@ Silvia009 mooie buik heb je al, en zo schattig je zoontje hoe oud issie? Snapt hij t allemaal? Ik heb er maar een oude pop bij gepakt maar ze snappen t niet. Ja baby en buik maar niet wat baby is en dat die er als alles goed is tog echt komt. Duurt nog wel ff maar wil vooral mn oudste t laten snappen iemand een tip? Ooh ja ik ben 2 keer met volle maan bevallen nu is het 26 juni volle maan 1 dag voor mn uitgerekende datum dus wie weet ga ik dan weer.
@ Silvia: Had ook al bij de buikfoto's gereageerd. Da's zo'n mooie foto! Echt een schattig mannetje wat je al hebt! @ Jvtje: Wij hebben onze bank bij Sanders meubelstad gekocht. Vooraan op de woonboulevard. Heel goeie service in de winkel ook. Ik ga mijn kleintje alleen in het begin in de box leggen om te slapen overdag. Van het moment dat het wat meer wakker is overdag, ga ik overschakelen om het in z'n bedje te laten slapen en de box enkel te gebruiken om te spelen. Kinderwinkels smeren vaak dingen aan die je niet wil. Zo had ik een winkel in gedachten waar ik het lijstje wilde gaan leggen, maar toevallig moest ik er zelf zijn voor een cadeautje. Daar werd mij echt alles wat duur was aangesmeerd! Dus dat wordt al niets. Normaal gezien krijg je uitleg in de winkel van hetgeen je op je lijstje kan zetten. Daarna neem je de info mee naar huis en kan je zelf aangeven wat je op je lijstje wil zetten en wat niet. Maar we gaan ook nog een aantal dingen tweedehands krijgen, dus die ga ik dan sowieso al niet meer nieuw kopen. Vanmiddag telefoon gehad van m'n vader. Die was net bij m'n hondje geweest om haar uit te laten. Ze lag nog flink op haar bankje!!! Maar... toen papa een uurtje later ging kijken of ze terug mooi op haar bankje sliep (ze lag er terug op toen hij thuis vertrok), had ze weer de nodige kattekwaad uitgehaald Da's nu al van net voor Kerstmis bezig, altijd als we werken zijn. Altijd in de namiddag als ze uitgelaten is geweest (ah ja, want in de voormiddag is ze veel te moe en moet ze nog wat slaap inhalen... 't is een Basset Hound). Gisteren had ze weer een rolletje King pepermuntjes opgegeten. En vanmiddag heeft ze allerlei dingen uit de salontafel gehaald. En natuurlijk zat ze zo fier als iets op de nieuwe bank. Dus mijn vader haar terug op haar bankje gezet. Hij is net nog eens gaan piepen aan het raam, maar ze ligt voorlopig nog op haar eigen bankje.
@roosje Geloof niet dat ie er ook maar iets van meekrijgt hoor.. hij kust me wel op de buik als ik vraag waar de babies zijn maar daar houd het mee op hihihihi wel heel lief elke keer en dan smelt je moeder hart vind je niet?? ik denk dat ie meer moeite gaat krijgen met het wisselen van slaapkamer zometeen hij gaat naar een kleinere kamer toe omdat de tweeling nu eenmaal meer ruimte nodig heeft Bevallen... ik zou het een wonder vinden als ik ook daadwerkelijk in juni zou bevallen maar ik denk zelf dat ik halfweg mei ga bevallen...maar ja je weet nooit natuurlijk hihihihi
schattig wel maar verder een duiveltje hahahahahaha denk dat ik daar later nog veel problemen mee ga krijgen hihihihi maar is mn schatje he.... valt niet mee honden opvoeden..mijn hond moet altijd in de bench als we weg gaan en ze alleen thuis blijft anders vreet ze mn hele huisraad op hahahahahahaha... is nog maar een pup van 7 maanden dus ja kan je niet al te veel van verwachten natuurlijk
Ja zo lief die mannetjes. Ik heb er 2. Mn oudste is nu van alles aan de pop aan t geven "baby geven". nu moet de baby tekenen hahahaha. Ja ik denk dat je juni niet haalt. Maar dan is t wel minder langwachten maar wel zwaarder. En hopelijk niet al te vroeg. Hoop dat hij t snapt dat hij een andere kamer krijgt maar de grootste verandering moet nog komen 2 nieuwe babytjes.
