Ja dat is de bedoeling toch, ware het niet dat de controle arts van m'n werk gisteren al langs geweest is toen ik er even niet was (was naar de ha!). Dan steekt hij documenten van een andere persoon in de brievenbus en zeggen ze op het secretariaat dat ik er geen gevolg aan moet geven. Bellen ze 5 minuten later terug dat ik toch op controle moet gaan omdat de controle arts zich aangemeld heeft terwijl ik niet thuis was... Ongelooflijk hoe dat geregeld is! Moet namiddag tussen 3 en 4 dus op controle. Ben eens benieuwd wat hij te zeggen heeft, want dat zijn altijd van die moeilijke mensen... Zo, en nu ga ik languit op de bank
@Nijntje Da's schrikken! Fijn dat het toch geen weeen bleken te zijn. Doe het maar lekker rustig aan hoor! @Borstvoeding Ik ga wel borstvoeding proberen te geven, maar niet ten koste van alles. Het lijkt me erg mooi als het lukt, goed voor het kindje, goed voor mij en goed voor onze band. Maar ik begrijp dat je er ook extra moe van kunt worden en ik weet dus niet hoe goed mijn lichaam dat aan gaat kunnen. Ik begin er gewoon mee en ga mijn best doen. Met name de eerste paar voedingen schijnen belangrijk te zijn dus elke voeding is meegenomen lijkt me. Ik hoop een maand of drie na de bevalling weer te gaan werken (plak er wat vakantiedagen aan vast) en zou dan willen kolven. Ik heb mazzel dat ik wegens een verbouwing in een ander pand zit. Op mijn normale werkplek is de 'kolfruimte' een krukje in de EHBO-ruimte en moet je het halve pand door om je melk in de koelkast van de directeur te zetten, naast zijn bammetjes Ik zit nu in een groter pand waar een speciale netjes ingerichte kolfruimte is met meerdere luie stoelen en een koelkast. @Slapen Ik word 's nachts meerdere keren helemaal doorweekt wakker. Of dat door de koorts komt of omdat de schildklierhormonen de kachel opstoken weet ik niet, maar het wordt wel erger. Meestal duurt het meer dan een uur voordat ik daarna weer slaap. Omdat ik niet vroeg opsta slaap ik in totaal toch zo'n 8 uur per nacht.
Op de een of andere manier krijg ik altijd onmiddellijk controle ook als ik me nog maar 1 dag ziek meld (wij kunnen 3x 1 dag ziek melden zonder doktersbriefje)... Systeem is vorig jaar veranderd en onze personeeldienst zegt dat ze er zelf niets meer aan te zeggen hebben. Het is sinds oktober geleden dat ik me ziek gemeld heb en nog gelijk controle. En diegene die elke maand minstens een week ziek zijn, die krijgen nooit controle. Ach, ik heb me voorgenomen me niet te laten doen!
Goeiemiddag dames!! Over dat slecht slapen: ik weet er ook alles van, jakkie, ben echt op. En die wisselende uren op het werk doet me ook niet veel goeds. (ene dag om half 7 beginnen, dus 5u15 op, andere dag om 9u of half 10) en zo om en om. Heel vermoeiend, nu nog dubbel! En in combinatie met dat slecht slapen wordt het echt wel heel erg... Maar goed... 20 mei op verlof en dan hopelijk wat bijslapen! Ben echt toe aan rust!
Ik ga geen bv geven ivm medicijnen die ik gebruik,ik had over kunnen stappen op andere medicijnen maar dat was maar de vraag of dat zou gaan werken.In overleg met de gynecoloog,huisarts en psygiater van het ziekenhuis besloten gewoon zo door te gaan,en zoals de gyn zei: Doe waar je je het beste bij voelt,met flesvoeding worden ze ook groot!
