Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja de medicijnen blijf ik de hele zwangerschap nog slikken. Ze vind het te riskant om nu te stoppen omdat de bloeddruk dan weer opeens omhoog KAN schieten. Na de zwangerschap gaan we het afbouwen en dan hoef ik ze waarschijnlijk niet meer te slikken maar, dat zien we daan wel weer !

2. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zie onder mn banner dat ik bijna de dubbele cijfers in gaat ! Tjonge...gaat hard hoor. Gisteren is de babykamer gekomen. Best vreemd om nu het kamertje in te stappen en dat er nu meubeltjes staan :p. Ik moet zo naar mn werk en heb helemaal geen zin haha. Moet maar he ...... fijne dag dames

3. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    goedemorgen, nou ja, laat dat 'goede' maar even weg....
    Heb sinds gisteravond buikgriep, zowel spugen als diarree.... :(
    Pffff, echt knap waardeloos!
    Gelukkig passen mijn ouders vandaag op Luuk, dan kan ik de hele dag slapen en rennen naar de pot.

Ik houd het verder dus even kort!

Bramtim, heb snel je verhaal gelezen, wat fijn dat er verder geen belemmeringen meer zijn om weer zwanger te raken en dat de gyn zo positief was! Ik hoop snel op mooi nieuws van jullie kant. Doe rustig aan en neem je tijd. :)

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap mause !

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Bramtim Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben. Ook mooi dat ze toevallig konden zien dat je eisprong al weer op gang is en dat jullie zo'n goede kans hebben om opnieuw zwanger te worden. We gunnen het jullie enorm!

@Mause Beterschap!

@Hier Vanmiddag voor het eerst in weken weer eens op stap, ik ga samen met mijn moeder even de stad in om wat babyspullen te kopen. Heb er echt zin in :p

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Mause: beterschap! Buikgriep is serieus aan't rondgaan de laatste weken. Ik wil nu echt niet ziek worden met ons huwelijk in het vooruitzicht...

@ xaph: Wat leuk, gaan shoppen met je moeder! :) Wij gaan normaal gezien morgen namiddag, maar dan niet echt babyspullen kopen.

@ belin: Ja het begint hard te gaan! :D Ik heb ook even moeten wennen aan de meubeltjes in de kinderkamer ;) Heb nu wel de deur altijd opstaan om de geur van de nieuwe meubels er wat uit te krijgen. En als het mooi weer is staat het raam ook altijd open. Nog 3 maandjes... ;)

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    leuk babyshoppen
    ik ga morgen shoppen in Maastricht. en kan goed zijn dat ik dan ook wat spulletjes zal kopen voor ons ventje :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah, ik ga voormiddag ook naar Maastricht maar niet naar het centrum. Namiddag met mama naar Hasselt ;) Moet ook nog nylonkousen hebben voor ons huwelijk, want met blote beentjes lijkt het me net te koud volgende week :D

9. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo, hele Prenatal leeggekocht ;) Stapels rompertjes gekocht en boxpakjes maat 50/56. Dat zijn dingen die je vaak niet cadeau krijgt. Verder een mooie stoere luiertas die mooi past bij de Zwart/Rode kinderwagen en Maxicosi. En sokjes, OMG wat zijn die dingen klein :p

10. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Leuk he zo shoppen!!
    Wel verleidelijk al die mooie kleine kleertjes.
    Hier: zaterdag de babykamer schilderen, ben zo benieuwd hoe het er uit komt te zien.

11. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Zag net bij het inloggen dat het alweer 2 weken geleden was dat ik hier mijn neus heb laten zien... Ik dacht het wat rustiger te krijgen, maar helaas. Maar goed dat we volgende week nog een weekje op vakantie gaan, heerlijk 10 dagen niet werken, en hopelijk lekker weer op Gran Canaria.

Ook hier is inmiddels het babykamertje gekomen. Heb die avond met mijn man even alles in me op staan nemen. Was toch wel even wennen dat er opeens meubeltjes in het kamertje staan. Maar zo leuk om te zien... Nu nog wat accessoires om het verder aan te kleden en dan is dat al weer ver klaar.

Beterschap voor alle zieken hier!

