Ik kan het nooit laten om alles terug te lezen (tenzij het echt 100 pagina's ofzo zouden zijn) Mijn man is 's avonds eigenlijk zelden de 'pineut' wat dat betreft. Maar hij zou het niet erg vinden gelukkig Koken is toch al iets wat hij sowieso doet, dus zorgen dat Maud te eten krijgt is meestal al zijn taak. Tenzij het echt heel laat dreigt te worden (zo heeft hij een week of 2-3 geleden eens in een flinke file gestaan, waardoor hij pas na 7 uur thuis was), dan wil ik haar nog wel eens vantevoren al een potje geven, of een kliekje opwarmen als we dat nog hebben staan. Alleen op woensdagen is hij altijd pas laat thuis, omdat hij vanuit het werk nog doormoet naar cursus (hij is daar de docent van). Maar dan eet ik altijd bij m'n schoonmoeder En als ik werk heb, haalt zij die dag ook meestal Maud alvast van de opvang op. Naar bed brengen doen we normaal ook samen, maar dat kan hij ook prima alleen doen als het moet. Heb hem nu wel gevraagd om me daar wel meer bij te helpen, want meestal was het dan zo dat ik het hele verzorgingsdeel deed en hij ondertussen vooral met haar speelde enzo. Als ze dan klaar was om naar bed te gaan, gaf hij haar een kus en ging alvast naar beneden... Daar heb ik verder nooit moeite mee gehad, maar heb vorige week toch maar gevraagd of hij voorlopig wil blijven tot ze daadwerkelijk in bed ligt, want het kost me steeds meer moeite om haar in bed te krijgen enzo Dat heeft hij gelukkig wel goed opgepikt! En nu legt hij haar ook elke avond in bedje en hoef ik alleen nog over het ledikantje te bukken om haar haar nachtzoen te geven (en dat geef ik ook pas op als het écht niet anders meer zou gaan, maar voor het zover is ligt ze hopelijk al in een gewoon bed en kan ik dus even knielen ofzo!) Op de woensdagen helpt m'n schoonmoeder me nu met haar in bed leggen. Dat stuk doet manlief dus gelukkig wel goed Alleen al die andere dingen... Nou zit hij sinds een paar weken op een klus in Boxmeer (werkt ook voor een detacheringsbureau), da's ruim een uur rijden vanaf hier, enkele reis. Vertrekt hij 's morgens om 7 uur, zodat hij ook een beetje op tijd weer naar huis kan, maar dan gaat hij 's avonds lopen miepen dat hij zo moe is... En doet daarom 's avonds ook echt NIETS meer (behalve het koken dan). Zeker op dagen dat Maud thuis is, heb ik ook echt de puf niet meer om 's avonds nog wat te doen, maar dan gaat hij mij wel verwijtend aankijken dat ik niets doe En hij wil proberen om nóg eens een half uur eerder te beginnen, zodat hij om 4 uur al naar huis kan... Opzich prima, maar heb geen zin in een kerel die dan weliswaar optijd thuis is, maar vervolgens alleen maar dood op de bank zit te zeuren... (hij wil wel op tijd opstaan, maar 'vergeet' even om dan ook op tijd te gaan slapen... gaat 'ie wel netjes om 10 uur naar boven toe, maar vervolgens ligt hij dan tot middernacht te lezen... en maar klagen dat hij zo moe is, ik heb ook geeeeeen idee hoe dat nou kan ) Nou ja, opzich doet hij best nog wel wat hoor, zeker in het weekend en als ik hem vraag om iets te doen, doet hij dat meestal ook wel, maar zou het af en toe wel fijn vinden als hij eens wat meer begrip zou tonen voor het feit dat mijn lichaam op dit moment gewoon niet zo wil en dat ik daar zelf net zo goed flink de balen van heb... Maar krijg bij hem steeds het idee dat hij het een beetje aanstelleritus vindt (al zal hij dat nooit zo zeggen) en dat ik het gewoon als 'makkelijk excuus' gebruik...
