Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Zilvervosje @Klingel Fantastisch dat jullie weer zwanger zijn! Geniet er van!

@Lin71 Ik hoop dat je je snel bij Zilvervosje en Klingel kan aansluiten!

@Hier Weinig veranderd, nog steeds erg duizelig en rust de hele dag. Maar na die 'wee-achtige klachten' van vorige week vind ik niets veranderd uitsteeeeekend ;)

2. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen, hier heerlijk geslapen ! Zo m kwart voor twaalf ff mn bloeddruk meten bij de ass. van de ha, ben benieuwd. Verder alles goed. Vanavond mn kleintje weer ff zien, wel spannend hoor, nu in 3d/4d !

Klingel, meis, helemaal geweldig, onwijs gefeliciteerd. Mn duimen draaien voor jullie dat alles deze keer goed zal gaan maar dat zal best !

Lin, succes meid, hoop dat je je snel bij klingel en zilvervosje kan aansluiten

Nijntje, wat vervelend he dat maagzuur ...... zou dus maar ff gen limonade meer drinken !

Xaph, gelijk heb je, lekker rustig aan en als het zo blijft is dat prima toch !

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    GLOEIENDEGLOEIENDEGLOEIENDE
    Zojuist de bedrijfsarts aan de telefoon gehad. Die was zwaar gepikeerd dat ik niet op het spreekuur was. Ik haar uitgelegd dat ik erg duizelig was, vorige week met wee-achtige klachten naar de huisartsenpost was geweest en rust voorgeschreven had. En dat ik nog steeds koorts heb bij inspanning.
    Waarop zij een verhaal begon over dat er een groot verschil was tussen relatieve rust en absolute rust en dat ik een bureaubaan had en dus best nog wat zou kunnen doen :$
    Bottom line is dat ze me niet gelooft. Ze wil mijn dossier opvragen bij de huisarts en ik moet volgende week op het spreekuur komen. Ik heb aangegeven dat ik dat uiteraard graag doe als ik me beter voel en als dat mag van de verloskundige, maar dat het dan wel eerst beter moet gaan.
    Ik lig te janken op de bank. Ik voel me zo machteloos :(

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Wat vervelend voor je meid! En al die stress en emoties kun je nu ook nog beter missen! Hopelijk lucht het huilen wat op voor je.

@ belin: Inderdaad, voor mij voorlopig geen limonade meer. Ik drink al een hele tijd veel minder frisdranken, omdat ik me dan minder opgeblazen voel in m'n darmen. Maar zo af en toe kan dat zo smaken... Ach ja, nog 4 maandjes geduld :D

@ hier: Beebje is heel bewegelijk vandaag! :)

5. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern

Hoi Duimpje, met mijn vorige zwangerschap heb ik ook met 30 weken een controle echo gehad om dezelfde reden. Deze echo was gewoon uitwendig en daarop was gelukig te zien dat de placenta niet meer voor de uitgang lag. Dus het hoeft niet persé een inwendige echo te zijn hoor! Daarnaast, ik heb een inwendige echo gehad bij mijn eerste termijn echo en dat viel reuze mee! :)

6. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Jeetje Xaph, wat een vervelend telefoontje! Het enige wat jij nu kan doen is netjes blijven communiceren naar de Bedrijfsarts over de stand van zaken en je verder vooral niet schuldig voelen. Jij doet nu hetgeen wat het belangrijkste is en dat is heel goed zorgen voor het kleintje in je buik. Je houd je gewoon aan de adviezen die deskundigen op dit gebied geven en laat de Bedrijfsarts anders maar met hun bellen. Wat ik je als tip wil geven (wellicht heb je dit al gedaan) is om de volgende keer uit te leggen aan haar, hoe jij je voelt /gevoeld hebt nav haar telefoontje.

