Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ desi: We duimen voor je! Hou ons op de hoogte he ;)

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij krijgen een meisje!

:D Ik lees alles mee hoor meiden maar heb zelf niet zo heel veel te vertellen, ben ook geen kletskous van nature. Maar hier is alles goed. Ik ga zo eens bellen voor de 30-weken echo vanwege de voorliggende placenta. We zijn hier druk bezig met de verbouwing, iedere dag staan de werkmannen voor de deur om 6.45 uur. Dus vroeg het bedje uit (en ook in). Verder is het hier dus een grote puinbak maar er zit schot in de zaak.
    Het kamerje staat te wachten op de meubels die verwachten we ergens tweede week maart.

Maagzuur heb ik ook veel last van. Gelukkig met slapen kan ik mijn bed bij het hoofdeinde een stuk omhoog doen dat scheelt zeker.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat heb ik ook. Placenta praevia of zoiets? ;)

4. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ja, zoiets :D Er zat in ieder geval 'iets' voor de uitgang. En als dat er nu nog zit dan kan de kleine er niet via de normale weg uit en wordt het een keizersnede. Maar we gaan maar van het positieve uit dat het gewoon goed naar boven is verschoven.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij mijn mama is de placenta op 7,5 maand pas naar boven getrokken. Maar ik ben toch op normale wijze geboren geworden.
    Ik heb ook gezegd dat ik me geen zorgen ga maken. Het kindje moet toch op een of andere manier geboren worden. Als het niet via de natuurlijke wijze kan, dan maar met wat hulp. Zolang alles maar goed blijft gaan met ons tweetjes. ;) Moet ook wel zeggen dat ik er zeer rustig onder blijf. De gyn trouwens ook. Ze zei alleen dat het bij een eerste zwangerschap heel weinig voorkomt. Meestal pas vanaf een tweede...

6. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    De echo's laat ik maken bij een echobureau en toen ik met dit verhaal bij mijn vk aan kwam vertelde ze direct dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Bij hun in de praktijk hadden ze nog niemand gehad waarbij het ook in de laatste weken nog niet omhoog was getrokken. Komt allemaal wel goed inderdaad.

Ach en nu hebben we een extra echo, is ook leuk :D . Enige minpuntje vindt ik dat er een inwendige echo gemaakt moet worden.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah, van een inwendige echo heb ik nog niets gehoord. Maar ik heb sowieso elke afspraak een echo, dus zal het volgende keer wel horen hoe het dan zit. Misschien zit ie nu al niet meer voor de uitgang. ;)

En voor jullie is die extra echo inderdaad heel erg leuk :)

(Zie net dat je nog precies 100 dagen te gaan hebt voor je uitgerekende datum! Amai, dat wordt nu echt wel aftellen, zo met 2 getalletjes :D)

8. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ja, zag het net ook. Vanaf morgen zitten we in de 2 getallen, 99 dagen. Tjee, wat klinkt dat kort.

Het zou inwendig moeten omdat ze met 30 weken met een gewone echo het niet meer goed kunnen zien oid.

9. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, hier alles goed. Vandaag 3x wezen bloedprikken ivm zwangerschapssuiker. Heb ik bij 18 weken ook gedaan dus ze houden me goed in de gaten gelukkig. Morgen voor controle van mn bloeddruk ff naar de ass. van de ha en morgen om zes uur voor onze 4d pretecho, leuk leuk leuk. Mn meisje weer ff zien :p

Zilvervosje...gefeliciteerd meid, super !

Desi, tjonge zeg, het zit ook niet mee. Zal in de gaten hoduem of je hier nog post en anders ga ik je zo een sms sturen. Hoe was het met je bloeddruk ?

10. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    #1110 desi23, 22 feb 2010
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
    hoi hoi
    nou ik ben gebeld!en mijn bloeduitslagen waren goed!!
    dus pffffffffffff ik mag weer thuis blijven joehoe!
    bloeddruk was wel weer gestegen vergeleken met vorige controle, maar ja, het kan er mee door:)
    5 maart krijg ik een echo, dan kijken ze hoe het met de doorbloeding van de placenta gaat,

@nijntje en duimpje, wat vervelend dat jullie placenta voor de uitgang ligt, maar ja misschien komt het nog goed. En anders komt het ook goed:D

@belin: ik hoop dat je je niet ongerust maak, heb mijn gsm boven laten liggen, weet niet of je al wat gestuurd hebt, maar ik ben er nog hoor:p

11. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou das nog eens goed nieuws meis ....lekker thuis blijven ! Hoe was je bloeddruk nu dan ? Ik heb je inderdaad een sms gestuurd maar geeft miks, ik lees nu gelukkig dat de uitslagen goed waren !

12. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kwam ff bijlezen hier, allemachtig wat een rust :$

13. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    tuurlijk kennen we je nog! wat super dat je opnieuw zwanger bent meid! en okt is ook perfect hoor! ga maar buikkie showen van de zomer ;) jij ook veell sterkte met je zwschap en lief om wat van je te laten horen

14. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    hier ook weinig te melden het gaat goed word lekker dik
    droom de raarste dingen en heel echt
    heb maagzuur zit onder de pukkels maar ik geniet volop!

meiden voor we het weten zitten we bij de 30 weken

15. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mause: gefeliciteerd met Luuks eerste verjaardag!