Tja, het feit dat ik veel doe, is meer omdat dat veelal zo goed uitkomt en ik het niet erg vind... Gelukkig draait mijn man zijn hand er niet voor om, als hij het wel moet doen, alleen moet hij daarvoor wel het eea regelen. Normaal gesproken komt hij tussen 1830 en 1900 uur thuis (soms nog later) en ik ga niet wachten op hem met eten geven van Luuk. Daarnaast kook ik altijd (is ook zo gegroeid), maar doet hij weer gelukkig veel in het huishouden (wassen draaien, stofzuigen, toiletten). Ach, we hebben de taken best goed verdeeld hoor, en mag zeker niet klagen, maar zal voor hem de komend twee dagen best even aanpoten zijn, om álles alleen te doen!
wauw jvtje applausje voor jou wat een update Hoeveel pagina's terug gegaan? Zit hier met een zieke zoon Lucas (mn oudste) is ziek al 3 keer overgegeven. Telkens op de vloer. Ook aan de diarree. Ben best bang dat ze morgen beide ziek zijn. Gelukkig helpen de Sinasprilletjes goed. Hij had vanmiddag niet eens kleur op zn lipjes waren helemaal grauw. sorry voor de ego. Ik reageer echt wel maar heb nu echt geen tijd mn mannetje ligt naast me op de bank onder de dekens.
@mause: ja, hier is het meeste ook zo gegroeid... Koken was al heel snel zo, mijn man vindt het heerlijk om te doen en ik heb er echt een hekel aan, dus dat was snel bekeken Voor de rest komt in de praktijk het meeste wel op mij neer, of we doen het samen, alleen in het weekend het huis weer even flink uitmesten is hij wel meestal degene die daar mee begint. Zeker nu ik thuis zit vind ik dat ook zo erg niet allemaal. Alleen wat meer begrip van zijn kant dat ik op het moment gewoon veel slechte dagen er tussen heb zitten, waarop ik echt maar weinig kan doen, zou best leuk zijn Op het moment is m'n man meestal rond kwart voor 6 thuis. Ik zorg er ook voor dat we dan iets te eten hebben wat makkelijk klaar te maken is. Meestal heeft hij het eten dan met een kwartiertje - 20 minuten wel klaar. Maud is niet beter gewend dan dat ze ergens tussen 6 en half 7 te eten krijgt. Als ze voor die tijd echt al bezig is over honger, krijgt ze nog wel eens een soepstengel ofzo, dan redt ze het wel tot het avondeten Als m'n man pas om half 7 of later thuis zou zijn elke dag en dan nog zou moeten koken, zou ik er ook wel voor zorgen dat er al wat te eten voor Maud is, dat zou wel echt te laat worden anders. Een heel enkele keer komt het toevallig zo uit dat we pas rond kwart voor 7 eten en ik haar niet daarvoor al een potje of iets gegeven heb, maar dat merk je dan ook meteen aan haar. Dan is ze eigenlijk al te moe om nog fatsoenlijk te eten... Dus probeer het toch waar mogelijk te voorkomen dat het zo laat wordt! Maar kan me wel voorstellen dat het voor je man nu wat lastig is, vooral omdat hij op het werk dingen moet regelen om wat eerder dan normaal naar huis te kunnen! @Roosje: Wat balen zeg dat je oudste ziek is Klinkt als buikgriep... Had al op meer plekken gelezen dat daar veel mensen last van hebben op het moment... Hopelijk knapt hij snel op! (en wordt je andere zoon niet ook ziek...)
Zooo, JvTje had het op der heupen! Ik kom bij jou geen thee drinken hoor! Want er zijn geen koekjes bij! In elk geval nog gecondoleerd.... Hier weer schatje gezien! Ben hopeloos verliefd........
morgen 20 weken echo en ben zo benieuwd wat er in mijn buik groeit vandaag mega schattige dag gehad op me werk de kindjes gingen voor mijn baby zingen en boekjes lezen en gingen me buik kietelen om de baby aan het lachen te maken zo lief was dat dan besef je echt dat er iets moois in je groeit
Net weer over gegeven dank jullie wel voor de beterschap. Hoop ook dat ik t niet krijg. In ieder geval niet tot na t eten, dat is zoooo lekker zelf gebakken aardappeltjes (eerst koken dan bakken) met doperwten en varkens filet lapjes op t menu jammie jammie.....
