Juni 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Jeetje, Nijntje wat een ellende zo zeg...

Maar als je nou echt niet KAN werken zo?
    Kunnen ze je toch niet dwingen?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als ik echt niet kan werken, dan kan ik terug naar de ha gaan. Maar als die mij nog een verlenging geeft en de controlearts van m'n werk (want die heb ik ook nog elke keer op m'n dak) vindt dat ik wel kan gaan werken, moet ik gaan werken. Valt niets tegen te beginnen.

Kan ten vroegste op 34 weken met verlof gaan, dus daar kom ik nu ook nog niet voor in aanmerking. Dit is een typisch voorbeeld van de Belgische bureaucratie!

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Wat voor werk doe je eigenlijk????

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik doe de balie van de dienst vrije tijd van een gemeente... :) (administratief werk) Gelukkig niet van de gemeente waar ik woon! ;)

5. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zelfde geldt voor mij. Ik vind het lekker om hier anoniem te kunnen kletsen ;)

Maar een foto van het bruidsboeket kun je krijgen hoor :p

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Nijntje Bah wat akelig zeg! Ik dacht dat het in Nederland slecht geregeld was met de macht van de bedrijfsartsen maar dit slaat alles. Is er geen mogelijkheid voor een second opinion of escalatie?

In Nederland hebben ze de huisarts juist zoveel mogelijk buitenspel gezet. Dat zou iemand moeten zijn met wie je een band op kan bouwen. Dan kan hij zich mogelijk verplicht voelen om je een verklaring mee te geven ook al staat hij er zelf niet helemaal achter. Daarom hebben wij dat systeem van zogenaamd 'onafhankelijke' bedrijfsartsen. Maar die worden meestal betaald door de werkgever of hun arbeidsongeschiktheidsverzekering, dus het is wel duidelijk aan wiens kant zij staan ;)

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Xaph: Er resten mij nog 6 weken totdat ik met bevallingsverlof kan gaan. Dus tegen de tijd dat die hele mallemolen in gang gegaan is, heeft het al geen zin meer.
    Moet de 13de naar de gyn gaan, dus hoop dat ik het tot dan zou kunnen uithouden op m'n werk. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen!

In België is het niet altijd beter geregeld dan in NL hoor! ;)

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ooo wat een mooi boeket zag ik hahaa nee meiden begrijp het hoor
    zat hier ook met 2 nAMEN me te schrijfen om die redenen maar nu mag iedereen weten dat ik zwanger ben dus zit ik weer onder me eigen naam ...vandaar foekie en bo

moet zeggen dat het op mijn werk super is geregeld
    vamorgen op me werk een paasbrunch gehad met al me collegas echt super leuk
    ik kon met 17 weken niet meer op ofg neer dus mocht gewoon gaan van me manger zij zag daty ik niet meer kon
    toen werd er contact gehouden met het cwi een tussen persoon en 1x door ziekterverzuim manger gebeld hoe het gingmet me rond week 24 was dat meen ik
    zou nog wachten op een tel van de bedrijfarst maar die komt er niet..hoorde ik gisteren toen het cwi met een fijn verlof en goede zwangerschap zegde ...dus percies zo met me dochter ging het ook zo niks geen ongeloofwaardigheid alleen maar begrip ...zo kan het dus ook
    vanmorgen ook aangekaart dat ik zoveel vrij uren heb staan als ik weer begin ik 2 ochtenden ga werken en de 3de ochtend vrije uren in lever dus tot nov dec 2 ochtenden werken
    kan ik ook ff wennen aan het ritme

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor,ik vind over het algemeen dat de zw keurig geregeld is in NL en die bedrijfsartsen moeten natuurlijk door iemand betaald worden maar hoe langer iemand ziek is hoe meer ze er aan verdienen dus tja dat is maar net hou je het bekijkt.Het ligt denk meer aan de werkgever hoe die er mee om gaat.

