Inleiden viel mij anders reuze mee en ik had 1 cm ontsluiting dan is er niks erg aan voor de baby....
Dat forceren is niet goed voor de baby, het is natuurlijk altijd beter als ze zelf komen. Als ze er zelf klaar voor zijn.
Hangt helemaal van de situatie af... En hoe moeder en kind eraan toe zijn... Kan je denk ik niet over oordelen als je niet zelf in die situatie zit of hebt meegmaakt! Hangt van zoveel dingen af. Maar ben wel met je eens dat een natuurlijk opgewekte bevalling een ideaal situatie is!
Ja dingen die ik niet meer gebruik, zoals spelletjes en straks winterkleding, servies, boeken, papieren die in mappen zitten, foto albums zulke dingen wil ik alvast maar gedaan hebben ook dvd's pc spelletjes. Wat ik niet meer nodig heb of zelden gebruik gaat de dozen in. Meubels en zo en kleding en overig servies is pas later aan de beurt. Ben ook zo benieuwd hoe mn katten reageren. Vrijdag eind de middag gaan we nog een keer kijken met de kids erbij. Ben erg benieuwd naar hun reacties
@Gijsje: hopelijk is je kiespijn inmiddels gezakt. @Melanina: fijn dat alles goed was bij de vk en die kilo's komen vast nog wel. Vandaag op mijn werk zij een collega (vrouw): je kunt nu wel zien dat je bent aangekomen, je gezicht is dikker. Maar daar wil ik helemaal niet aankomen en had zelf juist het idee dat het ook wel meeviel. Stella
goedemorgen nou ben mega beroerd maagzuur spugen bleg maar 4 uurtjes geslapen dus word een lange werkdag denk ik.
Goedemorgen, hier niet zoveel nieuws te melden, behalve dat vandaag de eerste dag is dat ik verplicht minder ga werken, ben benieuwd of ik aan het einde van de week minder moe ben. Even een vraagje: Heeft iemand een goede baby uitzet lijst?? Er staan er zoveel op internet die allemaal verschillen. Misschien iemand met ervaring??
@ Melanina: Fijn dat alles ok was bij de vk. Jammer van je spugen... Ik had gisterenavond toen ik ging slapen al last van maagzuur, dus maar meteen mijn hoofdeinde omhoog gezet en heb nu heerlijk geslapen! Alleen veel te kort... Moet eigenlijk dringend vertrekken om te gaan werken, maar heb vandaag niet zoveel zin. @ Meisje: Ik heb een paar rompertjes maat 50 (denk een stuk of 4) en evenveel in maat 56. Kleertjes heb ik van elke maat 2 neutrale dingen. Dus als ik bevallen ben zal mijn mama of zus even moeten gaan shoppen En idd, je krijgt ook veel dus ga nu niet te veel kopen. @ stella: Ik heb dit weekend ook van 3 personen gehoord dat m'n gezicht dikker geworden is. Hierdoor wordt er toch gesuggereerd dat het een meisje wordt. Hoewel ik mijn buik naar voren draag en niet rond, blijven ze twijfelen want dat wijst nl. op een jongen... Ach, laat ze maar gissen! Wij weten het toch niet. Zo, ik ga me maar eens aankleden en naar het werk vertrekken. En vandaag ook maar eens bellen voor onze trouwringen, want volgende week is het zover, maar we hebben onze ringen nog steeds niet...
Goeiemorgen meiden, zal me ook weer ff laten horen. Melanina, sterkte vandaag meis. Nijntje...hup opschieten haha, lekker kalm aan he als je geen zin hebt ! Desi, veel plezier vandaag, hoop dat die kleine nu wil poseren ! Laat je het nog ff weten ? Hier alles goed, wel vaak moe pffff. Lekker vrij vandaag dus kan kalm aan doen
dat zijn volgens mij maar fabeltjes hoor. Mijn buik is nu juist hetzelfde als bij mijn dochter. Helemaal rond. En zou bij ons nu toch echt een jongen zijn .
Ik geloof er ook helemaal niet in hoor Maar 't is echt grappig hoe de mensen gissen wat het gaat worden! Voor ons is het gewoon het belangrijkste dat het een gezonde baby is. @ belin: Zit ondertussen met dikke tegenzin op m'n werk... Heb er echt geen zin in vandaag! Kon al niet uit m'n bed vanmorgen en mijn energie is ver te zoeken... Ach, nog twee daagjes na vandaag, want vrijdag heb ik een vrije dag.
hoi meiden nijntje:weet je al meer over je ringen?wat balen da ze er nog niet zijn...je hebt ze toch nodig volgende week ahahha en over dragen van de buik, bij mij zit er ook geen verschil in toen ik zwanger was van ruben, draag wederom naar voren dus ja het klopt niet altijd hahaha hier gister om 8uur al op bed!!!erg he!!!hahaah ben wel uitgeslapen, ruben is nu naar de peuterspeelzaal, dus tv staat aan, ATWT en straks GTST hahaha en laptop op schoot, lekker relaxen
Heb net gebeld en ze zouden bij de graveur zijn. Omdat we niet dezelfde ringen besteld hebben en allebei van een ander merk, zijn ze nu bij een professionele graveur zodat er geen verschil in zou zitten. Vanaf donderdag zouden ze bij de juwelier zijn, dus dan gaan we ze dit weekend halen Wiiii!!! Kunnen we al oefenen om de ringen aan te doen Hoe is het met de teenblessure? Betert het wat?
