Juni 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Vogelinnetje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ cin: Super meid van Stijn, en dat met z'n spreidbroek! Denk dat veel mama's als klinpaal gebruikt worden :p

Hier weer een hopeloze nacht achter de rug! Hij had heel goed gedronken gisterenavond. Voor het eerst een fles van 180cc + 6sch in 1 teug leeg! Nog honger, dus 60cc + 2sch bijgemaakt: helemaal op en nog zuigen. Nog 30 bijgemaakt maar daar heeft hij een 20cc van laten staan. Grote honger dus, net voor het slapengaan. Om 23u15 huilen, om 24u huilen, om 0u30 huilen en toen heb ik hem maar bij me genomen. Vannacht terug in z'n bed gelegd: huilen. En het enige wat m'n man zegt: laten huilen. Na een kwartier huilen was het nog niet over. Pfff, weet het echt niet meer. :(

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Net naar de ha gebeld voor een voorschrift voor de zalf voor de spruw. Moet het nu maar even aanzien of het niet vanzelf wegblijft. Want als de slijmvliezen niet rood zijn, is het geen spruw!?!? ;)

Vind het toch gek dat ik met mijn zalf de uitslag helemaal weg heb gekregen! Grrr! 't Is echt maandagochtend! :x

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja dat doe ik ook :) Niet dat ik er een expert in ben, maar ik kijk vaak naar de mond om het beter te kunnen begrijpen als ik het niet goed versta ;)

Hoor jij ook niet goed? Ook al sinds geboorte/jeugd?

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Wij willen ook iets gaan doen aan die nachten bij ons. Vanavond thuis ga ik wat info opzoeken. Wat wij wel doen, is Damien in ieder geval 10 min laten huilen. Vannacht heeft dat 2 keer gewerkt, want hij viel al eerder in slaap. We hopen dat hij beseft dat hij op deze manier geen aandacht kan trekken. Huilt hij langer, dan kijken wel wel wat hij heeft, bijv een poepbroek. Nijntje, ben je nog steeds de enige die er 's nachts uit moet?

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou gisteravond wilde we onze meid een fles geven en ze huilde alleen maar. Nam 3 slokken en weer huilen. Dit 3x achter elkaar. Dus fles aan de kant en haar weer in bed gelegd en ze sliep weer. Ze had helemaal geen zin in die fles.

Misschien dat ze eindelijk er wat minder behoefte aan heeft. We kijken het maar even aan.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Helaas wel... Toen ik buikgriep had, maakte in m'n man wel wakker. Maar nu zegt hij alleen maar: laat maar huilen.

Maar hoe huilt Damien? Want Ward begint met zeuren, maar dat gaan over in krijsen en dan naar adem snakken. Dan kan ik hem toch echt niet negeren??

Was al aan't denken om het bv-kussen rond hem te leggen aan z'n beentjes, dan ligt hij wat knusser. Bij mij ligt hij ook met z'n hoofdje op het kussen, maar dat durf ik in zijn bedje nog niet.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    #1987 Vogelinnetje, 24 jan 2011
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
    Helpt het ook niet als je duidelijke afspraken met je man maakt? Als van tevoren het besproken is, dan hoeft het op het moment zelf 's nachts geen issue meer te zijn. Hier gaat mijn man eruit, zelfs eerder dan de afgesproken 10 min. Ik heb hem weer terug moeten sturen.

Damien begint met jammeren, dan jengelen en erna huilen. Dit sta ik nog toe. Soms is ie binnen 10 min weer stil. Pas bij in paniek krijsen ga ik direct kijken, want dan moet ik hem ook echt troosten. Anders is verschonen/speen voldoende.

We zien helaas geen patroon. Hij doet het na rustige en drukke dagen. Doorslapen ook na drukke of rustige dagen. Gisteren heeft hij zich voorbeeldig gedragen. Echt een heel lief vrolijk mannetje dat goed zijn slaapjes nam, alles lekker opat, leuk lachte en goed alleen kon spelen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn man wordt gewoon niet wakker van het gehuil. En als ik hem dan wakker maak, is hij vaak nog niet helemaal wakker en valt hij gewoon terug in slaap. Laten huilen is het enige dat hij zegt. Hebben het al zo vaak overdag besproken, gisteren nog. En dan ben ik toch wakker, dan sta ik maar weer op.

