Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    @ Nijntje, jeetje dat valt ook niet mee dat verhaal van je moeder. Nu ga ik ook veel aan haar denken. Zijn best veel vrouwen die voor langere tijd in het ziekenhuis liggen. Mijn oude roomie ligt er nog en dat al sinds 28 januari..... ze moet nog bijna 6 weken pfffffff.

@ Bo: er is inderdaad geen keuze en we laten het over ons heenkomen. Als ik achteraf maar het gevoel heb dat ik alles eraan gedaan heb. Wandelen met de hondjes is een absolute nee en hoef ik niet te bespreken. Was uit den boze!! Ik hoop dat ik misschien toch een paar keer met de rolstoel mee mag als het zover is. Het gaat erom dat je als je ligt geen last hebt van de zwaartekracht die op je baarmoedermond drukt. Zittend en staand wel. Hij zei ook we beginnen met 4 ochtenden werken en meer zal het zeker niet worden, eerder minder met 16 weken of helemaal niet.

De urn is nog niet klaar. Ik hoop hem over een week of 2 te krijgen.
    Ja het is pas 6 weken en ik ben nog dagelijks bezig met zwanger zijn. Vandaag zou ik 30 weken zijn. Jullie moeten ook genieten van die kleintjes in jullie buik en ik ben niet jaloers, verre van eigenlijk. Tuurlijk zijn jullie verhalen confronterend maar ook super mooi om te lezen en tranen lopen hier toch al veel.

Nou dikke knuffel voor jullie allemaal. VOLHOUDEN!!

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, dan hoop ik voor jou ook dat je een paar keer met de rolstoel mee mag. Dan kom je toch buiten en kun je mee genieten!

Ik ben zonet een drie kwartier met m'n rug in het zonnetje gaan zitten, beentjes omhoog: zalig! Gewoon het gevoel van terug buiten te komen. Ondertussen ook wat balletjes gegooid met de hond (komt ze gelukkig brengen want kan ze niet constant gaan oprapen) en nu is zij ook weer blij. :) Binnen staan ook verschillende ramen open, zo zalig, die geur van verse lucht in huis!

Ik ga morgen ook eens met mijn diensthoofd contact opnemen en eens vragen of er een mogelijkheid bestaat om eventueel part-time te werken. Ik wil nog graag gaan, maar denk dat voltijds te zwaar gaat zijn. Verder heb ik ook beslist om half mei (als ik nog kan gaan werken) te stoppen ipv begin juni. Las net in een brochure dat prenatale rust even belangrijk is als postnatale rust en dat hierdoor veel vroeggeboortes en laag geboortegewicht vermeden kan worden.

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #1723 Xaph, 25 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
    @Bramtim
    Heftig, als je nu al weet dat een eventuele volgende zwangerschap zo moeizaam zal gaan.
    Ik moet zelf ook veel rusten (gelukkig niet plat, dus niet echt te vergelijken) en zal in totaal ook meer dan een half jaar thuiszitten. Ik ben inderdaad ook aan de boeken, DVD-boxen en zo. En internet natuurlijk :p Een laptop kan ik je erg aanraden!

Maar je hebt helemaal gelijk, het is het absoluut waard. Hoewel ik het natuurlijk liever wat makkelijker had gehad, vind ik het geen moment echt erg. Ik weet hoeveel vrouwen zoals jij dolgraag met me zouden willen ruilen! Als je zwanger bent mag je mijn DVD-boxen lenen hoor :p

4. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    @bramtim, ik heb het al eerder gezegd, maar nogmaals, ik heb super veel repect voor je!!

@ eens iets over mijzelf: Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor controle. De ukkies zijn in de grootte van 26 weken ipv 28..
    Gelukkig was alles goed. Ze hebben de hartjes gecontroleerd, de bloedtoevoer in de navelstreng, Het vlies, de hoeveelheid vruchtwater enz.
    Gelukkig zag alles er goed uit..De ukkies bewogen heel veel en dat was volgens hen een goed teken..Mja nu weten we nog niet waarom ze zo klein zijn...
    Dinsdag worden ze weer gemeten..

@ iedereen, hoop dat jullie een heerlijke zwangerschap hebben!!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier gisteren avond telefonisch intake gehad met kraamzorg

15 april komt het kamertje yeahhhhh
    21 april bostvoedingsinfo avond
    verder alles goed vanaaf lekker uit eten en dan weekend
    zusje is dan jarig word 25 jaar en zie dan me nichtje ook weer :)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ yustin: Zou dat kunnen omdat het een tweeling is dat ze wat kleiner zijn? Als voor het overige alles in orde is zou ik me niet te veel zorgen maken. Maar wel leuk dat je ze dinsdag dan weer kan zien ;)

@ xaph: Een hele leuke huwelijksdag gewenst! Alvast van harte gefeliciteerd! :D

@ Melanina: Mijn infoavond over borstvoeding is net een dagje eerder ;) Ben gisteren in m'n boekje beginnen lezen en 't is echt wel interessant!

