Ha,ha ik dacht al dat je dat ging vragen . Danielle heeft toen de echo gemaakt (met 17 weken bedenk ik me nu). Ze kwam nogal zeker van d'r zaak over toen ze zei dat het een meisje was, vandaar dat ik daar ook maar vanuit ben gegaan. (nooit doen dus) Maar goed... zekerheid heb je pas als je de beeb in je armen hebt natuurlijk.. Maar over die placenta, dat vond ik wel vreemd dat ze dat mis had. Ik bedoel...aan de voor of achterkant, daar hoef je niet ontzettend voor gestudeerd te hebben om dat te kunnen zien denk ik... . Misschien zijn ze nog niet zo ervaren in het maken van echo's, aangezien ze net een echoapparaat ter beschikking hebben en moeten ze daar nog cursussen voor volgen, zou kunnen toch? Heb jij ook al een echo gehad bij hun? En hebben ze al een gooi gedaan naar het geslacht? Ben benieuwd wat er dan bij jou uit de 20 wken echo komt Het belangrijkst is natuurlijk dat het gezond is. @all; bedankt voor de reacties!
Is het normaal dat je slecht slaapt als je zwanger ofzo? Zag er al meer.... Wat is bij jullie de oorzaak?
@ Moettie: Geen idee wat de oorzaak is... Maar het schijnt wel een kwaaltje te zijn. Als voorbereiding op het leven met een baby'tje, dat je lichaam dat gewend is. Heb dat ook maar ergens gelezen hoor De eerste weken dat ik zwanger was, kwam ik goed in slaap, maar als ik 's nachts wakker werd om te plassen oid kwam ik niet meer in slaap. Dat is veranderd in 's avonds niet in slaap komen maar 's nachts wel. En nu was het weer even geleden dat ik zo een slechte nacht had! Ik dacht dat Melanina daar in het begin ook veel last van had. Weet eigenlijk niet of het bij haar beter is. Maar ik moet zeggen dat ik me vandaag niet overdreven moe voel. Ik wilde eerst nog was in het wasmachine steken, maar ben toch in bed blijven liggen. Onder het motto: als ik niet kan slapen, rust ik maar...
De laatste twee dagen ben ik wat meer moe en heb net een lekker tukje gedaan. Is ook wel heeeeeel verleidelijk als je de hele dag in bed ligt leuk al die mijpalen die er gehaald worden en daar wil ik iedereen dan ook mee feliciteren. Wij bereiken elke dag een mijpaal. Het ziet er naar uit dan vandaag een rustige dag is (afklopppen). Morgen wordt weer spannend want dan is de weeenremmer stopdag om goed te kunnen beoordelen of er een infectie is. Vandaag gebeld naar de leverancier voor de wagen en kinderstoel gebeld. Die kon elk moment geleverd worden. Nu houden ze het gewoon even daar tot ons telefoontje. en dat telefoontje gaat gewoon nog maaaaaaaaanden duren. Sterkte met de zieke hond. Wij hebben er ook drie en die missen mij vreselijk en ik hen ook. Altijd zo zielig als je beesie iets heeft. Goh ik merk wel dat het met de babyshop en brabbeldingetjes hier nu wel ineens stilvalt. jammer. Maar morgen komt er een vriendinnetje die even ver is als ik op visite dus dat wordt dan vast babyleuteren. En ik heb van mijn kamergenootje de nieuwe Linda geleend. thema nummer over babys. Erg leuk! Voor de rest ligt hier nog op mijn nachtkastje: 'krijg nou tieten'van Claudia de Breij. Dus kan er vast nog mee aan de gang gaan. Maar van de andere kant wil ik daar pas met 26 weken aan gaan denken.
aha, ik had de vorige afspraak ook Danielle, maar was toen minder ver dan jij en ze kon niet zo snel zien of het een jongen of een meisje was. Ze zag alleen niet zo snel een piemeltje, maar dat hoefde niets te zeggen. Wat wel heel vervelend was, was dat ze er erg lang over deed, voordat ze het hartje vond (met de doptone). Terwijl haar collega met 11 weken controle het direct in een paar seconde te pakken had... Zat toen wel ff in de stress.... MAar goed, weet niet of dat aan haar lag, of aan de beeb.... Ik heb volgende week dinsdag de 20 weken echo, ben erg benieuwd!
