Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Bo veel succes! Komt allemaal wel goed hoor ;)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Veel succes Bo2008! ;)

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha! Ik vroeg mij eigenlijk al af of we Bo2008 al waren tegengekomen in ons vorige topic :D

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ah okee :D Vond het al gek, want kon me die naam niet herinneren, en er waren maar 2 die op de lijst voor echo vandaag stonden :p

5. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Oh haha ik wist al niet wie je was!
    SUCCES

6. kimmetje83

20 jan 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik kom graag met jullie meekletsen!
    Ik ben 18 weken zwanger en heb over 2 weken de 20 weken echo. Super spannend allmaal. Ik voel vanaf afgelopen zaterdag de baby schoppen, erg leuk!
    Kunnen jullie dit ook al voelen?

Groetjes Kim

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Kimmetje Gefeliciteerd en welkom. Echt schoppen is het hier nog niet maar voel de beeb wel. Me placenta ligt ook bij deze zwangerschap weer aan de voorkant dus vandaar :)

8. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    @Kimmetje, welkom! Het is erg gezellig hier.

Ik voel nog niet veel maar er zijn hier al veel meiden die de baby goed voelen

9. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Tik tak tik tak

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Slaapzak: Ben bij Maud dus met 2 weken al overgestapt op een slaapzak. Maar ze was (en is) dan ook echt een woelwatertje, haha. Zo klein als ze was en zo straks als we haar onder haar dekentje probeerden te leggen, ze wurmde zich er toch zo onderuit! Dat was dus nog aan het begin van de zomer, zijn hier dan ook met een zomerslaapzakje begonnen. Gewoon bij Prenatal gekocht, denk dat maat 70 de kleinste maat is daar? Je moet er wel op letten dat de openingen (armen & hoofd) niet te groot zijn, zodat je kleintje daar in zou kunnen verdwijnen zeg maar, maar heb daar zelf geen problemen mee gehad.

@Uitzet: Jaaa, Bepanthen komt hier zeker ook weer een tube in huis voor de kleine geboren wordt! Echt ideaal spul. Heb het vooral gebruikt voor m'n tepels, maar de tube was ook makkelijk mee te nemen in de verzorgingstas voor de billetjes van de kleine...
    Nagelschaartje heb ik heel in het begin wel eens gebruikt. Tot ca. 6 weken wordt sterk afgeraden om met een knippertje aan de gang te gaan, omdat de nageltjes dan nog te broos zijn.
    Verder heb ik voor de babyverzorging destijds op de 9 maanden beurs een set verzorgingsproducten gekocht van DermoCare (er stond Nijntje op... ;) :p) daar ben ik nog altijd erg tevreden mee! Wasgel, shampoo, een tube crème tegen de droge huid, billenzalf... Werkt hier prima. M'n dochters huidje reageert beter op die billenzalf dan op Sudocrème. En die tube met crème, als ze een wat droge huid heeft (vaak haar onderbenen/enkels/knieën) dan smeer ik er 1 keertje wat van die crème op voor ze naar bed gaat en 's morgens is het huidje weer heerlijk soepel! Hier is er verder ook nooit wat van Zwitsal in huis gekomen, op proefdingetjes na die bij al die dozen enzo zitten.
    Een neuspeertje is inderdaad ook wel erg makkelijk, aangezien die kleintjes hun neus nog niet zelf kunnen snuiten... Let daarbij op de vorm van het gedeelte dat de neus in gaat. Heb eens 1tje van Difrax gekocht, maar die heeft een vrij bolle, brede vorm. Daar krijg ik nu nog altijd niets mee uit Maud d'r neusje verwijderd, laat staan dat ik er wat mee had gekund toen ze pas geboren was... Heb er ook nog 1tje (maar weet zo even niet welk merk) met echt een soort pijpje eraan. Die werkt heel behoorlijk en Maud heeft er ook geen moeite mee!