@Moettie: fijn dat je goed geslapen hebt. Ik slaap hier ook weer ietsje beter, al ben ik altijd even om 3 of 4 uur wakker. Het maagzuur begint nu ook af en toe op te spelen, maar gelukkig niet zo heel erg.

@desi23: oei, wat schrikken. Gelukkig zijn de bloeduitslagen goed en je bloeddruk gestegen, maar niet al te hoog? Hebben ze een verklaring voor dat eiwit? gaan ze dan nu nog sterker in de gaten houden? Sterkte!

@zilvervosje: gefeliciteerd met je zwangerschap! ik duim met je mee!

@hier: net naar de eerste les zw-cursus geweest. Was wel leuk en informatief. Naast voorstellen van elkaar, ook over je houding gehad en hoe klachten te voorkomen. Opdracht gekregen mijn dwarse buikspieren aan te spannen als ik op sta en ga zitten (de spieren die je aanspant als je een te strakke spijkerbroek dichtdoet). En verder geleerd hoe beter te zitten en dat kleermakerszit op de bank je bekken juist ontspant. Volgende week gaat de les over de bekkenbodem en gaan we ook 'gymmen' (nou ja, oefeningen doen om je conditie te behouden).

Stella

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    HA dan moet ik ook even inbreken!
    ik heb hier ook even meegepraat, was 24.6.10 uitgerekend maar kreeg een vmk.

zilvervosje en ik zeiden toen het bij ons beide mis ging: we worden en blijven snel opnieuw zwanger, samen!

en zie onze banners! :) :)

broed ze nog even meisjes!

knuffel van een supergelukkige (en soms beetje bange) oktobermamaklingel.

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Klingel en zilvervosje wat goed nieuws en wat fijn dat jullie toch nog een 2010 kindje krijgen laat ons even weten hoe het gaat met jullie .

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen dames,

Breek ook weer eens in. Lees goed nieuws wat ons ook positief stemt. Dingetje was al weer zwanger, BEG volgens mij ook. En nu Zilvervosje en Klingel ook. Hopelijk mogen wij ook snel weer volgen.
    We laten de natuur met een klein beetje hulp zijn gang gaan en anders starten wij in Mei met IUI.

Dames iedereen succes met de tweede helft super hoor en ik ben stiekum positief jarloers op die mooie groeiende buiken !

19. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Februari
    23-02-10: Stella0610 controle vk
    23-02-10: Belin pretecho
    23-02-10: Sabine25 controle gyn
    23-02-10: Desi23 pretecho
    24-02-10: Silvia009 groei echo
    24-02-10: Meisje89 controle vk
    24-02-10: Minifien controle vk
    25-02-10: Xaph controle vk
    25-02-10: Stella0610 pretecho
    26-02-10: Funkie controle vk
    26-02-10: Silvia009 controle gyn

Maart
    01-03: Mamamuts controle vk
    02-03: Xaph pretecho
    04-03: Belin controle gyn
    05-03: Desi23 controle gyn
    08-03: Moettie30 controle vk
    09-03: Krissie2712 controle vk
    09-03: Mause controle vk
    12-03: Silvia009 groei echo + controle gyn
    15-03: Roosje23 controle vk
    15-03: Sabine25 controle gyn
    16-03: Foekie controle vk
    16-03: Nijntje1984 controle vk
    16-03: Yvy30 controle vk
    23-03: Gijsje controle + echo
    26-03: Belin groeiecho + controle gyn
    26-03: Mause pretecho
    29-03: Tihany controle gyn

April
    01-04: Sabine25 30-weken echo
    07-04: Minifien pretecho

Mei
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zie het op dit moment eigenlijk niet als vervelend, omdat je er totaal niets van voelt. Moet alleen heel goed naar m'n lichaam luisteren, dus als ik moe ben rusten... Want als ik nu bloedverlies zou krijgen, is het platte rust tot aan de bevalling is mij gezegd.

Maar goed voor jou dat je bloedwaardes goed waren! Kan je fijn thuis blijven :)

@ Klingel: Gefeliciteerd meid! Ik duim heel hard voor je dat dit een stevige plakbaby is! ;)

@ Lin: Fijn om nog eens een berichtje van je te krijgen! ;) Ook voor jou duim ik heel hard dat je toch nog mama mag worden in 2010! Succes alvast!

@ hier: Gisteren om 22u gaan slapen, om 0u30 al terug opgestaan omdat ik gek werd van het maagzuur! Eerste maal dat ik het zo erg had in bed. Heb dan een pepermuntje genomen en mijn hoofdeinde een stukje omhoog gezet. Zo heb ik dan toch nog wat kunnen slapen. Vanmorgen dan al maar wat melk gedronken, want ik voelde het zuur nog steeds heel erg in m'n keel en slokdarm.
    Had gisterenavond 2 glaasje limo gedronken, en dat zal er dus te veel aan geweest zijn... Normaal gezien krijg ik onmiddellijk het zuur als ik het drink, maar vermits dat gisteren niet het geval was had ik een tweede glaasje genomen. Geen goed idee dus...

Meiden met een echo of pretecho vandaag: veel plezier! Wuif maar flink naar jullie kleintje! :D

Deel Deze Pagina