij het kijken gaf hij aan dat het litteken van de doorgescheurde cerclage mijn cervix (baarmoederhals) nog verder verzwakken zal. Daarnaast is mijn cervix maximaal 25 mm lang. Hij is er zeker van dat *Jurre is geboren door cervixinsuffientie. Hij ziet geen enkele reden om niet zwanger te worden. Ik krijg of een hoog vaginale cerclage en dan moet er minstens een lengte van 25 mm onder zitten. Maar aangezien mijn cervix nu net 25 mm meet, denkt hij dat ik een buikcerclage zal gaan krijgen. De kans op het uitdragen van een beebje is dan 97%!!! wel met een keizersnede op 38 weken. Dat vind ik wel reuze jammer maar goed.. ik heb ooit een bevalling meegemaakt van mijn kleine mannetje al natuurlijk wat ik super fantastisch vond! Met 10 weken bepalen ze welke cerclage het meest geschikt zal zijn maar hij neigt echt naar de buik. Overigens is zover ik heb begrepen prof. Lotgering de enige arts in nl die de buikcerclages zet. Dan leggen ze een bandje aan om de baarmoederhals maar dan zo hoog mogelijk dus tegen de baby en de vruchtvliezen aan. Dit kan niet vanuit de vagina maar moet vanuit de buik. Dus een buikoperatie. Deze operatie wordt zelden toegepast eigenlijk alleen bij vrouwen zonder baarmoederhals of met een hele korte. En ik val dus onder die laatste groep van minder dan 25 mm. Dan het goede maar ook beetje verwarrende nieuws. IK MAG GEWOON ALLES!! Voordeel van de buikcerclage is dat die elke contractie registreert. Dus mijn lijf geeft heel snel seintjes af wanneer ik het rustiger moet gaan doen. Als ik dat dus afzet tegen het half jaar plat verhaal.......... ga ik voor de gulden middenweg. Dus ipv fulltime werken nog maar vier ochtenden. Verder op de bank, half uurtje per dag met de hondjes wandelen (mag gerust twee uur per dag mevrouw als u maar bij contracties rust neemt) en een beetje licht huishoudelijk werk. Lijkt mij een heeeeel prima deal. Ik was zo opgelucht en blij dat ik toch gewoon kan leven en dat niet stil hoeft te staan. Dat Bramtimman en ik het echt SAMEN kunnen doen en hij niet alles alleen hoeft te doen. Dat gaf zoveel adem. Natuurlijk is het in dit hele verhaal zo dat we geen garanties krijgen natuurlijk. Het kan best zo zijn dat ik uiteindelijk toch een heel gecompliceerde en platligzwangerschap krijg. Maar die garantie krijgt geen enkele vrouw. Maar voor nu.....heel opgelucht en we kunnen weer verder met nadenken. Alhoewel ik er al wel uit ben hoor maar Bramtimman heeft nog tijd nodig. Die krijgt hij ook en ik probeer hem daar zo min mogelijk in te pushen. Ik denk dat het wel goed komt al vind ik het wel heel moeilijk om niet te weten waar ik aan toe ben. Op dit moment moet ik gewoon vertrouwen hebben en een flinke dosis geduld. To be continued..... En vandaag heb ik mijn allereerste moederdag cadeautjes gekregen. Ik kreeg een heel lieve kaart van mijn kamergenootje uit het ziekenhuis en een heel lieve mail van een vriendin van mij. Was zelfs een beetje trots .... maar ik had liever over een jaar of twee mijn kleine *Jurre op bed springend gehad. Je snapt het al.... morgen wordt een dag met tranen. Ineens heeft moederdag betekenis. (al die reclames de hele dag door overal pfffff) nou sorry voor mijn ego!! Ik kijk elke dat hoe het met jullie gaat. Ik had trouwens vanaf het allereerste begin last van bloedneuzen. Hou vol he meiden en ook de dames in het ziekenhuis.
bramtim was een super nieuws!!!! ben zooo blij voorje! je hebt al een normale bevallimng mogen meemaken met jurre maar kan me ook voorstellen dat je dat nu had gewild maar meid denk je eens in samen baby inkopen doen! sociaal leven kan ook doorgaan als je gewoon goed naar je lichaam luistert ' ik ben echt heel blij voor je dikke knuf!!!