@Mause: Ik denk dat ik met zo'n matje juist vaker zou zijn gaan kijken ;) Hoorde in de tijd dat ik nog zwanger was ook wel veel verhalen dat als je kindje dan net even niet goed op dat matje ligt, het alarm meteen afgaat... Slaat je de schrik om het hart om helemaal niets. Toen m'n dochter nog zo jong was, had ik ook altijd haar deur en onze deur open, dus ik kon haar toch wel horen :)

@whabbit: Ik snap dat je er door zo'n ervaring extra alert op bent, maar wat ik me dan bij met name de slaaphouding afvraag... Blijf je het op de rug slapen ook stug volhouden als je kindje gewoon ronduit weigert om zo te slapen?? Want net zoals volwassenen het vaak niet prettig vinden om op de rug te liggen, zijn er genoeg baby's die dat ook verschrikkelijk vinden... Heb m'n dochter in het begin ook braaf op de rug laten liggen, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat ze véél beter sliep als ik haar op haar zij legde. Ik heb er voor gekozen dat ik haar (en daarmee ook onze) nachtrust belangrijker vond (en vind) dan haar braaf op de rug laten liggen. Nou scheelt het in m'n eigen gemoedsrust wel enigzins dat ze echt héél snel is met de ontwikkeling van haar motoriek, dat geef ik eerlijk toe. Ze kon met 2 weken al prima haar hoofdje optillen bijv. en ook al heel snel haar hoofdje netjes opzij draaien, als ze eens op d'r buik terecht zou komen... Ze vond het als kleine baby trouwens ook vreselijk om op haar buik te liggen, dus was niet zo bang dat ze door zou draaien ;)

En ja, de cijfers waar het wiegendood betreft zijn de afgelopen jaren inderdaad enorm gedaald, maar het is nooit bewezen dat één van de maatregelen die ervoor genomen zijn (of beter gezegd: de adviezen die nu gegeven worden) daar een significante bijdrage aan heeft geleverd. Ik denk dat het voor een groot deel komt door een combinatie van die zaken. Alleen al beter ventileren en niet roken op de babykamer zullen al veel doen. Dan heb je nog helemaal niet naar het bedje gekeken... Overigens laat ik mijn kindjes ook niet onder een dekbed slapen, zolang ze nog in een ledikant liggen hoor, m'n dochter slaapt prima in haar slaapzak, ze is ook niet beter gewend, dus waarom zou ik ook? Dan ga ik geen onnodige risico's daarmee lopen. Maar als ze niet in een slaapzak zou willen slapen en onder een dekbedje (veel) beter zou blijven liggen dan onder een lakentje, zou ik dat zeker wel overwegen...

(Zo, dit is waar ik nog op wilde reageren uit het oude topic... Nu over naar het nieuwe topic :D)

11. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Hier een rustiger baby als mijn eerste of dat moet nog veranderen in de loop van de zwschap anyway met me dochte had ik de placenta aan de voorkant en voelde haar duidelijker als deze , zal
    zo meteen vragen waar de placenta deze keer zit , maar goed voelde deze ook later als
    mijn dochter ondanks het mijn 2de is en hb ook een kleinere buikdus.... Bij mij gaan de verhalen niet op van een 2de voel je eerdere ect ect

Heb wel 5mgs pukkels op me hoof ineen zeg , anders nooit last van maar nu! Pff hormonen hè
    wat een somber weer buiten zeg niks aan dochterlief slaapt en als
    ze wakker is gaat ze naar opa hondje uitlaten en wachten op
    oma , en papa en mama hebben dat tijdens de echo hun handen mooi vrij

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Nijntje: Prima dat je je in de babyzaak wilt laten adviseren, maar hou ook in je achterhoofd dat die mensen er in de eerste plaats zijn om als het even kan zoveel mogelijk aan jou te verkopen ;)
    Zo staan er nog altijd op *elk* lijstje dat je tegenkomt molton zeiltjes voor in het wiegje/ledikantje, terwijl dat -hier in Nederland althans- echt ten sterkste afgeraden wordt om te gebruiken. De kraamhulp zal dat ook echt uit het bedje halen als ze ziet dat je het er toch ingelegd hebt... Zonde van je geld dus, maar het staat dus wel op eigenlijk elk lijstje...

Wil je je kleintje in de box (park... wat een grappig woord ervoor!) laten slapen? Ik heb altijd het advies gekregen dat niet te doen... Liet Maud overdag wel meestal beneden slapen hoor (wel zo gezellig om haar erbij te hebben en ze sliep toch overal doorheen ;)), maar dan wel in de wandelwagen. Het is belangrijk dat je kleintje leert dat er plekken zijn om te slapen en plekken om te spelen. De box is echt om te spelen! Wil niet zeggen dat Maud *nooit* in de box geslapen heeft, een enkele keer was ze toch moe-er dan ik in de gaten had, maar een keertje kan dan ook geen kwaad. Moet dus alleen niet standaard worden :) Ze heeft de box ook nooit als slaapplek beschouwd.

