Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha tihany, lijkt wel of die kleintjes het erom doen he !

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Dag meiden!
    Weer even een berichtje van mij.. lees wel alles mee hoor, maar heb zelf gewoon niet veel te melden.

De verbouwing loopt qua bouw op zijn eind, gelukkig. Ben al die herrie nu wel een beetje zat aan het worden. Iedereen zegt al dat die kleine van ons straks overal door heen slaapt doordat ze nu al zoveel herrie te verduren krijgt :D . Vanaf morgen begint de stucadoor hier en die is tot eind volgende week bezig. Dan kunnen we eindelijk de meubels weer gewoon terug zetten e.d.

Met de kleine gaat alles goed, en met a.s. mama ook. Ze is iedere dag echt wel aanwezig. 's Avonds als we in bed liggen is ze erg druk in de weer. Gisteren zag je zo een hele bult zitten aan de rechterkant, leuk om te zien! En wanneer manlief wil voelen dan laat ze zich ook goed voelen.

Over 2 weken komen de meubels voor de babykamer eindelijk binnen. Kan mij niet snel genoeg komen.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij werken allebei voltijds en we zijn allebei van het principe: liever nu op het gemakje wanneer we zin hebben, dan zo snel snel op het laatste alles moeten regelen. We gaan dus voor stressloos :) Kinderkamer moet wel nog uitgewassen worden maar da's voor na ons huwelijk en kleertjes worden pas eind april ofzo gewassen. Zo is alles mooi verdeeld! ;) Elke keer opnieuw iets om naar uit te kijken en voldoening uit te halen.

Mijn gyn maakt ook elke controle een echo, maar er zijn dus ook gyns die dat niet doen. Gelukkig mag jij ook elke keer kijken. Leuk he! :D Ik moet nog 2 weken geduld hebben, maar met ons huwelijk in het vooruitzicht gaat me dat wel.

Straks moet ik laten bloed prikken een uur nadat ik een flesje glucose heb moeten drinken. Dit om de afbraak van de suikers in het lichaam te kennen en om zwangerschapsdiabetis op te sporen en/of uit te sluiten. Hoop alleen dat ik van al die suiker niet ga moeten overgeven... Maar dat zullen we straks wel zien.
    Moet hiervoor naar de ha gaan. Zij kan ook naar het hartje luisteren, dus misschien vraag ik er wel even achter. Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik het zo zou gaan horen. :D We zien het hartje op de echo altijd flink kloppen, maar er zit geen geluid op haar machine... ;)

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk ook dat je kiest voor geen stress ! Wij doen het ook stap voor stap en dan is alles op tijd gedaan ! Hopen inderdaad dat je dan ff naar het hartje mag luisteren...das ff genieten he ! Gelukkig dat jou gyn ook iedere keer laat kijken ....is toch wel fijn dat je je uk zo regelmatig ziet he ! Ik ga de deur uit..moet naar mn werk. Tot laters

5. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder trouwens hoe ze dat bekijken bij jou voor die suiker. ik moest drie keer op 1 dag bloedprikken. Om 8 uur nuchter, om elf uur en daarvoor ontbijten en om drie uur en daarvoor gewoon lunch. Of is dit niet hetzelfde ??????????

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Dank je!

Ik moet ook zo lachen om mijn vriend, ook zo'n grote stoere vent. Maar elke keer als hij de schoentjes maat 17 ziet die ik gekocht heb begint hij te giechelen, echt waar :p Nou weet ik ook wel dat die helemaal niet praktisch zijn, maar ze waren zo schattig (en goedkoop, 2 euro) dat ik ze als een soort 'mascotte' heb gekocht de middag na de goede combinatietest met 13 weken.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, mini-schoentjes! ;) Zijn zo lief he! Ik denk dat ik voor de winter misschien ook zoiets ga zoeken. Lijkt mij toch iets warmer aan hun voetjes.

Ik had post gekregen van babydump met daarin een gratis paar sokjes. We moesten nu van hem elk een sokje op ons nachtkastje leggen... Heb ze toch maar bij de rompertjes en andere sokjes gelegd :D

@ belin: Bij mij wordt er niet geprikt als ik nuchter ben. Moet straks om 16u30 gewoon dat flesje glucose drinken en om 17u30 bloed laten prikken. Sommige dokters prikken ook nog bloed net voor je dat flesje drinkt, maar dat moest ik niet doen...

8. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roosje: ja, hele mooie foto voor je geboortekaartje.

@nijntje1984: wat leuk dat je man zo meeleeft!

Stella

9. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

heel ff kort.

Mijn internet kastje heeft het opeens begeven dus ben ff minder online.
    Als er iets is laat ik t weten maar ben dr ff niet tot ik een nieuwe binnen heb.

Tot snel allemaal
    xxxxxx

10. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey lieve Juni mama's,

Heel af en toe spiek ik nog even mee hoe het met jullie gaat maar moet eerlijk zeggen dat het af en toe best pijn doet. Vooral nu de meesten van jullie zover zijn als toen *jurre geboren werd.

Toch wil ik jullie nog even laten weten hoe het vandaag bij de gyn was geweest.

Hou je vast, het is een heel verhaal:

Vooraf bedacht dat het verstandig was om geen verwachtingen te hebben van het gesprek dus ik dacht laat ik hem maar eerst even praten. Hij vroeg natuurlijk hoe het ging met ons en daar kwamen wel wat tranen. Uiteraard heb ik hem nogmaals bedankt voor de kans die we gekregen hebben. Hij vond het fijn om te horen dat we wel altijd realistisch zijn geweest in wat ons te wachten zou kunnen staan toen we opgenomen werden in het ziekenhuis. En zoals ik al dacht, hadden we alles al besproken en waren er verder geen verrassende aanvullingen van zijn kant. Top!!

Dus op naar het onderzoek. Eerst werd de baarmoedermond bekeken. Er zat een litteken van het uitscheuren van de cerclage maar dat zou geen gevolgen hebben. De baarmoeder leek goed hersteld. Toen voelen aan de baarmoedermond en deze is erg kort. Wij dachten even dat het kwam omdat hij nog herstellende is maar dit is dus altijd al zo geweest. Dat wisten we dus nog niet.

Toen een inwendige echo. Baarmoeder zag er keurig uit met nog een restje smurrie die er met de eerstvolgende menstruatie uit moet komen. Daarna het checken van de eierstokken. Links was wel wat activiteit te zien maar rechts zat een meeeeeegaaa ei. Ik zei meteen: volgens mij sta ik op knappen. Hij moest lachen en inderdaad: mijn eerste ei plopt vandaag. Dus hij zei voor de grap: dan weet je meteen wat je vanavond kunt doen of laten. De keuze is aan jullie. (advies is om deze ongi even af te wachten vanwege de Asherman maar ook dat alles dan mooi schoon is. En dat doen we natuurlijk)

Over mijn angst voor de Asherman, het is nu nog open en over twee weken moet ik ongesteld worden. Als ik over drie weken niet gemenstrueerd heb, is de Asherman terug. Dit kan niet dan alsnog later komen. Dus is het open blijft het open. Dat was een super goed bericht.

Daarna nog een hele poos aan zijn tafel nagepraat. Hij zou het zonde vinden als we kinderloos door het leven zouden moeten omdat hij ons veel te leuk vond. Hij geeft ook aan dat we niet moeten wachten met het weer proberen als we dat natuurlijk zelf zouden willen. Ook qua verwerkingsproces bij ons en hoe we er mee omgaan, ziet hij geen enkele reden om te wachten. Daarnaast ben je ook niet 1-2-3 zwanger natuurlijk.

Mocht ik weer zwanger worden, moet ik met 8 weken bij hem komen. Met 13 weken krijg ik dan een primaire cerclage. Dezelfde als ik nu gehad heb maar dan veel eerder in de zwangerschap. Hij wil niet preventief protulon injecties (geloof da thet zo heet) geven omdat hij niet denkt dat dat mij verder helpt. Het is van dit spul bewezen dat het een vroeggeboorte (32 weken of later; ik val dus niet in die doelgroep) kan voorkomen maar op de lange termijn is niet onderzocht wat voor invloed dit op de kinderen heeft. Het ziet er allemaal heel gunstig uit maar dat was met DES natuurlijk destijds ook.
    Ik zal met die primaire cerclage elke week op controle moeten komen en veel rusten. WAt het precies inhoudt qua werk, bedrust en dergelijke zijn vragen die ik nog niet gesteld heb. Dat doe ik bij de volgende controle over drie weken.
    Hij is zeeeeeeer positief over een nieuwe zwangerschap. Twijfelde nergens en was vastberaden dat we een heel eind kunnen komen. De cerclage wordt met 37 weken verwijderd. Hij kan natuurlijk geen garanties geven en uitsluiten dat het kind eerder komt maar dat kan hij bij een normale zwangere ook niet.

