Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ik heb veel getwijfeld maar vanaf vandaag wist ik 100% zeker dat ik de kleine voelde dus dan ben ik weer helemaal gelukkig.

Ik ben na 2 kindjes nog onzeker voor de wiegendood maar je kan alleen de risico's verminderen nooit helemaal weg nemen zodat net al zo mooi werd verteld.

Nee 45 euro en dat voor een handgemaakte tas vond ik geen geld en als t dan nog de tas is die ik in mn hoofd had. Helemaal blij ermee. Lekker meisjes achtig. Als een kind met sinterklaas ben ik dat ik die tas heb gevonden hihihih

2. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Haha super toch roosje ! En dat kleurtje is super !

3. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik ga uit t blauw en jij erin :D

Geniet ervan echt zo leuk een mannetje dat zijn meestal mama's kindjes

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ben kapot. Laat thuis uit mn werk, nog boodschappen gedaan, eten, net onder de douche vandaan en nu ben ik op. Zag dat er erg veel geschreven was en heb echt geen puf om te reageren pfff. Zag twee goede echo s voorbij komen en twee knullen, erg leuk, gefeliciteerd meiden !!!!!!

Hebben jullie ook dat je de ene dag minder in je buik voelt als de andere ? Vind dr zo rustig vandaag, vind ik maar niks :) Zie tegen mn echo dinsdag op maar ben ook wel erg blij dat ik mn kleine meisje weer ff mag zien !

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ik voelde mn meisje 2 weken geleden meerdere keren per dag en toen opeens 2 dagen helemaal niet maar nu voel ik haar weer duidelijk maar ben dan wel erg ongerust, dan zou ik t liefst gelijk de vk bellen

6. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Roosje, bedankt meis, je reaktie stelt me wel gerust. Zit me dan ook niet helemaal lekker en wil ook het liefst de vk bellen dan :)

7. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Als iemand onze naam voor ons meisje wilt weten stuur maar een pb kan ik tog niet voor me houden

8. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ga naar bed, ben echt versleten...slaap lekker en tot morgen !

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Maxi: Als ik hier een deken zou gebruiken, zou ik Maud waarschijnlijk ook óp het deken terugvinden ;) En regelmatig ook met d'r gezicht richting het voeteneind...
    In dit huis heeft ze genoeg aan alleen haar slaapzak. Vorige winter in het oude huis gebruikte ik nog wel een dekentje erover op de koudste dagen, maar hier nog helemaal niet nodig geweest. Zelfs met het raam dag en nacht op een kiertje open en de verwarming op de laagste stand moeten we nog moeite doen om het onder de 18/19 graden te krijgen op die kamer...

Ze heeft nu ook wel een heel fijne slaapzak: BABY BOUM - Slaapzak Funny Text choco

Ja, die structuur van de aerosleep zie je hier soms ook wel in d'r gezichtje staan ;) Maar daar heeft ze verder geen last van.

Helemaal mee eens dat je zoveel mogelijk op je eigen gevoel af moet gaan! Heb ik bij Maud ook altijd gedaan en ben daar ook erg blij mee. Wat dat betreft moet je je niet teveel aantrekken van wat een kraamhulp of consultatiebureau-verpleegkundige zegt (ook al is dat soms best lastig als nieuwbakken moeder, je bent dan toch makkelijk onzeker te maken door die mensen ;)).
    Gelukkig hadden we een heel fijne kraamhulp de eerste dagen, die ging daar heel goed in mee en vertrouwde in principe ook sterk op het moederinstinct. Als we echt domme dingen zouden willen doen, had ze heus ingegrepen, maar was dus erg fijn dat ze je op die manier al vertrouwen gaf :)
    Heb vanaf de 5e of 6e dag nog een paar dagen een andere kraamhulp gehad, maar die was veel meer van de regeltjes en 'hoe het hoort'. Gelukkig kwam die nog maar een uurtje of 3 per dag, dus dan lieten we haar maar haar gang gaan en de rest van de tijd deden we de dingen fijn zoals wij ze wilden doen ;)

@Foekie: Nogmaals gefeliciteerd met je zoontje :D Kan me voorstellen dat je man door het dolle is, hihi, had hij niet stiekem al visioenen dat 'ie in een nóg rozer huis terecht zou komen, als het een dochter zou blijken te zijn? :p
    Fijn ook dat alles goed was!

