Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    moet zeggen nu mijn teen weer recht is gezet, het wel nog heel pijnlijk is, maar minder erg dan dat hij zo de andere kant helemaal op stond, en me voet werd ook helemaal koud, en kon met geen mogelijkheid bewegen, toen de arts hem had gezet, voelde ik na 2 min mijn voet gewoon weer warm worden, dus de doorbloeding was denk ook niet helemaal optimaal hahaha
    aan de ene kant ben ik blij dat het mijn kleine teen is, want die kun je met lopen beetje ontwijken om meer naar binnen te lopen ahahahah

Maar ik moet mijn voet wel blijven gebruiken, want ze zijn anders bang voor trombose, nou dat hoef ik er echt niet bij te krijgen hoor

2. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @ego
    Sorry, even te moe om alles door te lezen, komt misschien later vandaag.
    Gisteren was een spannende dag. Het begon al slecht, slecht geslapen vanwege koortsaanvallen 's nachts. Bekaf overdag, hele dag op de bank gelegen. Mijn normaal drukke ventje heb ik de hele dag niet gevoeld.

's Avonds even met koken geholpen, 10 minuten gestaan en daarna BUIKPIJN! :$ Dat ging in golven en dalen, met zo'n 5 minuten ertussen. Niet meteen in paniek, gewoon eerst even op de bank gaan liggen om het aan te kijken. Toen het na een paar uur nog niet over was toch maar even de verloskundige gebeld. Die kwam meteen langs.

Gelukkig kon ze me geruststellen dat de buik te soepel was voor weeen en dat het kindje gewoon goed klonk (hartslag, beweging). Doorgestuurd naar de huisartsenpost om blaasontsteking uit te sluiten. Gelukkig geen blaasontsteking (reageer erg raar op antibiotica dus daar zat ik echt niet op te wachten). De klachten waren inmiddels afgenomen, bloeddruk was ook normaal.

Al met al weten we dus niet wat het was maar heb ik wel van de verloskundige en de huisarts het advies gekregen om voorlopig helemaal te rusten :( De huisarts had het over 'wee-achtige klachten', een enge term als je pas 24 weken zwanger bent :$

Vannacht gelukkig wel goed geslapen en de buikpijn is nu bijna over. Ik blijf het dus maar even heeeeel rustig aan doen.

3. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Xaph: dat is minder. doe maar rustig aan he. nu, je zegt dat je koortsaanvallen had. Dat kan ook weeën doen opwekken he. ale dat zei m'n gyn de maandag nog. Omdat ik vertelde dat ik buikgriep had gehad. en ze meteen vroeg of ik ook koorts gehad had.

4. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    @xaph: jeetje dat is ook schrikken, doe maar lekker rustig aan!!

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Tihany
    Ah, dat wist ik niet. Ik wist wel dat het boven de 38 gevaarlijk kon zijn voor het kindje, maar niet dat het ook weeen kon opwekken. Ik krijg heel gemakkelijk koorts als ik wat doe. Nog een reden om het rustig aan te doen! Gaat niet moeilijk zijn om de bedrijfsarts volgende week te overtuigen dat ik niet meer moet werken op deze manier. Hoewel het een stuk beter wil gaan wil ik twee uur op pad gaan om haar te woord te staan, dan doen we het maar telefonisch!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Jeetje meid! Doe het maar heel rustig aan!

@ desi: Bedankt! :) Ik had de misselijkheid vorige week ook al aan m'n gyn gemeld, maar zij reageerde meer in de aard van da's normaal... Ze heeft het wel genoteerd in mijn boekje. Zullen dus een beetje afwachten. Er zijn nl. ook meiden die 9 maanden vreselijk misselijk zijn...

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    @Xaph dat is wel schrikken goed rusten dan verder.

