Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja we zijn op niveau moet kijken hoeveel mensen erzijn haha

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja geloof dat de vk ook zoiets zei, vanaf het moment dat je zegt "nu kan ik ècht niet meer" dan is het zo goed als voorbij :)

En ik weet dat het nog steeds kan dat ik in het zh moet bevallen, maar hoop gewoon van niet. Ik vertrouw mn gynae voor geen haar :$ Wil ècht niet dat die mij "helpt" bij de bevalling, ik sleep haar nog liever naar buiten, al hangt de baby er al half uit, ik wil die er echt niet bijhebben!! Maar nog liefst mn eigen vk en zo weinig mogelijk andere vreemde vk's. Maar ik kan niet eisen dat mijn vk de bevalling doet, had dat al gevraagd. Je kan wel eisen dat ze de baby bij jou laten liggen ipv meteen wegnemen om te wegen en te wassen. Je mag ook eisen dat je man of jijzelf de baby wast ipv iemand van het zh. Gewoon op je strepen staan, het is tenslotte je eigen kind en als er geen dringende medische reden is mag je eisen dat de baby bij jou blijft!

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja dat zijn wel dingen die ik nu anders wil doen omdat ik het bij me 1ste ook niet over na hebt gedacht verder

ze werd op me buik gelegd navelstreng heeft papa mogen doorknippen
    toen heb ik haar wel een klein 15 nmin bij me gehouden op me buik
    en daarna werd ze onderzocht en aangekleed
    en gewogen

ik zou hem nu zelf willen proberen aan te kleden ect
    mag meer de leiden hebben dan bij me dochter maar heb het ook niet als onprettig ervaren ofzo
    ik heb er gewoon niet toen over nagedacht
    wat ik nu wel heb ik als ik thuis ben ik de eerste ben die het kleintje in bad ga doen ipv de kraamzorg

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    HaHa mijn oma zei altijd: Stront voorop!!

Ik heb zo controle bij de gyn.Heb sinds vanacht eigenlijk aan een stuk door een harde buik lijkt het wel!

Ik ben niet echt heel bang voor de bevalling maar sinds ik weet dat het een groot kindje is ben ik wel een beetje bang geworden,oeps! Ik beval ivm medische indicatie in het ziekenhuis dat geeft me wel een veilig gevoel,ik wil eerst zo proberen en we hebben pijnbestrijding door genomen.Je hoeft er hier niet om te smeken zei de gyn,vond ik wel fijn om te weten al wil ik het het liefst zonder pijnbestrijding doen.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nou lekkere uitspraak ;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij ons gaat baby in warme doeken gewindeld worden en eenmaal op de kamer wordt ie gewassen en in de mate van het mogelijke mogen wij meehelpen (als dat zou gaan). Kleertjes worden dan ook pas aangedaan en ze helpen mij douchen (tenzij bij te veel bloedverlies word je opgefrist op bed). Ik vind dit heel erg prettig alvast... Je krijgt een meer intieme sfeer doordat dat allemaal op de kamer gebeurd dan dat dat in de verloskamer gebeurd.

@ gijsje: Succes bij de gyn! Hier precies ook meer harde buiken vandaag ;) Niet pijnlijk ofzo, maar baby is ook goed aan't friemelen.

7. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hier ging het allemaal erg rustig in het ziekenhuis, geen horde mensen om me heen, heb ik ook van te voren aangegeven, dat ik dat niet wou geen stagiares, artsen in opleiding enz. ik weet dat ze te allemaal moeten leren, maar t was en is mijn bevalling en ik wil ma daarop kunnen concentreren, niet op de achtergrond het gebazel van kijk nu dit en dat en allemaal mensen tussen mijn benen.

Thuis bevallen leek me ook heerlijk, maar de veiligheid van het ziekenhuis, en het feit dat 50% van de bevallingen bij de eerste toch in het ziekenhuis moet, ja wat is dan rust.
    Ik had trouwens geen keus vanwege overgewicht liep ik bij de gyn, nu wel bij de vlos, maar nog steeds een medium risk bevalling dus ziekenhuis. wel fijn als ik had moeten kiezen was ik ws blijven dubben.

Mijn man vertelde na de bevalling dat er wel meer kwam als alleen een kind, ik heb er niets van gemerkt of geroken hoor... en het maakte me achteraf ook niet veel uit ik had mijn zoon in mijn armen de wereld en de vlos (liever had ik haar ondergep...) konden me niets meer schelen. Mijn lichaam had in ieder geval geen tijd zichzelf te reinigen, hehehe 23.55 eerste wee en om 2.50 was Jelle er al .... en NEEEEEEEEEE dat was geen super bevalling hoor, ja lekker snel maar ik kon geen wee opvangen.. hielp ook niet dat de verlos van het ziekenhuis me lang liet liggen en ik dus plat op bed aan de ctg lag, omdat ze nog druk was bij een ander, en ja was toch maar mijn eerste dat dat ging niet zo snel. Toen ze kwam ging ze zelfs eerst even kijken of ik wel echt weeen had, doe nou maar eens even rustig zei ze nog het is pas je eerste ( grrrrrrrrrrrrr) kon haar wel wat doen. Ze keek raar op toen ze besefte dat ik al volledige ontsluiting had. Jelle is geboren na 10 min persen. Zeg dit niet om ansten aan te jagen, tegenovergesteld zie je ben nl zwanger van de tweede dus.......Het is het allemaal waard en elke bevalling is anders.