Als hij zo naar adem snakt, dan vlieg ik er ook uit, dan vertrouw ik het helemaal niet meer.

Een patroon zie ik ook niet altijd. Overdag gaat het slapen vrij goed. Hij heeft nu wel in de vooravond nog een slaapje nodig (sinds een paar weken), anders trekt hij het niet. Maar het ging dus heel goed tot 3 nachten geleden.

Een collega adviseerde om eens een nacht wat water te geven, misschien heeft hij dorst? Maar wil er geen gewoonte van maken. Heb in december ook wel eens een keer water gegeven (wilde toen echt van die nachtvoedingen af) en de dag erna sliep hij terug door.

Als ze ons eens konden zeggen wat er scheelde he...

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    1 op de 3 baby's slaapt bij 6 maanden nog niet door, dus we zijn echt niet de enige. Bij ons is het denk ik aandacht. Hij roept, wij komen. Dat moet minder worden. Overdag staan we ook al een tijd niet meer direct naast hem als hij wat jengelt.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Overdag doe ik dat ook niet. Hij wil kruipen, maar dat lukt hem niet. Dus laat ik hem soms wel wat suggelen. En ik zet hem ook in z'n park terwijl ik stofzuig. Vindt het precies geweldig om mij met zo'n raar ding door het huis te zien lopen :p Ik praat dan wel met hem, maar kan dan niet spelen. Ook zo stofgeveegd.

Ik vind het alleen zo gek dat hij op 5 weken volledig doorsliep. Maar toen sliep hij overdag soms maar een half uurtje op de hele dag. Nu, een grote slaper zal het nooit worden, daar heb ik me al bij neergelegd.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Balen voor jullie dat de kleintjes nog niet goed doorslapen. Niet dat het "" een must" is, maar prettig is het natuurlijk wel ;)

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oooohh ik durf het bijna niet te zeggen.. zo bang dat het daarom opeens toch niet door gaat :( na lang wachten (ruim 2 jaar) is ons huis nu verkocht. Nou ja, er is een bod uitgebracht en wij hebben dat bod geaccepteerd. Alleen moet er natuurlijk nog getekend worden.

Ik hoop en duim maar dat het doorgaat. Nu we opeens zo dichtbij verhuizen staan wil ik het helemaal. Als het nu niet zou doorgaan zou ik echt even teleurgesteld zijn...... Wil al zolang graag weg hier en kan het goed naast me neerleggen, maar nu het zo dichtbij is.. oohh ik hoop echt dat het doorgaat en de koper niet opeens nog afhaakt.

Duimen jullie voor ons? Dat er maar snel getekend mag worden.

Ondertussen nu helemaal druk, want we verhuizen terug richting Utrecht. Dus particuliere huurwoning zoeken, kinderopvang zien te regelen en veel uitzoeken en alvast een overzicht maken van wat me moeten opzeggen.

Als het doorgaat moeten we eind april uit ons huis, dus erg snel al. Maar we hebben het ervoor over! :)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ sabse: We duimen! ;) En terug naar Nederland, moet erg leuk voor je zijn. Is je man ook Nederlander of Duitser?

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.200
    6.622
    113
    Sabse: o wat spannend! Ik duim mee. Kinderopvang in Utrecht is lastig te regelen. Een particuliere huurwoning moet toch wel lukken? Wil je uiteindelijk gaan kopen?