Dank je!! Inderdaad babyshoppen, kamertje inrichten, uit eten, wandelen, werken ik kan gewoon leven en zwanger zijn tegelijk. Had nooit verwacht dat ik dat nog zou kunnen! Een van de twee dromen die uitgekomen is. Die andere is een brusje... maar ik moet geduld hebben.
Bramtim; wat een goed nieuws!!! Heftig hoor voor je...morgen moederdag. Maar je bent vast morgen ook wel trots dat je moeder van jullie mooie Jurre bent...
Bramtim Wauw wat een goed nieuws wat zal die second opinion jullie heerlijk geklonken hebben. helemaal super met super goede vooruitzichten.. ik wens jou en je man heel erg veel succes en ik hoop snel nog positiever nieuws te lezen veel sterkte vandaag met deze beladen dag. zal heel dubbel zijn denk ik zo....
@Bramtim: wat een goed nieuws zeg. kan geloven dat je een beetje opgelucht bent dat je bij een volgende zwangerschap niet helemaal plat moet blijven. @Hier: pfff sinds gisteren serieuze harde buiken. Stond gisteren bij m'n ouders gewoon maar recht uit de zetel en het was al van dat. Morgen toch maar melden aan de gyn. M'n schoonzus zei al: volgens mij gaat gij uwe tijd nie uit doen. Mja we zien wel. Alles is hier zo goed als klaar, dus als ons ventje besluit van te komen, is niet zo erg . Beste zou em toch nog zeker 2 weekjes blijven zitten.
meiden hier een snel berichtje vanuit het ziekenuis ik ben vanmorgen bevallen van een kerngezonde dochter zoey ze was pcies 34 weken een mooiere moederdag kan ik me niet wensen alles is goed gegaan en met haar is ook alles helemaal ok
oh de eerste juni-baby. Want eigenlijk ben je nog altijd een juni-mama he. wat een mooie naam heeft je dochtertje. Een dikke proficiat!!!
@bramtim, wat fijn om zulk nieuws van je te horen!dat klinkt toch weer wat positiever!en neem de tijd!maar ben echt blij voor je!!en hou je taai meid vandaag...want kan me inderdaad indenken dat het je erg zwaar valt!
melanina: Van harte met de geboorte van jullie dochter zoey!!! dat is rap gegaan meis!fijn dat alles zo goed is gegaan!! geniet van elkaar!!!
tihany dat is een feit hahaha. het lijkt soms nog zo kort geleden dat we allemaal in het juni topic kwamen. maar ben vandaag alweer 36 weken!!!
Gefeliciteerd met Zoey!! Klein prinsesje dat verwacht werd op vaderdag maar geboren is op moederdag. Hoe bijzonder. Geniet ervan papa en mama!!
ja desi, dat lijkt zo kort geleden he. Het is alsof het gisteren was dat ik positief testte. en nu is ons ventje er al bijna.
@Bramtim Wat een prachtig nieuws om op moederdag te lezen! Wow 97% kans, dat is echt fantastisch! En dat je dan nog duidelijk kan voelen als je wat te veel doet ook, dat lijkt me ook een hele geruststelling. Ik zit hier gewoon met tranen in de ogen, zo blij ben ik voor je!
Hihi, het is echt goed nieuws dag vandaag!!! Van harte gefeliciteerd meid met je moederdag wondertje Ontzettend leuk dat je ons meteen op de hoogte stelt. Geniet van elkaar!!
@bramti, wat een geweldig nieuws. denk dat je mannetje wel over te halen is nu hoor! @melanina, gefeliciteerd! ik ben jaloers!! ik wil ook haha