hoi meiden even een ego berichtje ik had heel de dag al pijn in me buik dus had het ziekenhuis gebeld om 15:15 en moest gelijk langs komen wat was ik zenuwachtig bang dat er wat met onze kleine ventje aan de hand was ze keken eerst of het geen weeen waren maar alles was goed gelukkig het bleken me darmen tezijn heb een flinken verstopping heb medicijnen gehad en nu moet het over gaan ben gelukkig weer gerustgesteld
Meiden, sorry ff ego.....heb last van migraine dus reageer niet. Ga nu plat en hopen dat als ik een uurtje slaap met een paracetamol het weg is. Fijne avond
@sabine25,gelukkig maar dat alles goed is! lekker verder met genieten! Ik heb afgelopen maandag me 20weken echo gehad,en ALLES WAS GOED!! Alles compleet en goed ! SUPER! Geen afwijkingen gezien! Alle ADERS waren goed verbonden! maagje,blaasje ook gevuld..ruggenwervel en mondje waren gesloten,ook super! longen,Hartje,nieren OOK GOED! En gaapte nog naar ons! hihi erg mooi en super om je kleintje weer even gezien te hebben!! en we krijgen een JONGEN! hier 1 vd 4 echo's. ook toevallig 3 berichten tegelijkertijd verstuurd liefs suzanne
Hallo iedereen! Kom even melden dat gisteren bij de 20 weken-echo gelukkig alles in orde was. Uk was druk aan het bewegen, dus het was wel wat lastig om in beeld te krijgen, maar uiteindelijk dus toch gelukt. We hebben ook nog een DVD meegekregen, zo leuk om thuis nog eens op je gemak terug te kijken... We weten nu ook het geslacht (en mama's voorgevoel klopte....), maar we houden het lekker voor ons zelf. Dus nog even geduld tot juni allemaal. Bramtim, fijn om te lezen hoe het met je gaat! Ik duim hard met iedereen mee dat jullie kleine man blijft zitten waar hij zit. Voor de rest helaas weinig tijd en puf om te reageren. Ben toch nog steeds moe 's avonds, al gaat het wel iets beter nu. Bovendien onthoud ik nu toch een stuk minder info dan voorheen, zou de zwangerschapsdementie beginnen toe te slaan?
@Minifien: jammer dat je de kleine nog niet voelt, maar dat kan best. Fijn dat je je goed voelt, dan zal het met je bloeddruk ook niet zo'n vaart lopen. Mocht je twijfelen gewoon bellen en laten meten, lijkt me. Fijn dat je en plekje hebt bij een kdv dat je ziet zitten. Hier is dat nog even afwachten. @Xaph: beterschap! @nijntje1984: t kan zijn dat als je baby er is, je niet meer wil werken, maar ik weet nog dat ik na 4 maanden thuis het echt heerlijk vond om weer te beginnen. Als iedereen in je omgeving werkt, wordt je wereld echt heel klein als je thuis zit. Maar nu kijk ik al wel weer naar mijn verlof uit. @jvtje: gecondoleerd jet me opa. Hopelijk veel plezier morgen met de 20-w echo. Ik heb om dezelfde reden mijn achternaam gehouden toen ik trouwde. Inderdaad raar dat je toch aankwam terwijl je bv gaf. Ik was zelf verbaasd dat ik zomaar afviel, dat gaat bij mij nl. altijd alleen maar als ik daar echt mijn best voor doe. @Roosje: succes met je zieke ventje. Pas op dat hij niet uitdroogt, dat kan heel erg snel gaan bij die kleintjes! @Sabine25: oei, dat was schrikken. Gelukkig dat het je darmen waren. @echo's: fijn te lezen dat er weer een aantal goede echo's zijn geweest! Stella
Haha, denk dat je hier eerder niet op de thee zal komen omdat ik meestal geen thee in huis heb (mannetje en ik zijn allebei geen theedrinkers), dan omdat ik op de praatstoel zit hoor Op papier (al dan niet virtueel ) kan ik honderduit kletsen en worden het ook altijd meteen van die ellenlange verhalen Maar daar heb ik in het echie toch een heel stuk minder last van...
