@Stella Jammer dat je vloerbedekking pas zo laat komt. Het is zo leuk om vast wat dingen in te kunnen richten! En ik vind het helemaal niet zo erg om de laatste dingen pas de laatste 6 weken te kunnen doen. Ik denk dat ik als ik niets meer te doen had dingen zou blijven kopen
Dit is ook alleen maar voorzorg. Moet op lege maag komen prikken bij de vk en dan naar huis eten en dan terug weer prikken en een echo??!?! Ging dit bij jou ook zo?
mijn ha zei dat dit wel bij de meeste gedaan werd. behalve bij vrouwen die weinig tot niets bij komen bij de zwangerschap. bij mijn dochter was het niets, dus vermoed nu ook weer niet.
ja leuk he die taart ook omdat er een spaarpot bovenop staat daar zitten nu al haar centjes in en die manden vinden ik ook leuk dus ga ff kijken bij de hema wat je zegt en dan bestel ik online bij een site de bedankjes en dan ff oppimpen met wat tule en lint vind het altijd zo gezellig staan
bij mijn eerste maakte ze een echo in het zh om te kijken hoe groot me kindje was omdat ze me buik te groot vond voor de duur en me lengte uiteindelijk niks aan de hand mischien had ze anders ook wel zuiker test gedaan maar nu is het alleen me buik tot me schrik zag ik vanmorgen ook al tekens van beginnend striae daar doe je toch niks tegen en hopen dat het niet te erg word het staat echt op spanning me huid omdat me buik zo gegroeid is
Weet dat ik van mijn eigen ook wel te fors ben maar ik ben tot nog toe nog maar 7 kilo aangekomen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal maar 15 kilo aangekomen. Destijds is er niets gezegd en vond het wel raar dat ze er nu wel over beginnen. Straie is opzich wel iets aan te doen zegt men maar goed heb het nu al en hoop niet dat het nog erger wordt!
Hier alleen nog maar straie op m'n benen te bekennen. Maar daar heb ik er in de pubertijd ook heel veel gehad. Dus dat vind ik helemaal niet erg. Op m'n buik heb ik voorlopig nog niets. Was wel begonnen met m'n buik in te smeren, maar al lang niet meer gedaan. Misschien toch nog maar eens mee beginnen, want misschien vindt baby dat gewrijf wel fijn
nou bij me dochter had ik helemaal geen striae echt een super mooie bruine buik met zon streep eroverheen tijdens de bevalling heb ik anderhalf uur bijna moet persen en zat er een hele bobbel(kind) en toen voelde ik het gewoon scheuren heb het maar een klein beetje gehad en nadat ik goed in de zon ermee had gezeten zie je er ook helemaal niks meer van maar goed nu staat de huid zo strak dat ik het niet scheurloos ervan af ga brengen maar so be it heb dadelijk een prachtkind en ben niet zon type wat met truitjes tot navelhoogte loop haha
ik heb alleen striemen op me (.)(.) vind dat neit echt mooi en ik ben nu ong 2 kilo aangekomen . Dus nog netjes hahaha maarja heb alleen BUIK
@xaph: ja, het is inderdaad ook fijn in die laatste 6 weken nog wat te moeten doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je niet te lang wil wachten. Ik heb bijv. bij mijn dochter niet zelf de kast ingericht, laatste spulletjes gekocht etc. Dat heeft mijn man gedaan toen ik met dochter in het ziekenhuis lag. @MrsvanOmmeren. Volgens mij gaat die suikertest overal anders. Ik moet 3 dagen koolhydraatrijk eten (en dus echt meer van sommige producten dan ik nu doe), dan nuchter laten prikken, glucosedrankje drinken, 2 uur in de wachtkamer wachten en dan weer laten prikken. Echo is dan toch wel leuk. @bo/foekie: He, ja had de eerste keer ook geen striae. Dacht dat je het dan de 2e keer ook wel niet zou krijgen. Ik had nl. de eerste keer ook zo'n mooie buik zonder striae met linea nigra. Die lijn had ik met 6 maanden al (gezien de foto's). Nu heb ik die nog niet. Striae ook niet, maar dat kan dus toch wel nu ook gebeuren. Goed om te weten. Hier vandaag een afspraak voor de suikertest gemaakt (volgende week donderdag) en ook de eerste afspraak bij de gynaecoloog (een vrouw), op 7 april, een week na mijn afspraak bij de vk. Vind ik wel prettig. Stella
hoi meiden ik ben nu 8,5 kilo aan gekomen en me gyn zegt dat het teveel is en moet opletten met wat ik allemaal eet ik eet niet echt bijzonder eet veel fruit en gewoon groenten dus snap er niks van heb vandaag de tekst voor het geboortekaartje uitgezocht en naar de drukker gebracht krijg maandag een proefdruk ben benieuwd hoe het er uit komt tezien
Worden jullie allemaal gewogen bij controles dan? Ik ben dus nog helemaal niet gewogen! Ben denk ik ongeveer 8 kilo aangekomen... en ga niet meer op de weegschaal nu... Straie....op mijn heupen!
