@Nijntje Vervelend dat je zo'n last hebt van je buik en maag. Groot gelijk om even naar de huisarts te gaan. Ik hoop dat het iets simpels is, zoals dat je maag minder ruimte heeft nu. Hoewel, dat is waarschijnlijk niet makkelijk te fixen... @Hier Ik ben stevig verkouden en heb het nog veel warmer dan anders. Ik ben echt helemaal klam. Of dat door de verkoudheid komt of door de schildklierhormonen (die zetten je interne thermostaat ook hoger) weet ik niet. Maar irritant is het wel. Ik word gemiddeld 2x per nacht badend in het zweet wakker, echt jakkie.
@Nijntje: heb je al gaviscon geprobeert voor je maagzuur? hielp bij mij bij m'n vorige zwangerschap heel goed
Ik heb een pinda-allergie en mag dus geen noten eten @ tihany: Gaviscon heb ik nog niet geprobeerd. Mag je dat zomaar bij de apotheek halen? Ik ben dus daarstraks bij de ha geweest. De steekjes zijn blijkbaar harde buiken (hoewel ik dat zo toch niet aanvoel) als gevolg van waarschijnlijk een schimmel- en urineweginfectie. Ze heeft een staaltje genomen en ik heb urine moeten binnenbrengen; om 17u mag ik bellen voor de eerste uitslag. Mag nu voorlopig tot woensdag thuisblijven en moet me rustig houden. Als de uitslag van het lab gunstig is, moet ik woensdag even terug op consultatie en anders wil ze me eerder zien. Maar dat weten we dus straks. Ze heeft trouwens niets gezegd over het maagzuur. Heb vannacht ook weer eens zonder problemen kunnen slapen met de matras helemaal plat! Ga het dus voorlopig bij lichte maaltijden houden 's avonds. Zit dus nu maar wat op de bank en ga zodadelijk terug aan 'The Da Vinci-code' beginnen lezen. Want ben er nl. al eens in begonnen, maar nog niet ver geraakt...
Heey meisjes..... Jeetje nijntje, jij ook al zo'n last.... Hier ook hoor! Rennie's hebben vanacht hun werk niet gedaanin elk geval! Morgen maar eens Gaviscon halen! Kunnen we vergelijken.
Hey dames, Helaas is er nu niemand aanwezig dus ga ik er ook maar weer van tussen! Hier gaat alles goed en mijn laatste werkdag is ook al bekend! 29 april is de dag en dan vier weken vakantie tot dat mijn verlof begint!!! Nou dames tot later!!!
Maagzuur, hier ook enorm veel last van! Bah.... Heb al rennies gehaald en deze halen gelukkig wel het ergste weg. Verder gaat het hier redelijk, ben gigantisch moe en heb last van een lage bloeddruk waardoor ik me af en toe heel raar in mijn hoofd voel. De kleine doet het erg goed en trappelt er al lekker op los. Het is en blijft toch een heerlijk gevoel en mijn hele buik gaat alle kanten op!!! En helemaal te gek is dat mijn zoontje laatst tegen mijn buik aanlag en de kleine begon tegen hem aan te trappen. Mijn zoontje keek eens naar mijn buik en zegt: "wat is dat nou??", dus ik leg hem uit dat dat zijn broertje is die even hallo tegen zegt. Nou dat vond hij toch leuk, hij aaide over mijn buik en zei: "jij bent mijn broertje!" . Nou dan weet je het wel he, bij mama rolde de tranen over de wangen haahahhahaha Hebben jullie trouwens ook zoveel last van nare dromen? Ik heb bijna elke nacht wel een enge of rare droom. Van kinderen die ik ergens per ongeluk achter laat tot poppen die in leven komen Xaph wat vervelend joh, dat je zo verkouden bent, beterschap in iedergeval. En jij ook nijntje, rustig aan doen hoor!!! Mijn eerste verlof datum is 5 mei! Op mijn verjaardag! ik kijk er erg naar uit. Meiden fijne avond!!!!!
hier tot nu toe eigenlijk weinig last van maagzuur. Heel soms, ligt er aan wat ik eet. ma het is niet erg dat ik er iets voor moet in nemen. Hier mag het voor mijn part rap juni zijn, want begin serieus last te krijgen van m'n buik. Heb de indruk dat m'n buik een heel stuk dikker is dan toen bij m'n dochter. Van tijd als ons ventje stampt, of duwt, dan doet dat echt pijn.
