@Nijntje @Foekie Dank je wel! Dat behang vonden wij ook erg leuk. Het zijn drie soorten die bij elkaar horen waardoor het afwisselend is maar toch niet te druk. Eén wand is een kastenwand zonder achterkant, want dan zie je het streepjesbehang er leuk doorheen. Alle accesoires die we hebben zijn ook limegroen of turquoise, een vrij populaire kleurcombinatie merkten we, makkelijk met inkopen doen
Heeeyyyy Meiden!!!! Ben vanmorgen naar de verloskundige geweest. Met de kleine is alles goed!! Maar mn bekken is een ellende aan t worden. Elke avond als mn jongens naar bed zijn lig ik voor pampus op de bank en kan amper opstaan en lopen doet erg pijn. Dit heb ik ook aangekaart bij de vk. Nu gaan ze het extra in de gaten houden. Als het zo erg blijft gaan ze op tijd ingrijpen maar dat leg ik zo uit. Ik moet nu de zorg van mn kinderen iets meer uit handen geven zodat ik s'middags nog ff kan gaan liggen. Maar nu terug op t gesprek bij de vk als t zo blijft dan gaan ze met 36 weken beginnen met medicijnen die mijn baarmoedermond moet gaan verweken zodat ze met 37 weken kunnen beginnen met strippen. Als ik nog meer last krijg moet ik naar de gynacoloog en beval ik zeker voor de 37 weken in t ziekenhuis. Erg spannend allemaal dus en erg ongemakkelijk lichamelijk nu. Mn man wordt af en toe gek van me omdat ik als ik honger of dorst heb s'avonds het aan hem moet vragen. Maar zo dat het er naar uit ziet willen ze me met 38 weken op zn hoogst laten bevallen (als mn bekken goed is) zo niet dan eerder en in t ziekenhuis, maar wil t liefst thuis bevallen dus ga echt proberen mn rust te pakken s'middags maar is wel lastig met 2 kids, een huishouden, een verhuizing in aantocht en dan nog zwanger zijn en dat allemaal met mn bekken. Sorry van mn ego van de week ben ik er weer meer en dan ga ik alles ff bijlezen en beantwoorden. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jee Roosje, Dat is wel balen zeg!! Maar zoals je al zegt, gewoon goed je rust pakken op momenten dat het gaat!!
@Roosje Wat naar zeg, dat je zoveel last hebt van je bekken! Ik hoop dat je het met wat meer rust wat langer uit kunt zingen zodat je gewoon thuis kunt bevallen... Ik heb zelf ook veel moeten rusten maar heb nog geen kindjes rondlopen dus dat wil gemakkelijker. Wat mij (en mijn vriend) helpt is gewoon een hoop klaarzitten binnen handbereik. Ik heb een schootkussen (zo'n ding voor TV-dinners) naast me op de bank waar alles op staat. Fruitschaal, paar flessen drinken, thermoskan thee, verpakte plakken ontbijtkoek. Als ik dan ergens zin in heb kan ik het gewoon pakken en hoef ik hem niet steeds lastig te vallen. Bevalt ons allebei beter
Thanks Xaph, Ik zal t eens voorstellen en eens proberen thuis. Overdag heb ik weinig rust want mn huishouden en mn kids moeten ook aandacht en verzorging hebben, dan heb ik ook nog mn katten en kittens. Mn kids willen niet weten dat ze niet in de lade mogen komen waar de koekjes en snoepjes liggen, de beveiliging snappen ze ook al en hoger wegleggen dan pakken ze als mama even niet oplet wel een stoel of iets anders. Hele slimme mannetjes dus. En rommel maken kunnen ze ook als de beste. Moet vandaag nog strijken maar kan ik eigenlijk niet. Net mn katten allemaal weer eens een kuurtje voor de wormen gegeven moet ook elke 5 maanden. Lekker ruzie met ze om die tabletten in hun maagje te krijgen. Mijn oudste zit nu tv te kijken die heeft gister een nieuwe dvd gehad van Diego. Jesse is de speelgoed kist op zn kop aan t zetten. Manlief is ook een dagje thuis die zit achter de computer en ik ff achter de laptop. Maar moet de vloer nog dweilen ook denk dat ik dat aan Jan (mn mannetje) vraag. Mn vingers doen pijn van de wondjes van de katten nageltjes. Allemaal wondjes. Met de baby gaat t goed. Mn bekken gaat nu ook goed maar die pijn komt pas rond een uur of 4/5 dus ik kan nog ff. Zo nu ff opruimen en poetsen en dweilen pffff, nou ja zaterdag hebben we al een kar naar de stort gebracht met spullen die we niet meenemen naar t nieuwe huis. Maar vindt t nu erg gek dat ik waarschijnlijk de 40 weken niet ga halen. Maar met de baby