Leuk, nieuwe bank! Waar in Heerlen ben je ervoor wezen kijken?

Hihi, hier is de baby vandaag juist best druk tot nog toe :) Was wel erg lief, was vanmorgen even tv aan het kijken met m'n dochter, kroop ze gezellig bij me op schoot en toen ze zo heerlijk tegen mij aan zat, begon de baby te spartelen :)

@Belin: 4 uur, dat is een begin :) Hier begon het ook met om 5 uur 's nachts wakker worden ipv 4 uur 's nachts... Heb nu nog altijd wel m'n slechte nachten ertussen zitten hoor (afgelopen nacht bijv. weer een tijdje wakker gelegen), maar het is niet meer zo erg dat ik weken aan een stuk zoveel wakker lig.

@forum: snap echt niet zo goed wat ze hier nou met de site doen... :( Ze lijken de problemen maar niet onder de knie te krijgen... Op een ander forum waar ik zit hebben we in 1 topic al meer dan 6000 pagina's volgekletst (en dat met een clubje van zo'n 15 meiden in een maand of 9 tijd :)) en echt nergens last van... Ok, qua aantal leden is het er natuurlijk niet te vergelijken met hier, maar ook voor een forum van deze omvang moet het echt goed te doen zijn om het allemaal in goede banen te leiden, zonder met dit soort maatregelen te moeten komen...

@Sabine: Super dat het allemaal goed was! Zeker een geruststelling :) En een jongen, leuk!

@Cycaa: ja, in het nekje voel je het inderdaad het beste :)
    Dat was m'n schoonmoeder geloof ik wel verleerd, want die wilde nog wel eens aan d'r handjes gaan voelen. Haha, ja, die voelden in de winter standaard koud aan als ze net uit bed kwam. Terwijl ze het helemaal niet koud had verder ;)

Fijn dat het weer wat beter gaat met Caro!

@Bo/Foekie: Lastig hè, met 2 accounts werken :p
    (hihi, ik vroeg me niet af wie Bo nou was ;) Maar ik ken d'r ook al goed van de meimama's 2008)

Pukkels, praat me er niet van ;) er heeft nog niemand opmerkingen over gemaakt gelukkig, maar heb het gevoel dat ik constant een mega-rood hoofd heb van al die pukkels :(

Succes dalijk bij de echo! Ben ook erg benieuwd of je nog even in je roze waan kan blijven hangen, of moet gaan omschakelen naar blauw :p

@Kim: welkom hier! Ik zou het nog niet echt schoppen willen noemen, maar ik kan de baby wel al een tijdje voelen ja :)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Welkom Kimmetje!

Ook hier voel ik baby regelmatig bewegen! Echt schoppen is het nog niet, maar vind het wel al leuk om te voelen :)

14. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Nu weer al een deel 2 dat gaat snel.

@ Moettie30 dank je wel dat je me ook op de lijst hebt gezet

@ Nijntje1984 Sooh dat is pas service meestal moet je uren wachten. Nu maar hopen dat je hond op dr eigen plekje blijft liggen.

@ Berlin kan je smiddags ook niet wat slaap in halen, want 4 uurtjes is wel erg kort.

@ Sabina Een jongetje Gefeliciteerd :D En nu gaan genieten! :)

@ Foekie hopelijk een goede en mooie echo vandaag. Hier ook last van gehad die pukkels ze zijn nu eindelijk minder aan t worden.

@ Silvia009 Jij mag morgen weer kijken naar je kleintjes. Hopelijk gaat alles prima met ze en kunnen ze niet vinden.
    Wil je de geslachten weten?

@ Gijsje gelukkig jij ook een goede echo gehad helemaal in de wolken zeker :D

@ Xaph Mooi kamertje heb je zeg wauw...

@ Kimmetje83 Welkom en geniet er van.

@ Priscilla R Ik voel de kleine ook amper heel af en toe en nog niet dagelijks hoor dat maakt me wel eens ongerust maar zal we aan de placenta liggen.