@minifien: grappig, mijn man zou juist het hardst gaan stuiteren van nog een meisje :) (Hier zou ik degene zijn die het hardst stuitert bij een jongen)

@Sabine: mooi kamertje hoor!

@Gijsje: Veel succes alvast bij de tandarts morgen! Hoop dat hij wat voor je kan doen...

Leuk dat je broer het kamertje zelf gaat maken! Heel speciaal op die manier!

Als m'n dochter wat langer slaapt dan dat ze normaal doet, ben ik elke keer weer bang dat er wat engs gebeurd is, durf ik nog bijna niet haar kamer op te lopen :) Dus als je denkt dat je daar nu al nachtmerries van hebt.... (niet om je bang te maken hoor)
    Dromen/nachtmerries over de baby horen er wel bij overigens. Heb er gelukkig zelf weinig last van.

@whabbit: Risico's vermijden waar het mogelijk is, dat doe ik ook wel ja :) Ga het natuurlijk niet opzoeken als het niet nodig is!
    En de eerste nachten dat ik m'n dochter op haar zij liet slapen, ben ik geregeld nog even d'r kamer opgelopen om te kijken of ze ook nog echt op haar zij lag (heb geen babyfoon met camera)

Ik heb om dezelfde reden de Aerosleep gekocht, daardoor was ik ook al minder bang, mocht ze dan toch eens op haar buik gedraaid zijn :)

10. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff... wat veel om bij te lezen. Reageer niet op alles.

@gijsje: fijn dat de echo goed was.

@mause: lief dat je aan ons denkt. Fijn dat jouw bloeddruk niet hoog is. Hopelijk krijg je niet te veel last van die lage bloeddruk.

@roosje en belin: wat een beestenboel is het bij jullie! Hier helemaal niets, maar dat gaat vast komen als onze dochter er om gaat zeuren. Vroeger had ik thuis een poes, maar met vakanties e.d. is het toch lastig. En dan alle haren...krijg m'n huis nu al amper goed schoon (ben veel te moe en heb er echt een hekel aan).

Lees dat mensen last van hun buik 's nachts hebben. Nou ik beginn het overdag te voelen als ik buk om mijn veters te strikken: krijg dan veel minder adem, omdat mijn longen ingedrukt worden. Weet dat dat erger gaat worden (nl. niet meer bij je voeten kunnen), maar had niet gedacht dat ik er nu al last van zou krijgen. Zo groot is m'n buik nu ook weer niet.

@minifien: mooi kamertje!

@werk: hier ook iemand die elke dag ertegen op ziet te gaan werken. Valt uiteindelijk wel mee, vind het wel heel leuk. Maar de fietstocht van 7 km erheen valt me nu na de sneeuw heel zwaar. Kom amper vooruit en ik kreeg gister en vandaag enorme bandenpijn.

@nijntje1984: vervelend hooikoorts.

@xaph: Ik ben 4,5 jaar geleden bij de babydump geweest in Leiden en dat viel tegen. Voor het uitproberen van de kinderwagens was het wel fijn, maar de bugaboo die we wilden hebben was daar toen niet in de aanbieding en bij de prenatal wel. Ze wilden ook helemaal niets van de prijs afdoen. Ben hem toen bij de prenatal gaan halen.

@bramtim: wij hadden een lakentje en een dekentje dat omdat je in het begin het wiegje half opmaakt (hoofd in het midden van het bedje), het dektentje dubbel kon. Dan nog 2 kruiken erbij. En een slaapzakje aan. Dat was in december.