Ik moet zeggen dat ik nu de laatste nachten weer beter slaap. Bij mij zijn er steeds een paar nachten van slecht slapen gevolgd door een paar nachten goed slapen. Dus dat gaat nog. Maar heb me vorige week dus ook wel een dag serieus verslapen toen ik moest gaan werken... Terwijl me dat nog nooit eerder overkomen is.
pfffffff net ondervonden hoe vermoeiend fietsen is als je zwanger bent. Omdat het zo lekker weertje is, wou ik m'n dochter deze middag met de fiets terug naar school doen. Man, man heb ik dat toch even onderschat. straks ga ik ze toch maar met de auto terug halen
Ook ik ga geen borstvoeding geven. Ik heb in 2005 een borstverkleining gehad en het was in eerste instantie nog maar de vraag of het wel ging lukken. Toen mijn zoontje geboren werd heb ik het wel geprobeerd, maar er kwam te weinig uit, zodat ik deels borstvoeding zou moeten geven en deels de fles. Ik vond dat echt een heel gedoe en heb besloten om dan maar de fles te geven. Bij deze kleine uk, ga ik dus gewoon de fles geven. Wat ik wel heel irritant vind is dat mijn borsten dus nu wel al af en toe lekken hebben jullie daar ook last van? Loop nu gezellig met van die grote "coffee pads" in mijn beha
ik geef ook geen borstvoeding maar de fles heb het met me vriend er over gehad en vind de fles fijner ik kreeg het weekend ook tehoren dat ik tante word me zus is in verwachting vind het erg leuk zijn ze een beetje van de zelfde leeftijd
Oh gefeliciteerd! Hier zal onze baby ook maar 9 maand schelen met het dochtertje van mn broer Heel leuk!
Hier voorlopig ook nog geen lekkende borsten. Maar ze blijven wel nog goed groeien Fijn als je maar een kleine cup hebt, dus ik geniet er nog even van
@Nijntje Praat me er niet van. Ik heb van nature een cup B/C, afgelopen jaren ondanks gezond eten 30 kilo aangekomen (schildklier?) en daardoor uitgegroeid tot D/E, en sinds de zwangerschap zelfs een F moeten kopen Kan nog wat worden als de melkproductie op gang komt
@gijsje: ha, ha, tsjonge, ben benieuwd wat er met het knoopje gaat gebeuren (waarschijnlijk niets). @minifien: ga een voorlichtingscursus volgen en beslis daarna, zou ik zeggen. Dan beslis je in ieder geval volledig geinformeerd. Ik ga wel bv geven. Vorige keer ook gedaan. Ik zou het niet hebben willen missen, al was het opstarten lastig. Zodra het goed loopt is het vooral gemakkelijk (je hebt het altijd bij je) en erg intiem. @sabine25: gefeliciteerd! Leuk he, om tegelijk met je zus zwanger te zijn! Heb ik ook, we schelen 3 maanden. Stella
Dank je wel voor alle reacties op BV of FV, ik blijf het lastig vinden. Misschien inderdaad maar eens een voorlichtingsavond bij gaan wonen...... Verder hier gelukkig nog geen lekkende borsten, ben van een A cup naar een B cup gegaan, vind het wel prima zo
hier ook geen lekkende borsten en ik ga wel BV geven . Je hebt het altijd bij je en het is lekker goedkoop haha en als de kleine wat ouder is week of 6 a7 dan kolf ik af voor papa . Gisteren naar de VK geweest alles was goed en een vingerprikje gekregen nou sorry dat deed me zeer en bloeden dat het deed en nu heb ik nog last en zit er gewoon een blauwe plek onder
Hier idem! @ Melanina: Zo'n vingerprikje kan soms serieus pijn doen! Ik snij me op het werk regelmatig aan een blad papier en als je ziet hoe dat dan bloed en hoe pijn dat dat doet... Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen met kolven. Hangt er volgens mij ook vanaf hoe de bv zelf verloopt. Mijn buurmeisje moest steeds tepelhoedjes gebruiken om de kleine te laten drinken, maar dat ging niet goed dus die kolfde altijd af... We zien het wel en laten het op ons afkomen. Gisteren heb ik ook een rust over me gekregen om te gaan bevallen. Niet dat ik zenuwachtig ervoor ben (nu nog niet, als ik op het einde loop misschien meer ) De manier waarop we maandagavond in het ziekenhuis zijn opgevangen was ronduit schitterend. Heel begripvol, behulpzaam, vriendelijk... We hadden echt het gevoel alsof we die vroedvrouwen al jaren kenden. Kijk echt uit naar juni! Er lagen nu ook maar 2 baby'tjes die geboren waren, dus dat moet heerlijk zijn, ook voor het personeel, om zoveel tijd te kunnen uittrekken voor de patiënten.