Oh fijn Roosje dat alles weer in orde is! Ik heb daarnet baby voor het eerst vandaag gevoeld. Begon al ongerust te worden (ook al weet ik dat dat niet per se hoeft). Heb ook hoofdpijn gekregen, maar zit op m'n werk. Dus kan me niet even gaan leggen. Zo meteen maar wat minder pc werk doen, dat helpt soms ook al. Als de placenta bij 12 weken achteraan ligt, blijft die dan daar liggen of kan die nog naar voren komen?
Moettie30: haha ik weet precies wat je bedoeld, ik vond het ook zo ontzettend lang duren voor het de 27ste was en ook ik heb ook bijna niet geslapen! Eindelijk de 20 weken echo vandaag!! Ik moet pas om half 5 en de tijd kruipt vandaag echt! Moettie veel plezier met de echo!!!!! En Roosje en Minifien, veel succes en plezier bij de controle! Beau85, Ben blij dat de echo goed was en wat super dat jullie een zoontje krijgen!! aan de meiden die gaan trouwen ed. Super gefeliciteerd!!! Ik ben dit jaar op 8 augustus alweer 5 jaar getrouwd met mijn kereltje en we zijn dan ook alweer 10 jaar samen. Jeetje Desi, wat ontzettend vervelend meis, ik hoop dat het allemaal mee valt... Zo ik ga nu even verder met zenuwen en ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe!!!!!!
@ Krissie: veel succes en plezier straks bij de echo! Vorige keer had ik ook zo laat een afspraak bij de gyn en idd, de tijd gaat echt niet vooruit. En vooral de tijd tussen de twee echo's! Er zijn nu al 3 weken voorbij, maar moet er nog 2 wachten. Pfff! Ga je het geslacht straks ook weten of blijft het een verrassing?
@Nijntje: Wij willen heel erg graag weten wat het word. Bij mijn zoontje wisten we het toen ook en ik vond het toch wel erg handig, als je lekker ging shoppen en je zag een echt een super leuk jongens kledingsetje hangen dat je het gewoon kan meenemen. En ik ben gewoon heel nieuwsgierig aangelegd hahah. Ik heb altijd gezegd dat ik 2 jongens krijg, maar of mijn gevoel gelijk heeft. Bij mijn zoontje was ik er echt 100% van overtuigd dat het een knul zou zijn, maar nu heb ik echt geen flauw idee... dus we zullen horen straks. Maar ja, het wachten duurt echt enorm lang. Het zou mooi zijn als je een raampje in je buik zou hebben zodat je af en toe even zelf kon spieken!!!
Ja zo'n raampje zou handig zijn! Dan kan papa ook af en toe eens wuiven Ik heb nu maar een paar neutrale dingen gekocht voorlopig. Omdat wij dus pas met de bevalling gaan weten wat het wordt. Dus langs de ene kant vind ik dit lastig, zeker bij een eerste kindje maar langs de andere kant vind ik het ook wel mooi om het niet te weten.
Hallo, Tijdje niet geweest onze dochter had een buikgriep en ook niets gelezen dat doe ik vanavond wel even op me gemakkie. Onze 20 weken echo was goed alles zit erop en eraan en geen afwijkingen geconstateerd . Verder gaat alles goed voel de kleine heerlijk bewegen zalig is dat. Gaat nu weer op me roze wolk zweven en ik reageer vanavond op iedereen. groetjess
zo vanaaf lekker patatjes eten en ben zo blij dat alles goed gaat met alle babytjes. Hier beginnen de steken en de pijn al een beetje te wennen . tja zal meoten heh moet nog een tijdje ermee doen Maar ben blij als ik dalijk lekker kan shoppen hahah dat na 4 februarie als ik weet wat me ukkie is. Ben zo jaloers op degene die het al weten .
Heey meiden, Kom even melden dat de echo goed was! We krijgen een,........ kindje met 10 vingers, 10 tenen en alle organen op de juiste plek in werking! Maar.... Volgende week moet ik terug komen want ze kon het hartje niet naar wens opmeten. Kindje ligt met het gezicht naar mijn rug en was heerlijk aan het slapen Ik vind het in elk geval geen straf nog een keer te moeten!
@xaph: Aha, was ik denk ik alweer vergeten dat jij ook gaat trouwen? tsjonge inderdaad 3 trouwerijen en dan allemaal in maart. Wat een feestelijke maand wordt dat. @melanina: Begrijpelijk dat je de bruiloft uitstelt enne, wat vreemd dat mensen durven te zeggen dat ze denken dat een relatie niet lang zal duren. Niet erg aardig. @maxi: leuk een zoon en een dochter nu (ik vroeg het je)! En ga maar lekker los. Een oplossing voor je bedprobleem: meegroeibed? of een groot bed met opstaande rand (er bestaan hekjes zodat hij er niet uit kan rollen). @desi23: heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal mee en kan je dochtertje nog lang blijven zitten. Was het bij Ruben ook al zo vroeg? Ik schrik hier echt van en leef met je mee. @nijntje1984: fijn dat je de baby gevoeld hebt! @moettie30: fijn dat de echo goed was en inderdaad geen straf om terug te moeten komen. @PriscillaR: fijn dat de echo goed was. Stella
eindelijk is het dan toch nog half 5 geworden vandaag!!! De echo was fantastisch! Het was super om de kleine weer te zien. Alles zat erop en eraan en alles was helemaal goed gelukkig! En we weten wat het word........... een jongen!!!! We zijn echt helemaal happy en ik ga nu heerlijk op mijn blauwe wolkje genieten. Fijne avond meiden!
