Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

wat mij altijd verteld is is dat het oefenen is je baarmoeder trekt samen als voorbereiding van de bevalling. K ben nu 33 weken en heb t ook al dus hoeft niets te zeggen wanneer de bevalling begint maar je lichaam bereid zich voor op de bevalling. Je kindje heeft er ook geen last van

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Nee heb de indruk want die beweegt nog lekker :D

Vriendin van internet had het bij haar 1e al met 20wk! Dus wil inderdaad niks zeggen.

Voelt toch maar raar hoor :) Ben dan stiekem beetje bang dat ik te veel doe ofzo (hoewel ik echt niet super veel doe...)

3. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ook ik heb geregeld last van harde buiken. Al vanaf week 15. Toen deden ze geen zeer, t werd alleen hard. Sinds een aantal weken begin t toch wel wat pijn te doen, maar t komt niet met regelmaat, dus geen reden tot paniek. T zegt overigens niet of je eerder bevalt.

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Weet hoe t voelt om weeen te hebben dus weet dat dit niets is wel lastig soms die harde buiken soms voel ik ze wel en moet ik ff puffen maar meestal voel ik ze niet nu heb ik geen harde buik gelukkig. Kleine slaapt nu lekker die is lekker actief geweest net dus is nu weer slaap tijd ;)
    Wel nog steeds hoofdpijn dus zo lekker naar bed met een paracetamol (mn 3de dus mag nog zei de vk)

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb al vanaf 13 weken harde buiken. De laatste maanden heb ik steeds pijnlijke harde buiken als ik beweeg, of het nou omdraaien in bed is, opstaan van de bank of een beetje door de kamer lopen. En mijn ventje is nog binnenboord. Ik denk dus niet dat je harde buiken iets zeggen over wanneer je gaat bevallen. Qua pijn is het vergelijkbaar met hevige menstruatiepijn maar dan door je hele buik en mijn buik voelt alsof ik een basketbal heb ingeslikt.

Als je er vaak last van hebt en ze pijnlijk zijn kan het wel een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen. Bij mij werkt dat niet want als ik nog rustiger doe dan lig ik in coma :) Ik zou het gewoon ff met je vk overleggen.

6. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

laat dat coma maar zitten hoor Xaph :p
    En nog 2 dagen en dan mag je officieel dus ga lekker lopen maybe gooit t de dingen in beweging of sex werkte bij mij wel 2 keer daarom ben ik nu een beetje bang ervoor

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Wegpuffen hoef ik niet, zou anders toch ongerust worden denk ik dus dan hou nog maar even zo :)

Hier is baby ook in slaap gevallen denk ik, maar is ook al hele dag en avond lekker actief geweest.

Verzorg je en slaap lekker! Hier ook maar eens naar bed want... wou zeggen het is al erg laat maar het is zelfs héél laat :$ Het is al 22u50!! Jeetje wat vliegt de tijd! Dat verklaart wel waarom ik moe ben haha :D

8. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Nee dat durf ik niet omdat ik van de gyn volledig rust moet houden vanwege de hoge bloeddruk :( Ik durf niet eens aan mijn vent te denken :p

9. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hier ook moe
    heb vanacht anderhalf uur op gezeten omdat ik geen paracetamols meer had. Toen maar een kinder variant genomen maar die werken amper is maar 120 mg

10. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ik moet over 2 weken en 5 dagen aan de medicijnen gaan beginnen om mn baarmoeder te laten rijpen dus mn oude bed tog maar op kratten zetten

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kan begrijpen dat dat pijn doet, zo'n basketbal inslikken :D

Hier voelt het ook als een bal in de buik, maar gewoon niet pijnlijk, wat dan weer zo gek is. Twijfel hele tijd of ik mezelf niet gek maak gewoon, maar buik is dan echt wel hard!

En normaal had ik vandaag controle bij vk , maar de plotse vergadering is nog uitgelopen. Morgen belt ze me weer om te kijken wanneer ik nu volgende controle heb. Ga het zeker aanhalen van de harde buiken!

Heb laatste dagen ook vaker dat ik even beklemmend gevoel krijg in mn borstkas. Net of er een dikke vent op je longen ligt! En baby lijkt dan ook niet altijd zo hoog te liggen, gek he :D Haha

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij hebben nog niet genoeg kratten voor het bed omdat mijn vent de laatste tijd niet meer mag drinken van mij :p Sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen met weeen wil ik dat hij in staat is om op elk moment auto te rijden, vandaar. Maar dan moet ie maar even wat volle kratten halen, meteen voor de kraamvisite!

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier in België moet het bed niet eens verhoogd ! Scheelt weer ;)

14. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

is hier ook volgens mij strekt ze zich uit dan dr kont tegen mn ribben aan dat is zo benauwend

15. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo voelden ze bij mij aan het begin ook. Misschien is dat het verschil tussen een harde buik (wat jij dan hebt) en een oefenwee (wat ik dan heb). Ik weet het niet...

16. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook voor mezelf fijn hoor! Ik vind een hoog bed een stuk makkelijker met in- en uitstappen voor mijn bekken. Dat zal na een bevalling alleen maar erger zijn denk ik.

17. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Mijn pa heeft 2 kratten staan, morgen ff vragen aan mn zwager en anders vraag ik wel om lege bij de supermarkt of het cafe. Mn bed komt als k 37 weken en 4 dagen ben dus die hoef ik niet optehogen en hoop dat ze er dan nog inzit daarna mag ze gelijk komen van me.
    Nu eigenlijk ook wel maar is nog te vroeg naar mn zin ook al ben ik wel aan t aftellen vanwege dat ze me niet overtijd willen laten lopen hopelijk houden ze zich aan hun woord

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Roosje: heb ook geen flauw idee hoe deze hier dan ligt. Probeer het dan soms naar beneden te duwen, maar vaak voel ik dan poepje bij mn navel zitten en beentjes in mn zij dus heb geen flauw idee. Heb het nu ook een beetje, terwijl ik nu ook nog gewoon rechtzit en baby's voetjes in mn zij zitten te friemelen...

Xaph: zou best kunnen! Ze maken het ook veel te ingewikkeld he, waar is die handleiding eigenlijk?? :D (en dat venstertje in je buik, wil er zoooo graag eentje!!)

19. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik heb ze beide gepaard met indalingsweeen en mn bekken heerlijk :S

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

bij mij ligt ze al 6 weken t zelfde

hoofdje in mn bekken
    rugje aan de rechterkant
    kont tegen mn ribben en maag aan
    armen en benen naar links

Deel Deze Pagina