Sterkte hoor en trek het je niet te veel aan!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb de 3 eerste echo's ook allemaal inwendig gehad. De tweede heeft ze uitwendig geprobeerd, maar omdat de nekplooi toen gemeten moest worden was dit nog te onduidelijk. De derde was de dag erna en heeft ze uitwendig nog niet meer geprobeerd :D

Maar dat viel hier ook reuze mee! 't Was voor mij toen ook de eerste keer, dus wist niet goed wat ik moest verwachten. ;)

8. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Xaph wat vervelend zo telefoontje ze zeggen ook makkelijk alles hoe weten hun nou hoe je je voelt de verloskundige en arts weten het toch wel beter dan die bedrijfsarts
    doe lekker rustig aan wat niet gaat gaat gewoon niet wat die bedrijfsarts ook zegt

hier vanmiddag controle gehad het hartje was goed tehoren
    me bloeddruk was ook goed 124/68 was een kilo weer aangekomen zit dus al op 8 kilo ik eet niks bijzonders dus daar ligt het niet aan maar goed gaat er wel weer af als kik bevallen ben

inwendige echo heb ik vaak genoeg gehad toen ik met de ivf behandelingen bezig was en vond het nooit erg ze zien het dan beter

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hallo allemaal! Een weekje niet hier geweest ... Oeps!

Zag dat roosje de laatste in rij was voor de 20 weken! Super! Nu zit iedereen over de helft, gaat zo snel he!! En roosje was het denk ik he, met die dekentjes? Ik vind 2e ook mooiste! :D Jammer dat al je katjes nu weg zijn!

En verder nog, paar dames met goede echo's, super!

En Xaph, zou ook boos worden owv die arts! Jeetje, sommigen denken echt wel dat je eender welke ziektes ligt te verzinnen he. Kan er zelf ook niet tegen als ze me beschuldigen van dingen die niet waar zijn! Luister maar naar je eigen ha, en je vk, en neem maar goed je rust! De baby is nu even belangrijker!!

Hier: vandaag is baby wel héél rustig :s Terwijl het anders zo actief is! Doet wel gek, maar goed, heb morgen toch controle bij de vk dus dan kan ik het mee eens vragen. En dan horen we het hartje weer enzo dus zal wel weer geruststellend zijn ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb vandaag al de hele dag zo'n steken in m'n ribben. En dat trekt naar achter in m'n rug door... Begin toch te denken dat dit een kraakbeenonsteking is, omdat de pijn nu blijft aanhouden. Of heeft er toevallig nog iemand last van en zijn het organen die aan't opschuiven zijn. Bij het ademen heb ik geen extra pijn, dus mijn longen zullen het dan wel niet zijn.

@ meisje: Hier ook dagen dat baby rustiger is hoor. Maar dat schijnt wel normaal te zijn, zolang je het maar dagelijks voelt.
    Ben je al met je nieuwe job begonnen?

11. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hey meiden

hier net terug van de pretecho
    alleen waren we met 5 min klaar, want het was onmogelijk om mooie plaatjes te kunnen laten zien, want mw ligt in een stuit, met haar benen en hoofd naar boven, dus ja bij het gezicht zitten dr armpjes en dr beentjes hahaha en ze keek ook nog eens naar mijn rug toe!!
    maar volgende week mogen we terug komen kijken of ze dan gedraaid is:)

Xaph: wat een rare reactie, alsof je over zoiets gaat liegen, zo flauw!nou sterkte ermee meid!!

Sabine: super dat de controle weer goed was!

Belin: veel plezier bij jullie pretecho:)

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja vorige week woensdag! Valt goed mee, een pak meer luxe :D Moet geen enkele code meer vanbuiten kennen, alles kent, en bij de groenten en fruit ed is er een apart stukje voorzien INCL. foto's erbij :D Lijkt wel voor domme mensen gemaakt te zijn haha, maar goed! Is ook heel modern, met aanraakscherm ed, en klant kan meevolgen op apart scherm wat ik scan, heel handig!
    Maar ben toch blij als het einde mei is hoor, weet niet, ben dat werken beu al! En nu als nieuwe is dat altijd vervelend, ken er nog niemand echt goed enzo, en mis dan echt wel mn oude collega's... En de klanten van de andere winkel enzo. Maar goed, we verdienen weer met zn 2 dus dat is wel wat telt nu :)

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    heb je geen enkele foto dan vandaag? Jammer dat ze dwarslag :) Ofja, stuit ;) Maar goed, volgende week nieuwe poging dus? Soms proberen ze toch om dmv bepaalde houdingen de baby te laten draaien, hebben ze dat geprobeerd? Schijnt ook wel ooit te helpen.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik tel mee af tot eind mei :D Tot dan wil ik ook gaan werken als mijn lichaam en baby het toelaten ;)

Maar leuk dat het je meevalt! 't Zal inderdaad in het begin nog wat wennen zijn aan de nieuwe collega's. Dat vind ik altijd het minst fijne aan een nieuwe job, iedereen opnieuw moeten leren kennen. En je zult ook wel snel een band opbouwen met je nieuwe klanten.

