Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Melin bij mij ook hoor hypocrieten en achterbaks.. maar dit vind ik dan wel weer heel lief..
    Had ook al aangegeven dat als ze niet wouden komen ze niet hoefden. Want vorige keer was er ooke en baby shower van een meisje van me werk en toen zeiden ze ja ik moet toch kan het niet maken om niet te gaan.. maar ze wouden niet... Dus ik had dat onthouden en aangegeven dat als ze het toch niet goed met me voor hadden ik liever niet had als ze dna kwamen.. Heb het niet in die woorden gezegd maar daar kwam het wel op neer.. Maar iedereen was er..
    Ze weten ook allemaal dat ik niet normaal zwanger ben geworden dus ze gunden mij het allemaal..

Heb zo een leuke trappelzak gekregen.. Die had ze zelf gemaakt echt heel leuk.. En baby nikey's zo schattig alles was eigelijk leuk wat ik had gekregen :D

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ stella: Ik krijg elke afspraak een echo. Maar de 12- en 20-weken echo moeten in het ziekenhuis omdat dat echoapparaat veel nauwkeuriger is dan bij haar in de praktijk. Met dat apparaat kan ze ook 3D echo’s maken. En dat heeft ze de laatste keer dus geprobeerd maar het gezichtje lukte dus niet goed.
    De volgende afspraak mochten we kiezen waar we gingen: in de praktijk of in het ziekenhuis. Als we in het ziekenhuis gingen dan probeerde ze opnieuw een 3D echo te maken. Maar dat is alleen overdag, en in de praktijk kunnen we ook ’s avonds gaan. En vermits mijn vriend heel graag elke echo meegaat maar overdag moeilijk kan met z’n werk, hebben we een afspraak in de praktijk gemaakt. Moest hij nu een job hebben waarbij dat geen enkel probleem was, hadden we misschien wel voor de echo in het ziekenhuis gekozen.
    ’t Is dus niet zo dat we een aparte afspraak gemaakt hadden voor een 3D-echo. Voor ons was het een leuk extra’tje :)

@ funkie: Wat leuk dat je collega’s dat voor je georganiseerd hebben!!! :D Heb zelf nog nooit een babyshower meegemaakt maar gelijk je het beschrijft lijkt het me super!

@ hier: Gisteren gaan uiteten bij de vereniging waar we zijn aangesloten. Heel leuk en heel lekker, alleen kon ik me niet meer houden op m’n stoel van de pijn in m’n ribben… :( Ben blij als ik woensdag naar de dokter kan gaan en het eens vragen. Want als het kraakbeenontsteking is ben ik er ook vanaf met een zalfje…
    Verder heel goed geslapen vannacht, alleen vanmorgen snel moeten opstaan want m’n rug wilde niet mee… ;) Maar ondertussen al de strijk weggewerkt. ;) Ga dadelijk het materiaal voor de suikerbonen oppikken in de winkel en dan nog boodschappen doen. Wat wasjes draaien… Het zal snel avond zijn! :)

En nog effe ego: Vandaag 24 weken! :D

3. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Ik heb t mn vorige zwangerschap ook gedaan maar kon op t einde niet meer lopen. Het maakte t alleen maar erger. Mijn bekken is echt uit zn groeven getrokken.

ff iets anders...
    Als ik nu al dingen wil weggooien zodat ik dat straks voor de verhuizing niet hoef te doen ben ik dan te snel?
    Nu kan ik nog iets straks kan ik amper nog mn huishouden doen, en na de bevalling heb k t super druk met de kleine meid en mn 2 jongens.

Loop ik te hard van stapel? Of denk ik alleen logisch en goed vooruit omdat ik t straks niet meer kan?

4. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hier ga ik vanavond maar eens naar kijken

Het wonder van de geboorte RTL 8

Documentaire
    Met de nieuwste technieken wordt een beeld gecreëerd van enkele bijzondere zwangerschappen. Aan bod komen onder andere een identieke vierling, een bijzondere drieling en het 'verdwenen tweeling syndroom'.

Datum:
    27 februari 2010
    Uitzendtijd:
    21:00 - 22:30 uur
    Genre:
    Documentaire

5. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Lekker zelfgesneden frietjes gegeten.
    Nu legt man lief de kids op bed en brengt een deken en kussen mee dan kan ik zo lekker gestreken zodat ik vanavond nog normaal kan lopen naar mn bedje toe.