Maar het is dus zeker dat het Cervix-insufficientie is dankzij de operaties aan de Asherman. Mijn baarmoedermond was te zwak waardoor hij de druk van Jurre en zijn vruchtwater niet aankon. Hij is open gaan staan, de vliezen zijn eruit geplopt en daardoor is mijn lijf geprikkeld om weeen op te wekken en de bevalling in te zetten.

Dus ... deze ronde laten we overgaan (ook al plopt er vandaag een ei)........... en misschien gaan we er dan wel voor. Spannend hoor!! Maaaaaar we zien wel hoe het loopt. Voor Jurre hadden we ook de instelling: we zijn gelukkig met zijn tweetjes en als het komt dan komt het,komt het niet dan is het ook goed. Ik merk dat ik dat gevoel nu ook weer aan het krijgen ben en dat voelt prettig.

Nou een heel verhaal geworden. Vandaag voelt het goed het gesprek en misschien verandert dat wel weer. Nu genieten we even van dit moment.

Ik hoop dat ik nog voordat jullie superwondertjes geboren worden, hier mag komen vertellen dat *Jurre een broertje of een zusje krijgt.

Enne dames...... als er iets heeeeeeeel bijzonders bij jullie gebeurt de komende maanden, komen jullie me dan even halen?? Ik blijf in gedachten echt bij jullie maar het doet soms teveel pijn om dagelijks mee te lezen.

Dikke dikke dubbele kussen: eentje voor de mama's en eentje voor de kleintjes (en twee mensen een driedubbele natuurlijk voor de twins)

11. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Hoi Bramtim,
    Fijn dat je je verhaal nog even komt doen. Ik denk nog regelmatig aan jullie....
    Gelukkig hebben jullie goed nieuws gekregen bij de gyn gekregen!! Ik ben echt heel blij voor jullie.
    Ik wens je heel veel sterkte nog de komende tijd en veel geluk bij een eventuele volgende zwangerschap.
    Laat je tussendoor nog iets van je horen?
    Liefs minifien

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ bramtim: Ik zit hier met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen! Zo mooi verteld!
    Wel fijn dat jullie zo'n goed gesprek met de gyn gehad hebben. En zeker dat de mogelijkheid bestaat om terug zwanger te worden. Nu alleen hopen dat die verdomde Asherman niet terug komt en het geluk alleen nog maar toelacht voor jullie!
    Voor mij, maar ik denk dat ik ook wel voor de andere juni 2010 mama's mag spreken, ben jij nog steeds een juni mama. Tuurlijk houden we je op de hoogte en dragen Jurre* mee in onze harten!

@ hier: Gisteren bloedafname gehad bij de ha. In de urine zaten geen eiwitten en suikers, dus dat is al goed. De bloeduitslag mag ik morgennamiddag al gaan afhalen, maar denk dat me dat pas lukt begin volgende week. De gyn zal het dan met ons bespreken.
    Verder heeft ze ook naar de harttonen geluisterd. Er kwam een spontane smile op haar gezicht toen ze haar machinetje aanzette. Alles dik in orde! :D
    De pijn in m'n ribben (net onder m'n borst) is zoals ik al dacht een verkeerde houding. Hierdoor straalt de pijn van m'n bovenrug uit naar m'n ribben. Moet nu elke avond een warmwaterkruik in m'n rug leggen, meer kunnen ze er op dit moment niet aan doen. Als het verder in de zwangerschap onhoudbaar wordt, dan kan ik nog altijd fysio krijgen.
    Ben ook nog op de weegschaal gaan staan, maar toen schrok ik even! Op 3 weken tijd 3,5kg bijgekomen! :$ Heb ik me vanmorgen thuis gewogen (want van dat gewicht ga ik eigenlijk uit, is dan ook steeds dezelfde weegschaal) en zat ik op 2,4 kg... Klein verschil als je het mij vraagt :p Ben nu dan in totaal 7,2 kg bijgekomen op net geen 25 weken zwangerschap.