gaat t perfect gelukkig alleen mn bekken werkt niet mee. Een te zware baby en bevalling de eerste keer heeft mn bekken totaal gesloopt. Nu een 3de baby die er op drukt dus wordt alleen maar erger. Nou ja heb nog minimaal 5 uurtjes zonder al te veel pijn dus kan nog ff iets doen. Anders wordt het ook een huishouden van Jan Steen. Tot later vandaag meiden, ga ff productief zijn. Ooh ja mn huurbaas kan ook de pot op woon hier sinds augustus 2006 en sindsdien lekt mn dak al en hij doet er niets aan nu staat mn schuur weer in een laagje water. Zelfs de huurcommissie lukt t niet om hem iets te laten uitvoeren grrr. Als t weer veranderd gaat mn platte dak al lekken ben blij als ik hier in augustus uit ben weg van die vent. Vindt t alleen zielig voor mn buurmannetje. Hij is eind de 80, een vrouw met altheimer (hoe je t ook schrijft) die in een verzorgingstehuis zit. En een huis waar de rechterkant vol met schimmels zit en ook daar doet de huurbaas niets aan. Dit is een probleem van de buitenmuur en dat moet een verhuurder oplossen niet de huurder. Zo zielig om hem achter te laten. Dan maar eens een keertje extra langs gaan in t weekend ofzo. Nou volgens mij is t weer een lap tekst geworden hahaha Ben weer op dreef. Prettige middag en alvast eetsmakelijk. xxxxxxxxxxxxxx
Ooh ja mn buddy Nijntje nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Gaan we ook nog een foto zien??? Ben erg benieuwd naar hoe je eruit zag. xxxxxxxxxxxxxxxx
@ Roosje: Pfff, jij bent nog productief! ALs ik een dag heb dat het me minder gaat, dan blijft de strijk maar een dagje liggen. Zou toch goed naar je lichaam luisteren hoor. Dweilen doe ik al een tijdje niet meer omdat dat te vermoeiend voor me is. Maar m'n vriend of zoals afgelopen week m'n zus doen het dan wel voor me. Stofzuigen en -vegen gaat wel nog goed. Gelukkig doet je kleine meid het heel goed! Vanavond heb ik weer een fotoshoot met baby. Hij/zij is zo actief de laatste 2 dagen, niet te doen! Ben ook wel benieuwd wat ze gaat zeggen van de bloeduitslag omdat de rode bloedlichaampjes wat verhoogd waren (en wat duidt op een infectie). Moet nog tot 20u geduld hebben... Verder ben ik ook terug aan't werk en heb dus weer pijn aan m'n ribben... Hopelijk weet de gyn welke oefeningen oid dat kunnen helpen. Want de stretchoefeningen van de ha zijn toch ook niet dat.
@Roosje Meid, het klinkt alsof je veel meer doet in het huishouden dan goed voor je is Probeer vooral niet alle gaten zelf dicht te lopen, als het niet gaat dan gaat het gewoon niet. Het is belangrijker dat je goed zorgt voor de kindjes die je al hebt en het kindje dat onderweg is dan dat je je bekken verder molt met het huishouden. Uiteindelijk gaat het dan alleen maar harder achteruit en kun je nog minder doen. Daar heeft niemand wat aan, vooral je baby niet. Kun je geen hulp in de huishouding krijgen? Tijdelijk thuiszorg of zo? Eigen bijdrage is naar inkomen dus meestal goed te doen. Ik weet niet hoe dat zit als je een gezonde man thuis hebt, zou kunnen dat ze dan gewoon zeggen dat hij het huishouden maar moet doen. Of misschien is het een optie dat je man tijdelijk wat minder werkt (zorgverlof/ouderschapsverlof) zodat hij je meer kan ontlasten? Enne, strijken? Zou je daar echt je krachten aan besteden? Gewoon laten zitten toch, van een ongestreken shirt is nog nooit iemand ziek geworden En als je man gestreken kleding moet hebben voor zijn werk, dan kan hij dat toch zelf doen? Mijn vent zou niet willen dat ik pijn had door zijn shirts te strijken... Wat betreft je huis, misschien kun je je huurbaas formeel in gebreke stellen en aangeven dat je de huur (gedeeltelijk) opschort tot de problemen gefixt zijn? Het is immers niet redelijk dat jullie je verplichtingen wel na moeten komen terwijl hij dat niet doet. En het geld dat je overhoudt kun je mooi gebruiken voor extra hulp
@Roosje: naar je lichaam luisteren he. als het niet gaat, gewoon ook niet doen. ik ga hier ff met dochterlief naar de ha, want die haalde ik vanmorgen uit bed met 39,3 temp. Ze kloeg gisteren ook al van haar oortje. Dus denk een oorontsteking of zo.
