Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mause

Mause Actief lid

8 jan 2009
    319
    0
    0
    manager
    De Meern
    Nijntje, ik voel me vandaag gelukkig al iets beter. Ga nu voor het eerst weer een beetje proberen te eten, want voel me nu wel wat zwakjes.... Gisteren alleen droge crackertjes op en een sinaasappeltje. Hopelijk blijft het er nu inzitten.

Succes met je drukke programma vandaag!

@ Sabine, verdoofd gevoel herken ik niet, lijkt me dat er dan ergens iets een beetje beknelt zit? Even in de gaten houden en anders navragen bij de VK?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Sabine: Een verdoofd gevoel in m'n vingers heb ik ook nog niet gehad. Alleen af en toe slapende voeten, maar dat had ik voor de zwangerschap ook al.

@ Mause: Gelukkig dat het al wat beter gaat! Best hele kleine beetjes eten in het begin, zodat je maag er weer wat aan gewend raakt.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.201
    6.627
    113
    Over verdoofd gevoel: naast dat je bekken soepeler wordt, worden ook andere gewrichten soepeler. De kans is aanwezig dat een bloedvat of zenuw wat klem kan komen te zitten

4. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    het enigste is bij mjij ook idd dat de baby of wat anders de groei van je bmm een zenuw afknelt ...
    anders idd ff aan vk vragen

xaph wat een maf mens die assistent...maandag controle ...met je kleintje gaat het vast goed meid probeer je niet al te druk maken je bent nu in goede handen meot je maar denken
    makkelijk gezegd van mij maar kan me voorstellen dat je je nu echt niet relaxed voel
    en een laag iQ dat zal heus wel meegvallen ;)

hier is mannetje rustig voel af en toe ene plop zal wel een groeisprut aan maken zijn
    vanmiddag eindelijk voor me kleine (grote) meid haar kamer ophalen en hopelijk wil schoonpa het dan ook meteen ff in elkaar zetten , nu schiet haar kamer op
    en de babykamer kan dan ook eindelijk van start

5. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    @ Sabine dat kan ook komen omdat je vocht vast houdt... Even in de gaten houden maar ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap aan het einde gehad en toen deden ze er niks aan!

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik probeer me ook maar geen zorgen te maken, stress is zeker niet goed voor de kleine. En dat IQ, dat zullen we toch wel nooit echt weten. Hij kan zo slim worden als Einstein, maar wie weet wat voor mega-genie het anders was geworden :p

Ik moet zeggen dat ik ergens wel opgelucht ben dat ik weer naar een gyn ga. Ben aan het begin van de zwangerschap bij gyn geweest ivm mogelijke bbz, maar toen dat goed bleek te zijn teruggestuurd naar vk ondanks de chronische ziekte die ik al had. Met al die klachten van de laatste maanden ben ik eigenlijk wel blij dat er een arts meekijkt want de vk kon daar weinig mee. Het is nog niet zeker of ik bij de gyn blijf, maar aangezien ik al in het laatste trimester zit (27 weken vandaag :D) is dat wel waarschijnlijk.

7. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xaph: he, wat is dat schrikken zeg! inderdaad moeilijk om je niet te druk te maken, maar hopelijk gaat het een beetje. Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat een arts meekijkt. Wanneer krijg je uitslag van het onderzoek?

@nijntje1984: hi, hi, ik typte eerst vk in mijn berichtje, maar dacht, he dat klopt volgens mij niet. toen (te) snel teruggescrold en zag het woord gyn in je berichtje staan. Vandaar. Maar mooi dat je het zelfde geruststellende gevoel hebt. Enne je moet op dezelfde dag naar de gyn als ik naar de vk.

@sabine25: het verdoofde gevoel herken ik niet. Het trappen en je buik zien bewegen wel. Gisteren zag een collega het zelfs en schrok dat je zoiets zo kon zien (hij heeft zelf geen kinderen).

@hier; de eerste werkweek na mijn vakantie zit er weer op en viel alleszins mee. Hopelijk gaan de laatste 8 ook op deze manier.

Stella

8. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Uitslag van het bloedonderzoek had ik vandaag, daaruit bleek dus dat mijn FT4 te laag was (9.2, moet tijdens zwangerschap >14 zijn) en mijn TSH te hoog (4.7, moet tijdens zwangerschap <2.8 zijn). Dat is dus de aanleiding om me door te sturen. Verder heb ik geen onderzoeken gehad, ik verwacht dat de gyn en/of de internist nog wel het een en ander zal laten prikken maandag.

9. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

heb even op internet gekeken en het blijkt dan vocht tezijn in je onderarm valt weinig aan tedoen je kan wel skate beschermers snachts aan doen kijk het nog even aan blijft het zo dan moet ik dat maar doen kijken of dat het helpt

10. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    dat zegt ook wel weer wat dan je dan weer je vertrouwde gyn terug heb , als jou dat een veiliger gevoel geeft
    geef dat ook aan en mischien blijf je dan ook bij haar extra onder controle
    je hebt wel een hoop stress dingen tegelijk gehad he bedrijfarts die moeilijk doet en dit nog hopelijk komt er nu alleennog maar leuke dingen waar je geen hoogdpijn van krijg hug!

11. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    aauuwwweee heb gewoon weer last van me teentjes
    echt te stom meiden luister en neem dit aan
    als je op het einde loop en je kan je nesteldrang niet onder controle krijgen
    ga niet denken dat je met mooi gelakte nagels in het kraam bed moet liggen
    want dat dacht ik wel en ik zat me die enorme dikke buik
    in de meest achterlijke houding me teennagels te knippen en te lakken
    vervolgens te diep of verkeerd geknipt waaraan in nu fijne ingegroeide grote teennagels aan over heb gehouden
    he wat klinkt dat smakelijk hahaha
    ooo heb net weer een pijnelijke poging gedaan om het recht te krijgen maar ga maandag toch ff naar de pedicure want dit is niet leuk!!! loop er nu dus 2 jaar mee
    omdat mevrouw foek mooie teenjtes wou..............huiluh!

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Het enige wat ik in me kraambed wil is mooi geschoren zijn haha :)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ stella: Leuk, mogen we op dezelfde dag ons kleintje gaan bewonderen of gaan luisteren! :D Ik moet wel pas om 20u 's avonds gaan, dus zal dan nog een hele dag geduld moeten hebben...

@ foekie: Bedankt voor je tip! Ik wil nl. ook mooi gelakte nagels aan m'n tenen op m'n kraambed. Maar zal de opdracht dan maar aan iemand anders overlaten! :D

@ xaph: Jeetje, al 27 weken! De tijd vliegt echt!

@ hier: Een hele drukke baby in me! :D Gisteren met m'n moeder gaan shoppen (toch maar meegegaan hoewel ik eigenlijk gezegd had dat ik wat wilde thuisblijven) en daarna bij m'n ouders gaan eten. Toen heeft m'n zus de baby ook voor het eerst voelen schoppen. Ze heeft al zo vaak gevoeld maar het stopte telkens als ze haar hand kwam leggen. Gisteren heeft ze dus eindelijk geluk gehad! ;)
    Vannacht weer niet goed geslapen. Ben al wakker van 3u30... Hopelijk is dit van voorbijgaande aard!
    Zo, nu ga ik boodschappen doen. :)

14. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    wat bedoel je je hoofd? zal er gek uitzien ;) :p

15. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    ieks! nog 100 dagen te gaan!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha ha!!! :p

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dan is het wel zo moeder zo dochter haha
    nee wil geen bush van onderen maarja denk als het eenmaal gaat komen je daar toch niet meer aan denkt 8)

18. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    NOU Hier ook geen ontplofte mol zit me in de raarte bochten te wringen maar now way he hahaha
    trouwens je kind kan wel een bos haar hebben op haar hoofd
    die van mij had een hele bos ben zo benieuwd of deze weer zoveel haar heeft ook omdat het een jongen is

schijnt bij jullie ook zo lekker de zon! lijkt echt heerlijk weer maar buiten is het koud!

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zo kom me ook weer es melden,ben heel de week beroerd geweest en ook nog eens een zenuwontsteking in '2 kiezen,ik ben in totaal 4x naar de tandarts geweest,vanalles geprobeerd,zenuwbehandeling lukte niet omdat ze geen foto's konden maken,kon niet goed verdoofd worden omdat de ontsteking te erg was maar antibiotica kon ook niet daardoor is de behandeling dus 2x een hel geweest(en ik ben al zo bang).Ik ben 3x in een week flink verdoofd geweest plus stress en 2 slapenloze nachten van de pijn,toen heb ik gezegt trek ze er maar uit want dit is echt net goed voor mij en al helemaal net voor de baby.Het erge is dat ik aan de andere kant ook pijn heb m'n tandvlees is choronisch ontstoken door de zw-hormonen dus heel m'n mond doed veel pijn :x Hopelijk kan ik het nog 3 maanden uit zingen zonder verder nog veel schade aan m'n gebit te krijgen.Bij mijn moeder hebben ze toen de tijd alles moet trekken,nou dat wil ik dus echt niet!!!
    Gister weer controle gehad bj de gynecoloog en ons kleintje doet het prima :)
    Gister ook bij de bedrijsarts geweest,die heeft me geadvisseerd om me vanaf nu 100% ziek te melden(net als de gyn) ivm met m'n rug/bekken klachten en geestelijk heb ik ook rust nodig,ik vind het erg moeilijk....

Moet wel lakken om die nagelak verhalen,ik herken het helemaal,ik wil ook perse gelakte nagels aan handen en voeten,heb ik altijd!Vorige week m'n tenen gedaan en alles was ondergesmeerd.Als je daarna in de douche/bad gaat is trouwens wel alles van je huid af :)

Ik heb verder niet echt bijgelezen maar nu ik opgeknapt ben hou ik het allemaal weer wat beter bij!
    Fijn weekend nog dames!!

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ieuw hier ook niet hoor.
    Een tijdje terug was er bij de verloskundige praktijk op tv een vrouw die daar dus anders over dacht.Die lag te bevallen met een compleet getoupeerde pruik van onder,ik vond het ranzig en grappig te gelijk,toen zei de verloskundige ook nog "Ik zie de haartjes al"!!!! Mijn collega de volgende dag had t ook gezien,nou we kwamen natuurlijk niet meer bij....

Deel Deze Pagina