Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij hebben bij Babypark een 4-seizoenen dekentje gekocht dat je met een dekbedhoes kan gebruiken. Is dus net zo veilig als een deken en net zo praktisch als een dekbed.

2. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    @Sabine25, Gefeliciteerd fijn dat alles goed was en gaaf een jongen.

Hier 1 deken, t is tenslotte juni, bij jelle heb ik de deken dubbel gevouwenje maakt het bedje toch kort op als je twee dekens gebruikt, moet je zoveel onder het matras stoppen... wat een ellende, nu heb ik nog steeds 1 deken met slaapzak, kleine ligt meestal bovenop de deken verkeerd om in bed, wel is twee makkelijk met wassen. In het begin had ik lakes maar nu overtrekjes (ikea) leuk en goedkoop, wat een verademing met opmaken.

Hier ook balneum wat een super spul, dgaat helemaal door t water heen en beebje komt er zacht en glanzend uit. En bepanthen, gebruik het zelf ook voor winterhanden 1 keer voor het naar bed gaan en niks geen pijn meer.

Hier ook de aerosleep los, niet het matras, fijn met spugen, goed wasbaar, nadeel dat Jelle veel op zijn knietjes ligt met zijn gezichtje opzij en dat soms de structuur op zijn hoofd en/of wangen heeft staan.

Welkom Kimmetje83.... gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hier flinke schoppen, hoor met volle blaas is het helemaal lekker... hihihi stiekeum vind ik het heerlijk.... ik miste dat gevoel van de schopjes na de bevalling wel heel erg, zo speciaal.

hier was de kraamhulp boos sat ik Jelle de tweede nacht op de zij had gelegd... en zelf in bad had gedaan tsssssss..... is toch mijn kind of niet Jelle had vreselijke krampen, met het bad hebben we hem geprobeerd te laten ontspannen, en ga zelf met krampen maar eens gestrekt liggen, het kind sliep daarna heerlijk. Op je gevoel afgaan dames, is echt belangrijk... die regeltjes veranderen steeds, maar jij voelt het beste aan wat jouw kind nodig heeft.

Foekie.... ook een jongen... Gefeliciteerd

3. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Hey meiden alls was goed! En.............het word een jongen me droom komt uit wat zijn we gezegend zeg ! Me man stuitert nu nog door de woonkamer echt overduidelijk was het te zien super hè!

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws voor jullie, net als ons komt jullie wens uit wij wilde een meisje en jullie een jongetje en daar mogen we nu ongestoord voor gaan shoppen shoppen en nog eens shoppen

6. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Pffft, bijna een uur over het bijlezen gedaan...
    Wat is er weer veel gekletst vanaf gisteren ochtend...
    In ieder geval:
    Kimmetje: welkom
    Foekie: gefeliciteerd met de goede echo van je zoontje!!
    Als wij een zoontje krijgen zal mijn mannetje ook stuiteren! (een meisje vind ie ook prima maar ik merk aan hem dat ie graag een zoontje krijgt)

Ga nu in bad, morgen weer kijken of wat er bijgekletst is.
    Liefs Minifien

7. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Bekijk bijlage 45239
    we zijn vandaag wezen winkelen en hebben een kinderkamer gevonden we vonden hem erg mooi hebben ook gelijk een badje en een maxi cosi gekocht

8. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

@Sabine jij hebt ook al zo'n mooi kamertje

9. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Lees net mijn bericht terug :) wat een fouten hopelijk lezen jullie daar overheen... Typen met een 17 maand oude dreumes om je heen lukt niet zo... bij mij.

Foekie nogmaals gefeliciteerd super!!

10. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

kwam er net achter dat mijn luier tas hand gemaakt wordt.

Hahahah maxi heb ik ook wel eens hoor

11. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

maar zoals je al zei je moet doen wat je zelf t liefste en beste gevoel geeft.

En ik weet hoe die kleintjes kunnen zijn, hier liggen ze lekker op bed heerlijk

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik was jullie kwijt,nieuw topic!! Ben vandaag misselijk en moe,bah.
    Ik moet morgen naar de tandarts ivm kiespijn,ben normaal al bang maar nu ik zwanger ben vind ik het extra eng.Ik hoop wel dat ze kunnen doen.

Ik zag mooie kamertjes voorbij komen,mijn broer gaat het kamertje maken,hij is nogal handig en creatief.

Ik denk dat ik zo'n kleine slaapzk ga bestellen,zag ze op internet al vanaf 60cm.Het lijkt me het veiligst.Heel raar maar ik ben zo bang dat er iets niet goed gaat met de baby tijdens het slapen,heb er nu al nachtmerries over.Droom zowiezo heel raar en eng over de baby hebben jullie dat ook?

Ow en ik vertelde vorige week ofzo dat ik zo veel last heb van obsipatie,ik ben roosvice laxo gaan drinken,liter water aanmengen en dan over heel de dag verdelen,het helpt goed,niet over maar stukken beter.Mischien een tip voor andere die er last van hebben.

13. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Dank je meiden straal helemaal door me pukkels heen hahha
    maxi he kan nooit zo erg zijn als mij zit nood gedwongen een x weken met me iPhone en dat gaat nooit zo helemaal haha

sab mooi kamertje!!!!

Roosje leuk hè ik zag iedereen voor bij komen met geslacht en dacht zouden wij ook zon mazzel hebben kan het gewoon niet geloven barste in tranen uit op de tafel ff emo
    momentje haha enne gaafs luiertas! Echt voor eennmeisjesmama !

14. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    GiJsje ik kan me herinneren met me dochter dienook in juni is geboren dat ze gewoon in een pyamma lagnmet een duo deken en die strak op gemaakt en ongeveer tot de navel ... Later kreeg ze een slaapzak je moet goed opletten dt hetnhoofdje niet door die arm schachten kan alsnog want dat heb je als ze zo klein nog zijn , nu ligt ze met een winterslaapzak en één helft van de duo deken tot de knieën , het is zo verschillend per kind die ene heeftbhet snel koud en de ander zweet met precies hetzelfde weg , warmte is gevaarlijker als kou dus beter ets te koud dan veelste warm
    afgelopen zomer heeft ze zelfs alleen in een luier gelegn zo heet

Je moet gewoon ff zon deken kopen en een dun laken als ik jouw was dan kan je zelf bepalen in de Tijd of het te warm is of te koud

die dromen had ik ook betekent gewoon dat je een nartuurlijke angst heb ervoor je gaat de meest rare dingen dromen zoals je baby overal neer leggen en vergeten ect ect dat had ik ooknheel erg en was ook ff van als al ik wakker werd is heel normaal

Ik heb een babyfoon met camera gebruik hem
    nu nog steeds en aanrader!

15. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Hier een mooie kamer van baby kesteren en die ga ik weer gebruien is nog nieuw zowat en ik vind hem nog steeds geweldig helemaaal uitgewerkt in het crème alleen gaat de kroonluchter en roeseltjes ervan weg en komt en wat strakkers voor terug en veel babyblauw hahaha
    de kinderwagen was blauw met
    line dus die is ook prima nog hahaha
    alleen de res is dus roze en stja dat zal toch anders
    moeten worden .... Oooo wat erg;)

Ook een aanrader i de earosleep idiaal met lakens !

16. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik straalde ook door mn pukkels heen anderhalve week geleden toen kwam ook onze wens uit. Dan kan je alleen maar stralen, tranen van geluk en een big smile die maar op je gezicht blijft zitten.

Ik was al op de normale babywebshops aan t kijken voor een tas maar kon niet vinden wat is zocht of ze waren belachelijk duur.
    Nu heb ik een hand gemaakte tas gevonden die ik altijd al voor ogen had. En maar 45 euro kost. ipv de 100 euro die je zo maar voorbij ziet schieten en de meeste vindt ik niet mooi

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Nee, dat rugslapen houd je natuurlijk niet eeuwig vol! En vanaf het moment dat je babietje sterk genoeg is om zich op te drukken en weer om te draaien zijn de risico's ook weer minder. Dus vanaf een bepaald moment heb ik haar natuurlijk ook lekker laten omdraaien! Ik denk ook dat je altijd zo reeel moet zijn te beseffen dat je niet alle risico's kunt wegnemen, die illusie heb ik dus ook niet! Maar alles wat ik kan doen om de risico's te verkleinen doe ik dus wel.

Ik heb overigens ook een gewoon "goedkoop" matrasje met daarop de aerosleep baby protect. Die toplaag (in combinatie met hoes) is van belang voor het goed kunnen ademen mocht je kindje met het gezicht naar beneden komen te liggen.

18. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Leuk shoppen als je weet of je kindje een meid of jongen is!

@ Roosje, mooie luiertas voor een meid!

Zit nu tv te kijken op een rechte stoel met een hittepit achter mijn rug, ik denk dat het er weer ingeschoten is van al dat bed gehang. Hopelijk schiet het er morgen ook zo weer uit.

Begin ook een beetje moe te worden van al de klachtjes, ga van de ene in de andere. Natuurlijk is het het allemaal meer dan waard, waar dat wil niet zeggen dat ik het zo nu en dan echt helemaal beu ben.

Maar goed genoeg gezeurd, maandag de echo en dan kan ik er voorlopig weer even tegen!

19. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    K was heel panisch en overbezorg voor het slapen van me dochter je hoort altijd van die enge dingen brrr ik heb gewoon me eigen gezicht erin gedrukt en was over tuigt dat ze daar niet door kon stikken en het blijft eng en goed opletten maar elk risico minder wat je weg kan nemen is goed liever tien x teveel als één x te weinig

20. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Dagdroom schrijf maar van je af daar is het forum voor! En maandag is al snel

Roosje hier heb ik dezelfde luiertas als
    me
    wagen maar 80 euro of 90 euro was die wel dan is 45 euro niet gek idd

Deel Deze Pagina