Zoo ben ik weer ff. Ben kapot heb weer mn huisje gedaan met man lief, ondanks dat ik vaak mn rust pak en man lief t zware werk doet heb ik toch giga pijn in mn bekken. Ook al doe ik niets dan heb ik t nog. Wordt er gek van Maagzuur heb ik weinig tot geen last van op t moment maar kan zo veranderen. Zaterdag weer al 6 maanden zwanger. En mn babytje is officieel levensvatbaar maar wil ze nog lang bij me houden. Zo lekker naar bedje toe hopelijk worden de jongens laat wakker, kan mama iets langer slapen, ben iedere avond gebroken. Ben weer alles vergeten mn geheugen lijkt wel een vergiet hebben jullie dat ook?
Pinda's zijn geen noten,als je ook een noten allegie hebt dan lijk me het niet slim. Roosje volgens mij doe je toch echt te veel ook al roep je dat je veel rust,ik snap wel dat het moeilijk is hoor,zeker met 2 kids! Ik vind het ook moeilijk en wij hebben alleen 3 hondjes
Mijn dochter was 7 pond, 50 cm en 3,5 week te vroeg. Ze is nu 4 jaar en 110 cm, wat vrij groot is. Maar dat is wel prettig, zo net op de basisschool in een klas van 4,5 en 6 jarigen. @Roosje: mijn geheugen laat me ook regelmatig in de steek. Wist vorige week de voornaam en achternaam van een collega niet meer, waar ik al jaren regelmatig mee klets en af en toe samenwerk. Ook mijn postcode was me een paar weken terug volledig ontschoten en ik woon al 6 jaar op ditzelfde adres. Stella
HiHi Ik ging een paar dgn terug een knoopje aan m'n bloes zetten maar moest ook een pilletje innemen,nou ja je raad het al,dat knoopje ging met een glas water in m'n keel en dat pilletje ..... tja dat moest maar aan m'n blouse! Ik was alleen thuis en heb een half uur in een deuk gelegen,de honden zaten me gewoon raar aan te kijken!
Goedemorgen allemaal, Ik heb even een vraagje: Geven jullie borstvoeding of niet?? Ik ben er nog steeds niet uit; zie borstvoeding eigenlijk niet zitten, maar voel me bijna schuldig als ik ons kleintje de fles ga geven.... Hebben jullie tips om een keuze te maken?
nou minifien je hoeft je echt niet schuldig te voelen want er zit ook alles ! in wat je kleintje nodig heeft in fv ik geef me 2de nu ook de fles ik vind het zon gedoe de borst ...persoonlijk dan he ik vind het idiaal! de fles en heb ook alles weer in huis gehaald liep de eerste weken er ook over te denken maar hoeveel meiden er problemen mee hadden en liepen te stuntellen de eerste weken nooo thanks ...hier gewoon de fles en dan maar die stomme discussies van bv is veeeeeeeeeeeeeel beter ja daag! iedereen doet het op zijn manier de 1 vind dat het beste en de andere dit dus meid doe gewoon wat jij wil
Goeiemorgen meiden, aardig wat gekletst hier ! Hier alles goed, gisteren 28 weken !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Had ff een vraagje, slapen jullie ook zo slecht. Ik mag blij zijn als ik 4 uurtjes per nacht haal. misschien heeft iemand tips ? Hier ook flink lst van maagzuur en de rennie s doen tot nu toe hun werk goed gelukkig. Roosje, wat een schatjes weer zeg....oooohhhh wat erg als je daar afstand van moet doen. Minifien, hier ga ik ook de fles geven hoor ! Ik vind dat je je daar niet schuldig over moet voelen hoor maar dat wordt je vindt ik persoonlijk ook wel een beetje aangepraat door je omgeving en vk e.d. Mijn gyn is erg makkelijk, doen wat je zelf wilt ! Ik mag geen bv geven met de medicijnen voor mn bloeddruk en heb een allergie voor insecten dus moet zomers medicijnen slikken darvoor en daarbij mag je geen bv geven. Ik liep eerst bij de vk en die zei toen ( had toen mn medicijnen voor mn bloeddruk nog niet ) kan je geen andere innemen voor je allergie. Ik naar de dokter en alles doorgenomen en de twee alternatieven die er voor mij waren bleken medicijnen te zijn waar ik in het verleden allergies op gereageerd had te zijn, dus geen optie. Gaf dit door aan de vk en die zei toen dat ik dan deze zomer maaar geen medicijnen m oets innemen zodat ik bv kon geven. Moets maar goed opletten op insecten ja, hallo zeg. Wist dat dit onzin was maaar voelde me toch schuldig, dus snap je gevoel wel meis, maar nogmaaals, doen waar jullie je prettig bij voelen, het is jullie kindje. Ik ga opschieten want de kapster komt ff knippen. Fijne dag meiden
