Hallo, Kom ook eens een stukje zeuren want ik heb overdag geen tijd om mee te kletsen ivm werk (nu stiekem in mijn pauze) en 's avonds heb ik geen puf meer. Intake gesprek al zo'n twee weken geleden gehad. Telefonisch omdat dit onze tweede is! Hoop wel op een leuke vrouw maar zien wat ze ons toewijzen! De kleine is hier nogal actief in mijn ribbenkast! Leuk dat ze bewegen maar er is nu niet even een ander plekje?!?!?! Moet nog wel even een kraampakket regelen en de trapleuning installeren is een vereiste kennelijk! Veel kwaaltjes heb ik op dit moment niet slapen gaat ook redelijk. Het enige waar ik al geruime tijd last van heb is afscheiding (bleh!!!). Meer dames die hier last van hebben of tips hebben om ervan af te komen! Voel me niet fris en manlief en ik willen ook nu gewoon kunnen "klussen"!!! Nou dat was het verlopig wel weer oh ja vanavond naar de vk voor controle! Zal daar morgen wel even op terug komen! Groetjes!
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad en uiteindelijk bleek dat ik een schimmelinfectie had zonder dat ik het eigenlijk zelf wist... Heb een paar dagen zalf gesmeerd en de afscheiding is heel veel minder nu! Vermits het mijn eerste zwangerschap is, ging ik er altijd vanuit dat het erbij hoorde. Net als de inlegkruisjes die tegen de avond aan als schuurpapier gingen aanvoelen. Anders even vermelden bij je volgende controle.
Als je een schimmelinfectie hebt, is het belangrijk om langs je ha te gaan voor een vaginale pil (gyno daktarin), deze pil heb je in een 3 daags kuur variant (3x400mg), of een 1 dag kuur variant (1x 1200mg). Wanneer je je schimmelinfectie niet laat behandelen, kan je tijdens de bevalling je kindje besmetten met deze schimmelinfectie, dus naar de ha! Ik weet dit toevallig, omdat ik in deze zwangerschap tot 3x toe last heb gehad van deze infectie:x En ow ja, je kan ook je man ermee besmetten als je je niet laat behandelen.
Ik heb een tijd terug zo'n vaginale pil gehad voor 1x nou was er gelijk vanaf gelukkig! Hier ben ik begonnen met de babywasjes. Jullie ook al?Ik leg het allemaal zo lang in een kledingzak neer.Denk begin er maar vast aan want als ik zo door ga kan ik straks helemaal niet meer uit de voeten denk Vanacht en vandaag een heel druk kleintje in me buik,volgens mij was ie vanacht gedraaid,voelde de beentjes hoog maar nu voel ik ze weer onderin!
Hoi meiden, Ja het is echt niet dat ze nou nooit goede adviezen geven hoor, maar sommige dingen worden zo opgelegd, het is allemaal maar moeten, mama worden is ook nog leuk hoor, en ik vind juist dat ze je moeten helpen op je gevoel af te gaan, i.p.v alles opleggen, en er onzeker van worden, en ze zijn ook wel fijn als hulp en de dingen die je allemaal niet weet, het zijn alleen die regeltjes. als dit nou tips waren maar veel wordt opgelegd, je moet zo je moet zus brrrrrr Hier ook zo onhandig, heb ook geregeld wat uit de handen laten vallen, lijkt wel dat als je zwanger bent je hele lichaam niet meer van jezelf is... apart hoor. Vervelend die schimmelinfecties, tenminste dat lijkt me heb het nooit gehad... ff afkloppen!!! morgen een gesprek met de controle arts, ben van 13 naar 5.5 gegaan en nu wilden ze dat ik ff langskwam.... met de bus moet ik ik weet niet hoe ver lopen en met de fiets trek ik het ook iet meer, is in een andere stad (heb geen rijbewijs). dus ik bellen, ja kan er dan niemand met je mee rijden.... m ja op vrijdagmiddag, de meeste mensen moeten gewoon werken hoor, en ik moet al opvang voor Jelle hebben t is om 12 uur en dan slaapt ie. dus dat zijn al twee mensen. Nu was deze dame gelukkig begaan met mijn situatie en mag ik op haar verantwoording morgen het gesprek telefonisch doen.... ben benieuwd.
