Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL

Zo voel ik het inderdaad ook ......... alles is zoooooo snel gegaan al de hele zwangerschap. We laten het maar op ons afkomen he meid !

2. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Roosje, beterschap meis ......probeer kalm aan te doen he. Ik weet dat dat heeeeel moeilijk voor je is maar probeer het he !

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Net terug van de gyn. Dat was even schrikken. Mijn bloeddruk was te hoog (165/95 en na rusten 143/93) en er zat eiwit in mijn urine. Ze hebben bloed afgenomen om te controleren op zwangerschapsvergiftiging. Ik moet vanmiddag bellen voor de uitslag.

Als het inderdaad fout is moet ik meteen terugkomen en moet het kindje geboren worden. Als het toch goed is moet ik de komende dagen extra alert zijn op klachten zoals hoofdpijn, misselijkheid, verminderde beweging en dan meteen bellen. Ook heb ik maandag al weer een vervolgafspraak bij de gyn. Ben benieuwd of ik dat ga halen.

Als de uitslag goed is zal ik jullie dat vanmiddag laten weten. In dit geval dus: geen bericht = slecht bericht, want als het mis is moet ik waarschijnlijk meteen naar het ziekenhuis.

Het zou wel de ultieme ironie zijn dat ik 5 weken lang de bouwvakkers achter hun broek heb gezeten dat ze op moeten schieten omdat het kindje elk moment geboren kan worden en dat het dan de dag nadat ze weg zijn geboren wordt!

4. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    He wat vervelend! Hou je ook meer vocht vast? Dan zou ik toch even je vk bellen, zie mijn bericht hierboven. Hoofdpijn kan natuurlijk van een verkoudheid/griepje komen maar ook een symptoom zijn van beginnende zwangerschapsvergiftiging.

5. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje xaph, das balen. Wat hoor je dit toch veel he ....... Ik zal voor je duimen meis dat alles goed is. Mocht het niet goed zijn, moet je kindje dan al geboren worden ? Ik heb natuurlijk maandag hetzelfde gehad en toen zeiden ze tegen me dat als het fout was, ik gelijk opgenomen zou worden en dat ze dan met 38 weken die kleine zouden gaan halen ! Denk aan je meis

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Balen zeg :(
    Merk het hier ook wel dat ik vannacht slecht geslapen heb, bah. Moet echt moeite doen om m'n ogen open te houden en m'n hoofd voelt als een spons ;)
    Werkt niet echt prettig...

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Veel meer kunnen we toch niet doen ;)

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.195
    6.597
    113
    Xaph, dat klinkt als een behoorlijke tegenvaller. Probeer te ontspannen en te vertrouwen op het ziekenhuis. Zij zullen echt goed voor je zorgen en wie weet heb je vandaag nog een kindje op je buik liggen.

Ik moet nog 9 dagen werken, maar ben dan ook pas eind juni uitgerekend. Deze week hoef ik niet meer, volgende week nog even 5 daagjes doorzetten en dan nog 4. Grote kans dat ik op het einde nog wat uurtjes vrij neem als mijn werk afgerond is.

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Da's even schrikken Xaph :$ Hoop dat je vanmiddag dan goed bericht mag krijgen... Zal voor je duimen in elk geval!

10. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Als het niet goed is gaan ze het meteen halen. Met een geschat gewicht van bijna 8 pond kan dat gelukkig prima ook al ben ik nog geen 37 weken zwanger.

11. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    zal voor je duimen, xaph, gelukkig ben je bijna 37 weken.... dus niet veeeeeel te vroeg, maar ik hoop wel voor je dat er niets aan de hand is!

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ik de middag maar eens ga besteden aan het uitzoeken en invullen van een geboortekaartje :p Zou hem wel eens sneller nodig kunnen hebben dan ik dacht...

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Oew spannend Xaph! Hopelijk vinden ze geen eiwitten en was het gewoon een eenmalig hoge meting.
    En als het wel foute boel is kun je straks heerlijk genieten van je kindje! Gezien het gewicht en de tijd dat je zwanger bent is er denk wel een grote kans dat het gelijk mee naar huis mag?

Sterkte in elk geval meid!

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    jeetje Xaph: hopelijk valt de uitslag mee.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Beterschap meid! Hoofdpijn kan idd op een zwangerschapsvergiftiging wijzen, maar probeer op de een of andere manier zeker je bloeddruk te weten te komen. Ik doe dit ook, al heb ik een migraine aanval. Als mijn bloeddruk goed zit, is een deel ongerustheid al weg. Mijn ouders hebben zo'n elektronisch ding en dat werkt prima.
    Ik heb vorige week ook op een nacht een paracetemol moeten nemen omdat ik het echt niet trok van de migraine en 's morgens op m'n werk moest zijn...

@ xaph: Ben benieuwd naar je uitslag! Moest het niet goed zijn, heel veel succes alvast! Maar we hopen natuurlijk dat het toch goed is.

16. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Die eiwitten had ik dus al, die vonden ze in de urine. En die bloeddruk is al weken wat te hoog. Ik kan ook aan mezelf merken als die te hoog is (vocht vasthouden en pijnlijke gewrichten). Voordat ze begon te meten zei ik al dat die te hoog zou zijn en dat klopte :( Dus twee van de drie waarschuwingsverschijnselen heb ik al. In het bloed testen ze op giftige stoffen geloof ik die wijzen op beginnende orgaanschade. Als ze die aantreffen is het nu al mis en anders is het opletten of het mis zal gaan.

Ik denk inderdaad dat het kindje gewoon volgroeid is dus dat het daar niet om zou hoeven blijven. Maar ik weet niet of het dan met een natuurlijke bevalling of met een keizersnede geboren moet worden. In het laatste geval moeten we natuurlijk wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven.

17. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik ben geen expert ermee, maar ik denk dat ze eerst zullen proberen om je gewoon in te gaan leiden, zodat je wel op natuurlijke manier kan bevallen. Ik ken in elk geval wel vrouwen die opgenomen zijn met zw-vergiftiging en hun kindje op de natuurlijke manier op de wereld hebben gezet.
    Zal natuurlijk ook wel aan de situatie liggen, hoe ernstig de situatie is...

Sterkte in elk geval!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Ik denk ook dat het van de ernst van de vergiftiging afhangt. Als het echt ver gevorderd zou zijn, denk ik wel dat ze een ks doen. Anders zullen ze wel gewoon inleiden.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    xaph,schrikken! Hopelijk is de uitslag goed,zal voor je duimen!!!

20. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @JVtje en Nijntje Ja dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. We wachten het maar af!

Deel Deze Pagina