Een echt (b)engentje dus Onze woefer wordt binnen 3 weken 2 jaar. Hiervoor was het echt een hele brave! Maar sinds ik zwanger ben, is ze kattekwaad beginnen uithalen. Het hoogtepunt was m'n kerstboom volledig leeghalen waar ze erbij kon... (terwijl ze vorig jaar niet naar de boom omkeek). Dus kerstboom op een andere plaats gezet en onbreekbare ballen gehaald. Daarna hebben we mijn vriend en ik 2 weken vakantie gehad (toen was het een engeltje!). En nu terug beginnen werken en elke dag heeft ze wel iets uitgestoken... Wij hebben nooit een bench gehad, maar een hekje tussen de living en de keuken. Daar heeft ze tot de zomer gezeten maar omdat ze zo braaf was, mocht ze dan ook in de living als we er niet waren. Denk dat we toch maar terug dat hekje gaan plaatsen als we de hele dag werken zijn, want ik zie dit anders niet meer goed aflopen. Zou dit nog puberen kunnen zijn? Dacht altijd dat dat van een half jaar tot anderhalf jaar kon duren? Maar ja, onze is wel wat trager op alle gebied
Jammer dat zo'n hekje voor katten niet werkt, anders deed ik het meteen! We hebben 2 katten, eentje van bijna 2j en eentje van 5 maand. Die kleinste is echt een monster, kan niks laten liggen en moet echt overal op en aan... Als we onze rug nog maar gedraaid hebben zit ze weer ergens in. (aanrecht vooral, alles wat met eten te maken heeft, ze is ENORM gulzig! Bij eten verandert ze echt in een beest, niet normaal :s Word er zelfs bang van hoe ze dan kijkt!) En niks helpt... Zelfs punaises niet
@ Meisje: Heb je al eens ballonnen geprobeerd? Mijn collega heeft ook 2 katten waarvan de jongste regelmatig op de muren krabde. Toen heeft ze op internet gelezen dat je dan ballonnen kan hangen. Door de knal van de ballon, zouden ze schrik krijgen om zo'n stunten uit te halen. Bij haar heeft het geholpen... Is iets diervriendelijker als de punaises Alleen zien dat ze het niet opeten. Bij ons in huis is het eigenlijk zelden opgeruimd Maar na haar verwoestende acties van na de Kerstvakantie hebben we nu dus alles opgeruimd. Maar nu begint ons 'monstertje' vanalles uit de salontafel te halen... En ook met haar poten op de salontafel staan. Echt ondeugend! Maar als wij thuis zijn, dan doet ze dat dus niet. En als ze aanstalte maakt en we geven haar een opmerking, dan laat ze het ook. Toch fijn he, huisdieren Maar 't is ook zo'n schatje! Elke avond op m'n voeten liggen en tegen me op, nu met haar kop geregeld op m'n buik liggen...
Ja hahaha maar ze zijn ook zooooo lief. Papa kwam net thuis. Gaat mn oudste stiekum naar de keuken en gaat hij er daar van snoepen. En als je dan komt kijken stopt hij t snel weg. Nu lekker nog een laat bakje thee doen en dan zo de aardappelen schillen. Aardappeltjes, Spinazie en een gehaktballetje op t menu eet er nog iemand mee
Ja, als ze stil zijn dan moet je meestal eens gaan kijken, want dan hebben ze in petto Hier wordt het ook spinazie maar met spaghetti en gebakken spekjes. Heb het sinds ik zwanger ben niet meer zo voor aardappelen... Kan ondertussen toch al tegen de geur maar geef mij aub geen gekookte aardappel op m'n bord! Puree lukt gelukkig wel.
@Roosje: Maud heeft ook regelmatig last van luieruitslag (nog steeds). Gebruik meestal ook de billenzalf van DermoCare, die werkt behoorlijk goed bij haar Haar huidje reageert geloof ik ook wel goed op Bepanthen, maar heb dat niet vaak gebruikt voor haar billetjes, maar vooral voor mezelf Als haar billetjes echt heel erg kapot en rood zijn, strooi ik er wat maizena op. Werkt echt super! Als Maud niet onder een deken zou willen en niet in een slaapzak (of ik zou geen slaapzak gebruiken), dan zou ik ook wel een dekbed gebruiken ja Maar ze slaapt prima in haar slaapzak, dus is hier verder nog niet aan de orde. Gaan wel proberen of ze onder een dekbed wil blijven liggen als ze eenmaal in haar grote bed gaat. Het alles zelf willen doen en op haar eigen manier is hier ook heeeel herkenbaar hoor Mevrouw heeft een sterk eigen willetje Maud weet inmiddels wel dat er een baby bij mama in de buik zit, dat heeft ze nu wel door. Ze wil ook regelmatig in een boek kijken waarin veel foto's staan over de ontwikkeling van de baby in de baarmoeder... Maar dat ze ook echt snapt dat er straks dus echt een baby in huis bij is, nee, denk niet dat ze dat al begrijpt... Heb wel een