Hier een gemiddelde slaper. 's Ochtends 30-60 min, vroeg in de middag 1-2 uur en de laatste tijd ook nog aan het eind van de middag even een half uurtje. 's Nachts slaapt hij van 19u00-19u30 tot 6u00 (werkdagen) of 7u00 (vrije dagen)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Goedemiddag mama's! Ik ben al heeeeeeel lang niet meer hier geweest, maar ben jullie nog niet vergeten hoor ;)
    M'n laptop is een tijdje kapot geweest, nou ja, moest opnieuw geïnstalleerd worden voor ik er weer wat mee kon. Maar daar heb ik een hele tijd geen tijd & zin in gehad, dus in die periode kon ik sowieso al weinig online komen en daarbij thuis ook erg druk met 2 kleintjes. Marit is zeker de eerste maanden van haar leventje niet echt een slaperd geweest. Nou ja, 's nachts ging eigenlijk al heel snel goed. Geloof dat ze een maand was toen ze door ging slapen, maar overdag... Nu hebben we wel een beetje een regelmaat erin inmiddels en slaapt ze 2-3 keer overdag en dan steeds 1,5-2 uur, heel netjes dus :) Ok, dat doet ze dan niet álle dagen, maar het is een heel stuk beter dan het geweest is ;)

Marit krijgt nu 3 flesjes op een dag (al vanaf dat ze 2 maanden is zit ze trouwens op 3 voedingen) en daarnaast ook vast voedsel. Dat gaat ook erg goed, dat mondje gaat wagenwijd open als ze een lepel aan ziet komen :D Alleen lijkt het wel alsof ze nu niet meer zo uit de fles wil drinken. Laatste dagen laat ze steeds 100cc of meer over in haar fles, terwijl ik haar nu niet eens echt wat anders geef erbij (ze heeft veel last van tandjes die op doorkomen staan). Ze plast overigens wel genoeg, dus echt zorgen maak ik me niet, maar ik merk het wel aan haar ontlasting, daar moet ze nu echt moeite voor doen :(

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zorgen dat je genoeg olie of boter bij de groentepap doet. En als je potjes geeft, moet je dat er ook nog in doen zei onze ka want dat zit er niet in. Ik heb er een tijdje niet zoveel ingedaan omdat onze kleine man standaard minstens 5 poepluiers per dag had. Maar gisteren hadden we er maar eentje! Gek als je zoveel gewend bent ;)

Welkom terug trouwens ;)

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Kinderopvang is wel een stuk duurder qua uurprijs merk ik. Maar ja Utrecht is sowieso duurder in vergelijking tot de Nederlandse gemeenten in dit grensgebied. Maar heb er één waar ze voor 2 dagen sowieso terecht kan. Mijn ouders kunnen dan evt. de halve dag opvangen (tot er plek is). Maar mijn man wil toch in de buurt van Utrecht gaan werken en dan wilt ie 32 uur gaan werken. Dus hebben we ook maar 2 dagen opvang nodig. Ga haar daar maar inschrijven denk ik.

Huurwoning is lastig. Nou ja wij willen in Houten of Wijk bij Duurstede het liefst wonen (jaja kieskeurig he) en dan is de keuze beperkt. Hebben nu iets, maar moeten we wel snel achteraan. Hopelijk schiet het tekenen op, want dat betekent toch onzekerheid.. zolang er niet getekend is bedoel ik :p

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ja erg leuk!!! :D Ik ben nu zo blij en hoop elke dag dat het door mag gaan. Man is Nederlander. Schoonouders wonen in Duitsland, vandaar dat we het hebben geprobeerd. Maar ik mis Utrecht :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh als je man Nederlander is, heb je al helemaal geen problemen met de taal enzo. Moet dan echt helemaal zalig zijn dat je nu zo dicht bij je ouders kan gaan wonen!

Hebben jullie lang in Duitsland gewoond? En kan je je job behouden?

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hallo meiden,

ik ben ook een juni 2010 mama. Lotte is van 27 juni. Ik klets ook mee met de dec 2007 mama's vanwege mn zoontje.

Wie zn kindje wil ook echt geen groente eten? Lotte wil alleen fruit. Verder krijgt ze 2x bv en 3 flessen. We krijgen er echt geen fles af, maar ze is nog behoorlijk klein omdat ze behoorlijk gespuugd heeft, dus dat boeit me niet zoveel.

Deel Deze Pagina