o leuke blaadjes en boeken bramtim nou hier gewoon heel moe en keelpijn ben zo stom geweest om niet ff te gaan liggen toen het kon en nu word elk moment dochterlief wakker stomme ik vandaag 21 weken! joehoeeee
Amai, drie honden! Zitten ze binnen in huis? Wij hadden graag een tweede hond gewild van hetzelfde ras, maar dan wel een reu omdat onze teef heel dominant is. Maar omdat we een kinderwens hadden, hebben we die plannen tijdelijk opgegeven. Kan geloven dat je ze mist hoor! Ik mis mijn schattie nu al voor als ik moet bevallen Zie dat beestje zo graag! Voor ons is dat momenteel ook ons kindje. Rotverwend maar oh zo lief en aanhankelijk.
Herkenbaar, helaas. Ik had promotie gemaakt maar moest die opdracht teruggeven wegens langdurige ziekte. Nu zit ik in een functie zonder verantwoordelijkheden. Het ene moment leid je een miljoenenproject, het andere moment moet je 3 handtekeningen vragen om 10 euro uit te geven :x Op zich is dat erg frustrerend maar de huidige baan is wel ideaal als je zo aan het kwakkelen bent als ik nu. Als het echt niet gaat, kan ik me ziekmelden zonder dat er grote dingen misgaan. Ik heb daarom besloten om het er even bij te laten tot na het verlof.
Spannend inderdaad! We duimen!!! Ik wou je nog even zeggen dat ik veel respect en begrip heb voor jullie keuze om de natuur zijn gang te laten gaan en niet een nieuwe operatie te proberen. Al die medische ingrepen zijn soms nuttig en nodig en die kans moet je zeker nemen. Maar als het niet werkt moet je de boel soms gewoon met rust laten en niet verder uit balans brengen. Al die miljoenen jaren evolutie hebben er voor gezorgd dat de lichamen van jou en je kindje hun uiterste best zullen doen om te zorgen voor een gezonde geboorte!
Xaph, zal ook wel wennen zijn idd, opeens zo weinig te zeggen. Maar zoals je zelf zegt, lijkt me nu idd ook wel beter. Als je dan ff niet kan, hoef je je ook geen zorgen te maken wat er allemaal kan mislopen Is die stress lekker voor een ander Had toenstraks gebeld naar de vk ivm die bobbel in mn buik En ze had me net teruggebeld, en het is blijkbaar doodnormaal! Mn baarmoeder groeit, en begint aardig te duwen nu vanonder, vooral OP mn blaas. Heel vervelend gevoel, ook mn broek zit niet lekker (hoewel het een zwsbroek is) Maar het zou dus best kunnen dat mijn buikje binnenkort een aardige groeispurt zal krijgen! (heb ook aardig last van mn banden vaker) Weer gerustgesteld Ofja, vooral mn vent hihi, die is veel bezorgder als ik wat betreft de baby
@Bramtim: wat een pech van die vliezen. Je maakt toch elke dag vruchtwater bij? Bij mijn vorige zwangerschap had ik een medepatient van wie de vliezen gebroken waren (32w) en daar vertelden ze haar dat er elke dag ook vruchtwater bijkomt. Heel veel sterkte, want jouw situatie is wel veel ernstiger (zij heeft een gezonde zoon op de wereld gezet). Ik blijf duimen. @Cycaa: ja, maar ben inmiddels wel omgeschakeld en vertel stralend dat ik nu een zoon krijg. Iedereen gaat er van uit dat ik dat ook het liefste wilde, want tjsa, heb tenslotte al een dochter. Jammer dat je functie je zomaar ontnomen is. Vreemd dat dat kan. Is dat tijdelijk ivm je zw of was het anders ook gebeurd? @mamamuts: gefeliciteerd met de goede echo en met je zoon! @Roosje23: pas maar op dat hij 't niet weer doet, zodat hij weer een ander kleurtje op de muur krijgt... @hier: bij de vk was alles goed. Bloeddruk nog steeds 60-130, wat een opluchting. Ze bood aan of ik over 3 ipv 4 weken terug wilde komen en heb dit aanbod aangenomen, want ik kom nu toch verder in de zwangerschap. Stella
Hier weer wakker...sorry nijntje kon echt mn ogen niet open houden Wel heerlijk ff hoor. Heb alles gelezen maar zit nog suf op de bank dus reageer ff niet. Bramtim, lekker lezen over baby s, gelijk heb je ! Er is bijna weer een dag voorbij, hoera !!!!