Maar Nijntje het is wel klote zo zeg,gelukkig doe je wel zittend werk.Doe het gewoon heel rustig aan,weet niet hoe de wet in Belgie is maar hier in NL heb je op een volle dag recht op een uur extra pauze en je moet als het nodig is op tijd kunnen gaan zitten/liggen en rusten.

Vandaag begraafnis gehad,man is 60 geworden en overleden aan kanker.Ben zowiezo al emo met dit soort dingen maar nu ben ik helemaal van slag,je zit bij het afscheid voor de kist en in je buik voel je een kleintje trappelen,zo extreem vreemd en raar.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    mijn bedrijfs arts is juist heel meegaand met ons hoor
    hopelijk heb ik hem niet nodig maar begin me ribben bekken enz wel steeds meer te voelen

11. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Bij mij is juist de werkgever vol begrip, maar de bedrijfsarts doet steeds moeilijk. Zo zie je maar dat het niet alleen uitmaakt wat er wettelijk geregeld is, maar ook met welke personen je toevallig te maken hebt.

Wat een dubbel gevoel moet dat zijn, zo'n begrafenis. Mijn moeder was vorig jaar nog in diepe rouw over haar moeder toen ik haar vertelde dat ik zwanger was, dat voelde ook zo dubbel toen. Leven en dood komt wel heel dicht bij elkaar dan. Fijn dat je kon gaan.

12. stella0610

stella0610 Actief lid

9 okt 2009
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanina: ik ben inderdaad zeer warmbloedig geworden. Heb het niet meer koud en soms heb ik zweetaanvallen (bijv. in de tram); volgens mij door te kort aan zuurstof of lage suiker ofzo. Heb het met de vk gemeld, maar die reageerde er niet echt op.

@Belin, gefeliciteerd met je huwelijk! Hopelijk werkt jullie kleine meid volgende keer wat meer mee.

@Mause: mooi meisje, hoor!

@tihany: fijn dat alles goed was, ondanks de harde buiken. Hopelijk nemen die nog af.

@xaph: fijn dat de ctg uiteindelijk goed was. Dat er te weinig activiteit was, is wel vaker zo, volgens mij. In mijn vorige zwangerschap lag ik aan het einde in het ziekenhuis en elke dag aan zo'n ctg. Moest minstens 10 min. en als op het moment dat ze hem wilden stoppen de baby sliep (wat steeds zo was) moest het weer 10 min. Uiteindelijk legde ik vlak voor het einde van die 10 min. mijn koptelefoontjes van mijn iPod op mijn buik. Dat hielp dan goed (lekker bewegen).

@desi: fijn dat je goed gekeurd bent.

@nijntje: wat een bureaucratie. Hopelijk wordt het snel opgelost voor je (door je diensthoofd).

@xaph: mooi boeket!

Hier vandaag de laatste controle bij de vk gehad. Bloeddruk was goed (70-125) :). Suikertest van vorige week was goed. IJzer getest, was goed. Bloed afgenomen voor controle op anti-D, krijg ik de uitslag nog van. Wel de anti-D prik gekregen. In m'n bil en wat deed die pijn zeg. Dat was ik helemaal vergeten van vorige keer. Zoontje was goed gegroeid en lag lekker met z'n koppie omhoog, zoals hij wel vaker doet. Dit is geen reden tot zorg, zolang hij de ruimte heeft zal hij het blijven doen, als hij uiteindelijk maar omdraait. Volgende week ga ik naar de gyn.