@Nijntje gefeliciteerd met je diploma :)

8. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    ik weet het meid...afgelopen jaar in maart me grote teen gbroken en toen in gegispt ...miste het laatste treedje van me nieuwe trap in me nieuwe huis
    godsijdank lag me dochter net te pitten
    het eerste wat ik deed was sok uit en kijken en idd hij stond de andere kant op en werd blauw ....
    toen tegen mezelf gezegd helder denken helder denken en nam een slok wiskey van me man dat op de dessior staat in zon mooi karaf hahah toen 3 paracetamols! me dokter zei ook dat dat niet zo heel slim was maar goed wou verdoofd zijn
    maar dan moet je hem niet 2 stoten en de 2de keerwas in het zh en stoote hem tegen me rolstoen aan tegen dat ijzerenblad waar je je voeten of zet ...nou was echt een pijn die ik nog noooit eerder had gevoeld
    maar jij hebt je kleine teen wees blij ik had me grote teen nou je kan echt niks dan
    maar het blijft nog wel ff pijn doen en stijf word die ook maar nu een jaar later is het bijna weer helemaal inorde
    dat zette.............pffffffffffffffffffffffffffffff dat hoefde ik gelukkig niet maar wat pijnlijk lijkt me dat zeg! succes ermee en beterschap!

9. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    hey xaph meid geen rare dingen gaan doen he!
    en neem het advies op rusten!
    en boeiend wat je bedrijfarts vind je moet gewoon nu je grens trekken

10. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Zooo, even een korte reactie van mij.....althans.... van wat ik heb onthouden over de afgelopen dagen :D

Negenmaandenbeurs, ik ben er morgen! Met wat forumvriendinnen :p
    Ik parkeer wel mijn auto in de buurt, want het ov gaat ik niet trekken denk!

Gebroken tenen..... lijkt me bijzonder pijnlijk! Bij deze een kusje op degene die gebroken zijn!

Roosje, heb je ook foto's van je minipoezels..... Alles wat klein is is tenslotte schattig 8)

Nijntje, geslaagd :) Goed meis!
    Enuh, had ik nou maar die band gekocht..... Ze konden het niet laten gister.....
    Hopelijk vind ik er morgen een leuke op de beurs!

Xaph, ga jij eens heel gauw rustiger aan doen! :x
    Denk om je baby, maar ook om jezelf he! (een ander doet het niet voor je!)

Uhm..... dit heb ik onthouden!

11. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

:( Hier de kittens op t internet gezet om half 4 vanmiddag en om half 5 waren ze allemaal al gereserveerd, de eerste is zelfs al opgehaald :( En nummer 2 wordt vanavond opgehaald en morgen ochtend komen ze om de laatste 2 waaronder mn favorietje Robbedoesje :(

Beetje sip om te reageren

heb wel foto's van de kittens die nu weg zijn. Nou ja t geld van de kittens gaat naar de baby dus die is er gelukkig mee.

Hier de link naar de advertentie kunnen jullie de kittens zien.
    Marktplaats.nl > 4 Super lieve halve maine coontjes - Dieren en Toebehoren - Katten en Kittens | Overige Katten

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Moettie ben benieuwd wat je van de 9mnd beurs vind,ik wil zondag gaan met een vriendin.
    Roosje,wat een schattige kittens :)

Ik ben vandaag van het werk naar huis gegaan,helemaal niet fit en dood moe!
    Ik heb trouwens rgelmatig last van het gevoel een harde bal in mijn (onder)buik te hebben,herkent iemand dit gevoel?

13. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Gijsje, ik weet dat het de vorige keer ruim opgezet was...
    Ik zal morgen verslag doen :D

Harde bal.... misschien harde buik?
    Ik pak dan mijn buik even een wieg wat, wrijf wat en ben heel lief voor de buik.....

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Gijsje: Een harde bal heb ik niet, maar soms wel het gevoel (vooral 's avonds na het avondeten) dat m'n buik precies gaat ontploffen. ;) Geen idee wat dat is...