@Bramtim: fijn dat het gesprek met de gynaecoloog zo goed is verlopen. Nu hopen dat de Asherman niet terugkomt en je ongesteld wordt, en dat je daarna snel weer een brusje voor Jurre* mag verwachten, en dan hopelijk een fijne en ongecompliceerde zwangerschap mag hebben.

Ik zal waarschijnlijk niet meer online meer komen voor onze vakantie, dus tot over 2 weken!

12. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    wat een super nieuws van je bramtim dat jullie er zo mee omgaan !
    petje af en idd ken je man niet , maar je bent veeslte leuk en lief om geen kindjes meer te mogen krijgen
    dubbele kus terug en ik denk heel vaak aan je , ben blij dat ik weer een bericht zag van je
    en ik weet zeker dat je heel snel met goed nieuws komt en dan duimen we gewoon dat dit kindje er wel mag komen en mag blijven
    dikke kus van mij

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Bramtim natuurlijk duimen wij allemaal mee dat je dalijk goed nieuws hebt en dat je dalijk een voldragen zwangerschap mag hebben .
    En wij snappen dat het heel pijnlijk is vind het al knap dat je ons dit mede kwam delen

Hier : net ons meisje later erkennen door papa op het gemeentehuis.
    Dus me meisje heeft nu een erkende papa .

14. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bramtim: bedankt voor je verhaal. Fijn te merken dat jullie er zelf positief in staan. Hopelijk gaat alles goed en kun je snel komen vertellen dat er een broertje of zusje op komst is.

@nijntje1984: fijn dat alles goed was bij de gyn.

@belin: fijn dat je bloeddruk goed was! en je suiker ook!

@yvy30: fijne vakantie!

Stella

15. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi,

Bramtim.... pffff heftig hoor je verhaal, ik vind je zo sterk... super dat je gyn heeft gezegd dat je weer mag proberen zwanger te worden.... ik hoop dat je netjes op tijd ongesteld wordt, en dat je ons snel komt vertellen dat Jurre* grote broer gaat worden, en met zo'n sterk en dapper sterrretje die over jullie waakt moet het goed komen.

Ik vind jullie erg dapper en sterk en weet zeker dat het allemaal goed gaat komen met jullie... zoooo verdient.

@ Mause Beterschap.... buikgriep bah en helemaal als je zwanger bent....

@yvy: fijne vankantie

leuk dat iedereen zo bezig is met de kamers... ben alleen nog maar aan het opruimen toegekomen, en dat is nog niet eens helemaal klaar.... weet niet op het hier nog goed gaat komen heb in ieder geval wel eenn site gevonden met geweldige letters... Bij Jelle heb ik ook gave grote letters besteld, aqua blauw geschilderd en op de lichte muur op zijn kamer gehangen als we nu vragen Jelle kan je lezen... wat staat daar zegt hij heel lief JEJJE.
    Op deze site kun je lettertypes kiezen en ook al bewerkt bestellen en betaalbaar (als je niet een heeele lange naam hebt tenminste)

Voor wie belangstelling heeft:

Welkom bij MijntjeZ | mijntjez

Nu nog een naam, we komen er hier niet uit... ja ik niet eigenlijk, mijn man weet t wel, en ik vond die naam ook leuk maar nu begin ik te twijfelen grrrr moeilijk, vind jongensnamen veeeeeeeeel makkelijker.

Groetjes

16. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

Maart
    05-03: Desi23 controle gyn
    05-03: Gijsje controle gyn
    08-03: Moettie30 controle vk
    09-03: Krissie2712 controle vk
    09-03: Mause controle vk
    12-03: Silvia009 groei echo + controle gyn
    15-03: Roosje23 controle vk
    15-03: Sabine25 controle gyn
    16-03: Foekie controle vk
    16-03: Nijntje1984 controle vk
    16-03: Yvy30 controle vk
    16-03: Stella0610 controle vk
    18-03: Juudje27 pretecho + controle vk
    23-03: Gijsje controle + echo
    25-03: Meisje89 controle gyn
    26-03: Belin groeiecho + controle gyn
    26-03: Mause pretecho
    29-03: Tihany controle gyn
    29-03: Belin pretecho