Tip: heb je erg last van je bekken, vraag om de bedsteunen, ook fijn als je te zwaar bent. Maar in de kracht van het persen, kun je aardig aan je benen gaan trekken en dat is voor je bekken niet echt lekker. Ik vond het heel fijn dat ik niet zelf mijn te zware benen vast hoefde te houden, maar kon laten rusten.

Ik ga ff strijken, Jelle is op de creche dagje voor mezelf....

8. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    O ja hier in t ziekenhuis blijft de baby bij je, onderzoek doen ze op de kamer, ze hebben alles per verloskamer aanwezig ook als het even niet zo goed zou gaan, Ook op de kamer blijft de baby bij me.... wil ik ook perse!

9. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

hier hopend op een 3de thuis bv
    1ste was 22 uur waarvan 14 uur rugweeen dus weinig ontsluiting en bijna 2 uur persen

2de een weeen storm en 1 keer persen

Pijn doet t zeker maar wat je er voor terug krijgt!

Dus geen pijn bestrijding hier 2 keer op eigen kracht gedaan dus moet een derde keer tog wel lukken de weg is vrij gemaakt door een zoon van 8,5 pond en 54 cm dus ruimte zat hahaha

10. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ff ego en kort want ga boodschappen doen. Alle uitslagen waren binnen en alles goed ........wat een opluchting !

11. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Bij zoveel perskracht lijkt me zo'n ongelukje heel waarschijnlijk en ze zijn het wel gewend. Hadden ze maar een vak moeten leren :p

Als de geboorte van een drol het grootste probleem is tijdens mijn bevalling ben ik een gelukkig mens :D

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Haha :D

13. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ff klagen hoor ;)

Poeh wat heb ik weer vreselijk last van harde buiken vandaag. Eigenlijk moet ik zeggen, van een harde buik, want het houdt gewoon niet op. Hij is aan een stuk door keihard en pijnlijk en dat terwijl ik de hele dag op de bank lig.

Verder heb ik erg veel pijn met lopen vandaag (bank-wc-bank). Volgens mij is hij nog een stukkie verder ingedaald wat meer druk geeft op mijn bekken. Ik heb te lange gewrichtsbanden dus de boel wordt gemakkelijk uit zijn verband gerukt.

Blech :(

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    dat vind ik dus het enige nadeel aan een keizersnede. dat je enige tijd zonder babytje zit. Want je moet eerst een tijdje op de recovery voor je naar de kamer mag.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ belin: Wat fijn dat alles in orde is! :)

@ tihany: Dat van de recovery heb ik ook gehoord van mijn nicht. Die vond dat ook echt verschrikkelijk.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    2 Uur persen is toch veels te lang?Ik dacht dat ik begrepen had in het ziekenhuis dat het maar een uur mocht duren?

Bij de gyn was alles goed vandaag,ze wilde de kleine nog meten maar het was geen doen zo druk als ie was!Ik krijg week 36 en week 38 nog een groeiecho door een echopodist.Het was nog niet ingedaald maar volgens de gyn hoeft dit pas met week 36/37 te gebeuren,vind het wel spannend want vaak hoor je bij een 1e kindje dat het al veel eerder is.

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

gijsje super meid! en idalen kan idd altijd nog
    nadeel van een 2de is dat het meestal op het einde pas gebeurd
    merk het ook wel want ik waggel nog helemaal niet
    dus weet nu ook niet of ik moet gaan liggen mochten me vliezen breken

belin wat fijn meid dat alles goed was! lekker opgelucht weer

hier anderhalf uur geperst wat een drama vond ik het
    helemaal op eigen kracht want had amper tot geen persdrang....maar goed
    is ook max volgens mij daarna krijg je een ks dacht ik???

18. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik was thuis ze hebben ook met 2 man op mn buik lopen duwen onder t persen. en dan ook nog een drukke baby veel pijn heeeeeel veel pijn maar hij lag ook niet met zn kin op zn borst maar lag met zn hoofd schuin hierdoor een groter oppervlak wat er door moest.
    Als hij na 2 a 3 min niet gekomen was had ze ook de ambulance gebeld

19. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ppff klinkt ook heftig roosje
    deze kan alleen maar meevalen dan ;)

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

mn 2de was een makkie. Begon om 23:15 en om 00:00 uur had ik al 8,5 cm ontsluiting had zo 10 cm maar ze hebben t gerekt omdat ze alles nog klaar moesten zetten. Hij was er uiteindelijk om 00:47 uur

Ik denk zelf dat ze t zo lang hebben laten duren omdat ik een half uur van een ziekenhuis af zit

Deel Deze Pagina