nou ik vind het niet veel hoor 8 kilo aangekomen nu het kan ook gewoon zijn dat je veel vruchtwater heb en wat denk je als het heet word lekker vocht vasthouden nou geloof me dan vliegen de kilos eraan maar ik heb zoiets ik eet goed en gezond en laat het niet staan als me baby het goed doet en ik ook ach die kilos krijg ik er heus wel weer vanaf in het begin ben je zo aant vliegen dat je slecht eet en daarna wandel je veel vooral in het mooie seizoen van ons dat komt heus wel goed als je na je bevalling maar gezond eetpatroon ontwikkeld kan het echt niet erg weze als je er nu pas 8 bent aangekomen
Ik word ook iedere keer gewogen, ben nu nu 6,5 kilo aangekomen. Volgens de VK is dat prima. Ze zegt dat tussen de 10 en 12 kilo aankomen tijdens een zwangerschap normaal is
Ik word ook elke controle gewogen en bloeddruk wordt ook gemeten. Ook toen ik de suikertest bij de ha liet doen, moest ik op de weegschaal en nam ze de bloeddruk. Ze heeft toen ook wel naar het hartje geluisterd.
Juni 2010 mama's Afspraken Maart 19-03: Desi23 controle gyn 23-03: Gijsje controle + echo 23-03: Melanina controle vk 24-03: Xaph groeiecho 25-03: Meisje89 controle gyn 26-03: Belin groeiecho + controle gyn 26-03: Mause pretecho 26-03: Silvia009 controle + groeiecho gyn 29-03: Tihany controle gyn 29-03: Belin pretecho 29-03: Xaph controle gyn 30-03: Stella0610 controle vk 30-03: Mause controle vk 30-03: Krissie2712 controle vk April 01-04: Sabine25 30-weken echo 02-04: Funkie groeiecho 31 weken 02-04: Moettie30 controle vk 07-04: Minifien pretecho 07-04: Meisje89 controle vk 07-04: Priscilla controle vk 07-04: Stella0610 controle gyn 13-04: Nijntje1984 controle gyn 16-04: Belin controle gyn 20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken 21-04: Melanina controle gyn 29-04: Belin controle gyn Mei 10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo 14-05: Belin controle gyn 21-05: Belin controle gyn 31-05: Tihany controle gyn Uitgerekend 2 juni: Duimpje geslacht ♀ 4 juni: Xaph geslacht ♂ 6 juni: Desi23 geslacht ♀ 6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂ 7 juni: Funkie geslacht ♂ 8 juni: Audrey23 9 juni: Sabine25 geslacht ♂ 10 juni: Sannnniee geslacht ♪ 11 juni: Cycaa geslacht ♀ 11 juni: Stella0610 geslacht ♂ 12 juni: Scorpion geslacht ♂ 12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪ 13 juni: Dagdroom geslacht ♀ 13 juni: Belin geslacht ♀ 14 juni: Foekie83 geslacht ♂ 14 juni: Mnsy geslacht ♂ 14 juni: Femke28 geslacht ♪ 14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂ 15 juni: September1909 geslacht ♀ 16 juni: Gijsje geslacht ♪ 16 juni: krissie2712 geslacht ♂ 16 juni: Tihany geslacht ♂ 16 juni: Sabse geslacht ♪ 17 juni: Yvy30 geslacht ♪ 18 juni: Maxi geslacht ♀ 18 juni: Moettie30 geslacht ♪ 19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪ 20 juni: Mammamuts geslacht ♂ 20 juni: Melanina geslacht ♀ 21 juni: Priscilla R geslacht ♀ 21 juni: JVtje geslacht ♪ 21 juni: Juudje27 geslacht ♀ 22 juni: Meisje89 geslacht ♪ 27 juni: Vogelinnetje 27 juni: Roosje23 geslacht ♀ 28 juni: Mause geslacht ♀ 29 juni: Minifien geslacht ♪ 29 juni: Petatje geslacht ♀ 30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪ 40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling 13 prinsjes 15 prinsesjes 11 verrassingen Vlindertjes Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(} Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre* Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB! .