Zo, ik ga me weer eens vooruitslepen want moet mijn laatste dag van de week gaan werken. Maar de zon straalt zo heerlijk binnen in huis dat ik daar geen zin in heb :D

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Wauw Bramtim wat een verhaal weer..
    Fijn dat je gyn zo ontzettend positief is. ook al heb je nu een moeilijke periode,is het toch weer een positief lichtpuntje denk ik.
    Ik denk dat idereen hier wel begrip heeft voor het feit dat je hier niet dagelijks meer aanwezig bent.
    Ik hoop dat jullie snel jullie wondertje mogen meemaken en Jurre* een brusje mag krijgen.

Ik vind het echt ontzettend knap hoe sterk en stoer jullie je hier doorheen hebben geslagen en nog steeds doen.
    Ik denk dat veel mensen het niet zo zouden kunnen doen en ik zou zeker zo sterk niet zijn denk ik.

een hele dikke knuffel voor jou en je mannetje

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Bramtim: ben blij nog eens iets van je te horen. ben zo blij dat jullie goed nieuws gekregen hebben. en hopelijk mag je ons heel snel het goede nieuws komen vertellen dat Jurre* een broertje of zusje krijgt.

@voelen: denk dat het nog wel eventjes zal duren eer manlief ons kleine ventje kan voelen. M'n dochter was daar ook zo'n koppige in. Constant woelen en als ik manlief dan een keertje liet voelen, stopte ze. Net alsof ze het weten. Zou tof zijn moest onze dochter het ook eens kunnen voelen. ze zit 's avonds heel vaak aan m'n buik. Dan wil ze kusjes geven aan broer.
    voor de rest gaat het hier.
    nog 6 werkdaagjes. En dan zit het er eindelijk op. Kan ik eindelijk gaan genieten. En het mooie weer zit er dan ook aan te komen. Kan ik fijn leuke dingen gaan doen met m'n dochter.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Da's aftellen he, nog 6 werkdagen! :D Maar da's ook wel tof voor je dochter, dan heeft ze mama nog een tijdje helemaal voor haar alleen. ;)

16. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Bramtim, wat klink je ontzetten positief meid!
    Knap van je.....

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Maart
    04-03: Belin controle gyn
    05-03: Desi23 controle gyn
    05-03: Gijsje controle gyn
    08-03: Moettie30 controle vk
    09-03: Krissie2712 controle vk
    09-03: Mause controle vk
    12-03: Silvia009 groei echo + controle gyn
    15-03: Roosje23 controle vk
    15-03: Sabine25 controle gyn
    16-03: Foekie controle vk
    16-03: Nijntje1984 controle vk
    16-03: Yvy30 controle vk
    16-03: Stella0610 controle vk
    18-03: Juudje27 pretecho + controle vk
    23-03: Gijsje controle + echo
    25-03: Meisje89 controle gyn
    26-03: Belin groeiecho + controle gyn
    26-03: Mause pretecho
    29-03: Tihany controle gyn
    29-03: Belin pretecho

April
    01-04: Sabine25 30-weken echo
    02-04: Funkie groeiecho 31 weken
    07-04: Minifien pretecho
    07-04: Meisje89 controle vk
    16-04: Belin controle gyn

Mei
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ja, ze gaat ondertussen wel hele dagen naar school. maar de woensdagnamiddag gaan voor mij & m'n dochter zijn.

19. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bramtim, wat fijn dat de gyn zo positief was en wat hb je dit ook weer mooi geschreven ! Ik gun jullie alle goeds van de wereld meis

Nijntje. fijn dat je urine goed was he !

Hier net terug van de gyn en goddank een keurige bloeddruk :p zooooo blij mee. De uitslagen van het bloeddprikken van verleden week ivm zwangerschapssuiker waren ook binnen en ook deze waren prima. Groei van mn meisje gaat ook keurig. Mocht nog lekker ff naar dr kijken, heerlijk...ze was druk bezig joh maar daat voel ik ook wel ;) Kan er weer ff tegen ! Ze heeft ook al de fspraken al gemaakt tot de derde week van mei dus ook dat is geregeld !

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ belin: Wat fijn dat je bloeddruk zo goed is! Moet je nog steeds medicatie hiervoor nemen?

Deel Deze Pagina