April
    01-04: Sabine25 30-weken echo
    02-04: Funkie groeiecho 31 weken
    07-04: Minifien pretecho
    07-04: Meisje89 controle vk
    16-04: Belin controle gyn

Mei
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

17. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Net bij de huisarts geweest, in eerste instantie vooral vanwege de perikelen bij de bedrijfsarts die mijn gegevens op wil vragen. Blijkt dat de uitslag van mijn bloedonderzoek (waar de assistente maandag vrij luchtig over deed, 'net iets buiten de normaalwaarden') toch niet goed is. Mijn schildklier werkt te langzaam (hypothyreoidie). Dat kan de ontwikkeling van het kindje belemmeren, ik lees dingen online dat het vaak samenhangt met een laag IQ :( Dit kan ook een verklaring zijn voor mijn extreme vermoeidheid en koorts.

Ik moet dus nu met spoed door naar de gyn en de internist, kan maandag al terecht :$ Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik maak me altijd zorgen als artsen haast hebben... Waarschijnlijk moet ik de rest van de zwangerschap aan de schildklierhormonen.

Ik baal er wel van dat dit nu pas ontdekt wordt. Ik heb in het verleden vaker een afwijkende schildklierwaarde gehad, maar daar is nooit wat mee gedaan omdat die niet genoeg afweek. Ik heb nu zelf vorige week aangedrongen om mijn schildklier mee te nemen omdat er toch bloed geprikt werd, anders was het nog niet ontdekt! Als het meteen vanaf het begin van de zwangerschap behandeld was geweest was er geen enkel risico voor het kind en nu blijven we de komende jaren in spanning wat het effect is geweest. :(

Uiteindelijk heeft hij ook een 1-regel-briefje geschreven aan de bedrijfsarts 'onderzoek ivm hypothyreoidie', hopen dat ze daar donderdag genoegen mee neemt. Hij bevestigde mondeling dat ik echt niet moet werken nu. Maar eerlijk gezegd heb ik wel belangrijkere dingen om me zorgen over te maken dan die muts van een bedrijfsarts...

18. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    jeetje Xaph, dat is even schrikken! Wat raar dat de assistente eerste ook nog zo luchtig deed over de uitslag en dat het uiteindelijk toch niet goed is! En dat, terwijl je zelf om dit onderzoek gevraagd hebt! :( Hopelijk krijg je maandag wat meer duidelijkheid bij de Gyn/internist en kunnen de medicijnen goed hun werk doen!

En dan nu hetgeen wat vanaf de zijkant altijd makkelijker gezegd is dan gedaan: probeer je niet al te druk te maken over de evt. gevolgen.... Je zorgen maken tijdens de zwangerschap is ook niet goed en wie weet vast het mee straks en heb je je voor niets zorgen gemaakt!

Sterkte meis en idd, laat die bedrijfsarts maar even lekker in d'r sop gaar koken! :(

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Had alleen een afspraak bij de ha, de 16de moet ik pas terug naar de gyn. Maar het geruststellende gevoel is alleszins hetzelfde! :D

@ xaph: Jeetje meid, dat gaat ineens ook allemaal snel. Ik denk dat ze nu vooral geen risico's willen nemen voor jou en je kindje en dat daardoor alles in een sneltempo gaat.

@ yvy: Fijne vakantie! ;)

@ Melanina: Je dochter officieel erkent! Leuk! Is altijd plezanter he. :)

@ Mause: Hoe gaat het met je? Al wat beter dan gisteren?

@ hier: Vandaag een vrije dag. Het shoppen namiddag met m'n moeder heb ik toch maar afgeslagen omdat me dat te zwaar wordt. Moet voormiddag al op een aantal plaatsen zijn, vandaar. Dus nu ga ik me maar eens onder de douche zetten en richting maastricht vertrekken.

20. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden
    ik had een vraagje hebben jullie ook snachts een soort verdoofd gevoel in je vingers bij mij doet het op een begeven moment gewoon zeer
    gister toen onmze kleine man lekker druk was zag je gewoon dat ie aan het trappen was me buik ging mee wel erg grappig om tezien

Deel Deze Pagina