@nijntje1984: ik merk ook dat de baby steeds anders ligt, want de schopjes zijn soms onderin mijn buik en soms in het midden bij mijn navel. In dat laatste geval kan ik ze vanaf buiten ook voelen.

@sabine25: fijn de goede echo! en een jongen! en een mooi kamertje!

@kim: welkom en gefeliciteerd!

@Cycaa: je bent volgens mij net zo ver als ik. Ik voel de baby inmiddels verschillende malen per dag erg duidelijk. Maar als je placenta voor ligt kan het zijn dat je minder voelt.

@slapen in de box: ik heb mijn dochter in het begin af en toe in de box laten slapen, meestal legde ik haar gewoon boven in de wieg met babyfoon. Maar heb nooit gemerkt dat ze de box met slapen associeerde. Ik deed het overigens niet veel, want het is toch harder dan een matrasje, zo'n boxkleed (al heb ik een speciale zachte gekocht).

@maxi: ik moest mijn dochter de eerste 4 weken op haar zij laten slapen, met een kruik in haar rug. Maar ze was ook 3,5 week te vroeg? of zouden de inzichten weer veranderd zijn. Scheelde wel dat haar achterhoofd niet plat werd.

Stella

11. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Ik heb me dochjter nooit plat Ik had een speciale rol besteld bij babywalz zodat ze op de zij kon blijven ligge. En elke keer na een voeding legde ik haar op de andere zijkant resultaat een heerlijk mooi rond koppie haha ,

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #92 nijntje1984, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    De salontafel hebben wij ook gekregen met de verhuis, maar da's nog een mooie dus die hebben we gehouden ;) Wij hebben echt het geluk dat wij op zo'n vlakken echt dezelfde smaak hebben. Kinderkamer was ook op 5 minuten gekozen :D We weten altijd heel goed ook wat we niet willen, dus dat zit wel goed :)

Ja, misschien is de kinderwagen dan beter in't begin. Is ook knusser voor zo'n kleintje ;)

Gisteren de eerste catalogus van een kinderwinkel binnen gekregen. Maar die boxkleedjes, daar zit ook veel verschil in! Je hebt sponsen, waterafstotend, ... (heb de boek nu niet bij de hand). De mama's met al een kindje: welke raden jullie aan? Heb er nl. totaal geen idee van! ;)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #93 nijntje1984, 22 jan 2010
    Ja hoor, ik heb dat ook. Maandag was het heel actief in m'n buik, maar er zijn ook dagen dat het minder is. Vanmorgen weer veel gevoeld, maar als ik m'n hand leg om te voelen of m'n vriend het al zou kunnen voelen, dan stopt het ;) Ofwel begint het op een andere plaats dan waar ik m'n hand hou... Kindjes! :p

@ stella: Ik heb soms ook al last om m'n sokken 's morgens aan te trekken. En dan stel ik ook telkens vast dat m'n buik nog niet zo heel dik is... Maar in de lente kan je fijn op slippers lopen of op sandalen. Dat het maar aangenaam weer is dan :D

@ hier: We hadden het thuis gisteren ook nog over een babyfoon. Weten niet zo goed wat we moeten doen: een angelcare met sensormatjes of een gewone... Een met een camera zie ik nu niet zo dadelijk zitten, want met rolluiken is het heel donker in de kamer.
    We gaan alleszins voor een ademende matras en die bijhorende lakens gaan.

14. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen meiden.......redelijk geslapen weer zo n vier uur. Toch nog wel moe helaas. Ga werken en dit weekend komen de kids van mn vriend dus zal best druk zijn. Ik moet vliegen. Fijne dag meiden

15. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Cycaa en silvia...succes met jullie echo s meiden !

16. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    #96 Moettie30, 22 jan 2010
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Januari
    22-01-10: Cycaa 20 weken echo
    22-01-10: Silvia009 20 weken echo
    25-01-10: Dagdroom 20 wken echo
    25-01-10: Priscilla R 20 weken echo
    25-01-10: Sabine25 controle gyn
    26-01-10: Maxi 20 weken echo
    26-10-01: Belin 20 weken echo
    27-01-10: Krissie2712 20 weken echo
    27-01-10: Moettie30 20 weken echo
    27-01-10: Minifien controle vk
    27-01-10: Roosje23 controle vk
    28-01-10: Pat 20 weken echo
    28-01-10: Stella0610 20 weken echo
    29-01-10: Sabse 20 weken echo

Februari
    01-02-10: Stella0610 controle vk
    01-02-10: Mamamuts 20 weken echo
    01-02-10: Juudje27 20 weken echo
    02-02-10: Krissie2712 controle vk
    02-02-10: Yvy30 20 weken echo
    03-02-10: Silvia009 pretecho
    04-02-10: JVtje 20 weken echo
    04-02-10: Meisje89 20 weken echo
    04-02-10: Rensie 20 weken echo
    05-02-10: JVtje controle vk
    08-02-10: Elisa 20 weken echo
    08-02-10: Moettie30 controle VK
    08-02-10: Desi23 controle gyn
    09-02-10: Manny211 20 weken echo
    09-02-10: Yvy30 controle vk
    09-02-10: Mause 20 weken echo
    09-02-10: Petatje controle gyn
    10-02-10: Nijntje1984 echo ZH
    10-02-10: Minifien 20 weken echo
    10-02-10: Pat controle vk
    11-02-10: Mause controle vk
    15-02-10: Tihany controle vk
    16-02-10: Maxi controle vk
    24-02-10: Meisje89 controle vk
    26-02-10: Funkie controle vk

Uitgerekend

1 juni: Butterfly83
    2 juni: Duimpje
    3 juni: Bramtim geslacht ♂
    4 juni: Mandje
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa
    11 juni: Stella0610
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    13 juni: Dagdroom
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje
    16 juni: krissie2712
    16 juni: Pat
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Vin1981
    16 juni: Sabse
    17 juni: Snoozie
    17 juni: Yoyimba
    17 juni: Yvy30
    18 juni: Maxi
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    18 juni: Rensie
    18 juni: Suzie79
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts
    20 juni: Melanina
    21 juni: Priscilla R
    21 juni: JVtje
    21 juni: Juudje27
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Elisa
    28 juni: Manny211
    28 juni: Mause
    29 juni: Minifien
    29 juni: Petatje

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Cycaa en Sylvia! Veel plezier met de echo :D

Joehoeeee, hier de 19 weken bereikt!
    En ik voel nog steeds niets :(

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    In m'n zwangerschapsboek had ik gelezen dat het heel normaal is bij de eerste dat je die pas rond 21 weken gaat voelen. En als je de placenta vooraan hebt liggen kan het ook wat langer duren... Dus zou nog niet dadelijk in paniek schieten.

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Dank jullie wel...:D
    Zit al volop in spanning...ze komen zo eerst mn nieuwe vaatwasser brengen en dan vanmiddag om 13.15 uur zijn we aan de beurt voor de echo aansluitend om 14.25 uur mn controle bij de gyn... dus hele middag op het ziekenhuis...
    Dus zal laat zijn voor ik een berichtje post hier ;)
    ben zooooooooooooooooooooooo benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@babyfoon. Voor Mathijs hebben we toen een alecto camera gehaald met kleurenbeeldscherm. ben er super blij mee gebruik hem nu nog...denk als de twee er zijn dat mathijs een babyfoon krijgt en de camera naar de twee kleintjes gaat....vond het een heel fijn idee dat ik ze kon zien als ik beneden op de bank tv aan het kijken ben :D

20. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Nijntje! Ik schiet niet in de paniek hoor.... ;)

Maar wil ook net als jullie van mijn kruimel kunnen genieten!
    Nu denk ik bij alles wat ik voel dat het aan mij ligt en mijn kind nog niet is :D

En daarnaast...... IK HEB TOTAAL GEEN GEDULD! en het duurt allemaal nog zolang :p

Deel Deze Pagina