Zie gelukkig allemaal goede echo s voorbij komen...gefeliciteerd dames !!!!!! Desi, lieverd schrik me een hoedje. Hoe is het nu, weet je al meer ? Kalm aan he...dikke kus voor jou
hey meiden ik ben gelukkig nog thuis, de uitslagen waren nog oke, ik moet maandag wel weer terug naar het ziekenhuis omdat ze zich toch wat zorgen maken. ik werd pas rond 6u gebeld, vreselijk!zolang gewacht. maar goed ik lig lekker in mijn eigen bed! ik zit wel per direct in de ziektewet, en moet veel rust houden. maar dat doen we dan maar. met ruben heb ik 13 weken rust gehad, nu zijn het er wat meer! het is nu 4 weken eerder begonnen dan met ruben....helaas...
Hey meis, gelukkig dat de uitslagen goed waren en dat je in ieder geval lekker thuis bent ! Vind het echt zwaar kl*te voor je. Wel fijn dat ze je nu zo goed in de gaten houden. Hou je kalm en laat je lekker verwennen he....dikke kus
@desi: fijn dat de uitslagen goed waren. Goed rusten. Is Ruben uiteindelijk veel te vroeg geboren, of viel dat mee? (sorry, ik weet het niet meer). Sterkte!
Lieve lieve allemaal, Hier een update over ons waar je niet op zit te wachten. De afgelopen weken kreeg ik regelmatig de vraag hoe het met me ging in de zwangerschap. Elke keer gaf ik aan ik voel me prima maar besef ook dat dat elke dag anders kan zijn. En dat gebeurde dus ook gisteren . In de nacht van maandag op dinsdag kreeg ik last van buikpijn. Ik dacht dat het kwam door de obstipatie en maakte me dan ook nog niet echt zorgen. Toch wilde ik de verloskundige even bellen in de ochtend om aan te geven wat er aan de hand was. Toen ik de trap af liep voelde ik iets in mijn onderbroek lopen en dat was slijm met bloed. We zijn acuut naar het ziekenhuis gemoeten. Daar werd een echo gemaakt van onze kleine man en meneer deed het nog prima. Helaas liet de inwendige echo zien dat ik 2,6 cm ontsluiting had en dat een deel van de vruchtvliezen buiten de baarmoeder hingen. Op dat moment besef je dat het helemaal niet goed eruit ziet. Nog geen 22 weken zwanger en een beginnende bevalling. Reden waarom is hoogstwaarschijnlijk een complicatie op de asherman die ik op haar beurt weer heb opgelopen als complicatie na de curretage van de tweeling. Mijn Asherman zat niet in de baarmoeder maar in de baarmoedermond. Die is waarschijnlijk ernstig verzwakt waardoor hij onze kleine man niet binnen kon houden. Ik was er heilig van overtuigd dat ik die zelfde dag onze kleine man nog op de wereld zou moeten zetten maar de gynaecoloog gaf me een heeeeel kleine optie. Ze zouden op de ok kunnen proberen om mijn vliezen heel terug te duwen, mijn baarmoedermond uit te rekken en een nieuwe vormen en daar een bandje omheen te zetten. Een erg risicovolle operatie. Alleen mocht ik geen infectie hebben en de weeën zouden geremd moeten kunnen worden. Bloeduitslagen waren goed. Pfff dat is stap 1. Later die middag bleek ook dat de weeën geremd konden worden met medicatie. En toen brak vandaag de spannende dag aan. Om een heel lang verhaal kort te maken: de operatie is geslaagd en de vliezen zijn in tact!!!! De derde stap in de nog duizenden die we moeten nemen zijn genomen. Elke dag is mooi meegenomen en dan natuurlijk vooral de komende 4/5 weken moet alles perfect lopen: geen infectie, niet alsnog breken van de vliezen etc. Ik mag geen been buiten het bed verzetten en mocht het zo zijn dat ik over een tijdje naar huis mag, dan zal ik absolute bedrust hebben tot het einde van deze zwangerschap die ze proberen te rekken tot 32 weken wat natuurlijk helemaal fantastisch zal zijn. We laten ons nu alleen nog maar leiden door goede hoop en leven van dag tot dag maar zijn ons er terdege van bewust dat de kans dat onze kleine man een leven mag gaan leiden op deze aardbol echt heel heel erg klein is. Maar hij is er. En die kans grijpen we dan ook met vier handen aan!! Duim alsjeblieft voor onze kleine man.
wij willen ook in maart trouwen maar houden het simpel alleen de ouders gaan mee vinden het toch makkelijker voor het kindje alles is in een keer geregeld
jeetje bramtim, wat een verhaal!wat erg zeg!en wat een onzekerheid. wel fijn dat de operatie is geslaagd, nu maar hopen dat de kleine man nog zeker een paar weken blijft zitten..... heel veel sterkte meid, ik duim voor je!!!
Lin ik heb veel aan je gedacht de afgelopen twee dagen. Wat ontzettend fijn dat jullie een reden hebben gevonden en niet aan jezelf hoeft te twijfelen. Wel zo jammer dat een gezond kindje het door deze pech niet haalt maar dat hebben we helaas niet in de hand. Ik blijf aan je denken!!