@ Moettie: Anders mag je m'n shirt wel lenen hoor :p Hopelijk vind je leuke dingen op de beurs morgen. Veel plezier alvast! ;)

@ Roosje: Dat linkse katje op de tweede foto: wat een schatje!!! :D Fijn dat je al baasjes voor ze hebt gevonden. Het afscheid zal wel zwaar vallen...

@ hier: Vanavond na m'n werk de proefdruk van de geboortekaartjes bij de drukker gaan ophalen. Zo mooi!!! :D Ik ben er misschien heel erg vroeg mee, maar je weet maar nooit he ;) Heb ook een voorliggende placenta en als ik bloedingen krijg, krijg ik platte rust voorgeschreven ;) Dus ja, dan liever alles op tijd klaar hebben.

15. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

moettie ik ga morgen ook ben wel erg benieuwd zal wel een hoop leuke dingen zien

16. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

bijna 20 weken echo :D :D

ben de laatste zeker

17. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijntje 1984: aha, nou dat is dan inderdaad mooi meegenomen. Moet ook best zwaar geweest zijn om weer naar school te moeten gaan.

@priscilla: fijn dat alles goed was.

@tihany: je buik lijkt inderdaad nu wat groter. Ik heb bij mijn buik het idee dat hij in het begin echt snel groter was, maar dat hij nu ongeveer even groot is als in deze periode in mijn vorige zw. Al heb ik daar toen niet erg duidelijke foto's van gemaakt (in het begin). Maar heb ook al een week het idee dat hij niet zo groeit. Maar dat komt komende week wel, want heb weer last van bandenpijn bij het minste of geringste.

@desi23: poeh! wat een ongeluk. Dat zal inderdaad pijn gedaan hebben. Succes met het herstel. Hoe is het met je bloeddruk?

@xaph: oei, dat is schrikken! Gelukkig lijkt alles goed te zijn. Ga inderdaad maar nog rustiger aan doen. Hopelijk wordt die koorts dan ook wat minder.

@roosje: inderdaad zeer schattige kittens!

Stella

18. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Zit je te wachten omdat ze zouden komen, komt hij niet opdagen, bel je : ja heb ruzie met mn vriendin kan je t katje niet vast houden.

Nou niet dus heb nu een veeeeeeeeeeeeeel beter baasje gevonden, hij klonk niet leuk ook en die vrouw die ik nu sprak wel :D

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Roosje: Je moet ook een goed gevoel hebben bij de toekomstige baasjes van je kittens. Denk dat je er goed aan gedaan hebt om ze aan iemand anders te geven.

@ stella: Terug naar school gaan was een hele aanpassing! :) Ik ben na m'n 18de een halfjaar gaan verder studeren, maar daar mee gestopt en beginnen werken. Als je dan ineens terug in een aula zit en examens enzo moet maken... En zeker het leren op zich viel niet te onderschatten. Maar we zijn er van af! :p

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

doe ik ook nijntje daarom heb ik ook nee gezegt, en moet de mensen ook eerst zien voordat ze maar ergens heen gaan.

Nu ben ik een beetje verdrietig, zwanger zijn en je favo kitten verhuisd is geen goede combi, ik smacht naar een peuk maar doe t niet. :'( Mn Robbedoesje is weg, gelukkig blijft hij wel Robbedoesje heten :D :D
    En de mevrouw ws echt een vrolijke schat, ze had ze t liefst allemaal mee genomen.

Maar tog de tranen niet kunnen bedwingen toen ze echt weg waren. En nog steeds een brok in mn keel, tog een beetje je kindje, is natuurlijk niet zoals een echt kind maar je gaat echt van ze houden, dat al in zo'n korte tijd, straks wordt nummer 3 opgehaald door een hele lieve man die heeft zn kat 3 weken geleden moeten laten inslapen deze was 19 en zn vrouw is bijna jarig dus een kadootje is mn Roosje

Deel Deze Pagina