Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    veel plezier bij de echo Silvia :)

ik mag (na 3 dagen zeuren bij men mannetje) dan toch binnen 6 dagen op pretecho :D hopelijk mag ik dan eindelijk roze of blauw shoppen!

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Moettie: Hi hi, ja geduld is een mooie deugd he ;) Misschien is hetgeen je nu voelt toch je beebje en niet je darmen ofzo?
    Enne, we zitten al bijna in de helft! Da's toch cool niet? :D

@ silvia: Die camera werkt dat dan met infrarood? Want anders zouden wij daar niets op gaan zien vrees ik...

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Nijntje, het moet de baby wel zijn!

Er zitten namelijk geen darmen meer volgens mij!

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    nee camera werkt gewoon zo..geen extra verlichting nodig boven de camera in stopcontact en onder het beeldschermpje in het stopcontact...en klaar sávonds schakelt ie automatisch over in nacht beeld je ziet dan zwart wit ipv in kleur zoals overdag.....
    alleen bij schemer wil ie soms wel eens storen.... dan is de overgang naar vol daglicht en naar donker even een probleempje maar is meestal maar een kwartiertje zo

5. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    heb een zoonebloem als camera en de ontvanger hier beneden het is een super babyfoon alleen kan e er niet op terug praten maar dat doe ik dan toch nooit ziet gewoon een infrarood in gebouwd en savonds is het net een kat me dochter zie die ooges op lichten zodoende weet ik of ze slaapt of niet overdags gewoon kleurbeeld echt idiaaaaaal!

6. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    Silvia spannend meid hopelijk alles goed en weet je hetbgeslacht! Nog ff geduld meid

Moettie wat is dat geduld?! Hahaha ik herken je elemaal

Iemand vroeg wat over een boxkleed , bij me
    dochter had ik een stoffen een wat dikkere en dan een hydrofele doek waar ze op la voor eventueel spuug, daaronder had ik een dunnere boxkleed want vind het nogal hard liggen als
    je soms voelt
    zon plastics vond ik niks zo koud en kil maar goed is mijn mening

ga nu een hele dikke kopen van stof weer met leuke printjes erop kost wel iets meer maar dat maakt me niks uit

7. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Foekie, ik zal blij zijn als het woensdag is.......

Is het al woensdag???? :D

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #108 nijntje1984, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    @ moettie: Helaas, het is pas vrijdag. Maar als het woensdag is mag jij gaan en dan moet ik NOG 2 weken geduld hebben... Grrr!!! :D

@ foekie: Ik vroeg mij dat af ivm het boxkleed ;) Maar bestaan er ook matrasjes voor een box of heb je enkel kleden?
    edit: Ik heb matrasjes gevonden. :) Pff, 't is niet simpel als je zo aan een babyuitzet moet beginnen. Verwacht van m'n omgeving ook constant goede raad... ;)

En de camerafoon (om het zo te noemen), die zou dus ook goed werken in een pikdonkere kamer (ivm rolluiken)?

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    21 weken vandaag :D

♪♪ We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal :p ;) ♪♪

10. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Nijntje
    Op een gegeven moment moet je je er ook niet te druk over maken hoor.
    Kind over 20 jaar bij de rechtbank, rechter vraagt: "En heeft u nog verzachtende omstandigheden aan te voeren?" Kind: "Ja, mijn moeder had het verkeerde boxkleedje". Gaat niet gebeuren hoor!!!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ xaph: Ik maak me niet druk hoor :) 't Is gewoon moeilijk kiezen allemaal... Moet er een matrasje in? Of kan je ook gewoon een dikker kleed nemen? Heb er geen flauw idee van! En in een kinderwinkel durven ze je al eens het een en ander aansmeren wat je niet wilt. Vandaar mijn vraag eigenlijk. ;)

Zo, ik heb bijna gedaan met werken (meer op het forum gezeten als gewerkt eigenlijk :)) en namiddag ga ik shoppen met m'n moeder. Even kijken of ik nog iets leuks vind voor mijn trouwoutfit te vervolledigen of zelfs misschien helemaal om te gooien :D

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij gaan eind maart ook trouwen, maar ik wacht nog maar even met kleren kopen want ik heb nog geen idee wat voor maat ik heb tegen die tijd :D Wordt trouwens erg casual, gewoon even langs het gemeentehuis en dan uit eten. We doen het meer omdat het juridisch nou eenmaal handig is dan dat we er zelf zoveel waarde aan hechten, we hebben al lang geleden voor elkaar gekozen. We zijn dit jaar al 14 jaar bij elkaar :$ Geen wonder dat de schoonouders de hoop op kleinkinderen al hadden opgegeven :p

13. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Mijn dochter slaapt al sinds ze om kan rollen op haar buik en heb me er geen dag druk om gemaakt eigenlijk. De eerste maandjes heeft ze natuurlijk wel op haar zij geslapen op advies van de kraamzorg. Maar ze rolde al snel om. Ze slaapt ook niet op een aeroding maar op een gewoon matrasje.