Zelf heb ik bij onze dochter tot haar 1ste verjaardag bv gegeven. Maar toen ik begon met werken heb ik dit gecombineerd met flesvoeding omdat het niet mogelijk was om te kolven of naar haar toe te gaan. Ben wel van mening dat het mooier is dan flesvoeding geven zeker de eerste weken. En vond voor mezelf dat ik het moest proberen. Want wie niet waagt wie niet wint. Maar zal nooit iemand raar aankijken omdat zij er bewust voor kiezen om flesvoeding te geven. Vraag weleens wat de reden is dat ze het al dan niet proberen maar als het niet wil of wegens medicijnen ofzo dan is het klaar. Ben wel pro bv maar soms gaat dat gewoon niet!!! En dan moet je ook voor je zelf kunnen kiezen zonder dat anderen daar moeilijk overdoen! Per slot van rekening moet jij het gaan doen en is het jullie kind!!! Voor degene die twijfelt denk ik probeer het je kunt altijd overstappen naar flesvoeding zeker in je kraamtijd!!! Dames succes die bv gaan geven en de andere dames uiteraard ook heel veel plezier met het flesje geven!!! Want het blijft een mooit gezicht zo'n kleintje die voldaan is na een voeding!
@ maagzuur: Heb al 2 nachten geen last meer gehad! Kan zelfs terug slapen met de matras helemaal plat. Let er nu wel op dat ik s avonds niet meer te laat zwaardere dingen eet. @ nare dromen: Vorige week nog badend in het zweet wakker geworden omdat onze hond net niet onder een auto inliep Hondje lag eigenlijk gewoon rustig naast me te slapen. @ minifien: Ik ga proberen om borstvoeding te geven. Lukt het me niet, dan kan ik mezelf geen verwijten maken dat ik het niet geprobeerd heb. Ik heb er lang over getwijfeld, maar een gesprek met mn moeder heeft me goed gedaan. Ik heb zelf heel veel allergieën. Natuurlijk is borstvoeding geen garantie dat ons kleintje geen allergie gaat krijgen En als het niet lukt, dan wordt hier ook gewoon de fles gegeven hoor. Eind april ga ik dan ook naar een infoavond in het ziekenhuis over borstvoeding. Ben heel benieuwd wat ze daar allemaal gaan uitleggen. @ hier: Gisterenavond op de bank ineens geweldige steken aan de rechterkant van mn buik. Dezelfde als toen ik mijn neefje even op de arm had maar veel feller. Kreeg het er benauwd van. Ha gebeld maar die kon niet meer zeggen dan dat ze gisteren voormiddag al gezegd had, maar ze raadde aan om even de gyn te bellen. Vermits die niet meer aant werk was, moest ik naar het ziekenhuis bellen. En daar hadden ze liever dat ik even langskwam om aan de monitor te liggen om uit te sluiten dat die harde buiken (ook al voel ik ze zo niet aan) geen weeën zijn die opening geven. Dus wij naar het ziekenhuis. Ipv een half uur heb ik 3 kwartier aan de monitor gelegen. Baby deed het prima en schopte regelmatig tegen die schijfjes, waardoor de hartslag weer wegviel omdat het teveel aant bewegen was De gyn van wacht werd gecontacteerd, maar vermits die steken geen harde buiken registreerde denkt hij dat het van de darmen komt. Hetgeen de vroedvrouw niet denkt Moet het nu heel rustig aan doen. Morgen moet ik opnieuw langsgaan bij de ha, en dan hoop ik dat ik toch nog een paar dagen langer mag thuisblijven. Bloeddruk was 13/7, hetgeen voor mij eigenlijk hoog is maar voor de dokters heel normaal. Heb altijd te lage bloeddruk en moet altijd zorgen voor extra zout. Nu ga ik toch een beetje opletten met het zoute, kan nooit geen kwaad he. Beter te lage bloeddruk dan te hoge.