@ hier: Vannacht weinig tot niets geslapen... Was gewoon klaarwakker... Dus nu redelijk gebroken. Gelukkig hoef ik niet te gaan werken :)
    Heb zonet geprobeerd mijn diensthoofd te bellen, maar ze was nog niet bereikbaar. Ga eens horen of er de mogelijkheid bestaat om eventueel part-time te gaan werken. Moet vanmiddag of namiddag (hangt er van af wanneer ik er aan denk ;)) nog naar de ha bellen voor de uitslagen van het lab. Ben benieuwd of daar nog iets uitgekomen is.

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    hier moet ik het precies ook wel rustiger aan gaan doen
    merk dat ik last krijg van harde buiken als ik teveel doe. Gisteren tijdens het strijken paar keer moeten gaan zitten van harde buiken :(. En dan neemt m'n schoonmoeder het dweilen al van m'n over.
    mja maandag toch maar melden aan de gyn.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tihany: Ja zou het ook melden en het rustig aan doen! Hier ook familie die boodschappen voor me gaat doen. Schoonmoeder komt in het weekend dweilen, m'n moeder doet de strijk...

Ik heb zonet contact gehad met mijn diensthoofd en als ik van de ha terug mag gaan werken, regelt zij voor mij dat ik parttime kan gaan! :) Ben zo gelukkig! Wel nog even wachten wat de ha zegt straks ivm m'n harde buiken. Ik moet pas binnen een dikke twee weken naar de gyn, maar de ha heeft m'n boekje ingevuld dus dan is zij ook op de hoogte.

9. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Xaph, een mooie dag vandaag ! Lekker van genieten ....

Hier alles goed. Straks groei echo en controle bij de gyn.

10. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje, dat is mooi meis. Gelijk heb je, ff een stapje terug doen !

11. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    belin: je gaat bijna trouwen....JOEHOE!

veel succes bij de gyn!

12. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    nijntje: wat fijn dat part time werken mogelijk is!maar eerst nog maar ff goed rustig aan doen hoor!!

Xaph: een hele fijne dag!geniet ervan!

Yustin: zou het inderdaad kunnen dat ze iets achter liggen omdat ze met z'n 2tjes zijn?

Bramtim: fijn om je weer eens langs te zien komen, wat een heftig verhaal zeg over evt toekomstige zwangerschap......
    heftig pfff

13. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ga de deur uit. Ff naar mn meisje kijken ;) Desi, hoe gaat ie met je meis ? Hoe is het met je teen ? Wanneer moet jij weer naar de gyn ? Tot laters meiden

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Nijntje: ja ga het zeker melden. Hoop niet dat het nog veel erger wordt, dat ik serieus moet gaan rusten of zelfs plat liggen. Weet niet hoe ik het dan zou redden met m'n dochter.

15. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    belin: veel plezier, ik moet maandag weer voor groeiecho en gyn.
    teen ja gaat op zich wel, alleen hij blijft erg dik en pijnlijk...ach ja ik kan lopen dat scheelt ahahahah

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De uitslag van het lab was allemaal goed. Dus da's positief! Er is nl. ook op streptokokken getest, hetgeen een standaard test hier is in de derde trimester.

Als ik geen harde buiken of steken meer krijg, mag ik parttime gaan werken van de ha. Anders moet ik maandag terug gaan en krijg ik meer rust voorgeschreven. Denk dat ik nog een harde buik heb gehad ondertussen... Nog even afwachten tot zondag en dan weten we meer.
    Ik ga ook geen onnodige risico's nemen voor een vroeggeboorte door toch te gaan werken. De gezondheid van mijn kindje gaat voor!

@ belin: Veel plezier met de echo! ;) En jij ook bijna trouwen... We volgen elkaar goed op hier :D

@ tihany: Bij mij is er in eerste instantie gewoon gezegd rustiger aan doen. Vermits dat bij mij al helpt, hoeft een platte rust voorlopig niet. Maar met je dochtertje zal het toch moeilijker zijn denk ik... Zeker met de paasvakantie die eraan komt.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heeft er iemand nog iets van Moettie gehoord? Normaal plaatst ze elke dag flink de lijst, maar dat heeft ze al een dag of 2 (ben niet verder terug gaan kijken :)) niet meer gedaan... Hoop dat alles ok is met haar!

18. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    nee, die paasvakantie zal er niet makkelijker op worden. Met een kleutertje in huis die constant mama's aandacht wil.
    nu ja, zien wat de gyn zegt. En anders denk ik dat ik in de paasvakantie dochterlief wat ga laten logeren bij de grootouders.

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ja, nu je het zegt. Hopelijk is alles in orde.

20. Roosje23

Roosje23 Fanatiek lid

hier ff snel, druk druk met kids en rusten ja daar ben ik nu maar mee begonnen veel liggen. Gister verjaardag van mn schoonvader gehad wat een saaie bedoeling hahahaha
    maar ja moet ook he.

Mannetje heeft straks lang weekend van zaterdag tm dinsdag dus 4 dagen thuis :D :D
    Lekker relaxen nou dames tot snel
    Hoop dat alles goed gaat heb geen tijd om bij te lezen zo druk die kids

xxxxx

Deel Deze Pagina