Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Spannend Duimpje! Misschien dus wel 2 juni kindjes vandaag en/of morgen ;)
    Hoop voor je dat het allemaal goed doorzet en je een voorspoedige bevalling zult hebben!

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hmmm, als ik tijdens de bevalling van m'n 1e überhaupt nog zou hebben kunnen denken aan internetten, was dat vast heel ontspannend geweest hoor :D (maar misschien ook wel weer te ontspannend... :p)

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Aan het begin van de bevalling van m'n dochter had ik alleen nog buikweeën.
    Toen was de verloskundige me ook doodleuk aan het vertellen dat die nog helemaal niets aan het doen waren. Ben je daar al een uurtje of 3-4 bezig met die krengen weg te puffen ;)
    In het kader van "Dingen die je NIET wilt horen als je bezig bent met de bevalling" :p (en al zeker niet van je verloskundige ;))

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

En duimpje heb je al op handen en knieen gezeten?

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

wwwwwhooeeee spannend duimpje
    neem lekker een warme douche meid!

xaph ben heel benieuwd meissie en rustig aan he je bent in goede handen!

6. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

De jongste kittens hebben door dat ze de doos uit kunnen hahaha ze gaan nu op ontdekkings reis zo lief dat gewaggel

7. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

duimpje en xaph spannend voor jullie

het komt nou wel dicht bij voor iedereen waar we allemaal zo lang op hebben gewacht

8. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Grr, waarom belt ze nou niet terug? 2 uur geleden moest de assistente 'even' met de gyn overleggen. Als ze om 4 uur nog niet gebeld heeft bel ik weer hoor!

Voor het eerst in dagen is mijn ventje trouwens weer superactief. Hij was steeds erg sloom en bewoog alleen als ik hem zat te pesten. Nu zit hij flink te schoppen dus daar ben ik blij om! CTG vanmorgen was goed, ook nadat ik hem gepest had trouwens om hem wakker te maken. Verder zat hij al helemaal ingedaald en had ik ruim vruchtwater.

Het is dus weer zoals gebruikelijk: met het kindje is alles goed en met mij blijft het spannend! Alleen daarom al zou ik blij zijn als hij geboren is, dan is het voor hem tenminste niet meer gevaarlijk als het met mij weer eens slecht gaat!

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Vervelend Xaph... Zit je maar in spanning te wachten en te wachten... :(

10. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    duimpje wat spannend.........ben heel benieuwd!

xaph: ik hoop dat jij nu snel gebeld wordt!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    @ Duimpje: Super spannend zeg! Maar ook wel fijne gedachten dat je eind deze week in elk geval echt je kindje in je armen kan houden!

@ Xaph: Jemig wat duurt dat overleg lang! Anders bel je gewoon nog een keer naar de poli met de smoes dat je een tijdje aan de telefoon had gezeten met iemand, dus dat je bang was dat ze je misschien niet te pakken konden krijgen? Dat doe ik vaak bij het ziekenhuis en ineens wordt je dan wel binnen 15 min. terug gebeld..;)

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb om 16.00 uur zelf gebeld. De assistente had de gyn nog niet gesproken maar is met de foon in de hand bij haar binnen gelopen.

De uitslagen waren niet zo slecht dat er meteen ingegrepen hoeft te worden. Ik mag dus gewoon thuis blijven zolang mijn klachten niet erger worden. Wel moet ik eerder terugkomen, vrijdag al. Ze gaan mijn bloeddruk, bloed en urine dan opnieuw controleren.

Het ziet er dus naar uit dat ik morgen alsnog zelf de kinderkamer af kan maken :p

13. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    amai wat spannend hier.

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Fijn Xaph, dat je nog even thuis mag blijven en nu in elk geval zelf het kamertje af kan maken :)

15. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Ik kom weer even spieken hoor.

@ duimpje: heel veel succes!
    @ Xaph: fijn dat je meer weet succes met de kinderkamer.

Ik begin poetsdrang te krijgen door al die spannende verhalen hier. Morgen toch echt al het babyspul eens uitwassen!

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ben toch blij dat alles hier in orde is :D
    als je die verhalen allemaal hoort.

17. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Belin: fijn dat het eind van je werk in zicht is. Mag ook wel, want je bent bijna 36 weken. Knap hoor dat je het volhoudt. Waarom zie je er tegen op? Ik zelf vind het alleen maar heerlijk en heb het ook echt losgelaten: vandaag werd ik door een collega gebeld die mentorleerlingen van me overgenomen heeft. Of ik nog een stukje voor hun eindexamenjaarboek over ze wilde schrijven....Het is zowaar geluk 'nee' te zeggen, want mijn hoofd staat er helemaal niet meer naar.

@aankomen: de weegschaal geeft nu 7,5 kilo extra aan. Ben ik wel blij mee, want dat betekent dat ik nog niet veel vocht vasthou (al is mijn gezicht nu dikker aan het worden). Vorige zw inderdaad 20 kilo erbij bij 36w ivm het vocht dat ik vasthield ivm de zw-vergiftiging. Nu dus nog een goed teken dat het nog niet zover is.

@roosje: beterschap!

@xaph: wat ontzettend schrikken is dat! Fijn dat je nog even thuis kunt blijven en dat ze vrijdag opnieuw alles checken. Mijn dochter is met 36w5d geboren en was helemaal af en 7 pond. Inderdaad ben je op zo'n moment blij dat je kindje aan de grote kant is. Succes met de babykamer en het geboortekaartje (moest bij ons destijds ook nog allemaal gedaan worden).

@duimpje: wouw, spannend en sterkte!

18. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @aankomen Ik was tot 30 weken ook maar iets van 5-6 kilo aangekomen. Nu zit ik op 13... Dat is meer dan ik van tevoren gehoopt had maar ik maak me er maar niet druk om. Met een kindje dat zo groot is als normaal bij 41 weken is het niet zo gek dat ik ook zoveel aangekomen ben als een gemiddelde vrouw aan het eind van de zwangerschap toch?

De laatste weken hou ik veel vocht vast. Ik merk het vooral aan mijn handen. Mezelf opdrukken naar zit doet ook echt zeer in mijn gewrichten. Ik kan aan mijn handen ook meteen merken of mijn bloeddruk te hoog is. Vorige week was de bloeddruk goed en waren mijn handen ook een stuk minder pijnlijk. Dat is op zich wel weer een aardige graadmeter voor mezelf om te weten wanneer ik aan de bel moet trekken.

19. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Wat spannend hier, duimpje, bij mij hielp het om te gaan lopen, hele dag gerommel 1 dag overtijd, ik ben gaan wandelen, toen zette het goed door. Dus rondjes lopen, als je nu nog niet flink bezig bent.... Succes

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ok, heb een deel terug gelezen. Wat is er veel gebeurd zeg!
    Ik reageer er even kort op, want ik herinner mij niet alles meer :)

Duimpje: spannend hoor, in ieder geval veel succes!

Xaph: wat een verhaal. Brengt toch veel spanning met zich mee. Mooi dat je voorlopig weer thuis kunt blijven. Veel sterkte in ieder geval. Is toch heel wat zo'n situatie.

Vandaag bij de vk geweest. Bloeddruk prima en baby is nog niet ingedaald. Ligt wel nog steeds goed (net als vorige twee keer). Dus met hoofdje naar beneden. Ze twijfelde of ik volgende week of over 2 weken weer moest komen. Maar ze besloot dat ik nog voor één keer na 2 weken mocht komen. Dus over 2 weken weer controle en daarna wekelijks. Ik vind het wel prima zo haha.

Ik zit trouwens te twijfelen over iets. We hebben voor 31 mei a.s. kaarten voor een voorstelling van Guido Weijers. Tja die had ik in mei 2009 al besteld, had toen niet kunnen weten wanneer ik zwanger zou raken ;). Nu twijfel ik af en toe of het slim is te gaan, is wel 2 weken voor de uitgerekende datum. Stom dat ik nu opeens twijfel, want tot enkele weken geleden had ik er geen twijfels over :p
    Ik denk dat we wel gaan, heb er zin in en de kans dat de baby komt is er altijd wel. Enige nadeel is dat ik dan in Utrecht ben en in Nijmegen in het ziekenhuis onder controle ben. Ach ja, af en toe ben ik ook echt een twijfelkont :) Ik kan het toch niet voorspellen. Wie weet is de baby er dan al en dat ik gewoon te vroeg ben bevallen.

Pfff, ik word moe van mezelf :D

Deel Deze Pagina