Als het is wat ik denk waar jullie het over hebben: de vk verzekerde me dat je tijdens die eerste weeën niet ver van de wc wijkt... Dat je lichaam tegen de bevalling zelf ècht wel leeg is... Nou hopen we dan maar op
Kan jullie garanderen dat je lichaam dan echt niet leeg is hahahahaha... er is gewoon een heel grote kans dat er meer meekomt dan alleen de baby en dat komt omdat het allemaal langs elkaar heen drukt en het hoofdje een beetje de darmen leeg duwt op de weg naar buiten... dus de een heeft het wel en de andere niet. maar moet je meegeven dat je het zelf niet eens meekrijgt als het wel gebeurd je bent zelf te druk bezig met andere dingen dan dat je daar op let hoor
@ Melanina: Gefeliciteerd! Wat een super leuke naam en ik hoop dat de kleine al thuis is of anders snel naar huis mag! @ Bramtim: Wat een verhaal meid! Daar zijn gewoon geen woorden voor Wel super dat je nu een betere techniek hebt gevonden. Dat maakt de volgende zwangerschap wel wat dragelijker zeg maar. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar volgens mij doen ze ook cerclages op deze manier in het LUMC. Wie weet is dit dichterbij voor je? Zelf moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik een chronische darmziekte heb. Dit wist ik al voordat ik zwanger werd, dus heb me er gewoon bij neergelegd. Helaas ben ik ook allergisch voor bepaalde pijnmedicatie, dus het enige wat ik mag is een ruggenprik (wat me helemaal niets lijkt) en zo'n petadine/fenegan injectie om te slapen. Ben van plan het op mn eigen krachten te doen, vroeger deed men niet anders! En na bijna 4 dagen volop weeen en weeenstormen te hebben opgevangen ben ik toch ondertussen wel wat gewend, hoop ik maar haha.
Mja hier is een grote kans dat ik in bad beval... Denk dat je het dan wel beseft hoor Jakkie... Moet er niet aan denken! Vk zei "hebben we al vaker voorgehad hoor, kan je niks aan doen" ja toch, maar liever niet bij mij hoor! Zo genant...
Ach ik ga alleen maar lachen als het gebeurd, heb chronisch diarree dus ik hoop maar dat ik niemand onder spuit!
nou ik wou dat ze me helemaal platspoten op het moment maar nee hoor kreeg niks nadda noppes aaahhh ga nu gewoon als het me teveel word om een ruggeprik vragen ze schijnen er nu veel makkelijker over te doen in het zh waar ik ga bevallen
In het zh zeiden ze tegen ons dat het heel vaak voorkomt dat er meer uitkomt, maar dat dat niet meer opvalt. En we mogen ons daar zeker niet voor generen. Dus dat zullen we maar niet doen @ tihany: Hier ook vorige keer op P25 curve, maar dat kan geen kwaad zei de gyn. Het moet er ook nog uit he Maar in de derde trimester groeien ze of heel snel of langzaam. Maar ga de rest van de week rusten dus dat zal ook wel weer wat gaan doen in het gewicht vorige keer. Ben echt benieuwd wanneer je je kindje in je armen mag houden! @ meisje: De ergste pijn in je leven... Je krijgt er alleszins wel iets heel moois voor terug en dan heb ik het er wel voor over. Ik ga niet te fel concentreren op de pijn, maar wel op hetgeen ik krijg. Dat doet ook veel volgens mij. Die spierpijn die jij beschrijft onder in de buik, de legamenten, daar heb ik dan volgens mij ook last van. Vooral 's nachts als ik gelegen heb. Ik probeer mijn buik nu zoveel mogelijk te ondersteunen als ik slaap, maar zelfs dan heb ik het nog. Als ik even op ben, gaat het wel. @ pijnbestrijding: We hebben samen besloten om het zonder te proberen en als het echt niet meer gaat er toch voor te kiezen. Pfff, ik geraak niet vooruit op m'n werk terwijl dat echt wel zou moeten!
het is voor iedereen pers. maar 1 ding wil ik je wel meegeven als je je op een thuisbavalling voorbereid en je moet hals overkop alsnog door een complicatie of wat dan ook naar het zh is het helemaal zon domper...althans dat is wat mijn ervaringen zijn met de meiden die ik ken hier op het forum en dan is het echt niet meer releaxed ik wil voor mijn gevoel in een goed zh bevallen zodat mocht er iets nodig zijn of mis gaan er alle hulp is die ik nodig zal hebben en mijn kleintje ook je hebt een eigen kamer en ik heb tijdens mijn bevaling alleen een assitente gezien en me eigen vk dus helemaal geen heisa juist, nee het is voor mij veel beter op zh te bevallen dan thuis daar zal ik alleen maar weer stress van krijgen maar goed iedereen doet waar die zich goed bij voelt
had ik ook maar er is gelukkig niks mee gekomen haha maar ze zeggen het ook niet ze zijn het gewend en zeggen het niet eens en halen het ook meteen weg zodat jij er niet eens erg in heb dus meid laat je het niet tegen houden om te persen ze zien het denk ik zowat bij elke bevalling zou alleen er niet aan moeten denk dat me hubbie het zal zien hahahaha wshit nu ga ik er ook aan denken bedankt he!
klopt ja je lichaam maakt zichzelf wel schoon voor de bevalling je zal heus wel een paar keer op de wc hebben gezeten voor de bevalling begint
me schoonmoeder zei : als je denkt dat je dood gaat is het er...nee daar knap je van op hahahhahaa nee hoor meiden het is niet anders maar het is een pijn die je ook snel vergeet je lichaam maakt ook een stof aan zodat je het ook kan je moet vertrouwen op je lichaam ik zei ook meteen erna nooit meer! maar zie nu en zal het hierna ook wel weer roepen maar het slijt zo snel dat kleine mensje maakt alles weer goed