@ Jvtje ik heb eigenlijk nooit een slaapzak gebruikt ja alleen in de winter maar dan nog met een lakentje erbij.
    Bepathen werkte niet goed bij mijn oudste die heeft veel last van luier uitslag gehad sudocreme werkte beter bij hem. Maar heb t wel beide in huis.
    Ik gebruik wel een denkbed bij mn jongste maar die wil geen lakentje mijn moeder had een dekbed en nu wilde hij die ook ( hij is een driftkikkertje en wil alles naar zn eigen zin en alles zelf doen anders is t brullen geblazen)

@ Minifien Jij ook al zo'n mooi kamertje zal allemaal wel prachtig staan.

@ Hier mijn jongste is op aanstel tour. Brullen om niks. Die gaat daarom ook zo lekker nog ff zn bedje in. Mijn oudste is de teletubbies aan t kijken, op het gene na dat hij de hele dag zou kunnen eten als je m zn gang laat gaan is het een voorbeeldig en rustig mannetje het totale omgekeerde van mn jongste. Die wilde met 8 maanden al zelf eten zo niet dan wilde hij niet eten.
    Hier wel heerlijk geslapen. Had nog wel willen blijven liggen maar de mama plicht riep. Zal weer eens iets gaan doen vandaag anders gaat de tijd zo langzaam. Tis wel koud hier zo ff de kachel een graadje hoger.

Als ik iemand vergeten ben sorry

15. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

AAhhhhhhh zo schattig. Was met mn jongste naar slaap maar van marco borsato aan t kijken op youtube. En wil k m uit leggen dat dat een baby is.

Dan zegt hij baby en wijst hij naar zn buik

ie baby en wijzen naar mn buikje nog geen anderhalf jaar ooohhh mama hartje smelt zo lief

16. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Welkom voor alle nieuwe dames en proficiat met alle goede echo's!
    Voor ons nog een paar dagen dan zien wij ons kleintje ook weer.

De afgelopen dagen ben ik flink ziek geweest, er heerste buikgriep op mijn werk, en ik was uiteindelijk ook aan de beurt.
    Kon niet veel binnenhouden, hopelijk pakt de kleine mijn reserves.
    Vanaf vandaag gaat het alweer beter, al lig ik nog wel lekker op bed.

Lees de laatste tijd veel katten verhalen hier. Die van ons is altijd extra lief als ik niet lekker ben, veel knuffelen en spinnen.
    Ben wel benieuwd want binnenkort krijgen we er een wat ouder kater bij (hebben nu een poes van 3). Hopelijk klikt het tussen die twee.

Iedereen die nog voor de echo mag gaan, super veel succes en plezier!

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Nijntje, kijk er wel voor uit dat ze je geen dingen aansmeren die je eigenlijk niet nodig hebt, of misschien ergens anders goedkoper kan krijgen!
    Je weet: die mensen willen tenslotte goed verkopen :)

Desi, in deel 1 stonden 4751 berichten! Verdeeld over 476 bladzijde's!

Belin, wat naar dat je zo slecht slaapt! Enig idee waar het door komt?
    Misschien hebben we hier tips?

Nijntje, ben toch erg benieuwd.... Denk jij dat je hondje naar jou regels heeft geluisterd en niet op de nieuwe bank is gaan liggen :D

Sabine25, Wat leuk een jongen!!!!! Gefeliciteerd meid!
    Zet het even in PB naar mij, dan zet ik het morgen op de lijst!

Sylvia009, rustig aan met de stress he!!!

Bo2008? Foekie!

Zooo Yvtje! Weer een aardig up-date!

Roosje, gaat het weer wat beter met je?

Baby voelen.....
    Ik lig elke avond in bed de baby in te seinen dat ie zich moet laten voelen... Tot op heden niet meer dan ondefineerbare gevoelens die ik geen titel kan geven!
    Ik roep dan steeds: de baby knijpt me!
    En nu... wacht ik nog steeds tot ik de eerste schop mag ontvangen..... EN DAT WIL IK NU!!!! :D

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
  19. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    moettie: oke hahaah, ja ok dacht alleen maar aan de pagina's!:D
    maar dan kunnen we dus regelmatig een nieuw topic openen, is ook best onhandig, nou ja, het zal wel wennen ahhaa

20. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    silvia, wat een lieve foto!

sabine: gefeliciteerd met je goede echo!!en je een jongen wat leuk!!

Deel Deze Pagina