Stella

13. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Beetje laat maar toch:
    Xaph, Nijntje en Belin hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

stella fijn dat alles in orde was en idd ze kunnen nog makkelijk draaien volgens miij ligt die van mij ook dan weer dwars en dan weer met zijn hoofdje omhoog en dan weer omlaag
    we zullen het wel zien wat die uiteidnelijk doet hoop gewoon omlaag

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    goedemorgen
    hier ff alle pc dingen gedaan die ik nog moest doen :)
    Ik heb me intake van de kraamzorg al gehad lekker telefonisch gehad maar echt nieuwe dingen had ze neit hahah

ik wahct alleen nu af waneer ik me blije dozen mag halen

16. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Juni 2010 mama's

Afspraken

April
    01-04: Sabine25 30-weken echo
    01-04: MrsvanOmmen controle vk
    02-04: Funkie groeiecho 31 weken
    02-04: Moettie30 controle vk
    07-04: Minifien pretecho
    07-04: Meisje89 controle vk
    07-04: Priscilla controle vk
    07-04: Stella0610 controle gyn
    13-04: Nijntje1984 controle gyn
    16-04: Belin controle gyn
    20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken
    20-04: Krissie2712 controle vk
    21-04: Melanina controle gyn
    29-04: Belin controle gyn

Mei
    10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo
    14-05: Belin controle gyn
    20-05: Krissie2712 controle gyn
    21-05: Belin controle gyn
    31-05: Tihany controle gyn

Uitgerekend

2 juni: Duimpje geslacht ♀
    4 juni: Xaph geslacht ♂
    6 juni: Desi23 geslacht ♀
    6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂
    7 juni: Funkie geslacht ♂
    8 juni: Audrey23
    9 juni: Sabine25 geslacht ♂
    10 juni: Sannnniee geslacht ♪
    11 juni: Cycaa geslacht ♀
    11 juni: Stella0610 geslacht ♂
    12 juni: Scorpion geslacht ♂
    12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪
    13 juni: Dagdroom geslacht ♀
    13 juni: Belin geslacht ♀
    14 juni: Foekie83 geslacht ♂
    14 juni: Mnsy geslacht ♂
    14 juni: Femke28 geslacht ♪
    14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂
    15 juni: September1909 geslacht ♀
    16 juni: Gijsje geslacht ♪
    16 juni: krissie2712 geslacht ♂
    16 juni: Tihany geslacht ♂
    16 juni: Sabse geslacht ♪
    17 juni: Yvy30 geslacht ♪
    18 juni: Maxi geslacht ♀
    18 juni: Moettie30 geslacht ♪
    19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪
    20 juni: Mammamuts geslacht ♂
    20 juni: Melanina geslacht ♀
    21 juni: Priscilla R geslacht ♀
    21 juni: JVtje geslacht ♪
    21 juni: Juudje27 geslacht ♀
    22 juni: Meisje89 geslacht ♪
    27 juni: Vogelinnetje
    27 juni: Roosje23 geslacht ♀
    28 juni: Mause geslacht ♀
    29 juni: Minifien geslacht ♪
    29 juni: Petatje geslacht ♀
    30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪

40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling
    13 prinsjes
    15 prinsesjes
    11 verrassingen

Vlindertjes

Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(}
    Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre*

Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB!

.

17. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Zo, hier is de lijst weer!

Intake kraamzorg: nog niets gehoord?
    Wel mag ik mijn blije doos halen!!! Nou ja... BLIJE doos????

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    haha bij jou net omgekeerd
    ik heb me intake al gehad nou gelukkig over de telefoon want ze was binnen 10 min klaar haha

19. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Ik dqacht altijd dat ze langs kwamen om gelijk je huis te inspecteren???

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Met de lijst van Moettie te zien kom ik steeds meer tot het besef dat het nog een dikke 2 maanden is voor onze kleintjes zich aanbieden! :D Spannend! ;)

@ minifien: bedankt! ;)

@ hier: Ben gisteren verder gegaan met doopsuiker klaarmaken. Deel 1 van 3 is volledig klaar (op de naamkaartjes want vermits we niet weten wat het wordt is het moeilijk :p). Ben daarnet aan deel 2 begonnen en het ziet er goed uit!!! :) Moet wel nog wat vulling bijhalen. Kan jullie omwille van de privacy niet zeggen wat het is, maar als baby er eenmaal is, zal ik het eens neerzetten. ;)

Deel Deze Pagina