@ Nijntje, spannend! @ Desi, goed uitgslapen dus! Lekker toch, zo'n relax-dagje! @ Tihany, ik heb wel het idee dat ik nu anders zwanger ben dan van Luuk. Maar kan ook komen doordat ik nog wat kilo's over had van de eerste zwangerschap, dat het nu anders tekent. @ Minifien, vwb de uitzetlijst, ik zal eens kijken wat daarop allemaal staat en je ook écht nodig hebt. Staat mij bij dat we lang niet alle hebben gebruikt. Bijvoorbeeld navelbandjes was echt overbodig en talloze badderproducten ook. Je moet ook maar afwachten wat voor een huidje je baby heeft. Wij hebben in het begin bv alleen maar Balneum gebruikt in het badje, tegen een zeer droge huid. Alle verschillende zwitsalproducten zijn soms niet eens open geweest! @ meisje, als je het aan mij vraagt, kan je niet genoeg rompertjes in huis hebben. Om nou te wachten waarmee de kraamvisite aankomt lijkt mij niet handig. Maar aan de andere kant ligt het er ook aan hoe vaak je wellicht wast. MAar ik vond het wel handig om een stuk of 6 rompertjes te hebben in elke maat. Zeker in het begin poepen of piesen ze het nog wel eens onder.
nijntje:wowie!!het weekend je mooie ringen!!! teentje: ja dat duurt lang joh, elke keer als ik denk oh het gaat beter, doe ik weer teveel schijnbaar en begint de ellende weer. mijn voet is nog steeds bont en blauw, en lekker donkerpaars, dus het heeft een beste klap gehad, als het er na 2 weken nog zo uitziet,. vanmorgen ruben op de fiets weggebracht dat ging beter met mijn teen dan autorijden want dat is geen doen. maar het zal vanzelf wel eens overgaan ahhaaha heb de mazzel dat ik niet meer hoef te werken ik ga ruben ophalen van de peuterspeelzaal, lekker door het zonnetje!!heerlijk
Ja da's het risico als je minder pijn voelt he... @ minifien: Ik ben nog eens op zoek gegaan naar mijn kraamlijst, maar vind ze niet meer. Het was een hele handige lijst, maar kan niet meer zeggen of ze thuis in een boekje staat of op internet. Aan de mama's die al een kindje hebben: wanneer begin je met kleertjes te wassen? Ik moet de kleerkast ook nog uitwassen, maar daar wilde ik mee wachten tot na de trouw. Dan kan ik alles op m'n gemakje doen
nijntje: met de zwangerschap van ruben heb ik dat volgens mij tussen de 33 en 35 weken gedaan, de kleertjes wassen.
Zo wat is mn jongste hyper........ Net weer naar de peuterspeelzaal geweest. Lucas komt in het middag groepje dit is speciaal voor de kindjes die extra aandacht nodig hebben bijv zoals lucas met praten. Nu moet ik een brief regelen dat er haast achter zit van de wijkverpleegkundige (cb) die neemt contact met mij op zodat luuc er zo snel mogelijk heen kan Lucas en Jesse wilden echt niet weg daar hahaha Vooral Lucas had t naar zn zin 1 van de leidsters had hij gister ff gezien hij zag haar en gaf dr gelijk een knuffel zoooo lief (L) Nu die hypere zoon van me eens op bed leggen en ff spelen met lucas als jesse op bed ligt. Hier draag ik trouwens net als mn vorige 2 zwangerschappen alles naar voren. Krijg ook altijd complimentjes over mn buik Dus voor mij zijn t baker praatjes
Hey allemaal! ff een berichtje van mij. Gister controle gehad en alles was ok. Ook suiker was goed. (sta onder controle omdat mijn dochter behoorlijk aan de maat was met de geboorte). Ik krijg ws nog een groeiecho ergens rond de 34 weken. Heb niet alles terug gelezen, wel een vraag over kleertjes wassen ed. Toevallig vanmorgen de nieuwe kamer van mijn dochter uitgesopt en ze slaapt Nu voor het eerst in haar grote bed, ze is gelijk gaan slapen en ben benieuwd naar straks als ze wakker wordt, of ze ook blijft liggen. Dus als het allemaal goed gaat, kan ik de babykamer ook gaan uitsoppen en wat nieuwe kleertjes ed kopen. (ik heb al genoeg eigenlijk...) De kleertjes heb ik bij m'n 1e zw.schap rond 32/33 weken gewassen, omdat wij daarna nog moesten verhuizen, had ik dat alvast maar gedaan. Hmm, alweer een lap tekst zo... Ga proberen wat terug te lezen, maar eerst wat slapen. Ben snotverkouden en dochterlief heeft afgelopen nacht van 11.00 tot 3.00 liggen brullen. Ben er wel 8x uitgeweest En waarom? Wie het weet mag het zeggen . *gaap*. De groetjes allemaal!
zo heerlijk een uur gewandeld met dochterlief eerst een half uur zelf gerend en gedaan naar speeltuintje geweest en toen in de buggy een half uur rond gewandeld en van het heerlijke zonnetje genoten toen in de tuin achter de konijnen aan gerend en gedaan en nog ff lekker gezeten in de zon nou ze ligt er alweer ff in mama ligt op de bank met een kop thee en een koek en de laptop zo meiden ga eens bijlezen