Ik heb in een buurtwinkel vroeger weekendwerk gedaan en toen ik daar stopte omwille van school, miste ik de klanten ook heel erg. Maar achteraf nog een aantal mensen tegengekomen die me vertelde dat ze me misten; da's ook wel tof om te horen! :)

15. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

ff snel, hier alles goed morgen komt t cb langs voor 18 maanden huisbezoek voor Jesse. Dus druk druk druk

Heb erg last van mn bekken maar voor de rest alles goed

Maar wilde ff wat van me laten horen

xxxxx

16. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Klingel: gefeliciteerd! Fijn dat goede nieuws!

@xaph: zeker zelf nog nooit zwanger geweest, die bedrijfsarts. Wat een tuthola. Ziek is ziek hoor, laat ze maar je dossier opvragen. En als ze dan nog niet overtuigd is, een second opinion vragen. Misschien kan je vk haar nog bellen?

@nijntje1984: vervelend van die pijn. zou naar de ha gaan als het niet over gaat.

@desi23: jammer van je pretecho. Fijn dat je volgende week terug mag komen. Ik ga donderdag voor een pretecho en vandaag lag ons zoontje nog netjes met z'n hoofd omhoog, volgens de vk.

@hier: vandaag bij de vk alles goed. Bloeddruk na het fietsen zelfs 65-120, dus dat is perfect. :). Ook hartje was goed te horen en buik goed gegroeid.

Stella

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Xaph wat een belachlijke reactie zeg :(

Klingel en zilvervosje van harte gefeliciteerd wat een goed nieuws. Lin ik hoop dat je ze heel snel gaat volgen.

Ik voel me hier al ruim een week helemaal niet lekker,gister bloed en alles nagekeken maar was allemaal goed.Wel was m'n bloeddruk erg laag,vandaar waarschijnlijk de duizeligheid,niet lekker voelen en erge vermoeidheid.Moet voorlopig rustig aan doen.

18. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Februari
    24-02-10: Silvia009 groei echo
    24-02-10: Meisje89 controle vk
    24-02-10: Minifien controle vk
    25-02-10: Xaph controle vk
    25-02-10: Stella0610 pretecho
    26-02-10: Funkie controle vk
    26-02-10: Silvia009 controle gyn

Maart
    01-03: Mamamuts controle vk
    02-03: Xaph pretecho
    04-03: Belin controle gyn
    05-03: Desi23 controle gyn
    05-03: Gijsje controle gyn
    08-03: Moettie30 controle vk
    09-03: Krissie2712 controle vk
    09-03: Mause controle vk
    12-03: Silvia009 groei echo + controle gyn
    15-03: Roosje23 controle vk
    15-03: Sabine25 controle gyn
    16-03: Foekie controle vk
    16-03: Nijntje1984 controle vk
    16-03: Yvy30 controle vk
    16-03: Stella0610 controle vk
    23-03: Gijsje controle + echo
    26-03: Belin groeiecho + controle gyn
    26-03: Mause pretecho
    29-03: Tihany controle gyn

April
    01-04: Sabine25 30-weken echo
    07-04: Minifien pretecho

Mei
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

19. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Zometeen naar de vk op controle. Ben benieuwd of mijn bloeddruk wat gezakt is, was de vorige keer te hoog namelijk....
    Daarnaast maar even vragen er bloed geprikt moet worden ivm aanhoudende vermoeidheid. Kan 's morgens mijn bed echt niet uit en als ik de trap een keer opgelopen ben heb ik enorm zware benen.....

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    11.15 groei echo vandaag en bloedprikken...alleen vrijdag pas controle bij gyn
    normaal word dat achter elkaar gepland maar voor vrijdag was de echoscopiste helemaal vol pffff dus 2 keer op en neer naar het ziekenhuis
    Autorijden is nu niet bepaald mij hobby meer met die dikkebuik
    Slapen is tegenwoordig een luxe woord dat bij mij niet meer voorkomt lijkt het wel...
    last van krampen ,volle blaas, onrustige benen, trekkende buik ,bekken, heupen en rug pffffffff hoop dat het een fase is anders duren de 15 weken nog wel heel erg lang!!!!!!!!

iedereen een fijne dag vandaag.... en voorzichtig met die bolle buikjes :D

Deel Deze Pagina