Hier is de kleine meid in me buik lekker aan het spartelen (voel nog belletjes want me placenta ligt aan de voorkant). Nu wil ik het graag hard voelen maar bij me andere dochter was ik het na een paar weken wel zat die zat continu tegen me ribben aan met der kont kon geen lucht happen ;).

14. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi Meiden,

Hier een "gewone" babyfoon hoor, geen camera en als de kleine komt ja dan gaat de foon naar die slaapkamer, Jelle heeft goede longen.

In de box had ik een plastic en daarbovenop een stoffen, lekker zacht. Toen jelle kon zitten aleen de plastic lekker schoon, fijn hoor met de liga enzo... doekje erover en schoon bovendien kan stof als ze gaan staan weg glijden. en als ze een keer erg spugen en het gaat door de stoffen heet trekt het niet in het hout.

Jelle heeft lekker geslapen op zijn zij met een opgerolde handdoek voor zijn buik en benen, later rolde hij zelf steeds naar zijn rug... grrrrrr hij heeft iets een scheef hoofdje, en hij had niet eens een voorkeur naar die kant!!! ik zie dit ook bij veel kindjes op de peuterzaal allemaal scheef of plat, terwijl dat voorheen bijna niet voor kwam... mijn beeb mag straks op de zij slapen dan koop ik wel zo'n speciaal kussen. Met Jelle vond ik dat niet nodig die was zoooo sterk hij was twee dagen oud lag op mijn borst en tilde zijn koppie op en keek mij aan van hier ben ik mama, ben ik niet sterruk toen plofte hij weer neer zoo schattig.

Bij de eerste voel je het bewegen vaak niet zo snel hoor, met de 20 weken had ik nog niets gevoeld en een paar dagen later ploep daar was ie..

Veel plezier met de echo's

Groetjes

P.s ik wil je naam nog niet weten hoor Roosje, ik vind dat juist zo leuk straks elke dag kijken wie er is bevallen en dan de namen te lezen.....

15. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    20 Weken echo en ploep?????

Nou ik kijk er naar uit!

Ik ga trouwens voor een gewonen babyfoon.
    Doet het prima denk ik zo.

Begin trouwens wel mijn twijfels te krijgen over het matrasje van Aerosleep. Vind het een hoop geld....
    Hopelijk vind ik er op de beurs nog wat info over.

Gaan er nog meiden van jullie eigenlijk?

16. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Pff had ik weer. Stond om half 10 bij de VK voor mijn 20 weken echo, kijk ik op mijn afspraken kaart staat er kwart voor 3..... dus ben weer naar huis gegaan haha. Hoe ik nou aan half 10 kwam??
    Jullie horen het snel hoe het was

17. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Ja ik ga naar de beurs, de eerste dag al. Ben benieuwd of er leuke aanbiedingen zijn

18. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Owh, lekker handig van je!!!

Moet je nog langer wachten.... ;)

Ik verwacht best wat leuke dingen op de beurs.
    Heb net in elk geval de tas besteld.
    Naar verwachting zal Mutsy er staan met leuke aanbiedingen en nieuwe kleuren! Dus kan ik gelijk de wagen bestellen :D

Vind het wel bijzonder, nu mag ik erheen voor mezelf :p

19. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Hallo,

Ook ik wil mij hier graag aanmelden. Hoop dat ik gezellig met jullie mag meekletsen.
    Ik ben 12 juni uitgerekend van ons tweede kindje. Mijn dochter is nu 1,5 jaar (is van juli).
    28 Jan hebben wij onze 20 weekse echo. Ben heel benieuwd, willen ook graag weten wat het wordt.

20. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    AARGGHHHH, ik net me laptop aangesloten op de angelsound.
    Werkt het niet!

Wij zo graag het geluid van mijn kind vastleggen! :x

Iemand ervaring mee?

Deel Deze Pagina