hoi meiden heb vandaag de 30 weken echo gehad alles was goed het weegt nu ongeveer 1600 gram de kleine loopt kwa lengte is het iets groter dan gemiddeld maar vriend lief is ook 1.97 dus zal daar ook wel door komen kraamzorg komt bij dinsdag langs ben benieuwd want is me eerste natuurlijk
@sabine25: fijn dat de 30 weken echo goed was. enne, bij mij is de kraamzorg nooit langs geweest bij mijn eerste. Nu heb ik nog niets gehoord. Allemaal vast een fijn Pasen gewenst, weet niet of ik tijd heb nog langs te komen. Stella
Juni 2010 mama's Afspraken April 02-04: Funkie groeiecho 31 weken 02-04: Moettie30 controle vk 07-04: Minifien pretecho 07-04: Meisje89 controle vk 07-04: Priscilla controle vk 07-04: Stella0610 controle gyn 09-04: Belin pretecho deel 2 12-04: Desi23 controle gyn 13-04: Nijntje1984 controle gyn 16-04: Belin controle gyn 20-04: Moettie30 groeiecho 32-weken 20-04: Krissie2712 controle vk 21-04: Melanina controle gyn 29-04: Belin controle gyn Mei 10-05: Tihany controle gyn 30-weken echo 12-05: Belin controle gyn 20-05: Krissie2712 controle gyn 21-05: Belin controle gyn 31-05: Tihany controle gyn Uitgerekend 2 juni: Duimpje geslacht ♀ 4 juni: Xaph geslacht ♂ 6 juni: Desi23 geslacht ♀ 6 juni: Silvia009 geslacht ♀ + ♂ 7 juni: Funkie geslacht ♂ 8 juni: Audrey23 9 juni: Sabine25 geslacht ♂ 10 juni: Sannnniee geslacht ♪ 11 juni: Cycaa geslacht ♀ 11 juni: Stella0610 geslacht ♂ 12 juni: Scorpion geslacht ♂ 12 juni: MammavanEsmee geslacht ♪ 13 juni: Dagdroom geslacht ♀ 13 juni: Belin geslacht ♀ 14 juni: Foekie83 geslacht ♂ 14 juni: Mnsy geslacht ♂ 14 juni: Femke28 geslacht ♪ 14 juni: Yustin geslacht ♀ + ♂ 15 juni: September1909 geslacht ♀ 16 juni: Gijsje geslacht ♪ 16 juni: krissie2712 geslacht ♂ 16 juni: Tihany geslacht ♂ 16 juni: Sabse geslacht ♪ 17 juni: Yvy30 geslacht ♪ 18 juni: Maxi geslacht ♀ 18 juni: Moettie30 geslacht ♪ 19 juni: Nijntje1984 geslacht ♪ 20 juni: Mammamuts geslacht ♂ 20 juni: Melanina geslacht ♀ 21 juni: Priscilla R geslacht ♀ 21 juni: JVtje geslacht ♪ 21 juni: Juudje27 geslacht ♀ 22 juni: Meisje89 geslacht ♪ 27 juni: Vogelinnetje 27 juni: Roosje23 geslacht ♀ 28 juni: Mause geslacht ♀ 29 juni: Minifien geslacht ♪ 29 juni: Petatje geslacht ♀ 30 juni: MrsvanOmmen geslacht ♪ 40 Zwangere dames waarvan 2 van een tweeling 13 prinsjes 15 prinsesjes 11 verrassingen Vlindertjes Lin71 kreeg na 15.5 weken een {)Ï(} Bramtim kreeg na 23.6 weken een {)Ï(} zoon Jurre* Aanpassing voor de lijst? Stuur mij een PB! .
Zo laat op de avond gaat toch niemand meer een nieuwe afspraak maken he @ mnsy: Ik had van die gyno dactarine gewone zalf die ik een dag of 5 moest smeren. Er zaten ook wel spuitjes bij om het op te spuiten, maar dat moest ik gelukkig nog niet doen. Blijkbaar zijn er dan veel varianten van die dactarine! @ Gijsje: Ik ben nog niet met de babywasjes begonnen. Ga het nog even laten. M'n moeder komt na Pasen de kasten op de kinderkamer uitwassen, dus kan nu toch nog niets op z'n plaats leggen Maar heb wel al alles op de kast gelegd om zo af en toe eens een pakje vast te pakken Leuk leuk! De box staat hier ondertussen ook in de woonkamer (ook om de hond te laten wennen) maar heb het matrasje ook nog in plastiek. Met die rondvliegende hondenharen (zeker nu ze in de rui is!) laat ik het er nog even rond. Vannacht weer goed geslapen gelukkig! Merk dat ik opnieuw meer slaap nodig heb... Verder heb ik gisteren veel minder steken gehad als woensdag, alleen 's avonds eventjes. Ga toch proberen om dinsdag naar m'n werk te gaan om de laatste dingen nog af te werken. Dan ben ik daar vanaf! Ga wel met een halve dag beginnen en een halve dag verlof inzetten.