Prettige avond meiden.

xxxxx

6. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijntje 1984: aha, nou dat is inderdaad goedkoop, dat ze het kon proberen. Jammer dat je vriend geen vrij van zijn werk kan krijgen overdag om mee te gaan. Maar 2D is natuurlijk ook leuk.

@roosje, denk dat ik die documentaire gemist heb...en anders ga missen (ivm OS). En hoe eerder je dingen weggooit, hoe beter lijkt me. Nu heb je tenslotte nog de meeste energie. Mijn werk gaat tijdelijk verhuizen (hele middelbare school!) en dat inpakken en verhuizen gebeurt in mijn verlof. Daar ben ik wel een beetje blij om. Maar het jaar daarop gaan we weer terug ons gebouw in, dus dan zal ik wel moeten mee-inpakken - maar gelukkig mis ik het 'opruimen en weggooien'.

Stella

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Goedemorgen
    hier vandaag echt een zondag dagje
    alleen moet een berg was wegwerken dus dat is mijn doel vandaag haha

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja idd! Wij moeten ook maar 3 echo's gedurende de hele zwangerschap betalen (met uitzondering van de extra echo die nodig was na de nekplooimeting), omdat de mutualiteit er ook maar 3 terugbetaald (maar die extra om medische redenen betalen ze wel terug). Dus als we volgende keer terug voor 3D zouden kiezen, moeten we dat dus niet betalen. ;)
    2D is ook heel leuk om te zien! :) Ben gewoon elke keer heel blij dat alles goed gaat met onze spruit. En in juni kan ik hem of haar in m'n armen houden, da's nog steeds het belangrijkste!

@ Melanina: Veel sterkte met de was weg te werken :D Ik ben nu sinds een tijdje mijn was echt goed aan't bijhouden en ik moet zeggen dat dat in werk scheelt (maar da's met alles zolang je het maar bijhoudt ;) ). Hier moet nu nog een mand terug de kast in en eentje moet nog drogen. Dus geen wasdag voor mij vandaag :)

@ hier: Kleintje is heel druk! :D Echt zalig!
    Het is hier ondertussen hard beginnen waaien :( Ze geven storm voor vanmiddag... Niet zo mijn ding!

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    voor me zwangerschap ging het hier ook goed hoor maar die trappen steeds op lukt me niet lijkt wel of me benen van beton zijn zo zwaar .
    maar goed moet dus wachten tot me ventje alle was naar boven gebracht heeft .
    lig nu nog ff lekker te luieren zo ff wii-en

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, hier ligt ventje met hondje nog fijn in bed... Gisteren weer wat laat thuisgekomen :D

Ik moet zeggen dat ik de laatste week ook moeite begin te krijgen met trappen lopen. Precies of m'n buik echt in de weg zit en m'n benen niet meer omhoog willen.

Maar ik strijk steeds beneden in de woonkamer voor tv (is veel aangenamer! ;)) en dan laat ik m'n vriend de mand mee naar boven nemen en kan ik het terug in de kast leggen.

Veel plezier met wii-en! :) Ik ga even van een heerlijk badje genieten.

11. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Roosje
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ik geef je groot gelijk dat je nu je nog wat kan vast begint met wat dingen opruimen. Ik heb in de eerste maanden ook steeds als ik me fit genoeg voelde dingen voor de baby gedaan, waren erg vroeg met meubels uitzoeken en zo. Daar ben ik nu blij mee nu ik moet rusten! Je weet nooit hoe het verder loopt, je weet alleen dat het waarschijnlijk nog een tikkie zwaarder wordt met een dikkere buik!

@bevallingsverhalen
    Mijn vriendin heeft bij de eerste elke wee weggepuft met "De volgende komt uit China", daar moest ik erg om lachen :D Inmiddels is ze enkele maanden geleden bevallen van haar derde kindje :p

@hier
    26 weken en twee dagen, ik zit in het laatste trimester volgens mij :) Ik zit in elk geval in de dubbele cijfers, 96 dagen tot de uitgerekende bevaldatum.
    Verder voel ik me goed zolang ik maar veel rust. Mijn moeder is een weekje in de buurt, das ook gezellig. Die woont aan de andere kant van het land. Ze logeert bij een vriendin, was mij te druk helaas. Maar ze kan nu wel gemakkelijk even langskomen.

12. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgem meiden, hier ook een rustige dag voor de boeg, heerlijk vooruitzicht. Mn meisje is heeeeel erg druk nu dus ga ff lekker van dr genieten :p

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    hier net 3 wassen weg gevouwen nu de rest nog haha
    verder ook een rustig dagje gepland volgende weekenden tot mei zijn bijna allemaal bezet met verjaardagen :)
    Dus als het dan mei is lekker verlof.

Wanneer hebben jullie allemaal verlof en tot wanneer???

14. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @melanina; hier precies het zelfde. Moet nog aan de strijk beginnen, het wassen doet mijn man. Fijn dat jij al het vouwwerk gehad hebt.
    Mijn verlof loopt van 30 april t/m 25 oktober als alles normaal gaat. Dan stop ik 6 weken van te voren (5 weken en een week vakantie). Het is zolang omdat ik de schoolvakantie (grote vakantie en herfstvakantie) aan mijn verlof mag knopen (onderwijs).

@nijntje: ik kan ook niet wachten tot ik m'n zoontje in mijn armen heb. Al kijk ik ook uit naar mijn verlof. Morgen weer werken voor nog 9 weken. Pff waar ga ik de energie vandaan halen...

@xaph, leuk dat je moeder een weekje in de buurt is. Hier ook een moeder die ver weg woont. Na de bevalling vorige keer is mijn moeder een paar dagen gekomen (nadat de kraamhulp weg was). Dat was ook prettig. Wie weet kan ze nu weer vrij nemen van haar werk.

Stella

15. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

Mijn verlof begint 12 mei weet nog niet tot waneer want heb nog veel vakantie dagen en weet niet of ik die op neem gelijk na me verlof moet nog even kijken

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik heb verlof van 20 mei (ong) tot (ong) 1 november
    kan niet wachten ben er zo aan toe .

Hebben jullie de baby kamer al af ??
    zo ja is het miss leuk om fotos te laten zien
    en anders fotos van gekochte dingen ofzo.

17. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ik ben nu aan het verven in de babykamer.. althans de posten en de deur.. alleen naar mijn weten ziet het er niet uit hahaha... moet een keer of 3... mijn vriend is er niet, dus ik dacht ik begin alvast...

ik zal straks of morgen de kadootjes van de babyshower erop zetten en het kamertje enzo wat we gekocht hebben

18. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

Hier geen verlof ben fulltime mama ;)
    Blijf zeker nog thuis totdat de kleine 2 en half is dus ben nog ff thuis.

Zo naar mn ouders want die zijn vandaag 24 jaar getrouwd.

De jongens hebben beide speelgoed kisten geplunderd er ligt echt OVERAL speelgoed pffff nou ja ze blijven van mijn spulletjes af ;)

19. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    gefeliciteerd roosje met je ouders.
    hier gaat het speelgoed ook de hele kamer door, gister alles met ruben opgeruimd, maar daar zie je nu niks meer van ahahah

melanina: mijn verlof begint 25 april, alleen zit ik al 4 weken in de ziektewet, en dan zal zo blijven totdat het overgaat in verlof.
    en geloof dat ik dan tot 17aug uitgekeerd krijg, ik ben zelf een invalkracht dus als ik die week nog geen zin heb vanwege mooi weer ofzo ahahah, dan ga ik nog niet, alleen ja dan heb je geen inkomen, dat is dan weer het nadeel.
    maar zal in aug ergens wel weer beginnen.

hier is de babykamer gearriveerd en in elkaar gezet!!echt heeeel leuk *zwijmel* haah
    moet er nog wel foto's van maken, en we moeten ook nog zo'n behangrand opplakken, en schilderijtjes enzo....als dat is gedaan...volgen er foto's

verder heb ik ineens zo'n pijn aan mij stuitje, en heupen, en s nachts ook aan mijn schaambot, als ik draai knakt er van alles...AUW...

20. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb me verlof op 21 mei,4 weken van t voren, probeer ik. dan tot 10okt. en nog 4 weken vakantie erachter,dus ga maar is rond 10sept weer werken haha...lekker heel de zomer thuis heeeeeerlijk! hihihi.

nog 4 weken ,dan eindelijk de babykamer! lekker alles inruimen! leuk!

@desi23 heerlijk om je kamertje in te richten he! ben benieuwd naar de foto's hihi kijk er ook erg naar uit!

Heerlijk aan het genieten!

xxx

Deel Deze Pagina