Ik zit heel de tijd te denken dat alleen mij zoiets kan overkomen maar jou verhaal komt aardig in de buurt. Ik geloof zeker dat het een bepaalde rust meegeeft zoals jij omschrijft. Het is denk ik ook meer een probleem qua gevoel dan wat anders. Ik voel me afgedankt en in mijn ego aangetast terwijl ik altijd hard heb gewerkt. terwijl het voor mij ook voordelen heeft dat de verantwoordelijkheid minder is omdat ik waarschijnlijk ook maar 3 dagen wil gaan werken als mijn verlof over is.
Het is nog maar de vraag of het echt kan. Ik heb de advocaat niet meer gesproken. Eind van de week zal het weer wat duidelijker zijn. Grappig dat ze er bij jou ook van uitgaan dat je liever een jongen wilde. Mijn smoeder en een kennis reageerden allebei met 'nou je had zeker liever een jongen gehad' en de meest domme opmerking was 'als het maar gezond is'........ Blijkbaar is jongen meisje in de ogen van de 'ouderen' de ultieme combi
Had vandaag trouwens controle (was t vergeten op de lijst te laten zetten). Alles was goed ze vond mij alleen erg wit zien. Dit komt denk ik door het slechte slapen wat meer van ons hebben. Ze heeft gelijk even mijn ijzer gecontroleerd maar die was prima. Verder hartje gehoord, erg fijn. Ik ga nu lekker tv kijken en vanavond op tijd naar bed. Fijne avond allemaal!
hier ook werk-troubles, had ik volgens mij al eens eerder geplaatst...! Na mijn verlof van mijn eerste kwam ik in juni 2009 terug en toen werd me verteld dat ik niet terug kon keren in mijn oude functie . Mijn vervanger tijdens m'n verlof hield mijn oude plek. Ik behield wel alle arbeidsvoorwaarden, maar dus geen plek als manager. De markt was in hun ogen zó veranderd, dat ik, met mijn competenties, daar niet meer als manager inpaste. Al vanaf juni is de organisatie aan het bedenken welke functie ze me willen aanbieden. In het begin heb ik er een advocaat op gezet. Dat koste me enorm veel centjes, helaas... Toen ik uiteindelijk weer zwanger raakte, heb ik de strijd even op een laag pitje gezet, maar ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen als ik voor de 2e keer terug kom van verlof. Ze moeten we dan toch echt wel eens een passende functie gaan aanbieden! :x
Vanmorgen de 20 weken echo gehad... en het is helemaal GEZOND!!!! Wat een wonder om weer een gezond kindje in je buik te hebben. Alles is ook weer gemeten en het klopt helemaal met de 20 weken die ik nu ben. Alles is mooi in verhouding. We hebben alles heel goed kunnen zien. De botjes in de benen, de hersenen, het hartje,... Alleen de voorkant van het gezicht wilde "het" niet echt tonen.. Helaas ook geen goede foto van. Hopelijk met de 26 weken (pret)echo nog! Wij zijn weer gelukkig! Op naar de volgende 20 weken..
@Mause, lekker verhaal. Echt fijn om na je verlof zo terug te komen. Die afweging van een advocaat qua kosten heb ik ook wel gemaakt uiteindelijk kan er ook niets uitkomen. dat wordt voor jou ook nog interessant als je straks weer terugkomt. @Juudje, gefeliciteerd met de goede echo!