T hangt ervan af waar de infectie plaats vindt. Zalf voor uitwendige infectie en die pillen voor inwendig.
Hebben jullie ook zoveel last van harde buiken? Het is nu half elf en ik heb er al drie gehad, waarvan 1 echt behoorlijk pijnlijk. En dat terwijl ik na die eerste harde buik teruggegaan ben naar bed en nu nog plat lig...
Ik heb ook nog altijd pijnlijke harde buiken, wel niet altijd, maar ze zijn er nog... Gisterenavond ook weer steken gehad, maar zolang ze niet regelmatig terugkomen kan het geen kwaad zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij. Als het regelmatiger terugkomt, een half uurtje in bad gaan zitten. Als dat niet helpt, moest ik opnieuw aan de monitor. Maar rust is het enige dat helpt. Heb gisteren dus niets gedaan en had er ook weer last van... Maar denk wel dat ik dinsdag terug aan't werk ga voor zolang het me lukt. Moet nog een aantal dingen afwerken voordat mijn vervanging komt... Tenzij de pijnen veel erger worden natuurlijk. Eigenlijk zou een harde buik niet pijnlijk mogen aanvoelen. Daarvoor heb ik ook zakjes magnesium gekregen, maar heb niet de indruk dat die hun werk zo goed doen... Het zou spierontspannend werken zei de ha.
hier heb ik vooral last van harde buiken als ik iets doe. Maar met rust gaat het wel beter. Bij mij zeiden ze ook dat als het er niet meer dan 15/dag waren, het geen kwaad kon. pfff het is hier een rare dag vandaag. M'n dochter blijft vandaag voor de eerste keer op school eten. Ze hadden een paasmaaltijd vandaag op school. Ben van plan om ze na de vakantie altijd te laten eten op school. Ook met de bevalling, en dat kleintje in zicht. Moet ik 's middags toch niet meer zo jagen en zo.
Oh, dat zal wel een heel speciaal moment zijn! Daarstraks weer een staaltje van m'n onhandigheid gehad... Ging naar m'n ouders (wonen net naast ons); moet daarvoor een houten trap af. Op de een of andere manier, vraag me niet hoe, ben ik met een been aan de ene kant van de trede gegaan en met m'n ander bijna langs de andere kant... Gelukkig ben ik niet helemaal gevallen en voelde ook niet dadelijk iets aan m'n buik. Heel eventjes wat spierpijn bijna aan m'n liezen, maar te verwaarlozen eigenlijk. M'n benen hebben wat schrammen. Denk dat ik tot aan de bevalling op de bank ga zitten en niks meer ga doen 't Is echt erg deze week!
Hier ook een ervaringsdeskundig vwb schimmel infectie.... Je hebt inderdaad verschillende opties aan medicatie. Zalf voor uitwendig, van die pillen (zijn meer eieren ) voor inwendig. Maar je hebt ook orale pillen, die via de bloedbaan werken. Mijn ervaring was op een gegeven moment dat de orale pil het beste effect had, maar ik had op ten duur ook bijna chronisch last ervan. Wellicht was ik al imuum geworden voor de zalf en eieren. Wonder boven wonder heb ik er tijdens de zwangerschap geen last van gehad!
zo meiden ben ik ook weer ff xaphn zou toch je vk ff bellen meid zoveel harde buiken en pijnlijk? laten ze maar ff checken voor je weer een keer verder weinig nieuws te melden eigelijk
Ik heb geen verloskundige meer, sinds dat gedoe met de schildklier loop ik bij de gyn. Ik heb niet de indruk dat die zo makkelijk is met even bellen als de vk. Ook heb ik net maandag 2,5 uur aan de CTG gelegen en toen geen harde buiken. Ik vraag het anders even in het vk-forum hiero
Joooeehooeeee!!! Ik ben zo blij, zo blij! Zoals het er nu uitziet ligt krummel met hoofdje naar benee en is al aan het indalen! Tis een lekkere draaikont, want links en rechts wisselt veel af. Verder was alles goed, bloeddruk en ijzer! Alleen wel in tranen uitgebarsten over de vorige controle. Nu heb ik volgend gesprek weer met dat zelfde meisje, maar dan een half uur om dit uit te spreken. Zij doet namelijk de meeste bevallingen.
Meid wat een mooi nieuws! Nu al indalen poeh he, dat drukt je wel even met de neus op de feiten dat we met de laatste loodjes bezig zijn