boekje voor d'r gekocht die ze ook zelf kan bekijken. Probeer haar daar maar een beetje mee voor te bereiden. En als m'n buik straks echt nog een stuk dikker is, zal ik het er ook wel meer met haar over hebben denk ik... En proberen zoveel mogelijk haar erbij te betrekken als we dingen voor de baby doen. Iets anders zou ik ook niet weten. Ze is ook pas 20 maanden natuurlijk, dus er zijn gewoonweg grenzen aan haar bevattingsvermogen... Hmmm, lekker! Hier staat bloemkoolpasta op het menu... Recept uit de Allerhande, ben benieuwd hoe dat smaakt... Maar eerst op mannetje wachten. Met een beetje geluk is die over een 3 kwartier hier. Kan hij dan in de keuken gaan staan (Hij kookt altijd Ik kan dat dus echt niet... ) @Dagdroom: Vervelend dat je zo ziek bent geweest @Moetie: haha, m'n dochter besloot vanmiddag meer dan 3,5 uur te gaan slapen Dus had alle tijd om bij te lezen & reageren (Heb haar uiteindelijk maar wakker gemaakt, vanavond 'moet' ze er ook weer een beetje op tijd inkunnen...) @Silvia: mooi hoor! Zo lief ook dat je zoontje er zo bij zit... Hihi, probeerden laatst ook om Maud mooi naar de buik te laten kijken, maar mevrouw had er geen zin in Een tweeling komt vaak ook eerder natuurlijk en je bent ook vrij vooraan in juni uitgerekend @Nijntje: Sanders ken ik wel ja Zijn er laatst ook nog even binnen geweest. Zijn nog op zoek naar een nieuwe salontafel, maar kunnen maar niks vinden dat we allebei mooi vinden (en dat nog enigzins binnen ons budget past, want 1000,- ofzo ga ik toch echt niet uitgeven aan een salontafel...). Maar goed, dat heeft geen haast verder. Hadden er wel een paar mooie staan bij Sanders, maar eerst maar geld uitgeven aan de nieuwe kamer van onze dochter en aan babyspullen Ik zou daar toch mee oppassen met het kindje in de box leggen... Zo jong als ze zijn asocieren ze toch al voorwerpen met gebeurtenissen. Dus bijv. een box met een slaapplek. Dat is later heel moeilijk af te leren, ook al zijn ze pas een paar weken oud! Als je je kindje toch graag beneden wilt laten slapen kan je beter een campingbedje of de kinderwagen gebruiken. Als je niet zoveel ruimte hebt om de kinderwagen in de woonkamer te zetten, kan je desnoods de kinderwagenbak van het onderstel halen en dat op de tafel zetten ofzo De jongste hond van m'n schoonouders heeft dat puberen heel lang volgehouden, dus zou best nog kunnen hoor
Zo, ik ben er ook nog Ik heb werkelijk alles gelezen en goh, wat maken jullie veel mee zeg. Hier is het even wat rustiger geweest. Het getik in mijn buik wordt langzaam sterker. Binnenkort dan misschien het eerste echte schopje? Net even de stad in geweest en weer heel veel leuke dingen gezien. Maar ik wacht met kleertjes denk ik toch maar tot het voorjaar. Het ziet er allemaal zo dik uit namelijk. Ik lees hier ook verhalen over de Aerosleep. De winkel waar wij onze spulletjes hebben gekocht raadde die af. De toplaag kon we wel waarderen, maar over het matras zelf was ze niet te spreken. Aan de dunne/slappe kant. Ipv het duurste raadde ze ons zelfs het goedkoopste matrasje aan. Ik heb wel een goed gevoel bij die winkel (Gardo in Utrecht) en ik denk dat ik er meer ga kopen. Vooral omdat ik tot 1 april nog 10% korting op alles krijg.
Heeeej Foekie! Lees net op je hyves dat je een jongen verwacht... Leuk hoor (haha, dat zal even wennen worden, jij en niet roze )
@Vogelinnetje: Kan niet zeggen dat ik die matras dun/slap vind eigenlijk... Vond 'm vergelijkbaar met andere matrasjes die je zo links en rechts kon kopen en ook niet duurder. Matras opzich heeft verder uit veiligheidsoogpunt geen meerwaarde ofzo, het is een gewoon matras waar dan al een Aerosleep-matrasje bijzit als je 'm koopt. Dus je kan inderdaad prima ook een ander matras kopen en dan het Aerosleep-ding los (Over matrassen gesproken: kreeg daarstraks telefoon van een babywinkel hier in de buurt, Kleintje in Echt, de matras voor Maud d'r nieuwe bed is binnen, dus die ga ik morgen denk ik ophalen )
@Roosje: grappig dat jij ook zo'n keukenprins hebt dan! Hihi, m'n man vindt het gelukkig ook helemaal niet erg om te doen, is echt een hobby van 'm! Maar goed ook, anders zou het nog wat worden hier zeg, als ik het elke dag zou moeten doen... Zou niet veel verder komen dan wat (simpel) vlees, (makkelijke) groente en wat aardappeltjes erbij