thihany beterschap voor je meissie hopelijk is het met een ab kuurtje snel over en heeft ze geen pijn meer zo zielig altijd roosje je bent net mij ...alleen die bekken van jouw oef dat is wel een stap heftiger zeg hier is het vanaf zondag dat ik amper kan lopen en opstaan heb echt nu continu pijn ook en me kleine meid moet nog veel gedragen worden ect en als die domme telefoon voor de 5de keer overgaat moet ik weer opstaan voor dat ding...auw! ik heb donderdag gelukkig weer fisjo en mag ze er aan trekken want hoor nu ook steeds knak/...of me linkerbekken uit de kom zit ofzo? heel naar gevoel maar goed je zegt dat je rond 4 of 5 uur de pijn gaat voelen hier iets laten rond 7 uur na het avond eten meestal we doen en willen gewoon teveel je hebt ook geen keuze want je heb er nog 2 rondlopen maar ik ben ook zo ik MOET dweilen En MOET strijken nou hoe funest kan dat zijn voor je bekken... het is gewoon iets in me wat ik gewoon doe en dan zit ik op een stoel te dweilen kan er niet tegen als het smerig is maar ja savonds betaal ik daar de prijs dan weer voor maar roosje als je kindje ook nog eens mischien eerder gehaald word zal ik die vloer lekker laten zitten hoe moeilijk dat ook is manlief zal je toch echt moeten vragen of hij dat kan doen denk omjezelf want je kinderen hebben ook niks aan een moeder met pijn knuf!!! en doe een beetje rustig he! niet alles tegelijk wille hhaha
Heey meiden, Ja ik weet t ik doe te veel maar het moet wel schoon blijven met 2 jongetjes waar 1 ervan nog vaak dingen in zn mond stopt en af en toe een stukje kruipt dus de vloer moet schoon blijven. Man lief doet erg veel voor me als ik vraag om te strijken (moet ik wel een keer of 6 vragen) dan doet hij t ook wel. Laat de meeste strijk er ook uit alleen de blousjes moeten gebeuren en de doeken voor de baby straks. Die gebruik ik ook nog voor Jesse zn bedje en badje. Stofzuigen gaat nog wel kleine stukjes. Het speelgoed van de jongens is wel een giga last van mn bekken en de was vouwen ook, en op de bank vind ik dat geen doen. Heb erge nesteldrang, te erg zeg maar. Heb vandaag wel een goede smoes om niets meer te doen Mijn kat heeft weeën namelijk Haar 1ste nestje dus moet haar bijstaan. Ze heeft nu 1 van de kittens van t andere nest gejat die ligt nu bij haar te drinken. Gelukkig heb ik ze vandaag allemaal behandeld dus dat moet dan over 3 weken weer en dan alleen moeder poes en kittens nog. Ooh ben zo benieuwd wat voor moeder ze is mijn Kitty (rood met wit langharige poes) of te wel een maine coon kat ze is nog een beetje klein maar die poezen zijn pas met 3 jaar uitgegroeid) Hou jullie op de hoogte. xxxxxxxxxxxx
Amai Roosje, weer een nestje kittens! Wel leuk he, zo'n kleine beestjes allemaal Hoe lang moeten kittens bij de moeder blijven voordat ze naar nieuwe baasjes kunnen?
de echte raskittens moeten minimaal 12 weken bij mama blijven de ander tussen de 9 en 10 weken maar ligt aan de kittens en de moeder. Vind t zo leuk die kittens maar dit is hopelijk t laatste nestje dit jaar. Mn eigen nest moet ook nog komen
En nummer 2 en 3 zijn ook geboren. Ook 2 rode katertjes. Wat super schattig zijn ze en met mama is ook alles goed die ligt nu een dutje te doen bij haar kids. Wat is het hier giga stil zeg
aaah leuk roosje! dus 3 erbij pffff waar laat je ze allemaal haha hier heeft een dinie van mij ook een mega lief poesje alleen het poesje is na een half jaar nog net zo groot als toen ik hem voor het eerst zag , blijkt het een dwerggroei te hebben volgen de dierenarts hshahahahaha zo komisch! hier word dochterlief haar kamer echt skattig! lekker roze zeg ik maar met witte meubels alleen als ik iets van haar oude kamer in haar nieuwe kamer wil neerzetten om te kijken hoe het staat komt ze aan lopen pakt ze het op en loop ermee terug naar de plek waar het altijd stond hahaha dat word nog wat als zometeen de hele kamer met spul word overhuisd ernaar toe hopelijk gaat ze er goed mee om...pfff nou baby is ook wakker zo te voelen nadat zus hem bijna vermoorde door de 10kilo lichaam ff neer te knallen op mamas buik.... morgen vk
Goeiemorgen, Nog meer kittens lees ik Roos leukk zo lief. Je hebt het er druk mee. Ik deed altijd (probleem)honden opvangen die nog een baasje moesten vinden mis het wel hoor maar met twee kids zie ik dat niet meer zo zitten we hebben zelf een hond en 5 katten hele dierentuin haha. O en het konijntje niet te vergeten. Zwangerschap gaat hier goed kleine heeft een groeispurt gehad is wel te merken ook me ribben hebben nu al geen leven meer net als bij me eerste dochter haha. Maar verder niets te klagen gaat lekker hierzo. Lente in aantocht wat wil je nog meer. groetjess