Ik ben ook heel benieuwd morgen! Maar meer nog dan het geslacht, hoop ik vooral dat alles goed is... Weet niet wat het is, bij m'n dochter had ik dat helemaal niet zo, maar deze keer ben ik er eigenlijk doodsbenauwd voor dat er iets niet goed blijkt te zijn (en dan vooral dat het zo ernstig zou zijn, dat de baby niet levensvatbaar blijkt...) Dus hoop heeeeel sterk dat ik me voor niets zorgen aan het maken ben.... Wat schattig zeg van de kindjes op je werk! Hier wil m'n dochter nu ook regelmatig de baby een kusje geven of even aaien, ook zo lief
@Sabine: dat zal best even schrikken geweest zijn dan... Gelukkig bleken het 'maar' je darmen te zijn en heb je daar nu wat voor gekregen! @belin: vervelend die migraine Hoop dat het snel weer zakt... @Susy: fijn dat alles goed was op de echo! En leuk, een jongen! @yvy: ook al een goede echo dus, gelukkig! Als Mupke er morgen goed voor wil gaan liggen, dan houden wij het geslacht ook nog voor ons Alleen de beoogde peter en meter willen we het vantevoren vertellen. @Stella: dank je. Ja, hoop ook dat het 'veel plezier' gaat worden (want als alles goed is, is het natuurlijk geweldig zo'n echo ) Ik vond het ook wel vreemd ja, want kende natuurlijk ook de verhalen dat je zolang je borstvoeding geeft eerder zal afvallen. Dat het aankomen vaak daarna pas gebeurt, omdat je geen borstvoeding meer geeft maar even 'vergeet' om je voedingspatroon aan te passen... Ach ja, moet er eerlijk bijzeggen dat ik er verder ook niet echt m'n best voor heb gedaan om de kilo's er weer af te krijgen. Omdat we toch al plannen hadden om binnen niet al te lange tijd voor een tweede te gaan, leek het me zo vreselijk nutteloos om eerst hard je best te doen om af te vallen, om de kilo's er een jaar later door een volgende zwangerschap weer net zo hard aan te hebben zitten... Zou mij in elk geval totaal niet motiveren om er dan nog eens aan te beginnen! Nu kan ik er na deze zwangerschap vol moed tegenaan, aangezien er geen derde in de planning zit Heeft je dochter wel de achternaam van je man, of heb je haar jouw achternaam meegegeven? Maud heeft de achternaam van m'n man. Kan wel heel moeilijk gaan doen dat ik het oneerlijk vind dat dat ook zo 'hoort', maar zij is degene die straks elke keer kan uitleggen waarom ze anders heet dan papa... Want dat is nu eenmaal wat mensen verwachten! Moet zelf al de hele tijd uitleggen dat ik écht m'n eigen achternaam heb behouden, maar dat is een bewuste keuze geweest. Mijn dochter heeft daar niets in te kiezen gehad, dus wil haar niet opzadelen daarmee. Bovendien vind ik m'n achternaam ook weer niet zo bijzonder verder En m'n man vond het toch ook wel erg leuk als het kindje zijn achternaam zou krijgen en het is natuurlijk net zo goed zijn kind
jvtje morgen weet je het meid! hoe laat moet je ik denk een jongen bij jouw ik had het ook hoor vreslijk benieuwd naar het geslacht maar doodbenauwd of alles in orde zou zijn ook toen ik daar lag ging ze naar het ruggetje kijekn maar omdat die dubbel lag kon ze het niet goed zien toen zei ze nou dan gaan we maar ff tussen de benen kijken maar toen ze net dat wou doen ging die goed liggen en whoeiii ging ze weer terug naar de rug , ik zei ook toen : dat is belangrijker dan tussen die benen kijken dat doen we zo wel maar stom he bij me eerste had ik dat helemaal niet ging ik er best luchtig heen had wel wat kriebels maar niet zo erg als dit keer hier me dochterkamer aant doen ze krijgt een dora kamer maar oooowwwe wat een gedoe in em hoofd , ligt snachts wakker van welke kleur ik op de muur ga doen ect ect en voor de baby kamer komt er nu ook langzaam een plaatje in em hoofd alleen vlot het niet want eerst moet zijn grote zus haar kamertje hebben en dan kan mama zich uitleven op die van hem maar als ik het zo hoor aan manlief duurt dat nog wel ff heb zon vreslijk gevoel dat ik in tijdnood komt bah
Ow dit had ik een aantal weken terug ook,ik had niet verwacht dat ik gelijk langs moest komen dus raakte best over m'n toeren,toen m'n man ook nog niet weg kom van t werk was het helemaal raak,ikke huilen.Gelukkig niks aan de hand maar darmen,heb van die (vieze)poeders mee gekregen.Ik gebruik ze nu niet meer maar een veel vezels,gedroogde pruimen/vijgen en drink veel roosvice laxo en dat gaat redelijk goed. Verder heb ik echt een off-day vandaag,pin in me rug,moe,misselijk en m'n hormonen zitten in de weg.Ga zo maar naar me bedje denk en morgen hopelijk weer fris op